جاهای دیدنی تهران در زمستان کدامند؟

تهران یکی از شهر های کوهپایه ای ایران است که دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد. اما فصل زمستان که فرا می رسد، پایتخت ایران سفید پوش می شود و به واسطه رشته کوه البرز که در خطه ی شمالی این شهر قرار دارد، میزان قابل توجهی از برف در سطح شهر بر زمین می نشیند. در واقع در این فصل، پایتخت ایران چشم انداز بسیار زیبایی را پیدا می کند و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی در شهر این امکان را برای پایتخت نشینان فراهم می کنند تا بتوانند به فعالیت ها و تفریحاتی که تنها در زمستان قابل انجام است بپردازند. در واقع انجام تفریحاتی که در زمستان وجود دارد بسیار لذت بخش بوده و افراد بسیار زیادی در تمامی روزهای سال منتظر فرا رسیدن فصل زمستان هستند تا بتوانند در این جاذبه های گردشگری ساعاتی را تفریح کنند.

در ادامه این مطلب همه چیز را درباره جاهای دیدنی تهران در زمستان بیان کرده ایم و به معرفی جاذبه های گردشگری ای که مخصوص گردش و تفریح در زمستان هستند پرداخته ایم. اگر دوست دارید ساعاتی را در شهر به انجام تفریحات زمستانه بپردازید و از چشم انداز زیبایی که در جاهای دیدنی تهران وجود دارند دیدن کنید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

زمستان های پایتخت

تهران در زمستان تبدیل به شهری بسیار زیبا می شود و به دلیل وجود فضاهای سبز و بوستان ها و پارک های متعدد، جلوه ای بسیار زیباتر از قبل پیدا می کند. برف که می بارد پیر و جوان از خانه های خود بیرون می آیند و به دنبال مکانی برای تفریح می باشند. اما برای تفریحی درست و حسابی در زمستان باید تمامی جاذبه ها و جاهای گردشگری تهران در زمستان را بلد باشیم. در ادامه لیستی از زیباترین جاذبه های گردشگری پایتخت در زمستان ذکر شده است.

بوستان های پایتخت یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در زمستان

اولین جایی که توصیه می کنیم حتما ببینید بوستان های بزرگ پایتخت می باشد. پارک ملت را تصور کنید. فضای بسیار بزرگ و تپه های متعدد. چشم اندازی که این پارک در زمستان و هنگام بارش برف پیدا می کند بسیار زیبا و دیدنی می باشد. اما علاوه بر پارک ملت، پارک های دیگری نیز هستند که می توانید در زمستان از آن ها دیدن کنید و اوقات خوبی را در آن ها سپری کنید. از پارک ها و جاهای دیدنی تهران در زمستان می توان به پارک قیطریه، پارک نهج البلاغه، پارک پرواز، پارک جمشیدیه، و  … نیز اشاره کرد.

اسکی در دامنه های پایتخت

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، در شمال شهر تهران، رشته کوه البرز قرار دارد و در نتیجه، پیست های اسکی متعددی در این شهر وجود دارد که می توانید یک روز خود را از شهر فاصله بگیرید و به تفریحات مختلفی مانند اسکی و ورزش های برفی بپردازید. از جاهای دیدنی تهران در زمستان و پیست های اسکی این شهر می توان به پیست اسکی توچال، پیست اسکی شمشک، پیست اسکی دیزین، و … اشاره کرد.

سایر جاهای دیدنی تهران در زمستان

اما علاوه بر موارد بالا، جاذبه های گردشگری دیگری نیر وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. از این جاهای دیدنی می توان به روستاهای اطراف تهران مانند روستای وردیج، روستای واریش، روستای افجه اشاره کرد. اگر برف و سرما را دوست دارید و با بارش برف هوس گشت و گذار و انجام تفریحات زمستانه به سرتان می زند، حالا دیگر با تمامی جاهای دیدنی تهران در زمستان آشنا هستید و با بازدید از این جاذبه های گردشگری می توانید از زمستان خود لذت ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.