توچال، ماجراجویی هیجانی در بیخ گوش تهران

مگر می‌شود تهران باشید و از رفتن و لذت بردن از سرگرمی‌ها و تفریحات توچال جا بمانید. چون توچال جایی است که همیشه چیزی برای سورپرایز کردن دارد.
از چشم‌انداز زیبا و بازی‌های ورزشی گرفته تا کلی تفریح و شادی در تله کابین، پیست اسکی، کوه‌نوردی که همه قرار است یک روز هیجان‌انگیز را برایتان در توچال تهران بسازند. از حق نگذریم تفریحات اینجا آن‌قدر جذاب هستند که بیشتر مردم آنجا را تفریحی‌ترین نقطه تهران می‌شناسند.


آدرس دقیق توچال کجاست؟ چطور به آنجا برویم؟

توچال از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین جاهای تفریحی تهران است که در شمال پایتخت و در کوهی به‌همین اسم قرار دارد.

آدرس توچال در تهران، بزرگراه چمران، انتهای خیابان ولنجک قرار دارد. این مجموعه را همه به اسم مجموعه تفریحی ورزشی تله کابین توچال می‌شناسد. شما می‌توانید با کلیک روی نقشه ببینید، به آدرس دقیق آن روی مپ دسترسی داشته باشید.

روی نقشه ببینید!

زیپ لاین

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Matt Parsa

شما برای رفتن به توچال می‌توانید از مسیرهای مختلف استفاده کنید. ما در اینجا برایتان کامل نحوه رفتن به این مجموعه تفریحی با استفاده از خودرو شخصی و وسایل نقلیه عمومی را گفته‌ایم:

  • استفاده از خودرو شخصی

آدرس این مجموعه تفریحی در بام تهران قرار دارد و برای رسیدن به ورودی توچال ابتدا باید وارد مسیر بزرگراه شهید چمران شوید و سپس وارد خیابان یمن شوید.

پس از خیابان یمن، خیابان ولنجک را ادامه دهید تا در انتهای ولنجک به ورودی اصلی مجموعه تفریحی توچال برسید. اینجا می‌توانید ماشین خود را پارک کنید و از آنجا به بعد را باید پیاده طی کنید تا وارد سرزمین هیجانی توچال شوید.

  • استفاده از وسایل نقلیه عمومی

اگر از سیستم حمل‌ونقل عمومی تهران برای رفتن به این مجموعه تفریحی استفاده می‌کنید، اول باید سوار اتوبوس خط ۲۲۱ میدان ولنجک پایانه شهید افشار شوید و در ایستگاه ۱۷ از اتوبوس پیاده شده و باقی مسیر را پیاده‌روی کنید.

اگر از آدم‌هایی هستید که حوصله پیاده‌روی ندارید با تاکسی‌های گذری تا ورودی توچال بروید و بعد وارد مسیر پیاده‌روی داخل مجموعه تفریحی توچال شوید.

شاید شما بخواهید با مترو تهران خود را به این مجموعه تفریحی برسانید باید سوار خط یک مترو در ایستگاه میدان تجریش پیاده شوید. تاکسی های خطی شما را از میدان تجریش تا بام ولنجک می برند.

توچال تهران

منبع عکس سایت tochal.org

بیشتر بخوانید: با تفریحات لوکس در تهران آشنا شوید


 آب‌وهوا در توچال چطور است؟

از آنجا که این مجموعه تفریحی در منطقه کوهستانی است، به‌همین‌ خاطر بیشتر موقع‌های سال آب‌وهوای معتدل و خنک دارد اما بهترین زمان برای گردش و تفریح در توچال فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز است.
چون در این زمان هوای توچال خنک و درعین‌حال آفتابی است و خبری از برف و سرما و یخ نخواهد بود. تا جایی که می‌توان گفت این چند ماه سال جان می‌دهد برای استفاده از تفریحات مجموعه توچال.
اما این نکته در در نظر داشته باشید که فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز توچال قرار است خیلی شلوغ باشد، مخصوصا در روزهای تعطیل و آخرهفته‌ها. پس اگر می‌خواهید در زمان‌های خلوت به این مجموعه بروید، سعی کنید وسط هفته را برای رفتن به توچال انتخاب کنید.
البته زمستان این مجموعه تفریحی هم دیدنی‌های زیادی دارد اما بازدید از آن به دقت و مهارت بیشتری نیاز دارد. چون در فصل زمستان، آب‌وهوا در توچال بسیار سرد و اصلا مسیر قله برفی است.
اگر قصد کوهنوردی یا اسکی در روی برف‌های توچال را دارید، فصل زمستان انتخاب درستی برای‌تان است، به‌شرطی که تجهیزات مورد نیاز کوهنوردی یا اسکی، لوازم ایمنی و لباس گرم به‌همراه داشته باشید.

زمستان توچال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Dr. Erfani7

بیشتر بخوانید: معرفی مسیرهای کوهنوردی تهران


تفریحات توچال، دنیایی از سرگرمی و شادی که جوان و پیر نمی‌شناسد

این مجموعه تفریحی جایی است که در ایجاد حس هیجان و آرامش، کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و برای هر سن‌وسالی رویاها در سر دارد. در ادامه به طور مفصل در مورد هر یک صحبت می‌کنیم:

توچال گردی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

  • تله کابین توچال، چشم اندازی از کوه و شهر تهران را در یک قاب ببینید

تله کابین این مجموعه تفریحی در سال ۱۳۵۳ به دست بهمن باتمانقلیچ و با همکاری شرکت اتریشی دوپل مایر و شرکت فرانسوی پوما آغاز شد و در سال ۱۳۵۷ تمام شد.

اینجا یکی از شناخته‌شده‌ترین تله‌کابین های ایران است. شما با سوار شدن به آن نزدیک به نیم ساعت در میان زمین و آسمان در حال حرکت هستید.
با حرکت اتاقک‌های فلزی، شوق و هیجان در شما بیشتر شده و می‌توانید با تماشای طبیعت چشم‌نواز توچال آرامش و هیجان را در خود حس کنید.

البته یادتان باشد که تله کابین توچال از طولانی ترین تله کابین پیوسته جهان است که سه خط اصلی و هفت ایستگاه همراه با یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌ سیژ دارد.

 ایستگاه اول تله کابین این مجموعه تفریحی در ارتفاع ۱۹۰۰ متری قرار دارد، ایستگاه‌های دو و سه در ارتفاع ۲۵۰۰متری، ایستگاه پنج و شش در ارتفاع ۳۰۰۰ متری است و در نهایت ایستگاه هفت نیز در ارتفاع ۳۷۰۰ متری قرار دارد.

بهترین زمان برای استفاده از تله کابین توچال بهار و پاییز است، چون در این فصل‌ها شما می‌توانید زیبایی‌های تهران را در زیر پایتان ببینید.

قیمت تله کابین توچال هم با توجه به هر ایستگاهی که قرار است در آن پیاده شوید متفاوت است و با حضور در مجموعه تفریحی توچال می‌توانید از قیمت‌های دقیق باخبر شوید.

تله کابین توچال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohamad mahdi ahmadi

  • آخر هفته  را با خانواده یا دوستان در بوستان سلامتی توچال به سر کنید

پیشنهاد فوق‌العاده برای روز تعطیل شما در تهران، پیاده‌روی در مسیر جاده سلامت توچال است. اینجا شما صبحتان را با قدم‌زدن در بوستان سلامتی توچال آغاز می‌کنید و اگر با سرعت معمولی پیاده‌روی کنید، تقریبا در بازه زمانی ۲۵ دقیقه به ایستگاه اول تله کابین توچال می‌رسید.

بوستان سلامتی همان‌طور که از اسمش پیداست، خدمات ورزشی و رفاهی مناسبی در اختیار کسانی که آنجا می‌روند قرار می‌دهد تا از خستگی راه خم به ابرو نیاورند.

در این مسیر شما می‌توانید از دیگر تفریحات توچال مثل غار، چشمه، بوستان و حتی رستوران و امکانات تفریحی مثل زیپ لاین، سوینگ، صخره‌نوردی و اتاق فرار هم استفاده کنید. اینجا انتخاب با شماست.

بوستان سلامتی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Anahita

  • کوهنوردی در توچال، لذتی که کوهنوردان و طبیعت دوستان تجربه می‌کنند

کسانی که آرزوی کوهنوردی و یا طبیعت‌گردی در کوه‌های برفی نزدیک به تهران را دارند، کجا بهتر از توچال را می‌توانند پیدا کنند.
صعود به قله توچال در برنامه روزهای جمعه و تعطیل بسیاری از تهرانی‌هاست. قله توچال، بلندترین قله تهران است. شما در کوهنوردی توچال در انتهای مسیر به پناهگاهی برای استراحت می‌رسید که از گردشگران مجموعه هم پذیرایی می‌کند.
راستی در کوهنوردی و یا طبیعت‌گردی توچال از همراه‌ داشتن تجهیزات مناسب به هیچ عنوان غافل نشوید تا خدایی‌ ناکرده کام‌تان تلخ نشود.

کوهنوردی و طبیعت گردی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohammad hossein Ranjbari

  • تله سیژ چشمه توچال، چشم‌انداز فوق‌العاده تهران را در فضای باز تماشا کنید

در میان تفریحات توچال وسیله به اسم تله سیژ است که شاید سواری با آن حس متفاوت‌تری را نسبت به تله‌کابین‌ داشته باشد.

تله سیژ چشمه توچال چیزی است که حسابی شما را هیجان زده می‌کند. شما هر بار که به توچال می‌روید اگر توجه داشته باشید صندلی‌های تله سی ‌یژ را خالی نمی‌بینید، مگر این که فصل زمستان باشد.

 تله سی یژ چشمه این مجموعه تفریحی سفر کوتاه خود را از کنار ایستگاه اول تله‌ کابین شروع می‌کند و تا رستوران چشمه ادامه دارد. پیشنهاد می‌کنیم در میان تفریحاتی که در توچال دارید، حتما سوار تله سیژ این مجموعه تفریحی شوید تا زیبایی تهران را با یک چشم‌انداز بی‌نظیر در یک قاب ببینید.

تله سیژ

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Arad Kurd

  • مهیج ترین تفریح هوایی خود را در زیپ لاین بسازید

با افتتاح بزرگ‌ترین زیپ لاین ایران در مجموعه تفریحی توچال تیر خلاصی بود تا همه ارتفاع‌دوستان بتوانند لذت ارتفاع‌گردی در دره‌های این مجموعه تفریحی را هم تجربه کنند. حالا اگر از هر کسی اسم محبوب‌ترین و ترسناک‌ترین تفریحات توچال را بپرسید به شما از زیپ‌لاین توچال می‌گویند.
برای رفتن به این زیپ لاین شما باید به که در بوستان شماره دو و مسیر جاده سلامتی بروید. بدون شک این ترس و دلهره ارزش یک بار پرواز و تفریح در ارتفاع ۶۰ متری و طول ۲۰۰ متری را دارد تا خاطره شیرین آن همیشه در ذهن بماند.

زیپ لاین توچال از تفریحات هیجان‌انگیز توچال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Sam A

  • در باشگاه تنیس توچال، آخر هفته خوبی را تجربه کنید

اگر از علاقه‌مندان به ورزش تنیس هستید، به باشگاه تنیس توچال بروید و خودتان را برای تنیس بازی آماده کنید.

زمین تنیس توچال در ایستگاه اول قرار دارد و با داشتن دو زمین که یکی روباز و دیگری با داربست پوشیده شده بهترین جا برای انجام بازی تنیس‌تان است.

در باشگاه تنیس این مجموعه تفریحی اگر در محیط روباز باشید زمانی که توپ‌های گرد را با دسته‌های تنیس به آسمان پرتاب می‌کنید از هوای پاکیزه و دل‌انگیز توچال می‌توانید نهایت لذت را ببرید.

آکادمی تنیس

منبع عکس گوگل مپ، عکاس sina hosseini

  • با اسنوموبیل با سرعت بالا رو برف لیز بخورید

اسنوموبیل سواری را می‌توان از لاکچری‌ترین تفریحات توچال تهران دانست. در این بازی افراد روی موتورهای برف‌رو می‌نشینید و همزمان با تخته گاز موتور، آدرنالین خون‌شان را به اوج می‌رسانند.
چون سوار بر اسنوموبیل، در یک مسیر چالش‌برانگیز آن هم در فاصله یک‌ونیم‌کیلومتری تجربه‌ای است که باید با تمام وجود آن را حس کرد. البته بازی اسنوموبیل تا زمانی که مجموعه تفریحی توچال برف دارد فعال است و در روزهای غیر برفی نمی‌توان به آنجا رفت.

اسنوموبیل توچال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Michael QIU

  • اگر ترس از ارتفاع ندارید بانجی جامپینگ توچال را تجربه کنید

پرش آزاد یا بانجی جامپینگ یکی دیگر از تفریحات مهیج این مجموعه تفریحی است. اینجا شما با یک پرش و سقوط از ارتفاع بلند، آدرنالین بدن را بالا برده و تخلیه انرژی می‌کنید.

در بازی بانجی جامپینگ شما باید به بالای سکوهایی با ارتفاع‌های مختلف بروید و سپس خودتان را بر روی یک تشک بیندازید.

البته توصیه می‌شود اگر اپراتور هنگام پرش وزن شما را پرسید حتما وزن‌تان را دقیق بگویید، چون در صورت دادن آمار اشتباه ممکن است صدمه ببینید.

بانجی جامپینگ

منبع عکس گوگل مپ، عکاس arezoo mtj

  • سورتمه توچال، در طولانی ترین سورتمه ایران جیغ بنفش بکشید و بخندید

تا اسم تفریحات توچال به میان می‌آید همه از سورتمه جذابش برایتان می‌گویند که چقدر هیجان‌انگیز است. چون همین که شما سوار سورتمه می‌شوید بعد از کمی راه افتادن و سرعت گرفتن، جیغ و فریاد‌ها شروع می‌شود.
طوری که دیگر صدایی از گلویتان بیرون نمی‌آید. اینجاست که تا می‌توانید تخلیه انرژی می‌کنید تا آخر با کلی جال خوش به خانه برگردید.

سورتمه سواری یکی از تفریحات توچال

منبع عکس سایت tochal.org

  • در کیوب کلاب توچال به جای نقش‌های فیلم، خودتان وارد بازی می‌شوید

کیوب کلاب از سرگرمی‌ها و تفریحات عجیب غریب توچال است.

اینجا شما غرق در یک بازی کامپیوتری هیجان‌انگیز و کارآگاهی می‌شوید و مشکلات سر راه را یک به یک حل کرده و در نهایت آن را از بین می‌برید.

البته که بیشتر شهرت کیوب کلاب این مجموعه تفریحی به‌ خاطر داشتن بازی اتاق فرار آن است. در اتاق فرار کیوب کلاب توچال، جریان از این قرار است که تا می‌توانید باید خودتان را از شر چالش‌ها و مخمصه‌های که پیش رو دارید نجات دهید.

شاید بارها موقع تماشای فیلم‌های ترسناک به این فکر افتاده‌اید که اگر کسی در مهلکه گیر افتاده باشد من جای او در آن موقعیت باشم، چه فکر بهتری در سر داشتم. 

حالا این تصور شما در کیوب کلاب این مجموعه تفریحی واقعی شده و اینجا خودتان را باید محک بزنید و یک روز پر هیجانی را برای خود و یا دوستان‌تان بسازید.

کیوب کلاب توچال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Esmaeili

  • لیزر تگ، عاشقان هیجان و ترس لطفا به اینجا بروند

سالن بازی لیزرتگ بخشی از مجموعه ورزشی و باشگاه تیراندازی توچال است و در نزدیکی ایستگاه تله کابین این مجموعه تفریحی قرار دارد. علاوه بر لیزرتگ، بازی‌های آرچری پوینت و پینت بال هم برای سرگرمی شما اینجا است تا شما بتوانید حسابی آنجا تفریح کنید.

بازی لیزر تگ در فضایی بسیار تاریک و با نورهای رنگی LED تفنگ‌ها انجام می‌شود. بازیکنان می‌توانند یک بازی مفرح و پر تحرک را بدون رنگی شدن لباس‌هایشان را اینجا داشته باشند و تا می‌توانند خوش‌گذارانی کنند.

البته که باید گفت علاوه بر آموزش بازی، لوازم مورد نیاز برای انجام بازی لیزرتگ را به شما اینجا می‌دهند و مدت بازی هم کلا ۲۰ دقیقه‌ای است.

بهترین لیزر تگ های تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Rooholla Alirezaei

  • پیست اسکی توچال، اینجا برای برف بازی و اسکی سواری خودتان را آماده کنید

پیست اسکی در زیر گوش تهران، یکی از بزرگترین و مرتفع ترین پیست اسکی‌های ایران است که برای تماشای برف و لذت اسکی سواری فوق‌العاده است. این پیست در ایستگاه هفتم تله‌ کابین توچال قرار دارد و به کسانی که در ایران علاقه‌مند به اسکی بازی هستند می‌توانند راهی پیست اسکی این مجموعه تفریحی شوند.
این پیست ارتفاع زیادی دارد و اولین پیست برف‌گیر ایران است که شما می‌توانید در زمستان هر زمانی که برف‌ آمد، در آنجا دل به برف‌بازی و اسکی‌بازی بزنید.

اسکی در توچال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Saeid Najjar

  • بیلیارد از بازی‌های محبوب جوانان در این مجموعه تفریحی تهران است

همانطور که می‌دانید بیلیارد این مجموعه تفریحی از پاتوق‌های جوان‌پسند بام تهران است که بیشتر اوقات هم شلوغ است. 

حالا اگر شما با دوستان خود به این مجموعه تفریحی رفته باشید و بخواهید تفریحات دسته‌جمعی داشته باشید، می‌توانید روی بازی بیلیارد توچال حساب باز کنید.
اینجا در کنار دوستان خود دور میزهای سبزرنگ جمع می‌شوید و با توپ‌های رنگی بیلیارد، هیجان بازی را با حال‌وهوای این مجموعه تفریحی تجربه می‌کنید. بعد از بیلیارد، پیشنهاد می‌کنیم یک دست فوتبال‌دستی جانانه هم در کنار دوستانتان بزنید که لذت آن فوق‌العاده است.

  • در باشگاه تیراندازی این مجموعه تفریحی خود را به چالش بکشید

تیراندازی با کمان نه تنها از پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا بلکه در ایران هم طرفداران زیادی دارد. حادر تهران زندگی می‌کنید و شما هم از طرفداران این بازی مهیج در تهران هستید، می‌توانید با رفتن به باشگاه تیراندازی با کمان این مجموعه تفریحی قدرت هدف‌گیری خود را بسنجید.

این باشگاه تیراندازی در مسیر سلامتی و در مقابل بوستان سلامتی ۱ و در ایستگاه اول درست کنار ورودی تله سیژ چشمه قرار دارد.

البته اگر شما کمی حرفه‌ای باشید و بخواهید با نشانه‌گیری‌هایتان خودتان را به چالش بکشید، در باشگاه تیراندازی با کمان به‌ صورت تفریحی و حرفه‌ای مسابقات دوره‌ای برگزار می‌شود که می‌توانید در این مسابقه‌ها هم شرکت کنید.

باشگاه تیراندازی توچال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Faredi Moshir

بیشتر بخوانید: اجاره مبله تهران، بی‌دغدغه و بدون دردسر سفر کنید


اطلاعات کامل از این مجموعه تفریحی ورزشی تهران

آدرس: بزرگراه چمران، انتهای خیابان ولنجک.

مرکز پاسخگویی به مشتریان: ۰۲۱۲۷۲۰

فروش : ۰۲۱۲۴۸۷۵۰۰۰ داخلی های ۲۸۸ و ۲۶۶

مدرسه اسکی شماره یک : ۰۲۱۲۴۸۷۵۰۰۰ داخلی ۲۲۰

وب سایت: www.tochal.org

توچال در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس behnam mirzaagha

بیشتر بخوانید: بازارهای گل تهران،‌ تا آفتاب‌نزده از اینجا خرید کنید


با همه تفریحاتی که در توچال برای ما در نظر گرفته شده نظرتان در مورد خود توچال و تفریحات چیست؟ آیا خاطره شنیدنی و نکته‌ای درباره این مجموعه تفریحی تهران دارید که اینجا بنویسید؟ قیمت‌ها اینجا گران است یا ارزان؟ رفتن به توچال را به بقیه پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات و تجربه‌های شما بدون شک راهنمای خوبی برای خوانندگان تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

توچال کجاست؟

این مجموعه تفریحی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین جاهای تفریحی تهران است و در شمال پایتخت، در کوهی به همین‌ نام در انتهای ولنجک قرار دارد.

تفریحات توچال چیست؟
تله‌کابین این مجموعه تفریحی، پیست اسکی، هتل، اسنوموبیل، لیزر تگ و وی آر کلاب، باشگاه تیراندازی با کمان توچال، بیلیارد، زیپ لاین از معروف‌ترین‌های این مجموعه هستند.

چطور به توچال برویم؟
آدرس این مجموعه تفریحی در بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران است.

ساعت کاری مجموعه تفریحی توچال تا چند است؟

این مجموعه تفریحی زمانی که تعطیلات اجباری در تهران وجود نداشته باشد، ۲۴ ساعت از شبانه‌روز باز است. شما برای استفاده از امکانات و تفریحات توچال حتما باید ساعت کاری آن‌ها را از وب سایت توچال و یا حضور در توچال و یا تماس با مجموعه بپرسید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.