آشنایی با جاذبه های گردشگری غرب تهران

تمامی محله های شهر تهران به ویژه محله های غرب تهران، دارای تعداد بسیار زیادی از جاذبه های تفریحی و گردشگری می باشد. در واقع افرادی که به قصد تفریح و گردشگری به پایتخت سفر می کنند، محال است گذرشان به غرب پایتخت نخورد و حداقل از یکی از جاذبه های گردشگری موجود در این منطقه از پایتخت دیدن نکنند. جالب است بدانید که  منطقه غربی شهر تهران عموما نوساز است و در چندین سال اخیر، برج ها و همچنین سازه های بسیار زیادی را در آن تاسیس کردند. علاوه بر این برای افزایش جذب گردشگران و توریستان، جاذبه های گردشگری و تفریحی متعددی را نیز در این منطقه از پایتخت تاسیس کردند. در حقیقت می توان گفت که شهر تهران قلب اقتصادی کشور است و همچنین توریستان بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند.

در ادامه این مطلب همه چیز را درباره جاذبه های گردشگری غرب تهران بیان کرده ایم و همچنین با معرفی این جاذبه های گردشگری، محبوب ترین و بهترین جاهای دیدنی موجود در بخش غربی تهران، راهنمای جامعی را برای گشت و گذار در پایتخت به شما معرفی کرده ایم. برای آشنایی با تمامی جاذبه های گردشگری غرب تهران توصیه می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید. به ویژه اگر مسافر هستید و قصد دارید چند روزی را به گشت و گذار در این شهر بپردازید.

معرفی جاذبه های گردشگری غرب تهران

این شهر در تمامی نقاط خود جایی را دارد که هر فردی می تواند برای گردش. تفریح به آن برود. به عنوان مثال پارک ها و بوستان های بسیار زیادی وجود دارند که برای گذراندن وقت می توانند کمک بزرگی باشند و همچنین می توان برای فاصله گرفتن از شلوغی شهر و ترافیک آن به این بوستان ها و پارک ها پناه برد. جاذبه های گردشگری غرب تهران نیز کم نیست و در نتیجه می توانید با آشنایی با این جاذبه ها اقدام به گشت و گذار در این مکان ها کنید. در ادامه لیستی از این جاذبه های گردشگری ذکر کرده ایم.

1.    بوستان نهج البلاغه | پارک جنگلی غرب تهران

از بزرگترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری غرب تهران بوستان نهج البلاغه می باشد. در این بوستان جاذبه های تفریحی و دیدنی بسیار زیادی قرار دارد که با گشت و گذار در آن می توانید بهترین اوقات را سپری کنید و از طبیعت بسیار زیبا و همچنین از رودخانه ای که در میان آن وجود دارد لذت ببرید.

2.    ایران مال

از دیگر جاذبه هایی که در دنیا صدا به پا کرده ایران مال می باشد. در واقع یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری غرب تهران است که یک مجموعه کاملی از جاذبه های گردشگری و دیدنی بوده و می توان ساعات طولانی را در آن سپری کرد و از جاذبه های دیدنی و گردشگری آن لذت برد.

3.    دریاچه چیتگر

چندین سال پیش پروژه ساخت دریاچه چیتگر تهران راه اندازی شد تا اینکه امروزه یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری غرب تهران است. در این دریاچه امکانات بسیار زیادی وجود دارد و همچنین جاذبه های گردشگری و تفریحی متعددی در آن وجود دارد. توصیه می کنیم حتما از این دریاچه دیدن کنید و غروب های زیبای پایتخت را از این دریاچه ببینید.

سایر جاذبه های گردشگری غرب تهران

مواردی که در بالا ذکر شد از محبوب ترین و پربازدید ترین جاذبه های گردشگری در غرب تهران بود اما لازم به ذکر است که علاوه بر این موارد، جاهای دیدنی بسیار بیشتری در غرب تهران وجود دارد. از این موارد می توان به بوستان گفتتگو، پارک ژوراسیک، آبشار تهران، پارک جنگلی کوهسار، پارک جنگلی چیتگر، بام لتمال کن،  و به طور کلی بسیاری دیگر از جاذبه های گردشگری اشاره کرد. اگر شما نیز تا به حال از مناطق دیدنی غرب تهران دیدن کرده اید و پس از سفر به پایتخت از این جاذبه ها بازدید کرده اید نظرات و پیشنهادهای خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر جایی دیدنی در غرب تهران می شناسید که در این مقاله ذکر نشده است به ما معرفی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.