غرب تهران و جاذبه های دیدنی آن

غرب تهران، محدوده ای بسیار وسیع است که درون آن، انواع مختلفی از جاذبه های گردشگری وجود دارد. در واقع باید اشاره کنیم که امروزه، شهر تهران، شاهد حضور توریستان و گردشگران بسیار زیادی در خود می باشد. و این مساله سبب شده تا نه تنها بازدید های متعددی از آثار باستانی و جاذبه های تاریخی این شهر صورت بگیرد، بلکه همچنین سبب شده تا در این شهر، نماد ها و جاهای دیدنی متعدد و بسیار زیاد دیگری نیز تاسیس شود. سازه هایی که قبل از اتمام پروژه آن ها، افراد بسیار زیادی منتظر مانده اند تا بتوانند اولین فردی باشند که اقدام به بازدید از این جاذبه های گردشگری می کنند. به طور کلی غرب تهران، بکی از مناطقی است که امروزه، به میزان بسیار زیادی، مورد گشت و گذار و بازدید عموم قرار می گیرد.

چرا که در سال های اخیر، ساخت و ساز های متعددی در این منطقه انجام شده، و در نتیجه، محدوده غرب تهران، دارای تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری و تفریحی می باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در چند سال گذشته، به دلیل اینکه ساخت و ساز های این منطقه، دارای ابهت و معماری خاصی بودند، و یا حتی نمونه آن ها در شهر تهران وجود ندارد، آمار بسیار بیشتری از افراد، نسبت به سال های گذشته، اقدام به بازدید از غرب تهران کرده اند. در واقع امروزه، محدوده غربی تهران، دارای بیشترین آمار رفت و آمد و گشت و گذار می باشد. و سازه هایی که در این منطقه وجود دارد گواه از این موضوع است. لازم به ذکر است که جاهای دیدنی غرب تهران، بسیار متعدد و گوناگون هستند، و برای بازدید از تمامی آن ها، بیش از ۱ هفته زمان لازم است.

پس اگر قصد دارید تا بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را سپری کنید، و همچنین از خاص ترین و بی نظیر ترین جاذبه های گردشگری که در کشور ایران وجود دارد بازدید کنید، توصیه می کنیم، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. با بازدید از جاذبه های گردشگری غرب تهران، می توانید خاطره انگیز ترین و لذت بخش ترین اوقات خود را به ثبت برسانید.

مختصری درباره غرب تهران

به طور کلی، بخش های متعددی محدوده غربی تهران را تشکیل داده اند. در واقع، شهرک ها و اتوبان هایی که در غرب تهران قرار دارند، دسترسی بسیار عالی و خوبی را برای افرادی که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری غرب تهران را دارند فراهم می کنند. به همین سبب باید اشاره کنیم که یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزایای غرب تهران و به ویژه جاذبه های گردشگری غرب تهران، دسترسی عالی و راحت به آن ها می باشد. چرا که از هر نقطه ی پایتخت، می توان در کوتاه ترین مدت، اقدام به دسترسی به این مناطق نمود. و مهم تر از همه این که در این مناطق، روش های مختلفی برای دسترسی وجود دارد.

با راه اندازی مترو، دیگر همه گان از وجود آن بهره مند می شوند. اما به طور کلی، تاکسی و اتوبوس نیز مسیر دسترسی به غرب تهران را بسیار آسان تر کرده است.

لیست جاذبه های گردشگری غرب تهران

جاذبه های گردشگری غرب تهران، به قدری گوناگون و متعدد هستند که بیان تمامی آن ها نیاز به زمان بسیار زیادی است. به همین سبب در لیست زیر، تمامی جاذبه های گردشگری غرب تهران را به تفکیک بیان کرده ایم تا انتخاب برای بازدید از آن ها بسیار ساده تر و راحت تر باشد.

   1.    مراکز خرید غرب تهران

یکی از بهترین و محبوب ترین دیدنی های غرب تهران، که اتفاقا همه روزه افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند، مراکز خرید می باشد. در واقع باید اشاره کنیم که، همه روزه، حجم بسیار زیادی از ساکنین تهران، به قصد تفریح و خرید کردن، به دنبال مراکز‌ خرید در شهر تهران می گردند. و نکته جالب اینجا است که تنوع مراکز خرید در محدوده غرب تهران سبب شده تا امروزه، افراد بسیار زیادی از بخش های مختلف شهر تهران، به سمت غرب تهران بیایند و اقدام به بازدید و خرید از مراکز خرید غرب تهران کنند. در ادامه، تمامی مراکز خرید غرب تهران که بسیار محبوب و پر بازدید هستند، ذکر شده است.

    ⁃    میلاد نور

یکی از بزرگ ترین و پر بازدید ترین مراکر خرید در غرب تهران، مرکز خرید میلاد نور می باشد. این مرکز خرید، از زمان های بسیار قدیم، یکی از مهم ترین و بزرگ ترین مراکز خرید تهران بود که حتی امروزخ نیز، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. این پاساژ دارای چندین طبقه بوده که هر کدام از آن ها به پوشاک، طلا و جواهر، ساعت، و …. تقسیم بندی شده اند. برای دسترسی به این مرکز خرید باید خود را به محله شهرک غرب و میدان صنعت برسانید و در نهایت، به سادگی می توانید این مرکز خرید بزرگ را ببینید.

    ⁃    لیدوما

یکی دیگر از مراکز خرید در غرب تهران مرکز خرید لیدوما می باشد. جالب اینجاست که این مرکز خرید، درست در کنار مرکز خرید میلاد نور واقع شده و دارای بهترین و جذاب ترین فروشگاه ها می باشد. اگر قصد دارید تا بهترین خرید را انجام دهید، بازدید از میلاد نور بهترین انتخاب است.

    ⁃    پلاتین

مرکز خریدی دیگر در محدوده غرب تهران، و در محله شهرک غرب تهران، که امروزه، تبدیل به یکی از محبوب ترین مراکز خرید که دارای بهترین فودکورت ها می باشد است. در واقع باید اشاره کنیم که مرکز خرید پلاتین، همانند دو مرکز خریدی که در بالا ذکر شد، در کنار یکدیگر واقع شده اند. اما پلاتین، کمی با مراکز خرید بالا متفاوت است. در واقع، در این مرکز خرید، نه تنها فروشگاه هایی قرار دارند که دارای جذاب ترین و بهترین محصولات می باشند، بلکه در این مرکز خرید، فودکورت بزرگی وجود دارد که همیشه جزو پر بازدید ترین ها می باشد. در واقع، انواع رستوران ها، کافه ها، و پاستیل فروشی و شکلات فروشی ها در این مرکز خرید وجود دارد و می توانید یکی از عالی ترین و لذت بخش ترین اوقات خود را در این مناطق سپری کنید.

    ⁃    کوروش غرب تهران

از جمله بزرگ ترین مراکز خرید غرب تهران می توان به مرکز‌خرید کوروش اشاره کرپ. این مرکز خرید، با داشتن چندین طبقه، انواع مختلفی از فروشگاه ها را درون خود قرار داده است. و شتید برایتان جالب باشد بدانید که در مرکز خرید کوروش، چندین مجموعه های فروشگاهی دیگر نیز وجود دارد. به عنوان مثال، بخش وسیعی به صورت پاساژ موبایل ساخته شده و انواع موبایل فروشی ها و خدماتی ها در آن قرار دارند. همچنین بخش دیگری نیز وجود دارد که به پاساژ طلا مشهور است. این مرکز خرید در بزرگراه شهید ستاری واقع شده و یکی از بی نظیر ترین و عالی ترین مراکز خرید تهران می باشد. ناگفته نماند که انواع کافه و رستوران، سینماها، شهریازی، اتاق فرار، و سایر جذابیت های دیگر در این مرکز خرید قرار دارد.

    ⁃    مگامال

مگامال مرکز خرید محبوبی در غرب تهران است. در این مرکز خرید، هایپر استار، فروشگاه پوشاک، فروشگاه های آرایشی بهداشتی، نمایندگی های برند های خارجی، و … وجود دارد که با داشتن تنوع زیاد می توانید خریدی عالی ‌و بی نظیر را در آن تجربه کنید. همچنین باید اشاره کنیم که در این مرکز خرید، چندین سالن سینما، و همچنین کافه و رستوران وجود دارد.

    2.    جاذبه های تفریحی غرب تهران

غرب تهران دیدنی های بسیار زیادی دارد. اما از جذاب ترین و بی نظیر ترین آن ها، می توان به جاذبه های تفریحی منطقه اشاره کرد. جاذبه هایی که می توان بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات را در آن ها سپری کرد. خاص بود این جاذبه های کردشگری سبب شده تا همه روزه، افراد بسیار زیادی اقدام به بازدید از آن ها کنند. در ادامه برخی از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری غرب تهران را بیان کرده ایم.

–    ایران مال

ایران مال نامی است که امروزه به میزان بسیار زیادی شنیده می شود. بزرگ ترین سازه ی خاورمیانه و مرکز خریدی که می توان تا ساعت ها و یا حتی تا چند روز در آن بود و از دیدنی های بی نظیر آن لذت برد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری غرب تهران که همه روزه، افرادب سیار زیادی را به سمت خود جذب می کند، ایران مال است. مجموعه ای بسیار بزرگ که هر آن چه را که تصور کنید در آن وجود دارد. در واقع باید اشاره کنیم که وسعت این مجموعه به قدری زیاد است، که همه چیز از جمله فروشگاه های متنوع، هایپر استار، مجموعه ورزشی، استادیوم، هتل، مرکز درمانی، پردیس سینمایی، زمین و پیست یخ، شهربازی، تعداد بسیار زیادی از کافه ها و رستوران ها، و به طور کلی، جذاب ترین و محبوب ترین مکان ها را گرد هم آورده است.

لازم به ذکر است که امروزه، ایران مال دارای بیشترین میزان محبوبیت می باشد و به دلیل اینکه در آن، انواع موزه ها، پدیده های دیدنی، آبنما ها، فضاهای سبز متعدد، و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد، همه روزه افراد بسیار زیادی به سمت آن جذب می شوند و اقدام به بازدید از آن می کنند. لازم به ذکر است که اگر قصد دارید تا به یاد ماندنی ترین اوقات خود را سپری کنید، و در یکی از عالی ترین و دیدنی ترین مناطق گردشگری غرب تهران اوقات خود را بگذرانید، بازدید از ایران مال برای شما از واجبات است.

لازم به ذکر است که امروزه، بیشتر وسعت مجموعه ایران مال افتتاح شده است. و به همین سبب، بهترین زمان برای بازدید از آن است. همچنین باید اشاره کنیم که پارکینگ های وسیع و بسیار زیادی در این مجموعه وجود دارد که می توانید با خیالی آسوده اقدام به گشت و گذار در این مجموعه کنید. به یاد داشته باشید که می توانید از راه های مختلفی به این مجموعه دسترسی پیدا کنید. پس حتما زمانی را برای بازدید از ایران مال اختصاص دهید و بهترین خاطرات عمر خود را در این مجموعه مشهور بگذرانید.

–    دریاچه چیتگر غرب تهران

دریاچه چیتگر یکی از متفاوت ترین جنبه های گردشگری در شهر تهران به شمار می رود. خوشبختانه وجود این دریاچه بسیار بزرگ، سبب شد تا همه روزه، حجم بسیار زیادی از گردشگران و توریستان به این محدوده از شهر تهران بیایند و بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در آن سپری کنند. علاوه بر این باید اشاره کنیم که می توانید در کنار این دریاچه بنشینید، و به تماشای غروب بسیار زیبای آفتاب بپردازید. از خوبی های دریاچه چیتگر این است که از همه لحاظ دارای امکانات است. دور تا دور این دریاچه، پیست اسکیت سواری، دوچرخه سواری، و همچنین پیاده روی وجود دارد. که شما می توانید به راحتی و آسانی، اقدام به ورزش کردن در این محدوده کنید. همچنین باید اشاره کنیم که می توانید از شهر بازی ای که در کنار دریاچه تعبیه شده است بهره مند شوید.

در واقع، شهربازی کوچک اما جذابی در کنار دریاچه وجود دارد که تتنوع بسیار زیادی از وسایل بازی داشته و می توانید بهترین اوقات خود را در این مجموعه بگذرانید. در غرب تهران، تفریحات بسیار زیادی وجود دارد. اما در هیچ کجا نمی توان سوار بر کشتی شد و در نهارت، اقدام به غذا خوردن نمود. خوشبختانه این امکان در دریاچه چیتگر به وجود آمده است و امروزه، با وجود اینکه می توان بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را سپری کنید. علاوه بر این باید اشاره کنیم که تعداد بسیار زیادی از کافه ها و رستوران ها، در کنار دریاچه و در مجموعه باملند وجود دارد. تمامی این کافه ها و رستوران ها، در نزدیکی بهترین و عالی ترین مجموعه یعنی بام لند واقع شده اند.

باملند خود نیز دارای جذابیت های بسیار زیادی می باشد که در حاشیه دریاچه قرار دارد. مرکزی برای خرید از بهترین برند های دنیا، و همچنین خوردن غذای بسیار خوشمزه و لذیذ که می توانید عالی ترین و بی نظیر ترین اوقات خود را در آن سپری کنید.همچنین باید اشاره کنیم که می توانید یکی از بی نظیر ترین و عالی ترین تفریحات را در مجموعه گردشگری باملند تجربه کنید. به طور کلی دریاچه چیتگر دارای جذابیت های بسیار زیادی می باشد و اگر تا به امروز اقدام به بازدید از آن نکرده اید، توصیه می کنیم حتما در اولین فرصت، برای بازدید از آن برنامه ریزی کنید و یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را سپری کنید.

–    آبشار تهران

یکی دیگر از عالی ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری غذب تهران که بازدید از آن برای همه واجب است، آبشار تهران می باشد. چرا که این جاذبه گردشگری بسیار خاصو منحصر به فرد بوده و در هیچ کجای دیگر، نمونه آن وجود ندارد. به همین سبب، باید اشاره کنیم که می توانید، یکی از عالی ترین و بی نظیر ترین اوقات خود را در این مجموعه بگذرانید. از خوبی های آبشار تهران می توان به داشتن دید عالی به شهر تهران اشاره کرد. در واقع این مجموعه بر فراز کوه ها ساخته شده است و به همین سبب، می توانید تا ساعت ها در کنار آن بنشینید و یکی از عالی ترین و بی نظیر ترین اوقات خود را در کنار آن بگذرانید. آبشار تهران، بهترین مکان برای دریافت ارامش بوده و توصیه می کنیم حتما زمانی را برای بازدید از آن مشخص کنید. بدون شک بهترین و عالی ترین خاطرات خود را در این منطقه می سازید.

    3.    پارک ها و فضاهای سبز در غرب تهران

از آخرین اما بهترین جاذبه های دیدنی در غرب تهران می توان به وسعت بسیار زیاد فضای سبز آن اشاره کرد. در واقع باید اشاره کنیم که یکی از بزرگ ترین پارک های غرب تهران به ویژکه پارک های جنگلی تهران، که همه روزه، میزبان حجم بسیار زیادی از گردشگران می باشد، پارک جنگلی چیتگر است.س وسعت این پارک به حدی است که نمی توان یک روز را به گشت و گذار در آن اختصاص داد. این پارک دارای کامل ترین امکانات بوده و همین مساله سبب شده تا محبوبیت بسیار زیادی را در دل همگان به دست آورد.

اما علاوه بر پارک چیتگر، باید اشاره کنیم که پارک جنگلی لتمال کن نیز یکی دیگر از جذاب ترین فاضاهای سبز غرب تهران است. این پارک، بر فراز کوه ها قرار داشته و در نتیجه دارای آب و هوای بسیار عالی و بی نظیری می باشد. همچنین باید اشاره کنیم که می توانید ارامش وصف ناشدنی ای را در این منطقه و با بهره مندی از سکوت آن و تماشای چشم انداز بی نظیر تهران دریافت کنید.

یکی دیگر از جذاب ترین فضاهای سبز غرب تهران، باغ گیاه شناسی ملی ایران می باشد. باغی بسیار بزرگ که بخشی از پارک جنگلی چیتگر را به خود اختصاص داده و تماشایی ترین و دیدنی ترین جاذبه گردشگری در تهران را تشکیل داده. این باغ، نمونه های مختلفی از گیاهان در سراسر کشور و همچنین دنیا را به نمایش گذاشته و شما می توانید یکی از عالی ترین و بی نظیر ترین اوقات خود را در این مجموعه سپری کنید و به تماشای گیاهانی خاص از دور ترین نقاط دنیا و آمریکا، اروپا، و بسیاری از قاره های دیگر مشاهده کنید.

اگر به بازدید از هر کدام از این جاذبه های گردشگری غرب تهران رفته اید، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و از تجربه های خود به ما بگویید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.