پارک جنگلی خرگوش دره کجاست؟ تصاویر و امکانات

پارک جنگلی خرگوش دره در روبه‌روی ورزشگاه آزادی و در منطقه ۲۲ تهران است. اینجا یکی از مکان‌های دنج تهران بوده و طبیعت سرسبز و فضای آرامی دارد. همین سکوت و آرامش خرگوش دره باعث شده تا پاتوقی برای روزهای آخر هفته تهرانی‌ها و یا طرفداران دربی‌ و فوتبال باشد. حالا اگر شما تا حالا اسم این پارک جنگلی را نشنیده‌اید یا قصد دارید در تعطیلات آخر هفته به پیک نیک بروید، با ما بیایید تا به پارک جنگلی خرگوش دره برویم و با امکانات آن آشنا شویم. 


خرگوش دره جاده چالوس کجاست؟ چطور به آنجا برویم؟

پارک جنگلی خرگوش دره در غرب تهران، در نزدیکی بزرگراه آزادگان و تهران ـ کرج واقع شده و بزرگراه علامه جعفری در جهت شمالی آن قرار دارد. فاصله پارک چیتگر تا پارک خرگوش دره، حدود ۸ کیلومتر است.
پس بار و بندیل و وسایل مورد نیاز پیک نیک را ببندید و به سمت غرب تهران حرکت کنید.  البته می‌توانید از بزرگراه های تهران ـ کرج وارد شده و بعد از بلوار غربی استادیوم به پارک جنگلی بروید. راه دیگر هم از طریق بزرگراه شیخ فضل الله نوری به سمت غرب است که قبل از خروجی آزادگان به خرگوش دره خواهید رسید. 

روی نقشه ببینید!

فضای سبز پارک جنگلی خرگوش دره

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahdi Pashaei

مسیرهای دسترسی به این پارک با ماشین شخصی به این صورت است که اول به بزرگراه آزادگان یا تهران-کرج بروید و بعد با زدن لینک روی نقشه ببینید به پارک برسید.
اما مترو و اتوبوس هم گزینه‌های دیگری برای رفتن به پارک جنگلی خرگوش دره است. شما بایستی از خط ۵ مترو استفاده کنید و سپس در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوید. بعد از خروج از ایستگاه مترو به پایانه تاکسی یا اتوبوس رفته و ادامه مسیر را با این وسایلی مثل تاکسی و یا ماشین‌هایی که در این مسیر در رفت و آمد هستند، استفاده کنید.

آدرس پارک خرگوش دره تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Farhad Hassani

بیشتر بخوانید: ۵ تا از بهترین آپارتمان‌ های مبله غرب تهران


چرا باید به پارک جنگلی خرگوش دره برویم؟

این پارک در نزدیکی پارک چیتگر قرار گرفته و مزیت خوب آن این است که در روزهای شلوغ خبری از ازدحام و شلوغی نیست. طوری که شما می‌توانید با خیال راحت این مقصد را برای گذراندن ساعاتی خوش با خانواده‌تان انتخاب کنید. اینجا به جز صدای سوت قطار و هواپیما چیز دیگری نیست که آرامش را بهم بزند.
پس در هوایی پر از اکسیژن نفس بکشید و از آلودگی‌های مرکز شهر تهران به دور باشید.

 خرگوش دره جاده چالوس کجاست

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Rad

البته در روزهای برگزاری مسابقات فوتبال در ورزشگاه آزادی، خرگوش دره محل مناسبی برای استراحت تماشاچیان مسابقات فوتبال است. تماشاچیان می‌توانند قبل یا بعد از برگزاری مسابقات در این محدوده به استراحت بروند.

استادیوم آزادی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس craig chung

بیشتر بخوانید: آشنایی با جاذبه های گردشگری غرب تهران

 


راستی شاید شما هم از آن دسته کسانی باشید که عاشق فوتبال هستید و از شهرهای دیگر برای تماشای بازی از نزدیک، به تهران سفر می‌کنید. اگر بخواهید با اجاره آپارتمان مبله در تهران نزدیک مجموعه ورزشی آزادی باشید و چند روزی را در یک اقامتگاه بمانید پیشنهاد می‌کنیم وارد وب سایت تهران مبله شوید تا اقامتگاه مناسب خودتان را با قیمت خوب رزرو کنید.


امکانات پارک جنگلی خرگوش دره چطور است؟

مثل همه پارک های تهران، پارک جنگلی خرگوش دره هم امکانات خاص خودش را دارد. البته انتظار زیادی نداشته باشید که امکانات اینجا مثل پارک چیتگر باشد.
با این حال، اگر برای تفریح چند ساعته و نشستن به این پارک می‌روید، در درجه اول جای پارک ماشین به اندازه کافی وجود دارد، پس نگرانی از این بابت نخواهید داشت. بعد از پارک ماشین بار و بندیل خودتون را جمع کنید و به سمت داخل پارک بروید.

اینجا تا دلتان بخواهد سکو و آلاچیق برای نشستن و چادر زدن وجود دارد. اگر هم دنبال تفریح هستید، می‌توانید با دوستانتان به سمت زمین ورزش حرکت کرده و لحظاتی خوش را در کنار هم رقم بزنید.
اضافه کنیم که آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی هم در دسترس شما خواهد بود.

آلاچیق پارک خرگوش ها

منبع عکس گوگل مپ، عکاس OMID SOHRABI

بیشتر بخوانید: لیست بهترین شهربازی های تهران؛ آدرس، ساعت کاری و عکس


پارک جنگلی خرگوش دره تا چه ساعتی باز است؟

پارک جنگلی خرگوش دره به صورت ۲۴ ساعته باز است. پس نیازی به برنامه‌ریزی از قبل نیست. هر موقع که دوست داشته باشید، می‌توانید با دوستان و یا خانواده به خرگوش دره رفته و اوقاتی خوش را کنار هم بگذرانید. یکی دیگر از مزیت‌های این پارک نداشتن هزینه ورودی است. پس لازم نیست هزینه‌ای بابت ورودی به این پارک پرداخت کنید. خلاصه که کافی است که اراده کنید و با ماشین یا هر چیز دیگری، حتی برای چند ساعت هم که شده از شلوغی و ترافیک تهران دور شوید. 

 

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahmood Chavoshi

بیشتر بخوانید: ایران مال ؛ بازار بزرگ ایران و خاورمیانه را بهتر بشناسید


بهترین زمان رفتن به پارک جنگلی خرگوش دره چه موقع است؟

فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان برای داشتن اوقاتی خوش در پارک جنگلی خرگوش دره است. چون آب و هوا معتدل و پوشش گیاهی سرسبزی در این فصل اینجا رشد می‌کند.
البته فصل پاییز خرگوش دره، فوق العاده دیدنی و جذاب است، درختان رنگارنگ و برگ‌هایی که همچون فرش بر روی زمین پهن شده، زیبایی این پارک را دو چندان می کند. معمولا فصل پاییز بهترین زمان برای گرفتن عکس‌های یادگاری زیبا در خرگوش دره است. پس فراموش نکنید اینجا هم می‌تواند یکی از لوکیشن‌ های عکاسی در تهران باشد و سعی کنید در این فصل دوربین‌تان را همراه خودتان به پارک جنگلی خرگوش دره ببرید.  

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Rad


ماجرای قطع درختان خرگوش دره چه بود؟

سال ۱۳۸۶ بود که با قطع  ۵۰۰ اصله درخت از مجموع درختان پارک جنگلی خرگوش دره، این پارک سوژه داغ محافل خبری رسانه‌ها شد. دلیل قطع درختان را آماده‌سازی زیرساخت برای اتصال اتوبان همت به اتوبان آزادگان بود که در نهایت موجب بروز اختلافاتی مابین شهرداری تهران و حامیان محیط زیست شد.


جاهای دیدنی تهران در اطراف خرگوش دره

از جمله جاذبه های گردشگری تهران در اطراف خرگوش دره می‌توان به پارک ارم و شهربازی ارم، باغ گیاه شناسی ملی ایران، مجموعه تفریحی ورزشی اوپارک، مجموعه ورزشی آزادی و موزه خودروهای تاریخی ایران اشاره کرد. البته اگر قصد خرید لوازم خانگی را دارید، می‌توانید به شهر فرش و یا شهر لوازم خانگی در نزدیکی این پارک سر بزنید.

اوپارک تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Travel Guid


نظر شما در مورد پارک جنگلی خرگوش دره چیست؟ آیا دوست دارید به دیدن این پارک بروید؟ اگر قبلا به این پارک جنگلی در تهران رفته‌اید، از زیبایی‌ها و تجربه‌های خودتان برای ما بنویسید. 


سوالات متداول

پارک جنگلی خرگوش دره کجا قرار دارد؟
این پارک در ضلع غربی استادیوم آزادی است. شما می‌توانید از طریق اتوبان شیخ فضل الله به این پارک زیبا دسترسی پیدا کنید.
چه امکاناتی در پارک خرگوش دره وجود دارد؟
از امکانات این پارک می‌توان به نقاط مناسب پیک‌نیک ، فضاهای بازی و سرگرمی، فروشگاه‌ها و امکانات بهداشتی اشاره کرد.
جاهای دیدنی نزدیک به پارک خرگوش دره کدامند؟
دریاچه و پارک جنگلی بزرگ چیتگر و باغ وحش ارم.
آیا ورود به پارک جنگلی هزینه‌ای دارد؟
خیر. ورود به این پارک رایگان است.
آیا خرگوش دره جای پارک برای  ماشین دارد؟
بله. این پارک دارای پارکینگ به تعداد زیاد است و شما بدون محدودیت می‌توانید ماشین خود را آنجا پارک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.