پارک جوانمردان، بهترین لوکیشن عکاسی در تهران

اگر به پارک جوانمردان بروید هیچ جوره حوصله‌تان سر نمی‌رود. چون این پارک از یک جهت محلی برای نمایش مجسمه‌ها و تندیس‌های بزرگان علم و ادب فارسی است، از طرفی با داشتن آب‌نمای موزیکال، برکه پرندگان، خانه ورزش، شهر‌بازی، سینما چند‌بعدی، میز پینگ‌پنگ و … دل همه را برده است. البته که پیست اسکیت و پیست دوچرخه سواری بوستان جوانمردان از بهترین امکانات این پارک برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری و اسکیت است. هر چند باید گفت اینجا بهترین لوکیشن عکاسی تهران را دارد و شما می‌توانید در هر فصلی به عکاسی در پارک جوانمردان بروید.

حالا اگر می‌خواهید بیشتر با این بوستان غرب تهران آشنا شوید و بدانید که پارک جوانمردان کجاست و چه امکاناتی و زیبایی‌هایی دارد با ما در تهران مبله همراه شوید.


پارک جوانمردان کجاست؟

پارک جوانمردان تهران در منطقه غرب و شمال غربی تهران است. این پارک در نزدیکی دره کن است و دو در ورودی از سمت خیابان صدرا و بزرگراه شهید همت دارد. شما می‌توانید با توجه به جایی که هستید یکی از این ورودی‌ها پارک را انتخاب کنید.

 پارک جوانمردان کجاستمنبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

  • دسترسی با خودرو شخصی

مسیر اول برای رفتن به بوستان جوانمردان با خودرو شخصی اتوبان علامه جعفری، میدان المپیک، بلوار صدرا، ورودی غربی پارک است.

دومین مسیر دسترسی از بزرگراه همت غرب، جنوب‌ دهکده المپیک است که شما را از ورودی شمالی وارد پارک جوانمردان می‌کند.

مسیر سوم همان ورودی شرقی پارک جوانمردان است که از خیابان مرادی است و دسترسی آن از طریق سه راه شهر‌زیبا انجام می‌شود.

در این قسمت شما می‌توانید روی نقشه پارک جوانمردان بزنید تا راحت‌تر به این پارک بروید.

روی نقشه ببینید!

 پارک جوانمردان با مترو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جوانمردان تهران

در شهر پر‌ترافیکی مثل تهران رفت‌و آمد با مترو می‌تواند بهترین گزینه برای تهران‌گردی باشد. پارک جوانمردان با مترو خط ۵ فاصله کمی دارد. ایستگاه مترو دهکده المپیک در خط ۵ نزدیک‌ترین خط به پارک جوانمردان است.

فضای پارک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Seyed Amir Tayefi

  • دسترسی با مترو و اتوبوس

برای دسترسی به پارک جوانمردان با تاکسی‌های شهری شما گزینه‌های زیادی دارید. شما در هر کجای تهران باشید می‌توانید از تاکسی‌های مبدا مترو استادیوم آزادی مقصد میدان المپیک، مترو صادقیه و فلکه صادقیه به مقصد میدان المپیک و یا مبدا مترو صادقیه به دهکده المپیک، میدان دریاچه و شهرک باقری استفاده کنید.

  • دسترسی با اتوبوس‌های شهری

خطوط اتوبوسرانی تهران هم شما را می‌تواند به پارک جوانمردان برساند. برای استفاده از اتوبوس کافی است شما از مبدا میدان آزادی به مقصد شهرک شهید باقری، از مترو چیتگر به مقصد تقاطع همت شریعتی استفاده کنید.

هر چند باید گفت مسیر اتوبوس صادقیه به دهکده المپیک بسیار سر راست و راحت است.

 نقشه بوستان جوانمردان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MohammadHosein Zareian

بیشتر بخوانید: در پارک پرواز، کل تهران در مشت‌تان است


چرا باید به بوستان جوانمردان تهران برویم؟

اینجا یکی از بزرگترین پارک‌ های شهری تهران در غرب شهر است و امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای بازدیدکنندگان دارد. از طرفی هم در نزدیکی منطقه‌ خوش آب و هوای کن است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند از آب‌وهوای خوش اینجا لذت ببرند.
در پارک جوانمردان تندیس مشاهیر و مردان بزرگی قرار داده شده که فرصت خوبی را برای آشنایی هر چه بیشتر با شخصیت‌های ادبی می‌دهد تا شما بتوانید فرهنگ غنی ایرانی را بهتر بشناسید. 

مجسمه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ashkan Ahmadi

بیشتر بخوانید: پارک کوهسار تهران، جایی برای پرواز، موتورسواری


پارک جوانمردان در غرب تهران چه بخش‌ها و امکاناتی دارد؟

این پارک به‌خاطر داشتن امکانات متنوع همیشه پرطرفدار بوده و بهترین تفریحات و امکانات را برای سرگرم شدن و بازی کردن دارد. کافی است شما آخر هفته در برنامه گردش تهران گردی خود حتما پارک جوانمردان را در لیست خود قرار دهید. در ادامه در مورد بخش‌های مختلف و امکانات پارک برایتان خواهیم گفت:

 اجاره دوچرخه در پارک جوانمردان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Seraj Azargashb

  • فضای سبز زیبا و آلاچیق‌های دنج، مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه

در پارک‌ جوانمردان مثل بقیه پارک های تهران آلاچیق‌های زیبایی طراحی شده تا افراد بتوانند دورهمی‌های خود را در آنجا باشند.
بیشتر این آلاچیق‌ها در نزدیکی فضای بسیار خاص و سرسبز پارک هستند. در پارک جوانمردان به‌خاطر بودن درختان سرو، اقاقیا، کاج، بید مجنون، و زبان‌گنجشک فضای سرسبز زیبایی ایجاد شده که شما با رفتن به آن می‌توانید از هوای خوب و پاکیزه هم استفاده کنید.
سیستم آبیاری درختان پارک جوانمردان، قطره‌ای است و اگر کمی دقت کنید، در نزدیکی هر درخت، تابلویی زده شده که اطلاعات آن درخت در آن نوشته شده است.

تاریخچه پارک جوانمردان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس David J

  • پیست دوچرخه‌سواری، پاتوق علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری

پارک جوانمردان تهران مسیر ۸۰۰۰ متری دوچرخه‌سواری دارد. کسانی که دوست دارند در مسیرهای طولانی دوچرخه‌سواری کنند به اینجا می‌روند تا مهارت‌های خود را به چالش بکشند. البته اگر شما هم دوست دارید در این پیست دوچرخه‌یواری کنید اما دوچرخه شخصی ندارید، می‌توانید از کانکس‌های اجاره دوچرخه در پارک جوانمردان، دوچرخه کرایه کنید و از راندن آن در محیط باصفا و دل‌انگیز این پارک لذت ببرید.

دوچرخه سواری

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Reza

  • اسکیت‌سواری در پارک جوانمردان، تجربه‌ای تکرار نشدنی در غرب تهران

اسکیت‌سواری از تفریحات مورد علاقه جوانان در پارک جوانمردان است. زمین اسکیت پارک جوانمردان در زمینی ۴۶۰۰ متری ساخته شده که برای مبتدیان و برای حرفه‌ای‌ها بسیار مناسب است. 

اینجا با داشتن امکاناتی مثل سکوهای سرپوشیده، زمین اسکیت آموزشی و سکو‌هایی برای نشستن فرصت و تجربه یک اسکیت سواری جذاب را در اختیارتان می‌گذارد.

پیست اسکیت

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohsen M

  • باغ گیاه شناسی، جذاب برای علاقه‌مندان به گل و گیاه

اگر دوست دارید در غرب تهران یک روز متفاوت را رقم بزنید، به باغ گیاه‌شناسی جوانمردان بروید. اینجا گل‌ و گیاه‌های متنوعی را می‌بینید که می‌تواند حالتان را خوش کند. تا جایی ک می‌توان گفت ۳ هزار متر از مساحت پارک جوانمردان تهران به این باغ اختصاص دارد.
راستی در باغ گیاه شناسی پارک جوانمردان در مناسبت‌های مختلف، جشنواره‌هایی برگزار می‌شود که بازدیدکنندگان زیادی دارد. 

رودحانه پارک جوانمردان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Vahid Fatehi

  • پارک جوانمردان از جذاب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی در تهران

این پارک همیشه در بین کسانی که عکاسی دوست دارند، پرطرفدار بوده. چون ترکیب رودخانه در کنار پوشش گیاهی متنوع و وسعت بزرگ، خیلی از مجریان مد و لباس، عکاسان و حتی گردشگرانی را به این پارک می‌کشاند تا بهترین عکس‌های خود را اینجا ثبت کنند.

پیاده روی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Seyed Amir Tayefi

  • رستوران پارک جوانمردان، بعد از گشت‌وگذار حسابی شکم‌گردی کنید

شما ممکن است چند ساعتی را در پارک هنرمندان سرگرم بازی، استراحت و پیاده‌روی شوید. با این حال برای رفع خستگی و تجدید قوا می‌توانید به رستوران‌ها و غذاخوری‌هایی که در دو طرف پارک هستند بروید.
البته ضلع شرقی پارک هنرمندان، رستوران بزرگی دارد که انواع غذاهای فست‌فود در آن پیدا می‌شود و در ضلع غربی پارک هم غذاخوری‌هایی دارد که انواع غذا و آش های ایرانی در کنار انواع چای و قهوه دارند.

  • وسایل بازی پارک جوانمردان، کودکان هم اینجا سرگرم بازی می‌شوند

شاید در پارک جوانمردان کودک شما هم همراه‌تان باشد. در این حالت شما نگران سرگرم شدن کودک خود نباشید، چون در پارک جوانمردان وسایل بازی متعددی برای کودکان گذاشته شده تا در آن بازی کنند.
در این پارک چند بخش برای تفریح و سرگرمی کودکان است که کودکان می‌توانند از وسایل بازی متنوع مثل سوله بازی کودکان و بخش روباز بازی کودکان استفاده کنند.

شهربازی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohsen M

بیشتر بخوانید: لیزر تگ های تهران، برای یک ماجراجویی خفن آماده شوید


زمان و هزینه بازدید از بوستان جوانمردان چطور است؟

پارک جوانمردان تهران از آن پارک‌های شبانه‌روزی تهران است که تعطیلی ندارد و اگر شما بخواهید به این بوستان بروید محدودیت زمانی ندارید. از طرفی هزینه‌ای هم از بابت ورودی پارک از شما گرفته نمی‌شود.
فقط به این نکته توجه کنید که برای پارک خودرو در پارکینگ پارک جوانمردان باید هزینه پرداخت کنید.

پارکینگ بوستان جوانمردان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Fahime Tardast

بیشتر بخوانید: ۵ تا از بهترین آپارتمان‌ های مبله غرب تهران


در اطراف پارک جوانمردان از کجا دیدن کنیم؟

در این بخش برای شما مکان‌های دیدنی غرب تهران را که در نزدیکی بوستان جوانمردان هستند را معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید از دیگر جاهای دیدنی تهران هم بازدید کنید.

پل ارتباطی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MOHAMMAD SADEGHI (mHs)

  • پارک جنگلی کوهسار با تفریحات ورزشی متنوع

پارک کوهسار یکی از پارک‌های معروف تهران برای یک پیک‌نیک خانوادگی در آخر هفته و روزهای تعطیل است.

این پارک در روزهایی که هوا تمیز و به دور از آلودگی است، چشم‌انداز زیبایی از تهران دارد.

پارک جنگلی کوهسار درخت کاج زیادی دارد و فقط در فصل بهار سرسبز می‌شود. دلیل آن هم بیشتر به‌خاطر کوهستانی بودن پارک است که امکان کاشت چمن را نمی‌دهد. 

البته امکانات تفریحی ورزشی و سرگرمی‌های هوایی پارک کوهسار برای همه شناخته شده است. شما می‌توانید با رفتن به این پارک در مرکز هوایی نزدیک آن پاراگلایدر سواری کنید و یا به باشگاه سوارکاری بروید و با اسب‌سواری هیجان‌انگیز روز خود را بسازید و با حال خوب به خانه برگردید.

پارک کوهسار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amirmohammad Behnampour

  • بوستان نهج‌البلاغه از پل معلق تا آبشار چند‌متری

یکی از دیدنی‌ترین پارک‌ها در غرب تهران بوستان نهج البلاغه است. اینجا را می‌توان ریه شهر تهران دانست. در پارک نهج‌البلاغه خنکی هوا، سایه‌های دنج و چمنزارهای باصفا تنها گوشه‌ای از زیبایی‌هایی هستند که حسابی حال و هوای آدم را عوض می‌کنند.
در این بوستان امکانات کامل و تفریحات خوب برای بزرگسالان و کودکان در نظر گرفته شده تا هیچکس حوصله‌اش سر نرود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شهربازی بیلینو به عنوان اولین شهربازی عمرانی ایران در این بوستان ساخته شده تا کودکان با دستگاه‌های ساختمان‌سازی اینجا آشنا شوند.
علاوه بر شهربازی در بوستان نهج‌البلاغه مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، زمین اسکیت، میزهای پینگ‌پونگ و پل معلق است. همین پل توانسته این پوستان را به پارک پردیسان وصل کند.

بوستان نهج البلاغه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس بهنام نورزاد

  • دریاچه چیتگر، بزرگترین دریاچه مصنوعی تهران با امکانات کامل و مهیج

آخرین جاذبه‌ای که می‌خواهیم در این نزدیکی پارک جوانمردان به شما معرفی کنیم دریاچه چیتگر است که تفریحات متنوعی دارد. طوری که شما با رفتن به این دریاچه می‌توانید از قایق‌سواری لذت ببرید و ماهی‌گیری را تجربه کنید.
راستی پارک چیتگر محلی برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و کارتینگ و شهربازی و خیلی تفریحات جالب و هیجان‌انگیز است که می‌توانید یک روز تمام را آنجا خوش بگذرانید.

پارک چیتگر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Romina Shekary

بیشتر بخوانید: معرفی 4 مورد از مراکز خرید غرب تهران


راستی اگر این روزهامی‌خواهید به تهران سفر کنید و به‌دنبال بهترین آپارتمان‌ های مبله غرب هستید، ما در تهران مبله واحدهای اقامتی شیک و لوکسی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که تمیز و مجهز هستند و شما می‌توانید با رزرو آنها خاطرات خوشی را با خود از تهران به یادگار ببرید.


حالا نوبت شماست که به ما بگویید آیا تا‌به‌حال به پارک جوانمردان تهران رفته‌اید؟ آیا تمام تندیس‌ها و سردیس‌هایی که در پارک هستند را دیده‌اید؟ جذاب ترین قسمت این پارک کجاست؟ آیا شما از برکه پرندگان دیدن کردید؟ شاید هم برای خرید گل و گیاه به باغ گیاه‌شناسی سر زدید؟ شاید شما کلی تجربه و خاطره و یا عکس از این پارک داشته باشید. خوشحال می‌شویم که آنها را برای ما و خوانندگان تهران مبله به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

آدرس پارک جوانمردان کجای تهران است؟
این پارک بین منطقه ۵ و ۲۲ تهران است و شما برای رفتن به آن می‌توانید از اتوبان همت، بلوار دهکده المپیک و جنب خیابان طبیعت استفاده کنید.
نزدیکترین مترو به پارک جوانمردان کدام ایستگاه است؟
ایستگاه مترو دهکده المپیک در خط ۵ فاصله کمی با این پارک دارد.
 بوستان جوانمردان تا چه ساعتی باز است؟
 بوستان جوانمردان در غرب تهران به صورت شبانه‌روزی باز است و محدودیتی برای ورود به آن وجود ندارد.

2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    تشکر

    1. فاطمه دولتی می گوید

      ممنون از توجه شما.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.