پارک کوهسار تهران، جایی برای پرواز، موتورسواری

پارک کوهسار از خوش آب‌وهواترین پارک های تهران است، همین آب‌هوای خوش اینجا را پاتوقی برای پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی کرده است.
شما با رفتن به این پارک کل تهران زیر پای‌تان است و تا جایی که چ
شم کار می‌کند کوه و کمر است. طوری که خیلی از تهرانی‌ها برای انجام تفریحات و ورزش‌های هوایی در روزهای آخر هفته راهی پارک کوهسار می‌شوند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید در پارک کوهسار به‌جز فصل بهار خبری از سرسبزی نیست، تا جایی که می‌توان گفت تنها سرسبزی پارک همان درختان کاج روی تپه‌ها و داخل پارک است. این روزها با رفتن به پارک کوهسار می‌توانید تفریحات دیگری مثل بالن سواری، کایت سواری، پاراگلایدر، چتربازی، پرتاب بومرنگ را هم داشته باشید. پس تا دیر نشده خودتان را به کوهسار زیبا برسانید.


چطور خودمان را به پارک جنگلی کوهسار برسانیم؟

کوهسار در منطقه ۵ تهران و در شمال غرب پایتخت قرار دارد. آدرس دقیق پارک جنگلی کوهسار هم در بزرگراه آبشناسان، میدان اول شهران، انتهای بلوار شهران، بعد از پمپ بنزین است.
شما می‌توانید با کلیک روی نقشه ببینید دقیق لوکیشن پارک جنگلی کوهسار را پیدا کنید. 

روی نقشه ببینید!

کوهسار کجاست

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mostafa Rasouli

دسترسی با خودرو شخصی 

دسترسی به پارک کوهسار با خودرو شخصی بسیار راحت است. چون این پارک در محدوده طرح ترافیک تهران نیست و شما دخل پارک جنگلی می‌توانید با خودرو خود  رفت‌و‌آمد داشته باشید. حتی با داشتن جاده آسفالته شما دسترسی راحتی به نقاط بالایی پارک دارید.

شما برای دسترسی به پارک جنگلی کوهسار دوتا مسیر دارید: 

  • مسیر اول

اینکه خودتان را در هر نقطه تهران که هستید به بزرگراه آبشناسان برسانید. از میدان اول شهران به انتهای بلوار شهران بروید. بعد از رد شدن از پمپ بنزین به پارک جنگلی کوهسار می‌رسید.

  • مسیر دوم

 از بزرگراه آبشناسان به بلوار کوهسار بروید. همین که به ابتدای جاده سولقان که رسیدید کم کم هوای تمیز و طبیعت زیبای پارک جنگلی را می‌بینید.

دسترسی با مترو و اتوبوس

اگر بخواهید با مترو راهی این پارک شوید، نزدیکترین مترو به پارک کوهسار، ایستگاه مترو شهران و کوهسار است که فاصله کمی دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به کوهسار ایستگاه اتوبوس شهران است. شما پس از پیاده شدن می‌توانید با چند دقیقه پیاده‌روی به پارک  برسید.

جاده آسفالته پارک کوهسار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس amanj farzin

بیشتر بخوانید: معرفی پارک های غرب تهران ؛ گشت و گذار در نوروز


در پارک کوهسار چه امکانات و تفریحاتی وجود دارد؟ 

همانطور که گفتیم پارک جنگلی کوهسار به‌خاطر آب‌وهوا و قرار گرفتن در ارتفاعات، امکانات و تفریح‌های بسیاری برای تهرانی‌ها دارد تا بتوانند ساعتی از روزهای تعطیل و یا آخر هفته را آنجا باشند. در در ادامه به توضیح مفصل در مورد هر یک از این سرگرمی‌ها می‌پردازیم:

  • تفریحات هوایی پارک جنگلی کوهسار، تجربه پرواز در آسمان تهران

پارک کوهسار یکی از بهترین مراکز پاراگلایدر تهران است. البته به‌جز پاراگلایدر این پارک با داشتن کوه و تپه، مکان مناسبی برای ورزش‌های هوایی مثل کایت سواری، بالن سواری و چتر نجات است.
راستی این نکته را در نظر داشته باشید که در پارک کوهسار ساخت بالن و بومرنگ به‌طور تخصصی آموزش داده می‌شود و مکان مناسبی برای تست بالن، چترهای نجات و هواپیماهای مدل گلایدر است.
پس دوستداران تفریحات هوایی می‌توانند هم از فضای آموزشی این پارک استفاده کنند و هم تمرین و تست داشته باشند.

مرکز تفریحات هوایی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس bita fatemi

 


اگر برای انجام کارهای اداری، تفریح و خوش‌گذرانی به تهران سفر کرده‌اید. باید محل اقامت خوبی داشته باشید. پس اجاره مبله در غرب تهران یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست تا در سفر به این کلان شهر بتوانید به‌راحتی به‌هر جا که در غرب تهران می‌خواهید بروید و با خاطره‌های خوب به خانه برگردید.


  • پیست موتور سواری پارک جنگلی کوهسار، در سرعت‌های بالا موتور برانید

علاوه بر تفریحات هوایی پارک کوهسار، در این پارک امکان موتورسواری برای علاقه‌مندان به این ورزش و تفریح هم وجود دارد. اگر شما هم از طرفداران این ورزش هستید، می‌توانید به این پارک رفته و موتورسواری کنید.
البته در بعضی از ساعت‌های روز اگر به پارک کوهسار بروید، می‌توانید به تماشای موتورسوارانی بنشینید که مهارت‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.
در پارک کوهسار پیست دوچرخه‌سواری هم دیده می‌شود که می‌توانید برای دوچرخه‌سواری هم از آن در ساعت‌هایی که تنظیم شده استفاده کنید.

موتورسواری در پارک کوهسار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Matin Roozbahani

  • مجموعه تفریحی ورزشی پارک کوهسار 

در پارک جنگلی کوهسار یک مجموعه تفریحی ورزشی وجود دارد که در آن امکاناتی مثل استخر، سونا، باشگاه سوارکاری، زمین بدمینتون و میز پینگ پنگ برای ورزشکاران و علاقه‌مندان قرار داده شده. شما با عضویت در این مجموعه می‌توانید از امکانات تفریحی و ورزشی آنجا استفاده کنید.
تازه اگر از طرفداران و دوستداران تفریحاتی از این دست هستید، می توانند با رفتن به این پارک از تفریح و خوشگذرانی در این پارک جنگلی لذت ببرید.

پارک کوهسار در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Behrad Moudi

بیشتر بخوانید: ۵ تا از بهترین آپارتمان‌ های مبله غرب تهران


جاهای دیدنی و تفریحی در نزدیکی پارک کوهسار 

حالا که تا اینجا آمده‌اید برای دیدن جاهای تفریحی تهران در همان نزدیکی‌ پارک کوهسار گزینه‌های زیادی دارید. در ادامه برایتان از آنها می‌گوییم:

  • باشگاه سوارکاران غرب تهران، اینجا هم تفریح کنید و هم ورزش

باشگاه سوارکاری سوارکاران غرب از بزرگترین باشگاه‌های اسب سواری تهران است. این باشگاه به‌خاطر نزدیکی به پارک کوهسار و منطقه کن جای بسیار خوبی برای آموزش و تمرین سوارکاری است.
این مجموعه ورزشی تهران جایی است که شما می‌توانید از اسب‌های زیادی که در آنجا هستند به همراه تمام تجهیزات مورد نیاز سوارکاری استفاده کنید.
همه می‌دانید که اسب‌سواری هم باعث سلامتی و هم افزایش قدرت بدنی می‌شود، تا جایی که ترشح آدرنالین در موقع سوارکاری حسی عالی را در شما ایجاد می‌کند. پس سریع دست‌به کار شوید و برای لذت بردن از اسب‌سواری راهی شهران تهران شوید تا در باشگاه سوارکاران غرب حسابی خودتان را سرگرم کنید.

آدرس: شهران شمالی، بالاتر از میدان دوم شهران، انتهای خیابان نیما یوشیج، ابتدای خیابان هاشمی زاده

شماره تماس: ۰۹۱۹۱۳۵۶۵۲۰

سوارکاری با اسب

منبع عکس گوگل مپ، عکاس m heydari

  • پل آجری کن، در نزدیکی پارک کوهسار از پل صد ساله تهران دیدن کنید

این پل که به پل حاج محمد‌علی کنی معروف است از جاهای تاریخی تهران است که قدمت آن به‌دوره قاجار برمی‌گردد.
پل آجری زمانی تنها راه ارتباطی روستاهای شمال رودخانه با ده کن بود. این سازه با اینکه یک قرن از عمرش گذشته اما همچنان سرپا است. هرچند طغیان‌های رودخانه کوهسار در نوروز ۱۳۹۸ خرابی زیادی برای پل به بار آورد.

آدرس: منطقه کن، محله بهاران، ابتدای جاده سولقان، بعد از پل فلزی، انتهای خیابان پل آجری

پل آجری کن

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Salar Saremi

  • سایت پروازی پاراگلایدر شهران

همانطور که گفتیم از هیجان‌انگیزترین تفریحات پارک کوهسار پرواز با پاراگلایدر است. سایت پروازی شهران در نزدیکی این پارک به شما امکان آموزش و تجربه پرواز ایمن و دلچسب را می‌دهد.
یادتان باشد اگر اولین بارتان است که سوار پاراگلایدر می‌شوید و آموزش ندیده‌اید حتما با یک مربی حرفه‌ای پروازتان را انجام دهید.

پاراگلایدر شهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس elahhe bigom sadat safavi

بیشتر بخوانید: لیست بهترین تفریحات تهران ؛ معرفی مراکز تفریحی شهر تهران


کافه رستوران های معروف پارک کوهسار

اگر در گوشه و کنار پارک کوهسار بگردید، کافه، رستوران‌های زیادی را می‌بینید که می‌توانید برای دمی استراحت و رفع گشنگی به آنجا بروید. اما رستوران‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم از بهترین‌های پارک کوهسار هستند تا شما با رفتن به این رستوران‌ها یک روز عالی را تجربه کنید.

  • رستوران بام کوهسار، در بلندی‌های تهران غذا بخورید

زیباترین و دنج ترین رستوران شمال غرب تهران در منطقه کوهسار است. این رستوران به‌خاطر محل قرارگیری در بالاترین نقطه شهر، منظره زیبا و بی‌نظیری از تهران را دارد. شما با رفتن به این رستوران در نزدیکی پارک کوهسار می‌توانید در کنار خوردن غذای خوشمزه کلی عکس‌های جذاب بگیرید.
رستوران بام کوهسار هم فضای باز و هم فضای بسته دارد و با طراحی زیبا و مدرنی قرار است حال‌تان را خوش کند. منوی رستوران بام کوهسار هم غذاهای ایرانی و هم غذاهای فرنگی دارد.

غذاهای ایرانی این رستوران با استفاده از بهترین مواد اولیه و به دستور کارشناسان با تجربه تهیه می‌شوند و طعم و مزه بسیار خوبی دارند. پیتزا، ساندویچ، نوشیدنی‌های گرم و سرد، میان وعده و صبحانه از اصلی‌ترین غذاهای فرنگی این رستوران است.

البته رستوران بام کوهسار سالن VIP دارد که شما می‌توانید مراسم تشریفاتی و مهمانی‌های ویژه خود را آنجا بگیرید.

آدرس: شهران، فلکه سوم، درب ۳ ورودی پارک کوهسار.

شماره تماس: ۰۹۱۲۶۴۰۴۰۴۶

ساعت کاری: همه روزه ۱۱ صبح تا ۱۲ شب.

رستوران بام کوهسار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Kamrooz Kolahi

  • کافه رستوران سیتی تراس، با فضای روباز جذاب 

این کافه رستوران با منظره‌ چشم‌نوازی که دارد از شما در پارک جنگلی کوهسار پذیرایی می‌کند. رستوران سیتی تراس کوهسار در کنار سالن سرپوشیده، فضای بازی مثل یک تراس بزرگ دارد که به خاطر آب‌و‌هوای عالی منطقه مهمانان دوست دارند بیرون بنشینند.
اینجا از جاهای شلوغ پارک است که می‌توانید برای اینکه از فضای روباز استفاده کنید با رستوران از قبل هماهنگ کنید تا معطل نشوید. حواستان باشد که در این رستوران قیمت‌ها متوسط رو به بالاست.

آدرس: شهران، خیابان کوهسار، پارک کوهسار.

شماره تماس: ۰۲۱۴۴۳۴۱۹۴۷

ساعت کاری: همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب.

مافه رستوران سیتی حال

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Ghorbanalibeik

  • فودهال ویولند‌، میزبان سلبریتی‌های پایتخت

اینجا کافه رستورانی دنج در هوای پاک کوهستان با ویوی بی‌نظیر از شهر تهران است. اینجا پاتوق سلبریتی‌های ایران است که برای ثبت لحظات شیک و فضای مدرن به آنجا می‌روند.
شما می‌توانید با رفتن به فودهال ویولند‌ در پارک کوهسار ساعتی را در تراس زیبای کافه و فضای دلنشین آن بنشینید  و در کنار دوستان و خانواده خود در هوایی پاک و خالی از آلودگی غذا های ایرانی و فرنگی و نوشیدنی های گرم و سرد میل کنید.

آدرس: شهران، خیابان کوهسار، ورودی ۲ پارک کوهسار.

شماره تماس: ۰۲۱۹۱۰۹۰۳۱۷

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۲:۳۰ صبح تا ۲۲ شب. جمعه‌ها هم از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۰۰ شب.

ویولند پارک کوهسار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس  Mohammad rafiei

بیشتر بخوانید: رستوران های غرب تهران، بهشت شکم‌گردها


حالا نوبت شماست که به ما بگویید نظر شما در مورد پارک کوهسار چیست؟ آیا تا‌به‌حال به سالن‌های ورزشی پارک جنگلی کوهسار رفته‌اید؟خدمات آنجا را چطور دیدید؟ تجربه‌‌ای از سایت پرواز و باشگاه‌های ورزشی این پارک جنگلی دارید؟ نظرتان در مورد خدمات باشگاه‌ها چطور بود؟ برای ما در مورد تجربه‌ها و خاطره‌های‌تان بنویسید.


سوالات متداول

پارک کوهسار کجاست؟
این پارک در منطقه ۵ تهران و در منطقه شهران است که شما می‌توانید از طریق بزرگراه آبشناسان به میدان شهران و انتهای بلوار شهران بروید تا به این پارک برسید.
نزدیک ترین مترو به پارک کوهسار کدام ایستگاه است؟
ایستگاه مترو شهران از ایستگاه‌های نزدیک به پارک کوهسار است.
تفریحات هوایی پارک جنگلی کوهسار کدامند؟
بالن‌سواری، کایت‌سواری، پاراگلایدر، چتربازی و پرتاب بومرنگ از تفریح‌های هوایی پارک جنگلی کوهسار هستند.
هزینه ورودی پارک کوهسار  تهران چقدر است؟
پارک جنگلی کوهسار هزینه ورودی ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.