پارک پردیسان، با حیوان خانگی به این پارک بروید

 پارک پردیسان از معروفترین جاهای تفریحی تهران است که در نزدیکی میدان صنعت قرار دارد.
این پارک از آن
پارک‌هایی است که شما می‌توانید به‌همراه حیوانات خانگی خود به آنجا رفته و باهم بچرخید و بازی کنید.
البته در پارک پردیسان شما امکان
پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و حتی طبیعت‌گردی هم دارید. اینجا می‌توانید زیر سایه درختان بساط تفریح به پا کنید. اگر هم اهل سرگرمی و شادی هستید می‌توانید به سراغ بادبادک بازی، پیاده‌روی در پل معلق، مدرسه طبیعت و کلینیک نگهداری حیات وحش و دیگر تفریحات بوستان بروید.
در این یادداشت تهران مبله از موقعیت، مسیر دسترسی با ماشین شخصی و وسایل نقلیه عمومی، طبیعت، دیدنی‌ها، امکانات و بخش‌های مختلف بوستان پردیسان خواهیم گفت.


آدرس پارک پردیسان کجاست؟ چطور به آنجا برویم؟

بوستان پردیسان در غرب تهران و در میان سه تا از بزرگترین بزرگراه‌ها و پارک نهج البلاغه قرار دارد. طوری که می‌توان گفت قسمت شمالی پارک به بزرگراه همت، سمت شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله، از جنوب به بزرگراه حکیم و از غرب به پارک نهج‌البلاغه ‌می‌رسد.

روی نقشه ببینید!

نزدیکترین مترو به پارک پردیسان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mehdi kharazmi

  • دسترسی با خودرو شخصی

مسیر دسترسی به بوستان پردیسان با ماشین شخصی راحت‌ترین راه رفتن به این پارک است. چون در ورودی اول بوستان پردیسان در بزرگراه حکیم غرب بعد از بزرگراه شیخ فضل‌الله قرار دارد و درب دوم در بزرگراه همت شرق بعد از بزرگراه یادگار.

راستی دو درب ورودی هم پارکینگ  و هم جای پارک دارند. اگر از در جنوبی بزرگراه حکیم بروید، می‌توانید از پارکینگ و جای پارک استفاده کنید. اگر هم بزرگراه همت را برای رفتن به پارک انتخاب کنید، می‌توانید مستقیم به پارکینگ پارک پردیسان رفته و با خیال راحت ماشین خود را پارک کنید و در بوستان پردیسان خوش بگذرانید.

بهترین پارک غرب تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ali amiri

  • دسترسی با مترو و اتوبوس

نزدیک‌ترین ایستگاه‌ مترو به پارک پردیسان، ایستگاه مترو میدان صنعت در خط هفت مترو تهران است. با بیرون آمدن از ایستگاه صنعت شما می‌توانید با تاکسی یا اتوبوس‌هایی که در مسیر هستند به پارک بروید. هر چند اگر حوصله پیاده‌روی دارید با ۲۰ دقیقه قدم زدن در مسیری سرسبز می‌توانید به درب همت بوستان پردیسان برسید.

البته ایستگاه مترو سرسبز در خط شش مترو است که شما در این ایستگاه با پیاده‌روی چند دقیقه‌ای می‌توانید از درب حکیم وارد بوستان پردیسان شوید.

شاید هم بخواهید از اتوبوس برای رفتن به بوستان پردیسان استفاده کنید، در این صورت می‌توانید سوار اتوبوس‌های خط ۳۲۶ متروی چیتگر به سمت سه‌راه ضرابخانه و یا ۲۸۱ صنعت به سمت کوهسار شوید و در کنار درب همت از ایستگاه اتوبوس پردیسان پیاده شوید.

تازه خط اتوبوس ۳۲۶ دسترسی خوبی از شرق و غرب تهران به بوستان پردیسان دارد.

نزدیکترین مترو به پارک پردیسان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Negar ast

بیشتر بخوانید: معرفی 4 مورد از مراکز خرید غرب تهران


چرا به بوستان پردیسان برویم؟

از آنجا که بوستان پردیسان از بزرگترین پارک های تهران است، همین دلیلی شده تا دیدنی های پارک هم متنوع باشند. در این پارک شما می‌توانید به موزه تنوع زیستی بروید و از انواع حیوانات تاکسیدرمی شده پنج قاره جهان آن دیدن کنید. قیمت بلیط این موزه ۵۰۰۰ تومان در اسفند ماه ۱۴۰۲ است.

پل معلق پارک نهج البلاغه یکی دیگر از معروفترین جاهای بوستان پردیسان است که بعد از پل معلق مشگین شهر اردبیل، بزرگترین پل معلق در خاورمیانه است.

از دیگر جذابیت‌های پارک پردیسان، برگزاری جشنواره پرواز بادبادک‌ها است. این رویداد یکی از جالب‌ترین جشنوراه‌های ایران است که حتی در روزهای عادی هم اگر به این پارک بروید در آسمان آن بادبادک‌هایی را می‌بینید که به پرواز درآمده‌اند.

پل معلق بوستان نهج البلاغه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mehdi Rahanjam

راستی اگر هوس پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری آن هم در یک محیط باز و هوای خوب در تهران را داشتید، می‌تواند به رینگ پیاده‌روی و دوچرخه سواری پارک پردیسان بروید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بوستان پردیسان در سال ۱۳۹۳ تنها پارک بدون دخانیات تهران بود. همین کافی بود تا از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست، لقب ریه‌های تنفسی تهران را به خود بگیرد.

پردیسان تهران کجاست

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Sobhan

بیشتر بخوانید: رستوران های غرب تهران، بهشت شکم‌گردها


آیا می‌توان با حیوان خانگی خود به پیاده‌روی در بوستان پردیسان رفت؟

بوستان پردیسان از معدود پارک های تهران است که شما به طور رسمی اجازه دارید حیوانات خانگی خود را در آن بچرخانید. تازه کلینیک نگهداری از حیوانات بوستان پردیسان هم آماده ارائه خدمات درمانی به حیوان خانگی شماست. اینجا حیواناتی است که نیاز به رسیدگی و درمان دارند هم در مرکز بازپروی نگهداری می‌شوند. شما با رفتن به بوستان پردیسان در این پارک می‌توانید ساعت‌های زیادی را صرف گردش و بازی با حیوان خود کنید.

درمان حیوانات در پارک پردیسان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Reza M

بیشتر بخوانید: ۵ تا از بهترین آپارتمان‌ های مبله غرب تهران


بوستان پردیسان چه امکاناتی برای تفریح و سرگرمی دارد؟

این پارک به‌خاطر قرار گرفتن در مسیر بادهای غالب غربی، نه تنها به اسم ریه تهران معروف شده، بلکه همین بادها پرواز بادبادک‌ها را در پردیسان راحت کرده است. تا جایی که زمین مخصوص بادبادک بازی در این پارک ایجاد شده تا جشنواره پرواز بادبادک‌ها در آن برگزار شود.

جشنواره بادبادک پارک پردیسان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Admin JOKER

پارک پردیسان مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هفت کیلومتری دارد. این رینگ یک مسیر تندرستی برای پیاده‌روی، ورزش‌های صبحگاهی و دوچرخه‌سواری است. وسایل بازی پارک پردیسان، زمین اسکیت، زمین والیبال و زمین بدمینتون به همراه سینمای محیط زیست و مدرسه طبیعت از دیگر امکانات این پارک هستند.

بوستان جنگلی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali davari

اگر بخواهید با خانواده و یا دوستان به بوستان پردیسان بروید، همه اعضای خانواده و یا دوستان با هر سن‌و‌سلیقه‌ای می‌توانند گردش خاطره‌انگیزی را در پردیسان داشته باشند. مبلمان پارکی، سالن همایش و سالن اجتماعات سبز، سالن نمایش فیلم و امکانات رفاهی مثل بوفه، پارکینگ و سرویس بهداشتی هم جهت رفاه مراجعین پارک ایجاد شده است.

مسیر دوچرخه سواری پردیسان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali davari

بیشتر بخوانید: راپ سوئینگ، تجربه تاب خوردن در ارتفاع ۶۵ متری تهران


راه‌های ارتباطی و دیگر اطلاعات بوستان پردیسان

آدرس: تهران، بزرگراه همت،بین شیخ فضل الله و یادگار امام.

شماره تلفن پارک پردیسان: ۰۲۱۴۲۷۸۱۸۹۴

قیمت بلیط موزه پارک پردیسان: ۵ هزار تومان در اسفند ماه ۱۴۰۲.

مسیر پیاده روی پارک پردیسان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ali amiri


اگر برای سفر به تهران نگران اقامت خود هستید، اصلا نگران نباشید. چون تهران مبله با اجاره آپارتمان مبله در تهران مثل همه‌ سفرهای دیگری که به تهران داشتید در کنار شماست. کافی است قبل از سفر با همکاران ما در پشتیبانی تهران مبله تماس بگیرید تا با توجه به بهترین لوکیشنی که در تهران برای اقامت مدنظرتان است، برایتان واحد رزرو کنند.


حالا نوبت شماست که به ما بگویید که قبلا به بوستان پردیسان رفته‌اید؟ آیا اینجا واقعا کلینیک درمانی برای حیوانات دارد؟ مسیر پیاده‌روی آنجا را چطور دیدید؟ تابه‌حال به برنامه جشنواره پرواز بادبادک‌های پردیسان رفته‌اید؟ آیا به بقیه هم رفتن به پارک پردیسان را پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات و خاطرات زیبای خود را با ما در تهران مبله به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

پردیسان تهران کجاست؟
آدرس این پارک در اتوبان حکیم غرب، بعد از ورودی شیخ‌فضل‌الله، بوستان پردیسان است. البته اتوبان همت شرق، بعد از ورودی یادگار، لاین کندروی پارک پردیسان هم شما را به اینجا می‌رساند.
مسیر پیاده روی پارک پردیسان چند کیلومتر است؟
پارک پردیسان رینگ پیاده‌روی هفت کیلومتری دارد.
آیا به پارک پردیسان می‌توان حیوانات خانگی برد؟
بله. یکی از مزایای این پارک بردن حیوانات خانگی بدون محدودیت و چرخاندن آن در فضای پارک است.
نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به پارک پردیسان کدام است؟
مترو میدان صنعت و مترو سرسبز از متروهای نزدیک پارک هستند.
 پردیسان باغ وحش دارد؟
خیر. این پارک باغ وحش ندارد اما کلینیک تخصصی نگهداری حیات وحش دارد که در آن حیوانات در حال درمان و حیواناتی که نمی‌توانند به طبیعت بازگردند را در قفسه‌هایی نگهداری می‌کنند که برای عموم قابل بازدید است.
قیمت بلیط بازدید از موزه تنوع زیستی چند است؟

۵ هزار تومان در اسفند ۱۴۰۲.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.