راپ سوئینگ، تجربه تاب خوردن در ارتفاع ۶۵ متری تهران

سقوط آزاد از روی پل معلق با راپ سوئینگ آن هم در ارتفاع ۶۵ متری، از هیجان‌انگیزترین تفریحات و البته پرطرفدار بوستان نهج البلاغه است. حالا اگر دلتان هوس بازی هیجانی در تهران کرده، سری به راپ سوئینگ بوستان نهج البلاغه بزنید. اینجا شما می‌توانید با نشستن در روی صندلی‌های سوئینگ یک نفره یا دو نفره با یک جیغ بلند و پر‌هیاهو از روی پل معلق به پایین پرتاب شوید و با این‌‌سو و آن‌سو چرخیدن لذت یک پرش جانانه را تجربه کنید. اگر در بین دوستان‌تان کسی را دارید که ادعای شجاعت و نترس بودن دارد، حتما به راپ سوئینگ پل معلق بوستان نهج البلاغه ببرید تا میزان شجاعت و نترس بودنش را بسنجید.


بلندترین راپ سوئینگ تهران کجاست؟

راپ سوئینگ پارک نهج البلاغه در فاز دو این پارک قرار دارد. این پل تفریحات هیجان انگیزی دارد. برای پیدا کردن آدرس دقیق بوستان نهج البلاغه و راپ سوئینگ شما باید در هر کجای تهران که هستید به بلوار حکیم غرب و خروجی یادگار امام شوید و راهی فاز دو بوستان شوید. برای پیدا کردن آدرس روی نقشه ببینید را کلیک کنید.

روی نقشه ببینید!بوستان نهج البلاغه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Payam Nourzad

  • دسترسی به راپ سوئینگ بوستان البلاغه با ماشین شخصی

برای رفتن به بوستان نهج البلاغه با ماشین شخصی بسیار راحت است. برای این کار کافی است از بزرگراه حکیم غرب وارد بزرگراه اشرفی شمال شوید و پس از ۵۰۰ متر رانندگی داخل کوچه آذری و سپس بلوار عربشاهی بروید.
در انتهای بلوار عربشاهی، پارکینگ فاز دو پارک نهج البلاغه قرار دارد که ماشین خود را آنجا پارک کرده و به سمت پل معلق و راپ سوئینگ بوستان نهج البلاغه شوید.

  • دسترسی به راپ سوئینگ بوستان البلاغه با مترو

اگر بخواهید از مترو برای رفتن به راپ سوئینگ بوستان نهج البلاغه استفاده کنید.

باید به ایستگاه مترو صادقیه در خط ۲ مترو تهران بروید، اینجا نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک نهج البلاغه است. بعد از بیرون آمدن از این ایستگاه می‌توانید با بی‌آرتی‌های خط ۱۰  تهران خود را به ایستگاه باغ فیض برسانید و از آنجا به بعد را کمی قدم بزنید تا به بوستن برسید. البته جلوی درب خروجی مترو صادقیه، تاکسی‌هایی هم هست که شما را تا پارک ببرند.

البته خط مترو ۷ تهران  هم می‌تواند شما را به بوستان نهج البلاغه برساند. برای این کار کافی است در ایستگاه میدان صنعت از خط پیاده شده و با تاکسی‌های فاز ۶ شهرک و یا اتوبوس خط ۲۹۳ میدان صنعت به شریف خود را به فاز ۱ رسانده و در مسیر سرپایینی درون پارک تا پل معلق پیاده‌روی کنید.
البته ایستگاه یادگار امام در خط ۶ مترو  هم شما را به بوستان نهج البلاغه می‌رساند با این تفاوت که در این خط پس از پیاده شدن ۲۵ دقیق پیاده‌روی در سربالایی دارید تا به پل معلق و راپ سوئینگ پارک برسید.

راپ سوئینگ

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi


اگر این روزها مسافر تهران هستید و به‌دنبال واحدهای لوکس و تمیز می‌گردید، تهران‌مبله شیک‌ترین آپارتمان های مبله در تهران را دارد.
ناگفته نماند که تمامی واحدهای  تهران مبله دیزاینری و ژورنالی هستند و لوازم شیک، متریال‌ عالی و معماری داخلی مدرنی دارند. از طرفی تمام واحدهای مبله ما نظافت هتلینگ و تیم نظافتی مقیم در آپارتمان دارند و طبق استاندارد هتل‌‌های لوکس نظافت می‌شوند. در این واحدها شما حس بودن در خانه خود را دارید و بدون محدودیت زمان می‌توانید رفت‌وآمد کنید و ماشین خود را هم در پارکینگ آپارتمان با خیال راحت پارک کنید.


چطور پرتاب راپ سوئینگ در بوستان نهج البلاغه انجام می‌شود؟

قبل از هر چیزی باید شما از نحوه پرتاب راپ سوئینگ در بوستان نهج البلاغه بیشتر بدانید تا از نظر ایمنی بازی خیال‌تان راحت باشد.
باید گفت که راپ سوئینگ بوستان نهج البلاغه کمی با دیگر انواع راپ‌ها که در طبیعت انجام می‌شود متفاوت است. اینجا شما به‌جای اینکه در بین دو کوه و یا دو دره جابه‌جا شوید، به صورت نشسته و کاملا ایمن روی یک صندلی و یا دو صندلی می‌نشینید و از ارتفاعی تقریبا ۶۵ متری در طول بوستان نهج البلاغه تاب‌بازی کرده و دوباره به نقطه‌ شروع حرکت برمی‌گردید. 

در این ورزش هیجان‌انگیز، تجهیزات محافظ و طناب فنردار به شما متصل می‌شود تا از پل پایین بپرید و حس پرواز و رهایی را تجربه کنید.

حالا اگر می‌خواهید هیجان را به معنای واقعی تجربه کنید، راپ سوئینگ بوستان نهج البلاغه قطعا می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی برای شما و دوستا‌ن‌تان باشد.

تفریحات بوستان نهج البلاغه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Emad


هزینه های راپ سوئینگ بوستان نهج البلاغه چقدر است؟

ورودی پل معلق آسمان در بوستان نهج البلاغه در بهمن ماه ۱۴۰۲ با  ۲۵ هزار تومان است. اما اگر بخواهید از تفریحات دیگری مثل راپ سوئینگ استفاده کنید، باید نفری ۴۸۰ هزار تومان برای سوینگ‌های تک نفره بلیط بخرید.

قیمت بلیط سوئینگ دو نفره هم ۶۸۰ هزار تومان است و اگر فیلمبرداری سوئینگ خودتان را بخواهید،  باید ۱۵۰ هزار تومان دیگر هم به هزینه‌های خود اضافه کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که برنامه پرش از راپ سوئینگ در صورت وزش باد و تغییرات آب‌‌وهوایی کنسل خواهد شد.

راپ سوئینگ

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Akbar Nemati


از دیگر جذابیت‌های بوستان نهج‌البلاغه برای گردش و تفریح

این بوستان یکی از زیباترین و بهترین پارک های تهران است که تفریحات خاص و منحصربه‌فردی دارد. شاید به‌همین خاطر است که در غرب بسیار پرطرفدار است. اینجا در مورد دیگر تفریحات بوستان نهج البلاغه هم خواهیم گفت تا بتوانید از سرگرمی‌ها و ورزش‌های زیادی اینجا لذت برده باشید و با انرژی پر به خانه برگردید.

  • شهربازی بیلینو، اولین شهربازی با وسایل عمرانی برای کودکان

این شهربازی بوستان نهج البلاغه جای متفاوتی است. اینجا نخستین پارک عمرانی ایران است. جالب‌ترین نکته در مورد شهربازی بیلینو، واقعی بودن ماشین‌آلاتی مثل جرثقیل و لودر در ابعاد کوچک اما با همان کارایی است. با بودن این شهربازی کودکان می‌توانند با وسایل و امکانات راه و ساختمانی به‌صورت واقعی آشنا شده و برای آموزش و سرگرمی از آن‌ها استفاده کنند.

قیمت بلیط شهربازی بیلینو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس homayon varzeshdost

  • شهربازی سرزمین شگفت‌انگیز با سرسره و تیوب‌های هیجانی

شهربازی سرزمین شگفت‌انگیز بازی‌های متفاوت و جذابی برای بازی و سرگرمی دارد. پیست پرش در آسمان، یک بازی هیجان‌انگیز است که روی یک قسمت سرسره با یک تیوپ سر می‌خورید و بعد از ارتفاعی مشخص روی یک تشک بزرگ پرتاب می‌شوید. 

یادتان باشد که افراد بالای ۵ سال می‌توانند از تفریحات هیجان‌انگیز شهربازی سرزمین شگفت‌انگیز استفاده کنند. 

سرزمین شگفت انگیز چیتگر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

  •  سافاری پارک وحشت، پیاده‌روی در تونل وحشت با ترس و هیجان

 یکی دیگر از سرگرمی‌های پرطرفدار این روزهای پارک نهج‌البلاغه همان سافاری پارک وحشت است. اینجا اولین تونل پیاده‌روی وحشت در ایران است که رفتن تا آخر آن واقعا دل شیر می خواهد

این سرگرمی درست است که شبیه تونل وحشت است با این تفاوت که در سافاری پارک وحشت به جای سوار شدن بر یک ترن، به‌صورت پیاده داخل می‌روید. 

سافاری بوستان نهج البلاغه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

  • قایق پرش در آب، لذت و هیجان بین آب و آسمان

از دیگر تفریحات مهیج بوستان نهج‌البلاغه قایق پرش در آب است. در قایق پرشی، شما روی یک قایق خاص نشسته و بعد از آن روی یک سرسره به بالا کشیده می‌شوید. پس از چند ثانیه رها شده و با سرعتی زیاد به سمت آب استخر پرتاب می‌شوید. چه تفریحی لذتبخش‌تر از اینکه که یک آب‌تنی جانانه داشته باشید.

  • راپل هوایی، نشسته در آسمان‌ها بچرخید

  اگر تا به حال زیپ لاین و هیجان آن را تجربه کرده باشید، احتمالاً استفاده از راپل هوایی برای شما بسیار جذاب باشد. راپل هوایی  بوستان نهج البلاغه سرگرمی شبیه زیپ لاین است. با این تفاوت که شما به‌صورت نشسته در ارتفاع پرواز خواهید کرد. 

راپل هوایی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohammad foromand

  • سینما ۶ بعدی و گیم ۷ بعدی، تماشاچی باشید اما مثل زامبی‌ها بازی کنید

بوستان نهج‌البلاغه همیشه اولین‌ها را در خود جای داده است. در این میان سینما گیم ۷ بعدی هم نخستین سینما در کشور است که با ظرفیت ۷ نفر کارش را در پارک نهج البلاغه شروع کرد.
در سینما گیم ۷ بعدی، هر صندلی مجهز به یک تفنگ لیزری است. تماشاچی‌ها در یک بازی شرکت کرده و با حرکت روی ترن یا سوار بر اسب و ماشین، زامبی‌ها را می‌کشد و امتیاز می‌گیرند. مدت زمان بازی هم از ۵ تا ۷ دقیقه است. هیجان بازی اینجاست که صندلی‌ شما در تمام جهات با شدت متفاوت در طول بازی حرکت می‌کند. استفاده از این سینما برای افراد بالای ۷ سال مناسب است.


تمام چیزهایی که لازم بود در مورد راپ سوئینگ بوستان نهج البلاغه بدانید را در این یادداشت برایتان گفتم. اما اگر هنوز  تصمیم نگرفتید که به دیدن پل معلق پارک نهج البلاغه بروید و سوار راپ سوئينگ شوید، باید بگویم که سریع دست به کار شوید و این هیجان همراه با ترس را تجربه کنید. قطعا راپ سوئینگ ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. البته شاید هم قبلا سوار راپ سوئينگ شده باشید. آیا این ورزش و بازی واقعا ترس آور است یا هیجان‌انگیز؟ دوست دارید دوباره سوار راپ سوئینگ شوید؟ یا شاید آن را به بقیه پیشنهاد دهید؟ نظرات خود را با ما در تهران مبله به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

راپ سوئینگ تهران کجاست؟
این ورزش در بوستان نهج البلاغه و در فاز دو و روی پل معلق است.
نزدیکترین مترو به راپ سوئینگ بوستان نهج البلاغه کدام ایستگاه است؟
مترو صادقیه، مترو میدان صنعت، مترو یادگار امام.
راپ سوئینگ بوستان نهج البلاغه قیمت بلیطش چقدر است؟
بلیط تک نفره ۴۸۰ و بلیط دو نفره راپ سوئینگ ۶۹۰ هزار تومان است. برای فیلمبرداری هم باید ۱۴۰ هزار تومان پرداخت کنید.
چه روزهای راپ سوئینگ تعطیل می‌شود؟
زمانی که صوفان باشد و یا آب‌وهوا خوب نباشد برنامه‌های راپ سوئینگ کنسل می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.