پارک ژوراسیک تهران، زندگی‌ با دایناسورها در وسط تهران

پارک ژوراسیک تهران یا بهتر بگوییم پارک دایناسورها جایی است برای سفر به دل تاریخ و تجربه حضور و وقت‌گذرانی در میان غول پیکرانی متحرک که چند میلیون سال قبل روی زمین بودند.
در‌ واقع شما با رفتن به پارک ژوراسیک با یک تیر، دو نشان می‌زنید که در هر دو نشان قرار است حسابی خوشحال‌تان کند.
البته شاید در لحظه ورود به پارک ژوراسیک کمی احساس ترس کنید. چون اینجا انگار به میلیون‌ها سال پیش رفته‌اید و در میان این جانوران دارید زندگی می‌کنید.
اما نگران نباشید چون بعد از چند دقیقه کم‌کم به صدا و حرکت آنها عادت می‌کنید و دوست دارید وقت بیشتری را در کنار آنها بگذرانید.
حالا اگر از علاقه‌مندان به دنیای حیوانات هستید و  می‌خواهید کمی بیشتر از روش زندگی و خوراک این حیوانات عظیم‌الجثه بدانید در ادامه همراه ما باشید.

روی نقشه ببینید!


پارک ژوراسیک کجاست؟

این پارک در منطقه سعادت آباد تهران و در کنار پارک پرواز قرار دارد. 
اگر می‌خواهید با وسیله نقلیه عمومی به پارک ژوراسیک بروید باید با خط اتوبوس شماره 295 که خط میدان صنعت تامین اجتماعی است، در ایستگاه فرهنگیان پیاده شده و ادامه مسیر با پیاده‌روی کوتاه چند دقیقه‌ای به این پارک برسید.

اما اگر بخواهید با مترو به پارک ژوراسیک بروید، باید در خط هفت مترو یعنی نزدیک ترین ایستگاه به پارک ژوراسیک که همان ایستگاه میدان صنعت است پیاده شوید و با تاکسی و یا پیاده خودتان را به پارک برسانید.

دسترسی به پارک ژوراسیک تهران با خودرو شخصی هم از میدان بهرود و سی متری شقایق و بلوار شقایق است. البته بزرگراه ایثارگران بلوار قمصری و کوچه شهید قمصری هم مسیر خوبی برای رسیدن به پارک است.

پارک دایناسورها

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ahmad Baraty

بیشتر بخوانید: معرفی محله سعادت آباد تهران


پارک ژوراسیک چیست؟

بوستان دایناسور‌های متحرک که همه آن را در تهران به اسم پارک ژوراسیک میی شناسند یک پارک آموزشی، گردشگری و تفریحی است.

پارک ژوراسیک نه تنها در بین پارک های تهران، بلکه در بین پارک‌های خاورمیانه نخستین پارک موضوعی است که یاد و خاطره دایناسورها را زنده نگه داشته و فرصتی ایجاد کرده تا تمامی علاقمندان به دانش جانورشناسی و طبیعت و کسانی که کنجکاو در زندگی جانوران میلیون‌ها سال پیش هستند به این پارک جذاب بروند و با روش زندگی آنها آشنا شوند.

چیزی که اینجا جالب است این پارک علاوه بر اینکه برای کودکان جذاب است بلکه بزرگسالان هم از رفتن به پارک علمی و تفریحی لذت می‌برند. اینجا حتی مجسمه‌ها حرکت می‌کنند و صدا دارند که همین از جذابیت‌های پارک ژوراسیک است و محیط آنجا را واقعی‌تر و حتی ترسناک‌تر کرده است.

خلاصه پارک ژوراسیک مجموعه ای بی‌نظیر است و می‌توان گفت هر کسی که به این پارک می‌روند محال است که از آنجا خوشش نیاید.

ژوراسیک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mobin Moghimi

بیشتر بخوانید: جاذبه های تفریحی و مکان های دیدنی شمال تهران


ایده ساخت پارک ژوراسیک تهران از کجا آمد و دقیقا کی ساخته شد؟ 

ساخت این پارک تهران در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و یک سال بعد کار خود را از سر گرفت. مساحت پارک ژوراسیک 30 هزار مترمربع است و 28 مجسمه بزرگ به‌همراه مشخصات دقیق، روش زندگی و غذایی که می‌خوردند در آنجا دیده می‌شود.

برای اولین بار فردی به اسم مایکل کرایتون نام پارک ژوراسیک را بر روی رمان خود گذاشت. او در رمان خود درباره دایناسورهای غول پیکر و زندگی آنها توضیح داده بود و بعد از آن فیلمی بر همین اساس ساخته شد.

از آن به بعد در گوشه‌‌و‌کنار دنیا موزه‌هایی با همین نام ساخته شد تا همه مردم بتوانند از این جانوران غول پیکر بازدید کنند و با حیات آنها در گذشته‌های بسیار دور آشنا شوند.

پارک ژوراسیک تهران هم سال‌ها پیش در تهران ساخته شد تا محل زندگی دایناسورهای متحرک باشد و مردم ایران هم بتوانند با این جانوران در یک روز زندگی کنند و کمی بیشتر درباره آنها بدانند.

شاید یکی از جذابیت‌های خیلی هیجانی پارک ژوراسیک وجود تخم دایناسور باشد که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل تخم بر‌می‌گردد. این مجسمه تولد یک دایناسور را نشان می‌دهد و از شلوغ‌ترین قسمت‌های پارک است و همه اینجا در حال عکس و فیلم گرفتن هستند.

دایناسور

منبع عکس گوگل مپ، عکاس سید احمد نظاری

بیشتر بخوانید: عجیب ترین تفریحات تهران را میشناسید؟


در پارک ژوراسیک به ماقبل تاریخ سفر کنید

وقتی اسم دایناسور را می‌شنوید ممکن است شما هم مثل خیلی‌های دیگر تمام توجه و تمرکز‌تان روی این موضوع می‌رود که موجودات غول پیکر در مقابل شما ایستاده‌اند و از دهان آنها آتش بیرون می‌آید و یا اینکه فکر می‌کنید این جانوران شما را با یک حرکت گرفته و نوش جان می‌کنند.

پارک ژوراسیک برگرفته شده از افکار انسان‌ها است و همان‌طور که گفته شد این جانوران توی سایزهای طبیعی خود ساخته شده‌اند. آناتومی بدن آنها مشابه به آناتومی گونه های مشابه ساخته شده و نشان دهنده نوع طبیعی آنها است.

تا جایی که وقتی در کنار آنها قرار می‌گیرید متوجه ابعاد بزرگ آنها خواهید شد و با ابهت آنها در پارک ژوراسیک آشنا خواهید شد.

در پارک ژوراسیک دایناسورها ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. وقتی به پارک ژوراسیک می‌روید می‌بینید که دایناسورها پلک می‌زنند و دست‌و‌پای آنها حرکت میکند.حتی در فضای پارک صداهایی پخش می‌شنوید که انگار این جانوران زنده در حال حرکت به سمت شما هستند.

هر چیزی که در این پارک گذاشته شده در واقع نشاند‌دهنده بخشی از زندگی این جانوران در گذشته‌های بسیار دور است و همین ویژگی همه را شیفته پارک ژوراسیک کرده است.

پارک های شمال تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Meysam Fozhan

بیشتر بخوانید: بهترین بیمارستان های چشم تهران را بشناسید


از چه بخش‌هایی در پارک ژوراسیک می‌توان دیدن کرد؟

در پارک ژوراسیک دو بخش به اسم دنیای دایناسورها و اسپایدر پارک است که در کنار هم توانسته‌‌اند افرادی که علاقه‌مند به بازدید از حیات وحش هستند را به رویای خود برسانند.

  • بخش اول دنیای دایناسورهای پارک ژوراسیک

همانطور که گفته شد دنیای دایناسورها یادآور گذشته‌های بسیار دور زمین است که نحوه زندگی این گونه‌ها را ترسیم می‌کنند. اینجا انواع مختلفی از گونه‌های دایناسورها در سایز اولیه خود توی قسمت‌های مختلف پارک ژوراسیک در فضای باز به نمایش گذاشته شده که صدا از خود تولید می‌کنند. هر کدام از این گونه ها ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارند که با آنها در پارک ژوراسیک آشنا خواهید شد.

  • بخش دوم اسپایدر پارک ژوراسیک

 قسمت اسپایدر یا بهتر بگوییم قسمت حشرات غول پیکر از جذابیت‌های خاص این پارک است. در این قسمت حشرات بسیار بزرگ شده‌اند و آنقدر بزرگ نمایی آنها دقیق و جذاب است که تمامی اجزای بدن آنها را مشاهده خواهید کرد.

در این قسمت چیزی حدود 20 حشره قرار داده شده که در این بین آنها می‌توان حشراتی مثل زنبور، مانتیس، کفشدوزک، حلزون، پروانه و حتی خزندگانی مثل مار، مارمولک، تمساح و لاک پشت را دید. تا جایی که می‌توان گفت قسمت اسپایدر پارک ژوراسیک به گونه‌ای تکمیل کننده پارک است و فضای حیوانات غول‌آسا را تکمیل می‌کند.

ژوراسیک تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Meysam Fozhan

بیشتر بخوانید: سورتمه تهران، سقوطی با طعم ترس و هیجان


امکانات تفریحی پارک ژوراسیک و جاذبه های آن

پارک ژوراسیک فقط محیطی برای بازدید از دایناسورها نیست و همه‌چیز برای یک گردش یک روزه در این پارک مفرح و جذاب در نظر گرفته شده است.

در پارک ژوراسیک امکانات زیادی برای تفریح وجود دارد از سینما چهار بعدی، فروشگاه سوغاتی و اسباب بازی پارک، کارگاه سفال گرفته تا آتلیه مخصوص عکاسی، غرفه‌های مخصوصی که برای پرورش عسل در نظر گرفته شده و کارگاه‌های تاکسیدرمی را می‌بینید که حسابی شما را سرگرم می‌کنند.

شاید با دیدن این همه شگفتی و گشت‌وگذار در پارک بخواهید کمی خودتان را تقویت کنید پس نگران خوراک خود نباشید رستوران، کافه و بوفه‌ای در این مکان وجود دارد تا بتوانید کمی تجدید قوا کنید و به گردش خود را ادامه دهید. پس بیایید با‌هم امکانات پارک ژوراسیک را بشناسیم.

  • بوفه و رستوران پارک، جایی دنج برای استراحت و گرفتن نفس تازه

یکی از چیزهایی که در پارک ژوراسیک تهران نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، خوراکی و داشتن یک نوشیدنی خوشمزه بعد از تفریح و گردش در میان جانوران غول‌پیکر متحرک است.
در پارک ژوراسیک جایی در نظر گرفته شده تا همه بتوانند در این مکان بشینند و کمی خسته خود را رفع کنند.
در ژورا شاپ انواع مختلفی از غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های فصل است که شما می‌توانید از هر کدام درخواست دهید و بخورید. هر چند یادتان باشد اینجا در روزهای شلوغ و تعطیل سال ممکن است کمی شلوغ باشد، اما کمی با صبر و حوصله می‌توانید با صرف هزینه‌ای مناسب از بهترین خوراک‌هایی آنجا نوش‌جان کنید.

البته اگر توی فصل گرم و تابستان به پارک ژوراسیک رفتید می‌توانید یک نوشیدنی خنک از ژورا شاپ سفارش دهید و فصل سرد سال یک نوشیدنی گرم وجود شما را گرم کرده و آماده گشت‌و‌گذار بیشتر در پارک ژوراسیک کند.

راستی کافه و رستوران پارک ژوراسیک بسیار مجهز هستند و با توجه با تمام امکانات روز خدمات خود را به مشتریان می‌دهند. اینجا یک کافه بسیار بزرگ است و محدودیتی برای پذیرش بازدید کننده ندارد. 

ژوراسیک پارک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ashkan Ahmadi

بیشتر بخوانید: بهترین کافه های تهران، لذت کافه‌گردی‌ با تهران مبله

  • آتلیه عکاسی، خاطرات خود در کنار دایناسورها را اینجا ثبت کنید

امکانات پارک ژوراسیک فقط به دیدن جانوران متحرک و گونه‌های منقرض شده محدود نیست، بلکه در این پارک شما می‌توانید لحظات شیرین و دلهره‌آور خود را ثبت کنید.
اینجا کسانی که علاقه‌مند به عکس گرفتن با دایناسورها هستند می‌توانند به آتلیه عکاسی بروند و عکسی با دایناسورها بگیرند و آن را به عنوان یادگاری از این روز بیادماندنی در پارک ژوراسیک نگه دارند. یادتان باشد که عکس‌ها فوری گرفته می‌شوند و در همان‌جا هم سریع چاپ شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  • دایناسور سواری در پارک، رویاهای‌ کودکی خود را اینجا واقعی کنید

شاید شما هم در دوران کودکی و در رویای خود به فکر سوار شدن بر روی دایناسورها بوده‌اید و دوست داشته‌اید که از روی بدن آنها دنیای پایین را مشاهده کنید و کمی سواری کنید.
شاید در آن زمان رویای شما واقعی نشد و شما فرصت سوار شدن بر روی دایناسورها را نداشتید و این رویا تا به امروز در قلب شما ماند اما اکنون پارک ژوراسیک فرصتی ایجاد کرده تا کودکان بتوانند به آرزوی خود برسند و کمی دایناسور سواری کنند.

در پارک ژوراسیک تهران میدانی قرار دارد که مخصوص دایناسور سواری برای کودکان و نوجوانان است. جالب است بدانید که این دایناسورهای غول پیکر قرار است مدتی کوتاهی رام شوند و به کودکان سواری دهند.

 پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر کودک یا نوجوان خود را به پارک ژوراسیک می‌آورید به او این فرصت را بدهید تا از این امکان در پارک استفاده کرده و دایناسور سواری کند. در این پارک دایناسور‌هایی برای سوار شدن کودکان شما در نظر گرفته شده و طرفداران خاص خود را دارند.

  • سینما ژوراسیک، محلی برای سرگرم شدن کودکان

از دیگر جذابیت‌های پارک ژوراسیک داشتن یک سینماست که توی ساعت‌های مختلف روز ارائه دهنده خدمات به علاقه‌مندان است. در این سینما فیلم‌های مختلفی از گونه‌های مختلف دایناسورها به نمایش گذاشته می‌شود که نحوه زندگی و خوراک آنها را به تصویر می‌کشد.
علاقه‌مندان می‌توانند بعد از گشت‌و‌گذار در پارک ژوراسیک به سینما رفته و از فیلم‌های جان یافته دایناسورها دیدن کنند و کمی در این مکان استراحت کنند. این فیلم‌ها با دقت زیادی انتخاب شدند و همگی نشان‌دهنده حقیقت‌هایی درباره این جانوران هستند.

پارکینگ پارک ژوراسیک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Pedram Jabbari

بیشتر بخوانید: باشگاه اسب سواری کودکان، از تفریحات مینیاتوری بچه‌ها

  • فروشگاه های پارک ژوراسیک، با خرید هدیه لذت بازدیدتان را بیشتر کنید

یکی از تفریحات مورد علاقه بازدیدکننده‌های ژوراسیک رفتن به فروشگاه‌ها و خرید کردن از فروشگاه‌های موجود در پارک ژوراسیک است. در این مرکز تفریحی فروشگاه‌هایی قرار دارد تا علاقه‌مندان بتوانند اجناس مورد نیاز خود را از آنجا بخرند. البته این اجناس بر حسب استقبال و حضور مردم بسیار متنوع است.

اینجا یک غرفه اسباب بازی نیز قرار دارد تا کودکان بتوانند اسباب‌بازی‌های مورد علاقه خود و البته دایناسورهای اسباب بازی را بخرند و به عنوان سوغاتی به همراه خود بیاورند.

یا اینکه می‌توانید هدیه‌ای کوچک برای دوستان خود از پارک تهیه کنید و این سفر خود را به دوستان خود یادآور شوید تا آنها نیز در فرصتی بتوانند به پارک رفته از آن دیدن کنند.
باید گفت که همه چیز برای داشتن یک روز عالی در پارک ژوراسیک در نظر گرفته شده تا همه با حضور در آنجا لذت ببرند.

  • کارگاه های تاکسیدرمی، جایی هیجان‌انگیز و پر از شگفتی

شاید نام کارگاه‌های تاکسیدرمی را بسیار زیاد شنیده باشید و با آن آشنا باشید. در پارک ژوراسیک کارگاه‌های تاکسیدرمی قرار دارد و تقریبا از زمان ساخت پارک ژوراسیک در این محل قرار دارد.

در این کارگاه‌ها به علاقه‌مندان نحوه و شرایط نگهداری از جانوران غیر زنده را نشان می‌دهند تا آنها هم باورهای غلط نگهداری حیوانات و جانوران مثل به برق دادن آنها را کنار بگذارند و با نحوه صحیح آن آشنا شوند.
در این کارگاه از ابتدای کار نگهداری موجودات زنده را نشان داده تا هر فرد علاقه‌مند بتواند با این شرایط آشنا شود و چرخه آنها را بداند.

پارک کودک تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Sepehr Arabi

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های تهران، تجربه‌ای متفاوت از طعم لذیذ غذاها


بهترین فصل برای بازدید از پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک در همه فصل‌ها جذابیت‌های خاص خودش را دارد و می‌تواند بهترین گزینه تفریحی برای علاقه‌مندان باشد. در فصل بهار که پارک ژوراسیک بعد از سرمای زمستان جان گرفته زیبایی درختان و پارک دو چندان می‌شود.

شما در این پارک با مجموعه‌ای سرسبز و زیبا رو‌به‌رو خواهید شد که بهترین فرصت را برای دیدن از دایناسورهای متحرک پارک ژوراسیک ایجاد می‌کند. در فصل بهار هر گوشه پارک ژوراسیک بسیار جذاب بوده و موقعیتی بسیار خوب را برای عکاسی ایجاد می‌کند. شما اگر علاقه‌مند به عکاسی باشید می‌توانید در یک محیط مطبوع و عالی عکاسی کنید و از این جانوران دیدن کنید.

البته توی فصل‌های دیگر جذابیت‌های پارک ژوراسیک کم نیستند و هر کدام لذت فراموش‌نشدنی خود را دارند. مثلا فصل پاییز هوای پارک بسیار خنک و دل نشین است و می‌توان از جذابیت‌های بسیار زیبای فصل پاییز اینجا تا می‌توانید عکس بگیرید.
خوشبختانه امکانات پارک ژوراسیک به گونه‌ای در نظر گرفته شده تا در هر فصلی بتوان از جذابیت‌های آن دیدن کرد و بتوان با شرایط موجود در این مکان تفریحی و گردشگری لحظات خوشی برای خود ساخت.

تهران گردی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Seyed Hadi Vaghefi

بیشتر بخوانید: با اتاق فرار اسکیپ رود آدرنالینت را بالا ببر


چه ساعتی می‌توانیم به بازدید از پارک ژوراسیک برویم؟

پارک ژوراسیک در یک موقعیت مکانی بسیار خوب در تهران قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند در همه روزهای هفته از این پارک بازدید و از جذابیت‌های آن دیدن کنند.
این پارک در روزهای هفته از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر باز است. البته اگر می‌خواهید آخر هفته و در روزهای تعطیل از پارک ژوراسیک بازدید کنید می‌توانید از ساعت 10 صبح تا 21 شب به این مکان علمی مراجعه کنید.
پس اگر تصمیم دارید به پارک ژوراسیک تهران بروید به زمان مراجعه خود کمی دقت کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. البته خوب است بدانید که پارک ژوراسیک صبح‌ها بسیار خنک است و هوای بسیار مطبوعی دارد و محیطی دلپذیر برای بازدید دارد.


اطلاعات و راه های ارتباطی لازم برای رفتن به پارک ژوراسیک

آدرس پارک ژوراسیک تهران: سعادت آباد ، انتهای بلوار پاک نژاد ، میدان بهرود ، بلوار شقایق ، پایین تر از پارک پرواز

ساعات کاری ژوراسیک پارک تهران : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 20 شب و پنجشنبه، جمعه و تعطیلات: از 10 صبح تا 10 شب اینجا باز است.

تلفن گویا: 24557

تلفن رزرو بازدید از پارک: 24557-021 (در تایم اداری)

تلفن پشتیبانی: 02122829990-94

ساعت بازدید از پارک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Pedram Jabbari

بیشتر بخوانید: بهترین پارک های تهران برای گشت و گذار


با همه این توضیحات پارک ژوراسیک تهران جایی است که ترس، زندگی، اشتیاق و امید را به همه نشان می‌دهد. حتی این مکان فرصتی ایجاد می‌کند تا مدارس دانش آموزان را برای گردش علمی به پارک ژوراسیک بیاورند و از نزدیک با آنها آشنا شوند. در ضمن باید گفت که پارک ژوراسیک تخفیفات ویژه‌ای برای گروه‌های دانش آموزی دارد تا آنها بتوانند از این فرصت علمی استفاده کنند. 

البته که پارک ژوراسیک محدود به سن خاصی نیست و حتی بزرگ‌سالان هم می‌توانند از دیدن غول پیکران تاریخی لذت ببرند. به طور کل این پارک بهترین مکان برای گذراندن یک روز بیادماندنی در کنار خانواده است.

آیا شما تا‌به‌حال به بازدید از پارک ژوراسیک تهران رفته‌اید؟ این پارک چه جذابیت‌های دیگری دارد که ما در این یادداشت آن را نگفته‌ایم. لطفا نظرات و تجربیات ارزشمند خود را از گردش در پارک ژوراسیک تهران در همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

پارک ژوراسیک کجاست؟
پارک ژوراسیک تهران یک مجموعه تفریحی، آموزشی و علمی است که در سال 1392 در منطقه سعادت آباد تهران افتتاح شد.

اسم پارک ژوراسیک تهران از کجا آمده است؟
نام این پارک برگرفته از رمان پارک ژوراسیک اثر مایکل کرایتون است.

قیمت بلیط پارک ژوراسیک چقدر است؟
قیمت ورودیه پارک ژوراسیک تهران برای بازدیدکنندگان در هر سال طبق مصوبه میراث فرهنگی تعریف می‌شود و شما می‌توانید با تماس با مجموعه از قیمت دقیق بازدید برای هر نفر مطلع شوید.

آیا امکان دسترسی با مترو به پارک ژوراسیک وجود دارد؟
اگر قصد دارید با مترو به پارک ژوراسیک بروید، نزدیک‌ترین ایستگاه به این پارک، ایستگاه میدان صنعت است.

آیا بازدید از پارک ژوراسیک رایگان است؟
بازدید از پارک ژوراسیک رایگان نبوده و برای دیدن این پارک بایستی خرید بلیط پارک ژوراسیک را از حود مجموعه انجام دهید.

چه جاذبه‌های گردشگری در پارک ژوراسیک وجود دارد؟
علاوه بر بخش اسپایدر پارک که مخصوص حشرات و خزندگان است، استودیوی ژوراسیک، سینمای هشت‌بعدی، ژورا‌شاپ و فروشگاه اسباب‌بازی و وسایل بازی کودکان از جاذبه‌های پارک ژوراسیک تهران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.