آشنایی با زیباترین میدان تهران ؛ صفر تا صد میدان ولیعصر تهران

یکی از قدیمی‌ترین و البته زیباترین خیابان‌های شهر تهران، خیابان ولیعصر است که به نوعی از آن به عنوان قلب تهران یاد می‌شود. خیابان ولیعصر نزدیک به 18 کیلومتر طول دارد و به همین علت طولانی‌ترین خیابان ایران و البته خاورمیانه محسوب می‌شود. با دانستن صفر تا صد میدان ولیعصر تهران می‌توانید با تاریخ این خیابان بیشتر آشنا شوید.

درختان سر به فلک کشیده چنار در دو طرف این خیابان، از جذابیت‌های اصلی آن به شمار می‌رود. در سراسر  این خیابان می‌توان جریان زندگی سطوح مختلف، از سطح پایین تا سطح بالا و لاکچری را مشاهده کنید و به نوعی این خیابان نمونه کاملی از زندگی شهری در تهران را به نمایش می‌گذارد. بازارچه‌ها و دست‌فروش‌های خیابانی که در سرتاسر میدان ولی عصر به چشم می‌خورد، نشانی از سرزندگی و جریان آرام زندگی در زیرپوست شهر بزرگ تهران است. اگر می‌خواهید برای همیشه و یا برای یک مدت کوتاه در تهران باشید، اقامت موقت در میدان ولی عصر بسیار منطقی است، زیرا نیازهای متفاوت شما از خوراک و پوشاک تا غذا و رفت و آمد را رفع می‌کند. صفر تا صد میدان ولی عصر تهران به شما کمک می‌کند تا این خیابان را بهتر بشناسید.

جریان زندگی از گذشته تا الان در میدان ولی عصر تهران

در زمان شروع احداث خیابان ولی عصر، تهران یک شهر تقریبا کوچک بود که دور تا دور آن را روستاها و شهرهای کوچک دیگر گرفته بودند. شمیران بخش مهمی بود که در زمان قاجار تنها راه مواصلاتی آن، در سمت شرق و از طریق خیابان شریعتی اکنون بود. اما برای ساکنان غرب تهران وجود یک راه ارتباطی از غرب به منطقه شمیران ضروری بود که پس از احداث خیابان ولی عصر این نیاز مرتفع شد.

 به این ترتیب دیگر نیازی نبود ساکنان غرب تهران برای رفتن به منطقه شمیران به شرق تهران بیایند. خیابان ولی عصر از میدان راه آهن تا میدان تجریش به طول می‌انجامید و از مناطق مهمی نظیر خیابان منیریه، خیابان انقلاب کنونی، خیابان جمهوری، بلوار کشاورز میدان ونک و چهارراه پاک وی عبور می‌کرد.

در گذشته بخش زیادی از زمین‌های خیابان ولی عصر را زمین‌های زراعی و کشاورزی تشکیل می‌دادند و یکی از باغ‌های معروف تهران یعنی باغ خسروانی در محله ولی عصر قرار داشت. بیشتر ساکنان قدیمی محله ولی عصر مهاجرانی از شهرهای قزوین، همدان و دامغان تشکیل می‌دادند اما امروز ساکنان این شهرک مسکونی از نقاط مختلف ایران هستند.

در بحث صفر تا صد میدان ولی عصر تهران، باید بدانید که امروزه این محله یکی از پرجمعیت‌ترین محله‌های تهران است که از آن به عنوان قلب تهران یاد می‌شود. امروزه شهرک و خیابان ولی عصر در منطقه 18 تهران قرار دارد. از سمت شمال با محله بهداشت، از سمت غرب با محله صاحب‌الزمان و محله شهید رجایی و همچنین با محله یافت آباد و وصفنارد در شرق و محله صادقیه و محله نعمت‌آباد در جنوب همسایه است. محله ولی عصر در قسمت غربی اتوبان شهید سعیدی قرار دارد و با عبور خیابان برادران بهرامی به دو بخش ولی عصر شمالی و ولی عصر جنوبی تقسیم شده است. در این محله اماکن دیدنی و تفریحی زیادی وجود دارد که آن را به یکی از بهترین مناطق مسکونی تهران تبدیل کرده است.

تاریخچه و صفر تا صد میدان ولیعصر تهران

خیابان ولیعصر کنونی در گذشته به خیابان ولیعهد معروف بود و در زمان پهلوی از این خیابان به عنوان جاده مخصوص پهلوی یاد می‌شد. زمان ساخت این خیابان به سال 1300 و در زمان وزارت رضاشاه پهلوی می‌رسد. در کتب تاریخی نظیر شرح زندگانی من از عبدالله مستوفی، دلیل احداث این خیابان را تصمیم شخصی رضاشاه برای متصل‌کردن دو کاخ مرمر و کاخ سعدآباد معرفی می‌کنند. در همین کتاب درباره درخت‌های چنار این خیابان نوشته شده که، به دستور رضاشاه در طول این خیابان به فاصله هر دو متر یک چنار و در میان چنارها گل سرخ کاشته شد. به این ترتیب و بنا به دستور رضاشاه در طول 18 کیلومتری خیابان ولی عصر حدود 18 هزار اصل درخت چنار کاشته شده است.

صفر تا صد میدان ولی عصر تهران از آن به عنوان یکی از شاهراه‌های اصلی شهر تهران یاد می‌شود. دسترسی این خیابان در سال‌های اول احداث تنها محدود به درباریان و اشراف‌زادگان بود اما پس از شهریور سال 1320 عموم افراد اجازه عبور و مرور در این خیابان را داشتند و به تدریج عموم مردم برای سکونت به این منطقه آمدند. با اینکه احداث اولیه این خیابان به تصمیم و خواست رضاشاه بوده، اما تغییر اساسی این خیابان و تغییر ظاهر آن به شکل امروزی به سال‌های 1332 تا 1355 و زمان پادشاهی محمدرضاشاه برمی‌گردد.

 به این ترتیب بسیاری از ساختمان‌های قدیمی، رستوران‌ها و همچنین ساختمان تلویزیون دولتی ایران در میدان ولی عصر بنا شدند. همچنین در رابطه با صفر تا صد میدان ولی عصر تهران باید بدانید که این خیابان از اولین خیابان‌هایی تهران است که آسفالت شدند.

پس از وقایع سال 1357 و پیروزی انقلاب اسلامی اسم این خیابان ابتدا مصدق گذاشته شد ولی پس از گذشت مدتی نام آن را به خیابان ولی عصر تغییر دادند. احداث شهرک ولی عصر در زمان قبل از انقلاب مربوط به خانواده فرمانبردار بود و بخش زیادی از املاک این شهرک مربوط به همین خانواده بود. به تدریج بخش مسکونی خیابان ولی عصر بسیار گسترش یافت و همچنین بافت تجاری و اداری آن نیز پیشرفت کرد به طوری که امروز خیابان ولی عصر به یکی از مهم‌ترین و پرترددترین مراکز شهری تهران است و از اصلی‌ترین بازارهای اکثر مشاغل است.

مهم‌ترین مراکز و ادارات شهری واقع در میدان ولی عصر تهران

خیابان ولی عصر از زمان پادشاهی محمدرضاشاه پهلوی تا کنون، برخی از مهم‌ترین مراکز و ادارات شهری تهران را در خود جای داده است. از مهم‌ترین مراکز موجود در صفر تا صد میدان ولی عصر تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساختمان سازمان صدا و سیما

  • مهدیه تهران

  • هتل بزرگ تهران

  • بیمارستان دی

  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر

  • دانشگاه هنر تهران

  • بیمارستان خاتم‌الانبیاء

  • برج اسکان

  • دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی

این مراکز از مهم‌ترین مراکز واقع در خیابان ولی عصر هستند. علاوه بر این در میدان ولی عصر می‌توان رستوران‌ها و مراکز تجاری و مراکز فروش بزرگی را مشاهده کرد که نقش بزرگی در اقتصاد این منطقه دارند.

صفر تا صد میدان ولی عصر تهران؛ خیابان‌های مهم میدان ولی عصر تهران کدام خیابان‌ها هستند؟

میدان ولی عصر از زمان احداث تا همین حالا، به عنوان یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های تهران شناخته می‌شده و به همین دلیل به بسیاری از خیابان‌های مهم تهران دسترسی دارد. از جمله مهم‌ترین خیابان‌های مهم واقع در شهرک و میدان ولی عصر تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خیابان یاسر

  • خیابان ولی محمدی

  • خیابان شهید شعبان‌علی عسگری

  • خیابان طالقانی

  • خیابان آقابابائیان

  • خیابان بنایی

  • خیابان شهید برادران بهرامی

  • خیابان شهید رجایی یا همان خیابان بازرگان اسبق

  • خیابان شریعتی

  • خیابان شهید کاکی

  • خیابان شهید دانش‌آموز

  • خیابان به‌خیال

  • خیابان سجادی

  • خیابان سیدالشهدا (ع)

این خیابان‌های مهم‌ترین و البته اصلی‌ترین خیابان‌های تهران هستند که در شهرک ولی عصر واقع شده‌اند. همچنین محدوده جغرافیایی صفر تا صد میدان ولی عصر تهران به این صورت است که از سمت شمال به بلوار معلم و میدان تجریش، از سمت جنوب به میدان راه‌آهن و مشرق به اتوبان سعیدی و همچنین از سمت مغرب به اسماعیل ‌آباد منتهی می‌شود.

معرفی اماکن دیدنی و گردشگری میدان ولی عصر تهران

به لطف طولانی‌بودن خیابان ولی عصر و در صفر تا صد میدان ولی عصر تهران، مناطق دیدنی و گردشگری بسیاری به چشم می‌خورد. در ادامه برخی از مهم‌ترین و معروف‌ترین اماکن تفریحی و گردشگری در میدان ولی عصر تهران را نام می‌بریم.

میدان تجریش

میدان تجریش یکی دیگر از میادین قدیمی و البته پر رفت و آمد تهران است که نمایی تمام قد از سنت ایرانی است. بسیاری از مسافران و حتی ساکنان مناطق مختلف تهران برای خرید مایحتاج روزانه خود به این بازار مراجعه می‌کنند زیرا تنوع اقلام و اجناس در آن بسیار بالا است. همچنین میدان تجریش یکی از مناطق مهم دیدنی و تفریحی در تهران به شمار می‌رود.

صفر تا صد میدان ولی عصر تهران؛ پارک ملت

پارک ملت از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران است که در خیابان ولی عصر قرار دارد. درختان و دریاچه‌ پارک ملت قدمت زیادی دارند و باعث جذابیت بیشتر این پارک شده‌اند. برای ورود به این پارک نیاز به تهیه بلیط نیست و می‌توان در هر ساعت از شبانه‌روز از این پارک جذاب واقع در زیباترین خیابان تهران یعنی خیابان ولی عصر دیدن کرد.

باغ فردوس

از دیرباز تا همین حالا، ایرانیان علاقه زیادی به باغ داشتند و ترجیح‌شان این بود که ایام تعطیلات خودشان را در باغ سپری کنند. به همین دلیل در گوشه و کنار ایران باغ‌های قدیمی و جذابی نظیر باغ فردوس به چشم می‌خورد. باغ فردوس یکی از زیباترین اماکن دیدنی و فرهنگی خیابان ولی عصر تهران است که در آن موزه ملی سینما قرار دارد. عمارتی که در این باغ واقع است، یکی از شاهکارهای معماری ایرانی است که در گذشته محل برگزاری بسیاری از جشن‌های ملی و مذهبی بوده‌ است. موزه ملی سینما در سال 1381 در باغ فردوس در صفر تا صد میدان ولی عصر تهران، تاسیس شد و در آن آثار و گنجینه‌های ارزشمند سینمای ایران نگهداری می‌شود. اگر به سینما علاقه دارید، حتما از باغ فردوس واقع در خیابان ولی عصر تهران دیدن کنید.

پارک دانشجو و ساختمان تئاتر شهر تهران

یکی دیگر از مناطق مهم دیدنی واقع در خیابان ولی عصر که بازدید از آن به دوست‌داران و علاقمندان سینما توصیه می‌شود، پارک دانشجو و ساختمان تئاتر شهر تهران است. پارک دانشجو در جنوب شرق چهارراه ولی عصر و نزدیک به تقاطع خیابان ولی عصر و خیابان انقلاب قرار دارد و در قلب این پارک ساختمان تئاتر شهر تهران هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. ساختمان تئاتر شهر واقع در پارک دانشجو، یکی از بهترین نمونه‌های معماری اصیل و سنتی ایرانی است که مورد تحسین بسیاری از معماران مطرح دنیا است.

صفر تا صد میدان ولی عصر تهران؛ کاخ مرمر

همان‌طور که گفتیم، یکی از دلایل احداث خیابان ولی عصر تهران متصل‌شدن دو کاخ مرمر و کاخ سعدآباد به هم بود. به این ترتیب یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی واقع در میدان ولی عصر، کاخ مرمر است. این کاخ در تقاطع خیابان ولی عصر با خیابان امام خمینی قرار گرفته است. این کاخ توسط رضاشاه تاسیس شد و نشان‌دهنده قدرت او در منطقه بود. کاخ مرمر در سال 1357 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و از سال 1397 کاربری آن تغییر کرد و به موزه هنر ایران تبدیل شد. اکنون بازدید از این کاخ برای عموم افراد امکان‌پذیر است. اگر گذرتان به خیابان ولی عصر افتاد، بازدید از این کاخ موزه و معماری بی‌نظیر و باشکوهش را از دست ندهید.

سینما قدس

در بحث صفر تا صد میدان ولی عصر تهران، باید بدانید که در این خیابان علاوه بر مراکز تفریحی و تاریخی، مراکز فرهنگی و مهمی نظیر سینما قدس تهران نیز قرار دارد. نام این سینما پیش از انقلاب، سینما پولیدور بود که در سال 1346 فعالیت خود را شروع کرده بود. پس از احداث و راه‌اندازی سینما پولیدور به یکی از مهم‌ترین مراکز پخش و نمایش فیلم در ایران و در تهران تبدیل شد. ظرفیت سینما قدس 500 نفر است و هنوز هم دایر است.

سینما استقلال

یکی دیگر از مراکز فرهنگی مهم در بحث صفر تا صد میدان ولی عصر تهران، سینما استقلال است که فعالیت خود را از سال 1339 شروع کرده است. این سینما پیش از انقلاب با نام سینما امپایر فعالیت می‌کرد و پس از انقلاب اسم آن به سینما استقلال تغییر کرد. سالن این سینما تقریبا 700 نفر ظرفیت دارد و به علت قرارگیری در مرکز شهر یکی از پرطرفدارترین سالن‌های سینما در تهران به شمار می‌رود.

سینما آفریقا

از دیگر مراکز دیدنی و قدیمی‌ای که در میدان ولی عصر واقع است، می‌توان به سینما آفریقا اشاره کرد. این سینما کار خود را از سال 1343 شروع کرده و سالن آن تقریبا 1000 نفر ظرفیت دارد. قبل از انقلاب نام این سینما، سینما آتلانتیک بود که با پیروزی انقلاب به سینما آفریقا تغییر نام داد.

پارک ساعی

همان‌طور که گفتیم، یکی از جاذبه‌های مهم در بحث صفر تا صد میدان ولی عصر تهران درختان چنار و طراحی فضای سبز این خیابان است. بد نیست بدانید که شخصی به نام مهندس کریم ساعی مسئول اجرای فضای سبز این خیابان بوده است. مهندس ساعی همچنین با احداث پارک ساعی، یکی از اولین پارک‌های سبک جدید تهران را طراحی کرد. این پارک یکی از اولین پارک‌های جنگلی درون شهری بود که در تهران و در خیابان ولی عصر با طراحی بی‌نظیر و پلکانی ساخته شد. در مقابل پارک ساعی، پله‌های رنگی و معروف خیابان ولی عصر قرار دارد که یک فضای جذاب برای عکاسی فراهم کرده است. اگر به تهران و خیابان ولی عصر رفتید، بازدید از این پارک زیبا را فراموش نکنید.

صفر تا صد میدان ولی عصر تهران پله‌های رنگی خیابان ولی‌ عصر

بعید است که تا حالا نام پله‌های رنگی خیابان ولی عصر را نشنیده باشید و یا آن‌ها را در فیلم‌ها وسریال‌ها ندیده باشید. پله‌های رنگی خیابان ولی عصر، در واقع کوچه‌هایی هستند که خیابان ولی عصر را به خیابان اکبری تهران پیوند می‌زنند. این پله‌ها طراحی بسیار زیبایی داشتند و به همین دلیل توجه بسیاری از سینماگران و فیلم‌سازان و همچنین عکاسان را به خود جلب کردند. به دلیل جذابیت بالای این پله‌ها شهرداری تهران در دهه هشتاد با رنگ‌کردن این پله‌ها، آن‌ها را به یک جاذبه گردشگری مهم در خیابان ولی عصر تبدیل کرد.

کاخ سعدآباد

یکی دیگر از اماکن تاریخی خیابان ولی عصر که در بحث صفر تا صد میدان ولی عصر تهران به آن می‌پردازیم، کاخ معروف سعدآباد است. این کاخ در شمال خیابان ولی عصر قرار دارد و در کنار کاخ گلستان و کاخ نیاوران از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کاخ‌های تهران به شمار می‌رود. قدمت این کاخ به دوران قاجار می‌رسد اما برخی از قسمت‌های آن در دوران پهلوی تاسیس شدند. کاخ سعدآباد، به نوعی کاخ ییلاقی پادشاهان قاجاری و پهلوی بود و به دلیل اهمیت آن، رضاشاه در دوران وزارت خود دستور احداث خیابان ولی عصر را داد تا برای اتصال کاخ سعدآباد و کاخ مرمر به هم یک جاده امن و مطمئن وجود داشته باشد. امروز در کاخ سعدآباد موزه‌های زیادی قرار دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • موزه ملت

  • موزه هنرهای زیبا

  • موزه استاد فرشچیان

  • موزه خودروهای سلطنتی ایران

اگر به دیدن مراکز تاریخی علاقمند هستید پس از آشنایی با صفر تا صد میدان ولی عصر تهران، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این کاخ زیبا را که نشان‌دهنده معماری بی‌نظیر ایرانی است، از دست ندهید.

معرفی اماکن مذهبی و فرهنگی میدان ولی عصر تهران

در صفر تا صد میدان ولی عصر تهران، در کنار مراکز دیدنی این خیابان باید مراکز مهم مذهبی موجود در آن را نیز معرفی کنیم. در این خیابان طولانی، میدان تجریش و حرم امام‌زاده صالح وجود دارد. علاوه بر این مراکز مذهبی مهم دیگری نظیر موارد زیر هم در این خیابان قرار دارد.

  • امام‌زاده زید

  • مسجد امیرالمومنین (ع)

  • مسجد امام هادی (ع)

  • مسجد چهارده معصوم (ع)

اگر به تهران‌گردی علاقمند هستید، شناختن ویژگی‌های خیابان‌های قدیمی  تهران به شما کمک می‌کند تا گردش خود در این شهر را کامل کنید. خیابان ولی عصر طولانی‌ترین خیابان تهران و البته خاورمیانه است که تقریبا 18 کیلومتر طول دارد. به دلیل طولانی بودن این خیابان، تعداد مراکز دیدنی، تفریحی و مذهبی که در این خیابان واقع هستند بسیار زیاد است. در واقع موقعیت و شرایط جغرافیایی ویژه صفر تا صد میدان ولی عصر تهران باعث شده تا این خیابان دسترسی‌های بسیار خوبی داشته باشد. این یعنی دسترسی خیابان ولی عصر به سایر مناطق تهران، بسیار راحت است زیرا خطوط تاکسی و مترو و سایر وسائل حمل و نقل عمومی میدان ولی عصر بسیار زیاد است. در نتیجه برای رفت و آمد در خیابان ولی عصر به مشکل نخواهید خورد و نیاز نیست نگران ترافیک و جای پارک باشید.

علاوه بر این در بحث صفر تا صد میدان ولی عصر تهران می‌توان برخی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی این میدان را نام برد. برخی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی‌ای که در خیابان ولی عصر واقع هستند عبارتند از:

  • کتابخانه استاد حکیم

  • تالار وحدت

  • کتابخانه امام‌زاده زید

  • سرای محله ولی عصر جنوبی

  • سرای محله ولی عصر شمالی فرهنگسرای خاتم

صفر تا صد میدان ولی عصر تهران و دسترسی‌ آن به سایر مناطق تهران

میدان ولی عصر، یکی از زیباترین و شلوغ‌ترین خیابان‌های تهران بوده که در قلب این شهر واقع شده است. همان‌طور که گفتیم مسافت طولانی و 18 کیلومتری این خیابان باعث شده تا لقب طولانی‌ترین خیابان تهران و البته خاورمیانه را به خود اختصاص دهد. اگر می‌خواهید در یک منطقه سکونت کنید که دسترسی از آن به سایر مناطق دیگر تهران به آسانی مقدور باشد، صفر تا صد میدان ولی عصر تهران گزینه بسیار خوبی است.

تقریبا می‌توان گفت که میدان ولی‌ عصر در مرکز و قلب شهر تهران قرار دارد و از مهم‌ترین شاهراه‌های این شهر به شمار می‌رود. در نتیجه دسترسی این خیابان به سایر مناطق شهری تهران بسیار راحت و آسان خواهد بود. میدان ولی عصر یکی از 4 میدان اصلی خیابان ولی عصر و البته شلوغ‌ترین میادین این خیابان است که نقطه اصلی اتصال شرق و غرب و همچنین شمال به جنوب تهران به هم است. میدان ولی عصر چهار محله مهم را به هم متصل می‌کند:

  • محله بهجت‌آباد

  • محله ولی عصر

  • محله وصال شیرازی

  • محله کشاورز

به این ترتیب در صفر تا صد میدان ولی عصر می‌بینید که دسترسی این میدان مهم به مناطق دیگر تهران بسیار راحت است و می‌توان برای رفتن به مناطق دیگر از این میدان، از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

با اقامت موقت و اجاره آپارتمان مبله در میدان ولی عصر تهران به چه مناطقی دسترسی خواهیم داشت؟

از میدان ولی عصر به عنوان قلب تهران یاد می‌شود. شما با اقامت موقت و اجاره آپارتمان مبله در نزدیکی این میدان و خیابان ولی عصر تقریبا به تمام مناطق تهران دسترسی خواهید داشت. برخی از مهم‌ترین تقاطع‌های مهم شهری که در صفر تا صد میدان ولی عصر تهران واقع است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میدان تجریش

چهارراه پارک وی

میدان ونک

چهارراه رازی

میدان منیریه

چهارراه جمهوری

چهارراه امام خمینی

میدان ولی عصر

بلوار کشاورز

بلوار کریمخان

خیابان طالقانی

میدان راه‌آهن

سه‌راه فاطمی

خیابان مطهری

خیابان شهید بهشتی

دسترسی میدان ولیعصر تهران به خطوط مترو و تاکسی چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین نکات در ارتباط به صفر تا صد میدان ولی عصر تهران، دسترسی آن به سایر نقاط تهران است. موقعیت خاص جغرافیایی میدان ولی عصر باعث شده تا دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی نظیر خطوط تاکسی، مترو و اتوبوس از این خیابان بسیار راحت باشد. چهار شریان اصلی شمالی-جنوبی در محله ولی عصر قرار دارد که شامل چهار شریان خیابان ولی عصر، خیابان حافظ، خیابان قرنی و خیابان نجات الهی است. علاوه بر این خیابان‌های کریمخان، انقلاب، سمیه و خیابان طالقانی از مهم‌ترین خیابان‌های شرقی-غربی واقع در شهرک ولی عصر هستند.

یکی از مهم‌ترین راه‌های دسترسی به محله ولیعصر تهران، از طریق خطوط حمل و نقل عمومی و اتوبوس است و ایستگاه اتوبوس تندرو راه‌آهن-تجریش از مهم‌ترین این راه‌های دسترسی است. همچنین اگر بخواهید از خیابان آزادی به میدان ولی عصر بروید، می‌توانید از ایستگاه اتوبوس تندرو آزادی-تهرانپارس نیز استفاده کنید که با گذر از خیابان انقلاب شما را به خیابان ولی عصر نزدیک می‌کند.

در تمام خیابان‌های اصلی شهرک ولی عصر اتوبوس‌های محلی وجود دارند که مسافران را در طولانی‌ترین خیابان تهران یعنی خیابان ولی عصر جابه‌جا می‌کنند.

همچنین اگر می‌خواهید صفر تا صد میدان ولی عصر تهران را با مترو طی کنید، باید بدانید که ایستگاه متروی میدان ولی عصر، خط سوم متروی تهران است که در میدان ولی عصر قرار دارد. علاوه بر این خط 6 متروی تهران که در حال احداث است هم از میدان ولی عصر گذر خواهد کرد.

برای استفاده از خطوط تاکسی میدان ولی عصر تهران باید به شمال این خیابان یعنی میدان تجریش بروید. از این میدان خطوط تاکسی زیادی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها به سرتاسر شهر تهران سفر کنید. این مسیر این خطوط از میدان تجریش عبارت است از:

  • پایانه شهرداری تا پایانه مینی سیتی

  • دو خطر تاکسی برای پایانه شهرداری تا میدان درکه

  • پایانه شهرداری تا دربند

  • پایانه شهرداری تا میدان نوبنیاد

  • خط پایانه شهرداری تا فلکه دوم تهرانپارس

  • میدان قدس تا پاسداران

  • میدان قدس تا پایانه روشندلان

  • میدان قدس تا پایانه سیدخندان

  • میدان قدس تا چیذر

  • میدان قدس تا پایانه رسالت تهران

  • پایانه شهرداری تا ازگل

  • پایانه شهرداری تا پایانه امام خمینی

با وجود دسترسی‌های بالا دیگر نیازی نیست نگران رفت و آمد در خیابان ولی عصر باشید. شما می‌توانید صفر تا صد میدان ولی عصر تهران را هم با خطوط تاکسی و هم با خطوط اتوبوس تندرو به راحتی طی کنید. آشنایی با این خطوط شما را از سردرگمی نجات می‌دهد.

بهترین مراکز خرید میدان ولیعصر تهران کدام‌اند؟

نکته مهم دیگری که در بحث صفر تا صد میدان ولی عصر تهران باید بدانید، مراکز مهم خرید در این خیابان است. همان‌طور که گفتیم اساس شکل امروزی خیابان ولی عصر و توسعه آن به زمان پادشاهی محمدرضاشاه پهلوی می‌رسد. در این زمان بسیاری از مراکز مهم اداری و تجاری نظیر ساختمان صدا و سیما در خیابان ولی عصر تاسیس شدند. در ادامه برخی از مهم‌ترین مراکز خرید واقع در میدان ولی عصر را معرفی می‌کنیم.

صفر تا صد میدان ولی عصر تهران و معروف‌ترین مراکز خرید این خیابان عبارتند از:

مرکز خرید کیمیا

یکی از مهم‌ترین مراکز خرید میدان ولی عصر، مرکز خرید کیمیا است که یک مرکز تجاری و اداری است.

پاساژ اهدا

‌اگر عاشق خرید لباس هستید یا در کار خرید و فروش لباس فعالیت می‌کنید، توصیه می‌کنیم حداقل یک بار از پاساژ اهدا واقع در میدان ولی عصر دیدن کنید. این مرکز خرید، بیش از 50 سال قدمت دارد و زیباترین لباس‌های مجلسی روز را می‌توان در آن پیدا کرد. پاساژ اهدا شامل دو طبقه با 24 واحد و 12 فروشگاه است و تمام واحدهای آن به فروش لباس مجلسی مشغول هستند. در واقع پاساژ اهدا در صفر تا صد میدان ولی عصر تهران، به عنوان مرکز مهم خرید لباس مجلسی به شمار می‌رود.

مرکز خرید کیش ولی عصر

یکی دیگر از مراکز مهم خرید واقع در میدان ولی عصر، مرکز خرید کیش است که می‌توان در آن پوشاک زنانه، بچگانه و مردانه، لباس مجلسی، لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین اسباب‌بازی‌های گوناگون پیدا کرد. در نتیجه این مرکز خرید در صفر تا صد میدان ولی عصر تهران، یک مرکز خرید جامع است که بسیاری از نیازهای شما را برطرف می‌کند.

مرکز خرید نگین میدان ولی عصر

مرکز خرید نگین ولی عصر از دیگر مراکز مهم خرید در میدان ولی عصر تهران است.

برخی مراکز تجاری مهم دیگری که در صفر تا صد میدان ولی عصر تهران قرار دارند، شامل موارد زیر است:

  • مرکز خرید تجارت ایرانیان

  • مرکز خرید دبی

  • مرکز تجاری پارسیان

  • مرکز کامپیوتر ابریشم

  • مجتمع کامپیوتر پارسیان

  • پاساژ رنگین کمان

  • مرکز کامپیوتر ایران

  • هایپرسل

  • پاساژ پردیس ولی عصر

  • مجتمع تجاری و اداری نور

معرفی بهترین رستوران‌های میدان ولی عصر تهران

در صفر تا صد میدان ولی عصر تهران تا اینجای کار دانستیم که این خیابان، لقب بلندترین خیابان ایران و خاورمیانه را به خود اختصاص داده است و از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش کشیده می‌شود. بسیاری از افراد این خیابان را به واسطه درختان سر به فلک کشیده چنار آن می‌شناسند. همچنین این خیابان از دوران احداث در زمان رضاشاه و توسعه آن در زمان محمدرضاشاه، یکی از مهم‌ترین خیابان‌های تهران به شمار می‌رفته و بسیاری از مراکز مهم تجاری و اداری را در خود جای داده است. به این ترتیب به دلیل حجم بالای افراد در صفر تا صد میدان ولی عصر تهران، در این خیابان باید رستوران‌های خوب و معروف زیادی نیز وجود داشته باشند. اگر به غذا خیلی اهمیت می‌دهید و برایتان مهم است از کجا غذای خود را تهیه کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید زیرا برخی از معروف‌ترین رستوران‌های خیابان ولی عصر تهران را معرفی کرده‌ایم.

رستوران فست‌فود شیلا

اگر طرفدار غذاهای فست‌فودی هستید، توصیه می‌کنیم غذاهای رستوران فست‌فود شیلا واقع در خیابان ولی عصر را از دست ندهید. رستوران شیلا یکی از معروف‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای در تهران است که تقریبا تمام شعبات آن به تایید کاربران رسیده‌اند. منوی این رستوران تنوع بسیار زیادی دارد ولی رستوران فست‌فود شیلا خیابان ولی عصر به هات‌داگ‌های بی‌نظیرش معروف است. تمام غذاهای منوی رستوران فست‌فود شیلا از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت تهیه می‌شوند و همین باعث محبوبیت غذاهای این رستوران شده است.

رستوران بوفالو

در بین صفر تا صد میدان ولی عصر تهران و در بحث رستوران‌های معروف واقع در این خیابان، نام رستوران بوفالو به چشم می‌خورد. طراحی زیبای این رستوران به شما این امکان را می‌دهد که غذای خود را در یک مکان آرام و مطبوع نوش جان کنید. مزیت دیگری که باعث معروفیت این رستوران شده، منوی متنوع آن است که از غذاهای ایرانی و فست‌فود و حتی غذاهای دریایی را شامل می‌شود. همچنین اگر نمی‌خواهید از خانه بیرون بروید، می‌توانید غذای مدنظر خودتان را به صورت آنلاین سفارش دهید. این رستوران در خیابان ولی عصر و در روبه‌روی پارک دانشجو و تئاتر شهر تهران قرار دارد.

رستوران ایران ایتالیا

اگر دوست دارید طعم اصیل پیتزاهای ایتالیایی را بچشید، توصیه می‌کنیم پیتزاهای رستوران ایران ایتالیا را از دست ندهید. علاوه بر اینکه این رستوران را با پیتزاهای معروفش می‌شناسند، منوی رستوران ایران ایتالیا بسیار متنوع است و برای هر ذائقه‌ای در آن غذا پیدا می‌شود. افرادی که به این رستوران رفته‌اند، از کیفیت غذای آن بسیار راضی بوده‌اند.

رستوران حاج محسن

 یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های صفر تا صد میدان ولی عصر تهران، رستوران حاج محسن است که کمی بالاتر از چهارراه ولی عصر قرار دارد. رستوران حاج محسن همان اصالت و ظاهر قدیمی خود را هنوز حفظ کرده و بیشتر روی کیفیت غذاهای خود تمرکز کرده است. اگر به دنبال یک رستوران اصیل ایرانی با کیفیت غذای بالا و قیمت منصفانه در خیابان ولی عصر تهران می‌گردید، رستوران حاج محسن می‌تواند انتظارات شما را برطرف کند.

کبابی گلپایگانی آخاله میدان ولی عصر

اگر کباب ایرانی را به تمام غذاها ترجیح می‌دهید، کباب گلپایگانی آخاله در میدان ولی عصر تهران است که یکی از شعبات معروف کباب گلپایگانی محسوب می‌شود. در منوی کباب گلپایگانی آخاله انواع و اقسام کباب را می‌توان یافت. اما اگر به این رستوران واقع در بالاتر از خیابان ولی عصر، نرسیده به خیابان زرتشت رفتید حتما کباب چنجه و کوبیده کبابی گلپایگانی آخاله را امتحان کنید. سفارش کباب‌های پرطرفدار این رستوران به صورت آنلاین هم امکان‌پذیر است.

صفر تا صد میدان ولی عصر تهران؛ رستوران دارچین

یکی دیگر از معروف‌ترین رستوران‌های خیابان ولی عصر تهران، رستوران دارچین است که منوی متنوعی دارد. رستوران دارچین در پشت هتل تهران واقع شده و کیفیت غذاهای ایرانی آن بسیار بالا است.

کباب‌سرای منصور

یکی دیگر از کبابی‌های معروف تهران، کباب‌سرای منصور است که در خیابان ولی‌ عصر بالاتر از سه‌راه بهشتی نرسیده به دل‌افروز قرار دارد. اگر دوست دارید مزه و طعم کباب اصیل ایرانی را بچشید، توصیه می‌کنیم کباب‌های کباب‌سرای منصور را از دست ندهید. شیشلیک، چنجه، کباب سلطانی، کباب برگ و کباب کوبیده از پرطرفدارترین کباب‌های این رستوران است، با این حال طعم جوجه‌های کباب‌سرای منصور بی‌نظیر است.

صفر تا صد میدان ولی عصر تهران؛ رستوران دیدنی‌ها

اگر دوست دارید غذای خود را در یک مکان شیک و مدرن بخورید، رستوران دیدنی‌ها که در نزدیکی پارک ساعی در خیابان ولی عصر قرار دارد انتظارات شما را در این باره برطرف خواهد کرد. منوی غذاهای ایرانی رستوران دیدنی‌ها بسیار متنوع است و چلوکباب این رستوران یکی از معروف‌ترین غذاهای این خیابان است. البته غذاهای رستوران دیدنی‌ها محدود به غذاهای ایرانی نیست و می‌توانید غذاهای دریایی متنوعی را در این رستوران بخورید. یکی دیگر از مواردی که راجع‌به رستوران دیدنی‌ها باید بدانید، این است که در این رستوران در 4 روز انتهایی هفته موسیقی زنده اجرا می‌شود که فضای لذت‌بخشی برای مشتریان ایجاد می‌کند.

رستوران قیمه دات کام

اگر در میان ولی عصر گردی‌های خود، هوس قیمه کردید، رستوران قیمه دات کام بهترین رستورانی است که می‌توانید در آن قیمه با طعم عالی را بچشید. برای رفتن به این رستوران می‌توانید هم با تاکسی و هم با اتوبوس مراجعه کنید، البته اگر ترجیح می‌دهید با ماشین شخصی خود به رستوران قیمه دات کام بروید نیازی نیست نگران جای پارک باشید.

صفر تا صد میدان ولی عصر تهران، رستوران کریستال

اگر از عاشقان غذاهای ایتالیایی به خصوص پاستا و پیتزا هستید، رستوران کریستال بهترین مکان برای سرو پیتزا و پاستا است. طعم پاستا و پیتزاهای این رستوران بسیار لذیذ بوده و از باکیفیت‌ترین مواد اولیه طبخ می‌شوند. این رستوران در روبه‌روی در ورودی اصلی پارک ملت قرار دارد.

 رستوران کمالی

اگر می‌خواهید در صفر تا صد میدان ولی عصر تهران از عزیزان خود با غذاهای ایرانی در یک مکان دل‌انگیز پذیرایی کنید، رستوران کمالی واقع در خیابان ولی عصر و باغ فردوس بعد از کیارستمی بهترین جا برای شما است. شعبه ولی عصر رستوران کمالی، یکی از بهترین رستوران‌های منطقه است که در کنار سرو غذاهای خوشمزه ایرانی، از شما با انواع و اقسام مختلف سالاد و نوشیدنی‌های مخصوص فصل پذیرایی می‌کند.

برخی دیگر از رستوران‌هایی که در صفر تا صد میدان ولی عصر تهران می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید عبارتند از:

  • کافه رستوران چیلان

  • رستوران ایتالیایی لمزی

  • رستوران دنیز طبخ ایرانیان

  • رستوران شب‌های تهران

  • رستوران لوکس ایرانی

  • رستوران ایتالیایی بونو

  • رستوران هتل پارسیان کوثر تهران میدان ولی عصر

  • رستوران ته‌چین

  • رستوران بین‌المللی اسفندیار

معروف‌ترین کافی‌شاپ‌های واقع در میدان ولی عصر

اگر دوست دارید زمان استراحت خود را در یک کافی‌شاپ با نوشیدن یک نوشیدنی گرم بگذرانید، بهتر است در کنار صفر تا صد میدان ولی عصر تهران بهترین کافی‌شاپ‌های این خیابان را نیز بشناسید. برخی از مهم‌ترین کافی‌شاپ‌های میدان ولی عصر عبارت است از:

  • کافه گلایل

  • ایل کافه

  • کافه آن

  • کافی‌شاپ هیچ

  • کافی‌شاپ صال

جمع‌بندی

تهران به عنوان اولین کلان‌شهر تهران، از محله‌ها و خیابان‌های متعددی تشکیل شده است. یکی از معروف‌ترین، زیباترین و البته باصفاترین خیابان‌های تهران خیابان ولی عصر است که در این مطلب به بررسی صفر تا صد میدان ولی عصر تهران پرداختیم. بسیاری از افرادی که قصد سکونت در تهران دارند، دوست دارند در منطقه‌ای ساکن شوند که به سایر مناطق تهران به راحتی دسترسی داشته باشد. خیابان ولی عصر از گذشته تاکنون یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر تهران و از شاهراه‌های مهم این شهر است و اهمیت زیادی دارد. امروزه اگر چه که ساکنان این خیابان با مشکلاتی روبرو هستند اما باز هم تعداد متقاضیان سکونت در این منطقه بسیار زیاد است. همچنین مراکز تفریحی و تجاری این خیابان مردم را از اکثر نقاط تهران به این خیابان می‌کشاند.

در این مطلب به بررسی صفر تا صد میدان ولی عصر تهران پرداختیم که با مطالعه آن با این خیابان، تاریخچه آن و دسترسی‌های آن بیشتر آشنا خواهید شد. دانستن ویژگی‌های این خیابان می‌تواند به شما هم در تهران‌گردی و هم در هنگام انتخاب خانه در خیابان ولی عصر تهران بسیار کمک‌کننده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.