ترمینال های تهران، با اتوبوس دل به جاده بزنید

اگر در تهران هستید و دوست دارید با اتوبوس راهی سفر شوید، قطعا باید به ترمینال های تهران بروید. اما قبل از هر چیزی باید بدانید که موقعیت مکانی و امکانات هر کدام از این پایانه‌ها متفاوت است. حتی بسته به اینکه می‌خواهید به کدام شهر ایران سفر کنید، باید پایانه متفاوتی را انتخاب کنید.
پس اول باید تک‌تک ترمینال های تهران را مثل کف دستتان بشناسید تا بدانید کدام یک مناسب سفرتان است.


ترمینال های اتوبوس تهران، کدام مسیر برای کدام شهر مناسب است؟

شما برای شروع سفر با اتوبوس می‌توانید از ۴ پایانه تهران، ترمینال جنوب یا همان خزانه (قدیمی‌ترین پایانه مسافربری تهران)، ترمینال‌های آزادی (همان غرب) ترمینال شرق و شمال استفاده کنید. این روزها دو ترمینال غرب و جنوب از شلوغ ترین و مهمترین پایانه های مسافربری تهران هستند که در مورد هر یک در ادامه کامل صحبت خواهیم کرد.

ترمینال آزادی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس M.Hossein Kiapour

۱. ترمینال غرب (آزادی)، از بزرگترین و بهترین پایانه های تهران برای سفرهای زمینی

ترمینال غرب پر‌رفت‌وآمدترین ترمینال تهران برای کسانی است که می‌خواهند به شمال‌غرب و غرب ایران سفر کنند. سال ساخت ترمینال غرب به سال ۱۳۷۰ می‌رسد که بعد از گذشت ۵ سال یعنی در سال ۱۳۷۵ افتتاح شد تا شما بتوانید به هر کجا که می‌خواهید سفر کنید.
ناگفته نماند که این پایانه تقریبا به همه جای ایران اتوبوس دارد و به‌خاطر نزدیکی به میدان آزادی تهران بیشتر به اسم ترمینال آزادی آن را می‌شناسند.
همانطور که گفتیم ترمینال غرب از بزرگترین پایانه های تهران است و دو طبقه دارد. طبقه همکف‌ (اول) آن مخصوص تعاونی‌ها و دفاتر فروش بلیط شرکت‌های مسافربری است و طبقه دوم هم بیشتر برای کارهای اداری، دفتری پایانه، مطالعه و استراحت است.

ترمینال تهران در غرب

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MOHAMMAD SADEGHI (mHs)

 

  • ترمینال آزادی دقیقا کجاست؟

این ترمینال در ضلع شمالی غربی میدان آزادی است که از نظر دسترسی در بهترین نقطه شهر در میان بزرگراه محمدعلی جناح، شیخ فضل‌اله نوری، برادران شهید رحمانی و جاده مخصوص کرج قرار گرفته است.

روی نقشه ببینید!

دسترسی با مترو: خط چهار مترو تهران و ایستگاه میدان آزادی از ایستگاه‌های نزدیک به ترمینال آزادی است.

دسترسی با اتوبوس: اتوبوس پایانه کوهسار خط ۲۸۰، میدان صنعت خط ۲۸۸  خط سیدخندان ۳۶۸ و میدان ونک با کد ۳۷۰ به‌راحتی می‌توانند شما را به ترمینال غرب برسانند.

  • از ترمینال آزادی به کدام شهرها می‌توانیم سفر کنیم؟

مسیرهای خروجی داخلی و خارجی ترمینال غرب بیشتر به شهرهای اردبیل، ارومیه، ابهر، رامسر، کرمانشاه، ساوه، سنندج، شیراز، ایلام، ایروان، یزد، بانه، مشهد، رشت است. شما می‌توانید برای سفرهای خارج از ایران به مقصد اربیل، تفلیس، استانبول، آنکارا، باتومی بلیط اتوبوس از اینجا بخرید.

ترمینال غرب

منبع عکس گوگل مپ، عکاس m

  • امکانات رفاهی و خدماتی ترمینال آزادی چه چیزهایی است؟

در ترمینال غرب تهران هر چه که بخواهید پیدا می‌شود. شما اینجا می‌توانید از رستوران‌های سنتی و فست‌فود، کافی‌شاپ، سالن استراحت، کتابخانه، فروشگاه سوغات و صنایع دستی و غرفه‌های مواد غذایی هر چیزی که می‌خواهید بخرید.
البته در کنار این امکانات شما می‌توانید از جایگاه شارژ تلفن همراه، دستگاه های آب‌‌سردكن، اتاق مادر و کودک، آرایشگاه، کافی‌نت، سونا، باشگاه، دفاتر شرکت‌های تعاونی و خدمات ویژه برای جانبازان و سالمندان در صورت نیاز استفاده کنید.
راستی در بیرون از سالن اصلی ترمینال آزادی کارواش، پارکینگ، مسجد، انبار توشه تعاونی‌ها، فضای سبز و پارک برای بازی کودکان است. اگر کودک کم‌سن‌وسال همراهتان است در این مدت او را در پارک کودک ترمینال سرگرم کنید.
شاید هم تا حرکت اتوبوس رزرو شده، زمان زیادی را قرار است در ترمینال آزادی منتظر بمانید، در این شرایط می‌توانید از امکانات این مجموعه مثل کتابخانه ۴۰۰۰ جلدی استفاده کنید.

یکی از بهترین خدمات پایانه آزادی تلفن گویای آن باشد که شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات احتمالی مسافران است. پس اگر در ترمینال سوالی و یا مشکلی برایتان پیش آمد به واحد اطلاعات که در مرکز سالن انتظار است بروید تا از یک کارشناس برای پاسخگویی به سوالات خود راهنمایی بگیرید.
اگر هم اهل مطالعه‌ هستید، می‌توانید بدون پرداخت هزینه در فضای آرام، کتابخانه ترمینال آزادی که در طبقه دوم است  زمان انتظارتان را به سر کنید.

  • راه های ارتباطی با شماره تلفن های ترمینال آزادی 

برای ارتباط با تلفن گویای ترمینال غرب شما می‌توانید به شماره‌های ۰۲۱۴۴۶۶۵۳۵۵/۰۲۱۴۴۶۵۹۶۷۶ زنگ بزنید. در غیر این صورت می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۴۶۶۳۹۵۴ با مجموعه در ارتباط باشید.

ترمینال غرب کجاست

منبع عکس گوگل مپ، عکاس milad firozi

بیشتر بخوانید: آیا با برج آزادی تهران آشنایی دارید؟

۲. ترمینال جنوب (خزانه)، از ترمینال های قدیمی‌ و پر ازدحام تهران

همان طور که از اسمش پیداست، این ترمینال مخصوص مسافرانی که از استان‌های جنوبی به تهران سفر می‌کنند و یا می‌خواهند به شهرهای جنوبی بروند. اگر از قدیم‌ترها در مورد ترمینال جنوب بپرسید، بدون شک از  اتوبوس‌های بنز و ولوویی‌ خواهند گفت که تا سال‌ها قبل اینجا مسافر جابه‌جا می‌کرد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اینجا بین ترمینال های تهران، اولین پایانه‌ای بود که ساختند. از اولین ترمینال های تهران که ساخت آن تقریبا ۶ سالی طول کشید و در سال ۱۳۵۸ افتتاح شد. این پایانه در قسمت جنوب تهران و در بزرگراه بعثت قرار دارد و در مقایسه با ترمینال آزادی بسیار شلوغ و پرازدحام است.
مخصوصا زمانی که تعطیلات بوده اینجا به‌شدت از نظر ساعت حرکت‌ اتوبوس‌ها بی‌نظم می‌شود. البته با همه این داستان‌ها باید گفت که پایانه خزانه مقصد‌های متنوعی برای سفر دارد و از امکانات بیشتر هم برخوردار است.

ترمینال جنوب

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ahmad Hemmati

با همه چیزهایی که گفتیم ترمینال جنوب سه طبقه دارد و در هر طبقه فعالیت‌های مخصوص به آن بخش انجام می‌شود. مثلا شما در طبقه همکف این ترمینال می‌توانید شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری، غرفه کتاب و محصولات فرهنگی، قنادی، تنقلات، خرازی و بهداشتی، اتاق مادر و کودک، آکواریوم را ببینید و در صورت نیاز به بخش‌های مربوطه مراجعه کنید.

طبقه دوم پایانه بیشتر رستوران، سایت کامپیوتر پایانه، دفاتر دژبانی‌های ارتش، ناجا و سپاه است که شما می‌توانید در رستوران‌های آنجا کمی استراحت کنید و غذا سفارش دهید.

طبقه سوم ترمینال هم بیشتر به قسمت‌های اداری، مدیریت پایانه و نمایندگی وزارت راه اختصاص داده شده است.

  • پایانه جنوب کجاست؟

آدرس دقیق ترمینال جنوب در بزرگراه بعثت و در روبروی کارخانه روغن نباتی قو قرار دارد. شما می‌توانید با استفاده از خودرو شخصی و یا وسایل نقلیه عمومی خودتان را به این ترمینال برسانید.

روی نقشه ببینید!

دسترسی با مترو: شما می‌توانید با استفاده از خط یک مترو تهران در ایستگاه ترمینال جنوب از قطار پیاده شده و با چند دقیقه پیاده‌روی آن هم در داخل ترمینال جنوب به سالن اصلی برسید.

دسترس با اتوبوس: خط شهرک بروجردی با کد ۲۰۳، سعدی جنوبی با کد ۳۱۹، شهر آفتاب با کد ۴۲۹، پایانه افشار با کد ۱۰۴ ‌و میدان راه آهن و میدان امام خمینی به ترتیب با ‌کد‌‌ ۳۳۶‌ ‌و ۳۱۹ از اتوبوس‌های شهری تهران هستند که شما را در ترمینال جنوب پیاده می‌کنند.

ترمینال های تهران در جنوب

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MOHAMMAD SADEGHI (mHs)

  • از ترمینال خزانه به کدام شهرها می‌توانیم سفر کنیم؟

مسیرهای خروجی پایانه جنوب بیشتر برای شهرهایی مثل اصفهان، بندرعباس، بوشهر، آبادان، اردبیل، اندیمشک، اهواز، خرم‌آباد، دزفول، کاشان، کاشمر، شهرکرد، شیراز، شوشتر، مشهد، همدان، بم کرمان، یاسوج، یزد، شاهرود، عسلویه، سمنان، اراک و بسیاری از شهرهای دیگر برای جابه‌جایی مسافران است.
البته اینجا ساعت‌ حرکت اتوبوس‌ها دقیق نیستند و شما نمی‌توانید روی حرف‌ تعاونی‌ها حساب باز کنید. پس در صورت بودن چنین مشکلی سعی کنید صبور باشید تا شروع و پایان سفر با اتوبوس برایتان لذت‌بخش شود. راستی کسانی که می‌خواهند به کشور عراق، ترکیه و سوریه بروند، از ترمینال جنوب اتوبوس‌هایی برای سفر به این مقصدها در نظر گرفته شده که قبل از رفتن، می‌توانید روزهای حرکت را چک کنید و بعد بلیط اتوبوس بخرید.

فقط حواستان باشد که اگر مسافر شمال ایران هستید، ترمینال جنوب برای شهرهای استان گیلان و مازندران اصلا بلیط‌ اتوبوس ندارد. برای سفر به این شهرها باید از پایانه آزادی کمک یا تهرانپارس کمک بگیرید.

مسیرهای ترمینال جنوب تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mona H

  • امکانات رفاهی و خدماتی ترمینال جنوب چه چیزهایی است؟

در ترمینال جنوب مثل دیگر ترمینال های تهران امکاناتی مثل تلفن گویا، درمانگاه و اورژانس، اتاق مادر و کودک، پیشخوان بانک، مسجد و نمازخانه، کارواش، خوابگاه رانندگان، غرفه‌های فرهنگی و فروش کتاب، قنادی، خرازی، رستوران، سایت کامپیوتر وجود دارد. در صورت نیاز شما می‌توانید به هر یک از این بخش‌ها مراجعه کنید.

هر چند دیدن آکواریوم زیبای ترمینال جنوب برای هر کسی تماشایی است.

یادتان باشد که شرکت‌ها تعاونی ترمینال جنوب کلیه هماهنگی‌ها برای سرویس‌های خروجی و ورودی را به این ترمینال انجام می‌دهند. علاوه بر این عملیات حمل بار و بسته‌های پستی خود را با استفاده از اتوبوس می‌توانید از پایانه خزانه به مقصدهای مورد‌نظر بفرستید.

  • راه های ارتباطی با شماره‌ تلفن های ترمینال جنوب

پایانه جنوب هم مثل ترمینال آزادی مجهز به تلفن گویاست که به سوال‌های مسافران پاسخ می‌دهند. شماره تماس گویای این ترمینال ۰۲۱۵۵۱۸۵۵۰۱ است. اگر شما بخواهید شماره تماس‌های دیگر پایانه جنوب هم داشته باشید باید با شماره‌های ۰۲۱۵۵۱۸۵۴۷۴/ ۰۲۱۵۵۱۸۵۳۹۰ تماس بگیرید.

ترمینال خزانه تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Khajesaeedi

بیشتر بخوانید: بازارهای گل تهران،‌ تا آفتاب‌نزده از اینجا خرید کنید

۳. ترمینال شرق، مقصد سفرهای شمالی و یا شرقی ایران 

همان‌طور که از اسم پایانه تهرانپارس پیداست، این ترمینال در شرق پایتخت قرار دارد. این پایانه دومین ترمینال اتوبوس تهران است که در سال ۱۳۶۰ و بعد از ترمینال جنوب ساخته شده است.

شما با رفتن به ترمینال تهرانپارس به تعداد زیادی از شرکت‌های مسافربری به همراه شرکت‌های باربری دسترسی دارید. پس اگر ساکن شرق تهران هستید و مقصد سفرتان شهرهای شمالی و یا شرقی است، سعی کنید بلیط مقصدتان را از پایانه مسافربری شرق تهران تهیه کنید.

ترمینال شرق تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hamed F.Farahani

  • پایانه تهرانپارس کجاست؟

به طور دقیق‌تر می‌توان گفت این ترمینال در آدرس خیابان دماوند و سه راه تهرانپارس قرار دارد و برای کسانی که در شرق تهران هستند، بهترین گزینه سفرهای جاده‌ای است.

روی نقشه ببینید!

دسترسی با مترو:‌ در نزدیکی ترمینال شرق ایستگاه مترو وجود ندارد اما می‌توانید از نزدیک‌ترین مترو به این پایانه اتوبوسرانی که در خط دو مترو تهران است، استفاده کنید و در ایستگاه مترو شهید باقری و مترو تهرانپارس از قطار پیاده شوید و ادامه مسیر را با تاکسی و اتوبوس طی کنید.

دسترسی با اتوبوس:‌  بهترین وسیله نقلیه عمومی برای رفتن به ترمینال شرق، اتوبوس‌های تندرو بی‌آرتی آزادی به تهرانپارس است. البته اتوبوس‌های خط ۴۰۲ شهرک پارس، ۱۰۱ و ۹۰۱ پایانه آزادی، ۲۰۷ رسالت و ۳۹۸ حکیمیه هم شما را به این ترمینال می‌رساند.

ترمینال شرق(تهرانپارس)

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammadseddigh Rakhsha

  • از ترمینال شرق به کدام شهرها می‌توانیم سفر کنیم؟

در این ترمینال ۹ شرکت مسافربری اتوبوس و ۳ شرکت مینی‌بوس فعال است. این تعاونی‌ها بیشتر مقصد سفر شهرهای شمالی و شرقی ایران مثل شهرهای اراک، اصفهان، آمل، بابل، بجنورد، بندرترکمن، ساری، سبزوار، قوچان، گرگان، گنبدکاووس، مشهد، بابلسر، سمنان و یزد است.

  • امکانات رفاهی و خدماتی ترمینال شرق چه چیزهایی است؟

ترمینال شرق هم مثل دیگر ترمینال های تهران امکانات و خدمات ویژه‌ای برای مسافران دارد. از امکانات این مجموعه می‌توان به سالن انتظار مسافران هر شرکت مسافربری، اتاق مادر و کودک، سالن ورزشی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، رستوران، بوفه، جايگاه عرضه سوخت گازوئيل، تاکسیرانی پايانه به صورت شبانه‌روزی، تلفن‌های عمومی، تلفن ويژه معلولان، ايستگاه آتش‌نشانی و چندین فروشگاه اشاره کرد.
علاوه بر این یک مهمانسرای مجهز برای استراحت رانندگان است که به ترمینال شرق می‌آیند. در کنار همه این‌ها محوطه ترمینال، یک فضای سبز دلپذیر هم دارد. فضای سبزی که با اسباب‌بازی‌های مخصوص کودکان و نیمکت مجهز شده تا مسافران بتوانند در زمان اضافه خود پیش از حرکت اتوبوس با کودکان خود آنجا باشند.
حواستان باشد اگر شما به این محوطه رفتید، حواستان به زمان باشد تا از اتوبوس جا نمانید.

  • راه های ارتباطی با شماره‌ تلفن های ترمینال تهرانپارس

برای ارتباط تلفنی با پایانه شرق شما می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۷۷۸۶۴۰۱۰/ ۰۲۱۷۷۸۶۴۳۵۵ تماس بگیرید. اگر هم به دنبال شماره تلفن گویای ترمینال شرق تهران هستید، شماره تماس آن ۰۲۱۷۷۷۷۰۲۵۰۴ است.

ترمینال های تهران در شرق

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MohammadReza Heydary

بیشتر بخوانید: رستوران برادران حسین تهرانپارس، شلوغ اما پرطرفدار

۴. ترمینال بیهقی، گرانترین و تمیزترین ترمینال تهران

این ترمینال که به ترمینال آرژانتین معروف است در شرق میدان آرژانتین قرار دارد. ترمینال بیهقی به بسیاری از مقصدهای شهرهای غربی، جنوبی و شمالی کشور سفر دارد.

موقعیت مکانی این ترمینال بسیار خوب است و دسترسی بهتری نسبت به دیگر ترمینال های تهران به مرکز شهر دارد. به‌همین خاطر بیشتر مسافرانی که برای کارهای اداری یا درمانی به تهران می‌آیند، پیشنهاد می‌شود در این ترمینال پیاده شوند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید بلیط‌های پایانه آرژانتین نسبت به دیگر ترمینال های تهران گران‌تر است. دلیل این گرانی بیشتر به‌خاطر استفاده از اتوبوس‌هایش VIP و مانیتور‌دار هستند. تازه اگر شما در سفر با اتوبوس کودک همراه‌تان باشد در بالای بعضی صندلی‌ها،‌ عروسک‌های گذاشته شده تا حوصله بچه‌ها در طول سفر سر نرود.

ترمینال های تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Sahlolbei

  • ترمینال بیهقی کجاست؟

آدرس این ترمینال در میدان آرژانتین است که با تابلوی پارک سوار بیهقی و معماری خاص سر در ورودی‌اش آن می‌توانید پیدا کنید.

روی نقشه ببینید!

رفتن به این ترمینال آسان است و شما می‌توانید برای رفتن به پایانه بیهقی از خطوط بی آر تی تهران‌پارس و انقلاب و یا از اتوبوس‌های داخل شهری استفاده کنید.

دسترسی با مترو: شما اگر تصمیم دارید با مترو راهی ترمینال بیهقی شوید باید در خط سه مترو تهران در ایستگاه مترو میرزای شیرازی پیاده شوید و ادامه مسیر را با سوار شدن به تاکسی یا اتوبوس‌هایی که به سمت میدان آرژانتین می‌روند طی کنید.

دسترسی با اتوبوس: برای رسیدن به ترمینال بیهقی با اتوبوس کافی است شما سوار اتوبوس‌های با کد ۱۰۵ پایانه علم و صنعت، شهر آفتاب با کد ۴۳۱ و یا اتوبوس ۳۰۷ هفت تیر شوید.

  • از ترمینال آرژانتین به کدام شهرها می‌توانیم سفر کنیم؟

شما با رفتن به ترمینال آرژانتین می‌توانید به ۵۵ شهر ایران سفر کنید. این مقصدها بیشتر در مسیر شهرهایی مثل اراک، اصفهان، ارومیه، اهواز، رشت، بابلسر، ساری، شاهرود، سنندج، جهرم، خرم‌آباد، چالوس، تبریز، بوشهر، بروجرد، شبستر، شیراز، شهرکرد، گرگان، کرمانشاه، کرمان، همدان، یزد، مشهد، کلاچای و گنبدکاووس است.

ترینال بیهقی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohsen hosseinmardi

  • امکانات رفاهی و خدماتی ترمینال بیهقی چه چیزهایی است؟

شما در این ترمینال می‌توانید از دفتر فروش شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری بلیط خود را تهیه کنید. در صورت نیاز از دستگاه‌های خودپرداز استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید به فروشگاه‌ها و غرفه‌های خوراکی مراجعه کنید و هر چه که نیاز دارید را تهیه کنید. 

البته شاید هم بخواهید سوغاتی ببرید و یا خرید خانه را از داخل همان ترمینال انجام دهید، در این میان فروشگاه‌های نزدیک آٰرژانتین مثل فروشگاه شهروند می‌تواند بهترین گزینه برایتان باشد.
امکانات دیگر این مجموعه شامل اتاق مادر و کودک، سالن انتظار مسافران، تلفن‌های همگانی، کتابخانه، خانه سلامت، فروشگاه شهروند، خشکشویی، مرکز معاینه فنی، پارک کودک، مسجد و سرویس بهداشتی، آژانس مسافرتی، اتوماسیون حمل بار، پارکینگ، دفتر تاکسی‌رانی تهران، دفاتر خدمات بیمه، خوابگاه مجهز برای استراحت رانندگان، خدمات مکانیکی و کارواش است.

  • راه های ارتباطی با شماره‌ تلفن های ترمینال آرژانتین

اگر اطلاعات بیشتری درباره پایانه بیهقی می‌خواهید، با شماره تلفن‌ ۰۲۱۸۸۵۳۴۳۸۴ تماس بگیرید. همچنین شما می‌توانید مثل همه پایانه‌ها که تلفن گویا دارند با شماره ۰۲۱۸۸۵۳۴۳۸۴ تماس بگیرید تا به سوال‌های شما پاسخ داده شود.

ترمینال آرژانتین تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Farsi

بیشتر بخوانید: هایلند آرژانتین، عطر و ادکلن اصل را از اینجا بخرید


با همه چیزهایی که در مورد ترمینال های تهران گفتیم، شناخت امکانات و خدمات و همچنین مسیرهای سفر می‌تواند به‌راحتی‌ سفر ما با اتوبوس کمک کند. حالا نوبت شما رسیده تا از تجربه‌های سفر خود بگویید. اینکه با کدام یک از این پایانه‌ها تا‌به‌حال سفر داشته‌اید، نظرتان را درباره آن ترمینال به ما بگویید. اگر هم برای اولین‌بار قصد سفر با یکی از آن‌ها را دارید، امیدواریم این مقاله تهران مبله بتواند راهنمای خوبی برایتان در انتخاب ترمینال‌های تهران باشد.


سوالات متداول

تهران چند ترمینال اتوبوس دارد؟

تهران ۴ ترمینال در قسمت‌های شمالی، جنوبی، غربی و شرقی پایتخت دارد.

قدیمی‌ترین ترمینال تهران کدام است؟

اولین ترمینال و قدیمی‌ترین پایانه مسافربری تهران، ترمینال جنوب یا همان پایانه خزانه است.

مسیرهای خروجی ترمینال غرب کجاها هستند؟

بزرگراه محمدعلی جناح، شیخ فضل‌اله نوری، برادران شهید رحمانی و جاده مخصوص کرج از مسیرهای خروجی ترمینال غرب هستند.

کدام پایانه تهران قیمت بلیط گران‌تری دارد؟

پایانه بیهقی تهران به‌خاطر داشتن خدمات خوب به ویژه اتوبوس‌های VIP و مانیتوردار و فضای تمیز بلیط گران‌تری دارد.

کدام یک از ترمینال های تهران برای جانبازان و افراد کم توان امکانات دارد؟

ترمینال غرب با داشتن امکاناتی مثل ویلچر،‌ رمپ، پارکینگ ویژه و سرویس بهداشتی مخصوص برای افراد کم توان، جانباز و سالمند توانسته به این افراد خدمات دهد.

کدام ترمینال دسترسی خوبی به مراکز اداری و درمانی تهران دارد؟

پایانه بیهقی بهترین دسترسی را بین ترمینال‌های تهران دارد.

آیا همه ترمینال های تهران امکانات و خدمات یکسانی دارند؟

پایانه‌های تهران از نظر سطح کیفی خدمات و امکانات مدرنی دارند. مثلا شما می‌توانید خدمات و امکاناتی مثل مسجد، کتابخانه، درمانگاه، استراحتگاه، رستوران، کافی‌شاپ، دستگاه‌های خودپرداز و بسیاری از خدمات ضروری که برای رفاه حال مسافران ضروری است را در پایانه های تهران پیدا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.