باغ موزه هنر ایرانی؛ هزینه بلیط، ساعت کاری و نزدیکترین مترو

باغ موزه هنر ایرانی، جایی است برای کسانی که همه جاهای دیدنی ایران را ندیده‌اند. طوری که با بازدید از این باغ موزه، می‌توان بیشتر بناهای مهم تاریخی ایران را در قالب ماکت دید. این ماکت‌ها طبق‌ گفته‌ها همان‌ سفارش‌هایی هستند که در دوره پهلوی سفارش داده شدند، تا ایتالیایی‌ها برای مناسبت جشن‌های ۲۵۰۰ ساله بسازند.
ماکت‌هایی مثل شمس‌العماره، سی‌و‌سه‌ پل، کاروانسرای مهیار، آرامگاه دانیال در شوش، هشت‌بهشت، برج آزادی، گنبد سلطانیه، باغ فین و… همه اینجا دور هم هستند تا شما در دل تهران، بتوانید از کل جاهای دیدنی‌ شهرهای مختلف ایران بازدید کنید.


آدرس باغ موزه هنر ایرانی و مسیرهای دسترسی به آن

باغ هنر ایرانی در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیک)، کوچه دکتر حسابی، پلاک ۲۵ قرار دارد. از آنجا که خیابان دربندی در بیرون از محدوده طرح‌ ترافیک تهران است، ولی همیشه برای بازدیدکنندگان مشکل جای پارک دارد.

روی نقشه ببینید!

قیمت بلیط باغ موزه هنر ایرانی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس pishgaman borna bonyan

شما می‌توانید با مترو و اتوبوس و یا ماشین شخصی راهی این مجموعه شوید:

  • دسترسی با خودرو شخصی

شما برای رفتن به موزه هنر ایرانی، می‌توانید از خیابان ولیعصر به سمت پارک وی بروید و سپس از خیابان فرشته و بوسنی و هرزگوین به باغ موزه برسید.

هر چند به‌خاطر مشکل پارکینگ و جای پارک، استفاده از خودرو شخصی برای رفتن به موزه باغ هنر ایرانی توصیه نمی‌شود. مگر در ساعت‌های خلوت و یا اول صبح باشد.

  • دسترسی با مترو و یا اتوبوس 

در صورتی که می‌خواهید از اتوبوس‌ های بی آر تی تهران استفاده کنید، باید سوار اتوبوس‌های خط جنوب به شمال یعنی راه‌آهن به سمت پارک وی و از پارک وی به سمت میدان تجریش شده و در ایستگاه تجریش پیاده شوید.
ایستگاه تجریش نزدیک ترین مترو به باغ موزه هنر ایرانی است. برای استفاده از مترو کافی است سوار مترو خط یک کهریزک به سمت تجریش شوید و  از ضلع جنوب غربی ایستگاه مترو تجریش بیرون بروید. اینجا با تاکسی‌های خیابان مقصود بیک و یا با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی به باغ موزه هنرهای ایرانی می‌رسید. 



چرا باغ موزه هنر ایرانی تاسیس شد؟

این باغ موزه قبلا محل زندگی و اقامتگاه تابستانی نخستین سپهبد ایران یعنی امیراحمدی بود. بعد از اینکه امیراحمدی از دنیا رفت، این باغ به توران توفیقی همسر او رسید. بعدها هم تا سال ۱۳۸۴ از عمارت باغ موزه هنر ایرانی به عنوان خانه سینما استفاده شد.
تا اینکه بعدها با تغییر کاربری اینجا باغی با فضای موزه برای نمایش آثار ارزشمند هنری ایران شد. این روزها آنچه که در باغ هنر ایرانی می‌بینید، ماکت‌هایی از آثار مهم باستانی ایران و آثار حجمی است.
البته در کنار این آثار هنرمندانه، شما می‌توانید در فضای سرزنده باغ قدمی بزنید و از ترکیب تاریخ، هنر و طبیعت لذت ببرید.

آثار هنرمندان باغ هنر تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Karami

بیشتر بخوانید: لوکیشن های عکاسی تهران، ذره‌بین به دست باشید


در بخش‌های مختلف باغ موزه ایرانی چه خبر است؟

در باغ هنر ایرانی شما می‌توانید از بخش‌های مختلفی مثل آمفی تئاتر، نگارخانه، نمایشگاه فروش محصولات فرهنگی و ارائه آثار حجمی مجسمه‌سازان ایرانی و کارگاه‌های هنری دیدن کنید.
الان تعدادی از این ماکت‌های ساخته شده در دهه ۴۰ اینجا به نمایش گذاشته شده‌اند که شما با گذر از میان این ماکت‌های هنری در فضای زیبای باغ، برای یک لحظه احساس می‌کنید به کل ایران سفر کرده‌اید.
البته در کنار ماکت‌ جاهای دیدنی ایران، مجسمه‌های دیگری از هنرمندان ایرانی و خارجی هم در جای جای باغ هستند که باید وقت بگذارید و همه آن‌ها را ببینید.

عالی قاپو اصفهان در موزه باغ هنر ایرانی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahdieh Ghasemi

راستی در حاشیه دیوار باغ هنر ایرانی نمایشگاه‌های عکس دوره‌ای برگزار می‌شود که اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید از آن هم بازدید کنید. در بخشی از باغ موزه هنر ایرانی کتاب‌فروشی، گل‌فروشی و  کافه رستوران است تا لحظاتی را در آرامش باغ خودتان را مهمان یک نوشسدنی کنید و از نشستن در فضای زیبای باغ لذت ببرید.
کارگاه‌های هنری زیادی هم توسط هنرمندان مختلف در موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از آن باید با مسئولان باغ موزه تماس بگیرید.

کافه شمرون باغ موزه هنر ایرانی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Moein Ashrafalsadat

بیشتر بخوانید: اجاره آپارتمان مبله در تهران ، بدون محدودیت در تهران بمانید


در اطراف موزه هنر ایرانی از کجاها دیدن کنیم؟

اطراف باغ هنر ایرانی چند مورد از جاهای دیدنی تهران مثل خانه دکتر حسابی، موزه زمان، باغ فردوس و … هستند که پیشنهاد می‌شود وقت بگذارید و از آن‌‌ها هم بازدید کنید:

  • موزه دکتر حسابی، خانه‌ای سرزنده با ترکیب علم و دانش در روبروی باغ هنر ایرانی

خانه دکتر حسابی، از معروف‌ترین دیدنی‌های شمال تهران است که به آن موزه علم هم می‌گویند. قدمت این خانه به دوره پهلوی می‌رسد.
موزه دکتر حسابی دو طبقه دارد که بخشی برای نمایش وسایل و آثار دکتر حسابی قرار داده شده و بخش هم مربوط به موزه علم می‌شود. شما با بازدید از موزه علم می‌توانید اطلاعات جالبی را از زندگی و تحصیل دکتر حسابی به‌یادکار ببرید.

موزه دکتر حسابی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Milad Tayebi

  • باغ فردوس، پاتوق محبوب هنرمندان و دوست‌داران سینما

باغ فردوس تهران از عمارت‌ها و باغ‌های قدیمی نزدیک به میدان تجریش است که در خیابان ولیعصر قرار دارد. بخشی از این باغ به موزه سینما اختصاص داده شده و بخش‌های دیگر هم برای بازدید عموم آزاد است. قدمت بنای باغ فردوس به دوره قاجار می‌رسد و اگر گذرتان به این باغ بیفتد همیشه در اطراف  آن می‌توانید هنرمندان و دوست‌داران هنر را ببینید.

باغ فردوس در نزدیکی موزه هنر ایرانی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mehrdad Robatmili

  • موزه موسیقی، جایی برای آشنایی با انواع سازهای قدیمی و جدید 

اگر به ۵۰۰ متر بالاتر از باغ هنر ایرانی بروید، به موزه موسیقی تهران می‌رسید. این موزه چند سالن برای نمایش و آشنایی با انواع سازهای کهن تا مدرن دارد. تازه بخشی از موزه به نمایش وسایل شخصی هنرمندان معروف و سالنی هم برای شنیدن اولین صدای ضبط شده در ایران اختصاص دارد که برای همه این بخش جذاب است.

موزه موسیقی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Abbas Puya

  • موزه زمان، سفر در زمان

این موزه یکی از بهترین و خاص‌ترین موزه‌ های تهران است. موزه زمان به نمایش ابزارها و ساعت‌هایی اختصاص پیدا کرده که هر کدام به‌گونه‌ای برای سنجش زمان به کار می‌رفتند. این روزها دیدن موزه زمان در نزدیکی تجریش می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب باشد.

موزه زمان تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Tehran Pixo

بیشتر بخوانید: جاذبه های تفریحی و مکان های دیدنی شمال تهران


اطلاعات و راه‌های ارتباطی با موزه هنر ایرانی

آدرس: میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیک)، کوچه دکتر حسابی، پلاک ۲۵.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۶۸۶۰۶۳
ساعت کاری موزه: ۹ صبح تا ۷ شب.
ساعت کاری کافه رستوران: ۹ صبح تا ۱۰ شب.
ورودی باغ موزه هنر ایرانی: ۵۰۰۰ تومان.
قیمت بلیط بازدید از موزه: ۱۰۰۰۰ تومان.
بازدید دانشجویان و دانش آموزان: رایگان و یا نیم بها.

باغ موزه هنر ایرانی رستوران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Noosh

بیشتر بخوانید: موزه نقاشی پشت شیشه، یادگاری از هنر از یاد رفته ایرانی‌ها


این بار نوبت شماست تا اگر به باغ موزه هنر ایرانی نرفته‌اید، یک عصر زیبای بهاری به اینجا بروید و پس از تماشای ماکت‌های مینیاتوری و نمایشگاه‌های برپا شده، خودتان را به نوشیدن قهوه در کافه باغ موزه مهمان کنید و خاطره بازدید خود را با ما و خوانندگان تهران مبله به اشتراک بگذارید. اگر هم قبلا به باغ هنر ایرانی رفته‌اید از تجربه‌های خود برای ما بنویسید.


سوالات متداول

چطور به موزه هنر ایرانی برویم؟
آدرس این باغ موزه در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی، کوچه دکتر حسابی، پلاک ۲۵ قرار دارد.
باغ موزه هنر ایرانی با مترو چقدر فاصله دارد؟
این موزه فاصله کوتاهی با مترو تجریش دارد، شما می‌توانید با بیرون آمدن از ایستگاه پیاده و یا با تاکسی خودتان را به موزه هنر ایرانی برسانید.
ساعت بازدید موزه تا چند است؟
موزه باغ هنر به‌جز دوشنبه‌ها و روزهای تعطیل در همه روزها از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب باز است.
آیا باغ موزه هنر ایرانی پارکینگ دارد؟
خیر پارکینگ ندارد. فقط در اطراف موزه آن هم در ساعت‌های خلوت می‌توانید جای پارک پیدا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.