فرحزاد تهران، جایی برای تفریح و خوش‌گذرانی

فرحزاد یکی از جاهای تفریحی تهران در شمال غرب است که همه آن را با رستوران‌ و باغچه‌های دنج می‌شماسند. اینجا پاتوق خیلی از تهرانی‌هاست که برای قدم زدن در کوچه باغ‌های سرسبز، شنیدن صدای آب رودخانه و البته شکم گردی در آخر هفته به آنجا می‌روند.
حالا اگر یک بار به فرحزاد رفته باشید متوجه می‌شوید که نمی‌شود از خوردن غذا در رستوران های فرحزاد و آن آب‌وهوای خوش به‌همین راحتی گذشت. امروز می‌خواهیم در مورد فرحزاد با شما صحبت کنیم پس با ما در تهران مبله هم‌قدم شوید.


 چطور به فرحزاد برویم؟

فرحزاد در انتهای بزرگراه یادگار امام و نزدیک به رشته کوه البرز است. شما برای رفتن به فرحزاد می‌توانید در هر کجای تهران که هستید از بلوار فرحزادی تهران یا بزرگراه یادگار امام استفاده کنید. برای دیدن آدرس دقیق روی نقشه بزنید.

روی نقشه ببینید!

فرحزاد تهران کجاست

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

مسیرهای دسترسی به فرحزاد تهران

 دسترسی به فرحزاد بسیار راحت است شما برای رفتن به فرحزاد تهران چند راه پیش رو دارید.

استفاده از ماشین شخصی

برای رفتن به فرحزاد با استفاده از خودروی شخصی، اول باید خودتان را در هر کجای تهران که هستید به بزرگراه یادگار امام و یا بلوار فرحزادی برسانید. موقعیت فرحزاد طوری است که برای رسیدن به آن در هر زمانی که اراده کنید، بدون محدودیت طرح ترافیک تهران و با خیال راحت می‌توانید به آنجا بروید.

استفاده از وسیله نقلیه عمومی

شما می‌توانید از بزرگراه یادگار امام جنوب به راحتی خود را به محله فرحزاد و رستوران حسین برسانید. برای این کار کافی است که مستقیم تا انتهای بزرگراه یادگار امام بروید تا به تابلوهای خروجی بلوار فرحزادی برسید. وارد بلوار فرحزادی که شدید می‌توانید با پیاده‌روی کوتاهی به فرحزاد بروید.

  • خط مترو

اگر هم تصمیم دارید با خط مترو تهران به فرحزاد بروید باید شما در ایستگاه مترو صادقیه و میدان صنعت پیاده شوید و از میدان صادقیه و میدان صتعت با تاکسی و اتوبوس خودتان را به محله فرحزاد برسانید.

  • خط اتوبوس

شاید هم تصمیم دارید با اتوبوس‌های تهران راهی فرحزاد شوید، برای این کار کافی است خودتان را به خط ۱۰ اتوبوس‌های بی‌‌آر‌تی تهران برسانید و با سوار شدن به این اتوبوس‌ها در ایستگاه سه راه فرحزاد پیاده شده و با اندکی پیاده‌روی خودتان را به بلوار فرحزادی و منطقه خوش‌ آب‌وهوای فرحزاد برسانید.

  • تاکسی‌های خطی

شما می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های خطی تهران خودتان را به فرحزاد برسانید، تاکسی‌های خطی میدان پونک یا میدان صادقیه به‌راحتی شما را به فرحزاد می‌برند.

رستوران های فرحزاد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohsen Ahmadi

بیشتر بخوانید: رستوران قائم فرحزاد، شکم‌گردی و خوش‌گذرانی چند ساعته در تهران


راستی اگر زمانی به تهران آمدید حتما از فرحزاد دیدن کنید. این را هم فراموش نکنید که می‌توانید برای اجاره آپارتمان مبله در تهران ماهانه به سایت تهران مبله سر بزنید. در این سایت شما می‌توانید تصاویر و اطلاعات واقعی واحدهای مبله را ببینید و با مقایسه قیمت‌ها و امکانات واحدی که مد‌نظرتان است را خریداری کنید.


اسم فرحزاد تهران از کجا آمده و معنی آن چیست؟

با اینکه نظریه‌های مختلفی در مورد اسم فرحزاد است. مثلا طبق گفته‌ها فرحزاد روستایی بین تجریش و کن بود که با فره‌زاد آن را می‌شناختند. بعضی‌ها می‌گویند پس از گذشت چند سال فره‌زاد که به واژه فرح در عربی ربط داده شد از فرزاد به فرحزاد تغییر نام داد.
البته اسناد دیگری هم وجود دارد که می‌گوید فرحزاد قدیم از جاهای خوش‌ آب‌وهوای تهران بود و سال‌های خیلی قبل چند سید به این منطقه پناه آورده‌اند که اسمشان فرذاذ بود و همین دلیلی برای انتخاب نام فرحزاد شده است.

چرا باید به فرحزاد تهران رفت؟ 

زیبایی‌های فرحزاد فقط به درختان سربه‌فلک‌کشیده و آب‌وهوای خوش آن خلاصه نمی‌شود اینجا جایی است که شما می‌توانید در رستوران‌های مختلف آنجا بنشینید و غذای خوب میل کنید. پیاده‌روی و عکاسی کنید و جاذبه‌های مختلف دیدن کنید.

فضای دنج فرحزاد تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali kashani zadeh

  • دورهمی خانوادگی و دوستانه خود را در فرحزاد بگیرید

فرحزاد جان می‌دهد برای گردش و پیک نیک. چون اینجا در کنار رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های متنوع، مکان‌هایی برای برگزاری پیک نیک دوستانه یا خانوادگی دارد که همین می‌تواند یکی از تفریحات سالم و شاد شما در تهران باشد.

  • رستوران‌‌های فرحزاد تهران را هیچ جوره دست کم نگیرید

فرحزاد پر از رستوران‌های متنوع است ار رستوران‌های سنتی گرفته تا باغچه باغ‌های خانوادگی معروف و مدرن. اگر تا به حال این رستوران‌های متنوع و رنگارنگ را تجربه نکرده‌اید، حتما سری به فرحزاد بزنید. رستوران‌های سنتی با تخت‌های چوبی و محیط سرسبز، حس و حال بی‌نظیری به شما خواهند داد.

اینجا میزبان جوانانی است که به فرحزاد می‌آیند. هر‌چند فرحزاد مثل دربند و درکه، کوه و سرسبزی آنچنانی ندارد. اما تا جایی که چشم کار می‌کند رستوران و خوراکی دارد از کباب، جوج گرفته تا جگر و دیزی، غذاهای خیابانی.

پس خوردن فست فود در رستوران ‌های فرحزاد را کلا از یاد ببرید چون اینجا نمی‌توانید شما فست‌فود پیدا کنید. 

راستی بهترین رستوران های فرحزاد تهران قیمت‌های متنوعی دارند و ممکن است بعضی از آن‌ها کمی گران باشند که خودتان باز م تصمیم می‌گیرید که در کجا باشید.

رستوران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس tourvision

  • عکاسی و ثبت لحظات زیبا را در فرحزاد فراموش نکنید

رستوران‌‌های جالب، باغچه‌های سبز و دوست‌داشتنی و محیط سرسبز فرحزاد تهران، از بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران است.
شما می‌توانید با دوستانتان به فرحزاد بروید و یکدیگر را سوژه عکاسی قرار دهید. طبیعت، افراد در حال گردش، دورهمی‌های گرم و خانوادگی و سفره‌خانه‌ها همگی می‌توانند سوژه‌های مناسبی برای عکاسی باشند.

  • با پیاده‌روی در فرحزاد تهران ریه‌های خود را پر از اکسیژن کنید

آب‌و هوای خوش و بی‌نظیر فرحزاد تهران، جای عالی برای پیاده‌روی در تهران است. اگر به دنبال محلی مناسب برای پیاده‌روی هستید، فرحزاد تهران بهترین گزینه است.

شما می‌توانید از فرحزاد تا امامزاده داوود را ۴ ساعت پیاده بروید. تازه با دوچرخه‌سواری هم می‌توانید این مسیر را طی کنید.

کوچه های قدیمی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Morteza Barjasteh

  • خوردن غذای خیابانی در فرحزاد تهران مزه‌ای عجیب دارد

 اگر در گوشه و کنار خیابان فرحزاد بگردید، افرادی را می‌بینید که در حال فروش غذاهای خیابانی هستند. شما می‌توانید از این غذاهای خوشمزه‌ متنوع بخرید و  نوش جان کنید.بدون شک با خوردن آن غذاهای خوشمزه خاطره خوشی از فرحزاد برایتان در ذهن‌تان ساخته می‌شود.

  • تنقلات رنگی و خوشمزه فرحزاد تهران دهانتان را آب می‌اندازد

در کنار همه این‌ جذابیت‌های فرحزاد نمی‌توان از باقالی داغ و لبو گذشت. لواشک و آلوچه و مغز گردوی تازه و دیگر خوراکی‌های خوشمزه این خیابان حسابی شما را وسوسه می‌کند تا کمی از آنها بخورید. محال است چشمتان به گاری‌های پر از خوراکی فرحزاد بیفتد و هوس این تنقلات خوشمزه را نکنید. حتما آن‌ها را امتحان کنید. 

لبو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Kemal Yılmaz

بیشتر بخوانید: رستوران حسین فرحزاد معروف به باغچه دایی 


با همه چیزهایی که از فرحزاد گفتیم این محله با همه شلوغی و هیاهویی که دارد، آخر شب ک‌کم خلوت می‌شود. مغازه‌ها تقریبا نزدیک ۱ بامداد باز هستند و رستوران‌ها تا ۱۲ خدمات می‌دهند. اینجا صاحبان این رستوران‌ها و مغازه‌ها می‌روند تا برای روز بعد آماده شوند. چون فرحزاد هر روز هفته و همیشه شلوغ است.
حالا نوبت شماست که به ما بگویید آیا تا‌به‌حال به فرحزاد رفته‌اید؟ امکانات این منطقه را چطور دیدید؟ چه خاطره خوبی از فرحزادگردی دارید؟ آیا رفتن به آنجا را به بقیه هم پیشنهاد می‌دهید؟ برای ما از تجربیات خود بنویسید ما در قسمت نظرات منتظر خواندن تجربه‌ها ارزشمند شما هستیم.


سوالات متداول

فرحزاد کجاست؟
فرحزاد در شمال غربی تهران است و در نزدیکی شهرک غرب، پونک و بزرگراه یادگار امام و در بلوار فرحزادی قرار دارد.
دلیل شهرت منطقه فرحزاد چیست؟
فرحزاد را همه به‌خاطر باغ رستوران‌ها، آب‌وهوای خوش و طبیعت سرسبز می‌شناسند. اینجا آخر هفته‌ها پاتوق تهرانی‌هاست تا کمی از شلوغی و هیاهو دور شوند.
نزدیکترین مترو به فرحزاد تهرانکدام ایستگاه است؟
ایستگاه‌ مترو صادقیه و میدان صنعت از خط‌های مترویی هستند که می‌توانند شما را به فرحزاد برسانند. البته باید ادامه مسیر را سوار تاکسی و اتوبوس هم شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.