پارک ساحلی دارآباد، دو روی زندگی تهران را اینجا ببین

پارک ساحلی دارآباد، جایی دنج، خلوت با هوایی دلچسب برای پیک نیک و تفریح خانواده‌های تهرانی است. اینجا از آرام ترین پارک های تهران است که به سبک سی و سه پل اصفهان ساخته شده است.
یکی از دلایل محبوبیت پارک ساحلی دارآباد، هوای خنک و جذاب پارک به‌همراه رد شدن رودخانه از وسط پارک است که اختلاف دمای جالبی با محیط اطراف ایجاد کرده. تا جایی که شما در چهار فصل سال می‌توانید به این پارک بروید و از زیبایی‌هایش لذت ببرید.
البته در این پارک شما می‌توانید دور روی زندگی (در یک طرف زندگی با رفاه در سطح عالی و در طرف دیگر خانه‌های قدیمی و زندگی با سطح رفاه پایین) را در یک قاب ببینید.


پارک ساحلی تهران کجاست و چطور به آنجا برویم؟

آدرس این پارک ساحلی تهران در شمیرانات محله‎ دارآباد، خیابان شهید پورابتهاج به سمت بیمارستان مسیح دانشوری و در خیابان شهید هاشمی قرار دارد.

روی نقشه ببینید!

پارک دارآباد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Behzad Beihaghi

شما برای رفتن به خیابان هاشمی می‌توانید از سه مسیر استفاده کنید:

  • با استفاده از خودرو شخصی

اگر در نیاوران باشید باید از میدان شهید باهنر به انتهای خیابان پورابتهاج (دارآباد) بروید. اگر هم در بلوار ارتش و یا خیابان شهید علیرضا مژدی (اوشان) باشید باید خودتان را از آنها دوباره به خیابان هاشمی برسانید و از این خیابان تا پارک راه زیادی ندارید. البته چون بیشتر کوچه‌های محله‌ دارآباد کم عرض هستند، پیدا کردن جای پارک در روزهای شلوغ ممکن است کمی برایتان مشکل باشد و وقت زیادی بگیرد.
پس اگر با ماشین شخصی به پارک ساحلی دارآباد می‌روید حتما این نکته را در نظر داشته باشید و سعی کنید در حاشیه خیابان پورابتهاج ماشین خود را پارک کنید و بقیه مسیر را به صورت پیاده ادامه دهید.

  • با استفاده از وسایل نقلیه عمومی

نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به پارک ساحلی، ایستگاه اتوبوس سرای محله دارآباد است که پس از پیاده‌شدن می‌توانید با کمی پیاده‌روی به پارک برسید. با تاکسی هم اگر بخواهید راهی پارک ساحلی دارآباد شوید می‌توانید از میدان قدس سوار تاکسی‌های خط تجریش به سمت نیاوران و دارآباد شوید و با پیاده شدن در آخر مسیر و بعد از چند دقیقه پیاده‌روی به پارک برسید.

سرای محله دارآباد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس AMIR ABEHAYAT

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


چرا پارک ساحلی دارآباد در بین تهرانی‌ها معروف شده؟

از آنجا که پارک ساحلی در ارتفاعی پایین‌تر از خیابان‌‌های اطراف خود در دارآباد قرار دارد، تقریبا به شکل یک دره است. همین ویژگی به‌همراه فضای سبز پارک یک پیشنهاد خوب برای پیک نیک‌های خانوادگی و دوره‌همی‌های دوستانه است. باهم در مورد جذابیت‌های این پارک به‌صورت جداگانه صحبت خواهیم کرد:

  • ورودی پارک ساحلی، نمایشی از شاهکارهای معماری ایرانی

ورودی این بوستان از اولین جذابیت‌های پارک ساحلی است که از معماری سنتی ایران الهام گرفته و با یک قوس تخم مرغی ساخته شده که همه را در لحظه ورود سر ذوق می‌آورد. چون این شکل قوس، از شاهکارهای معماری ایرانی در طراحی طاق، گنبد و نماست که در پارک ساحلی دارآباد به زیبایی ساخته شده است.

ورودی پاک دارآباد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس AMIR ABEHAYAT

بیشتر بخوانید: بهترین کافه های تهران، لذت کافه‌گردی‌ با تهران مبله

  • دره دارآباد، جایی برای طبیعت گردی و دره‌نوردی

اگر می‌خواهید برای دره‌نوردی در تهران به یک جای نزدیک بروید، یکی از بهترین گزینه‌ها دره دارآباد است. دره‌ای در کنار کوه دارآباد که برای دره‌نوردی و طبیعت‌گردی بسیار مناسب است.

دره دارآباد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Behzad Beihaghi

  • رودخانه پارک ساحلی دارآباد، تابستان و زمستان اینجا فرقی ندارد

رودخانه دارآباد که از وسط پارک ساحلی می‌گذارد یکی از جذابیت‌های این پارک است. این روزها با بستر‌سازی و احداث دیواره‌های سنگی در اطراف رودخانه هوای بوستان پارک ساحلی دلچسب‌تر شده و شما اینجا اختلاف دمای جالبی را در کنار تفریح تجربه خواهید کرد.

البته که در فصل بهار و تابستان هوای کوه دارآباد و طبیعت سرسبز اطراف این رودخانه، بسیاری از مردم تهران را برای تفریح به این نقطه از استان تهران می‌کشاند. 

رودخانه دارآباد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Karbassi

بیشتر بخوانید: رودخانه های اطراف تهران، هم تفریح کنید هم ورزش و آب‌بازی

  • پل فلزی پارک ساحلی دارآباد، پاتوقی جذاب برای عاشقان عکاسی

 این پل فلزی زیبا در پارک ساحلی دارآباد قوسی هلالی شکل دارد و توانسته دو طرف رودخانه را به یک دیگر وصل کند و افراد می‌توانند با رفتن روی این پل، به طرف دیگر رودخانه بروند. این پل را به سبک سی و سه پل ساخته‌اند و در روزهای پاییزی می‌تواند بهشتی برای علاقه‌مندان به عکاسی در تهران باشد.

پل فلزی پارک دارآباد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Behzad Beihaghi

  • از دیگر جذابیت‌های پارک ساحلی دارآباد

مسیرهای سنگ فرش برای پیاده‌روی، آلاچیق‌ برای دورهمی خانواده‌ها، زمین چمن مصنوعی، وسایل ورزشی، زیباسازی محوطه، آبنما، جوی سنگی پلکانی و فواره در کنار سرای محله دارآباد، خانه سلامت، نمازخانه، کتابخانه‌ عمومی، اتاق کودک و زمین بازی کودک همه و همه جمع شدند تا بر محبوبیت بیشتر پارک ساحلی دارآباد اضافه کنند.

آلاچیق

منبع عکس گوگل مپ، عکاس AMIR ABEHAYAT

بیشتر بخوانید: پلنگ چال، پاتوق کوهنوردان و طبیعت‌گردان تهرانی


چه فصلی بهتر است که به دیدن پارک ساحلی دارآباد برویم؟

بهترین زمان بازدید از پارک ساحلی دارآباد مثل همه بوستان‌های دیگر‌ تهران، فصل بهار است. از آنجا که این پارک رودخانه دارد، با آب شدن برف‌ها و پرآب شدن رودخانه فرصت خوبی برای دیدن زیبایی‌ها خاص این پارک فراهم می‌شود که باید رفت و از آن بازدید کرد.

از طرفی دیگر این پارک ساحلی تهران سطح سایه انداز درختی کمتری دارد و شاید ساعات آفتابی روزهای تابستان زمان مناسبی برای بازدید نباشد. پس فصل بهار را در پارک ساحلی دارآباد از دست ندهید.

بهار در پارک دارآباد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Behzad Beihaghi

بیشتر بخوانید: بوستان سیمین قلعه، چشم‌انداز زیبای دارآبادی‌ها


دیدنی‌های حوالی پارک ساحلی دارآباد کدامند؟

شما در بازدید از این پارک ساحلی می‌توانید جاهای دیدنی تهران که در نزدیکی این مجموعه در محله دارآباد هستند را هم ببینید که هر یک را توضیح می‌دهیم:

دیدنی های تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Behzad Beihaghi

  • دکترلند، سرزمین بازی دکترهای کوچک تهران

دکترلند در محله دارآباد تهران، میدان کوهپایه و در موزه طبیعت و حیات وحش قرار دارد. این مجموعه یک بیمارستان کوچک برای تفریح کودکان است که همه تجهیزات پزشکی در آن پیدا می‌شود و شما می‌توانید فرزندان ۴ ساله تا ۱۴ ساله خود را برای تجربه بازی‌های نو و خاص به آنجا ببرید.
حالا اگر شما هم از آن دسته والدینی هستید که دوست دارید در کنار تفریح و بازی، فرزندتان مطلب آموزنده‌ای هم یاد بگیرد قطعا دکترلند دارآباد گزینه مناسبی برای شماست.

آدرس: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، مجموعه موزه دارآباد

دکترلند دارآباد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahya Tabesh

بیشتر بخوانید: موزه کودکی ایرانک، سفر به دوران شیرین کودکی

  • هیومن پارک، سفر به داخل بدن انسان

این‌جا یک پارک علمی جالب برای کودکان و حتی پدر‌و‌مادرها است. این پارک طوری طراحی شده که با ورود به آن انگار وارد بدن انسان می‌شوید. اینجا مولاژهای بسیار بزرگ شبیه به اندام‌های درونی و بیرونی انسان توسط متخصصان آناتومی ساخته شده که بیشتر برای کودکان است.

در این پارک تفریحی آموزشی شما چیزهایی را می‌بینید و تجربه می‌کنید که در جای دیگر آن را پیدا نخواهید کرد. حالا اگر عاشق تجربه کردن چیزهای متفاوت و جدید هستید توصیه می‌کنیم حتما سری به هیومن پارک دارآباد بزنید.

آدرس: خیابان دارآباد، خیابان موزه، محوطه موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد 

هیومن پارک دارآباد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Sha

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین موزه های تهران که باید آن ها را ببینید

  • موزه حیات وحش و گیاه شناسی دارآباد، تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری را اینجا رصد کنید

در موزه حیات وحش دارآباد شما می‌توانید انواع حیوانات و پرندگان را به شکل تاکسیدرمی ببینید. البته دیدن موزه گیاه شناسی هم برای علاقه‌مندان گل و گیاه و هم برای کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، جالب است. چون این‌جا بیشتر گیاهانی که کم‌یاب و نادر هستند نگهداری می‌شوند.
حتی گیاهان و حیواناتی که شاید دیگر وجود ندارند هم به‌صورت خشک شده در موزه قابل دیدن هستند که می‌توانید وقت بگذارید و به بازدید از آنجا بروید.

آدرس: تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه

موزه حیات وحش دارآباد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Saeid Nazi

بیشتر بخوانید: مکان‌های دیدنی و تفریحی شمال تهران


آیا شما هم تجربه رفتن به پارک ساحلی دارآباد را داشته‌اید؟ تجربه مثبت بود یا منفی؟ رفتن به این پارک را به بقیه توصیه می‌کنید؟ چه چیزهای جالبی اینجا دیدید که چشم شما را گرفت؟ برای ما در مورد تجربه‌تان بنویسید.
به‌راستی که نظرات ارزشمند شما راهنمای خوبی برای ما و خوانندگان تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

پارک ساحلی تهران کجاست؟
این مجموعه تفریحی تهران در شمیرانات‎ دارآباد، خیابان شهید پورابتهاج به سمت بیمارستان مسیح دانشوری و در خیابان شهید هاشمی قرار دارد.
نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به پارک ساحلی دارآباد کدام است؟
ایستگاه اتوبوس سرای محله دارآباد از نزدیکترین ایستگاه‌ اتوبوس به پارک ساحلی دارآباد است.
آیا بازدید از پارک ساحلی دارآباد هزینه دارد؟
خیر. شما بدون پرداخت ورودی در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید به این پارک بروید.
در نزدیکی پارک ساحلی از کدام جاهای دیدنی تهران بازدید کنیم؟
هیومن پارک، دکتر لند و موزه حیات وحش از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران در نزدیکی این پارک هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.