موزه دکتر حسابی، خانه پدر علم فیزیک ایران

موزه دکتر حسابی یکی از جذاب ترین موزه های تهران برای بازدید است. در این موزه شما قبل از اینکه با خود خانه و فضاهای آن آشنا شوید، غرق در شخصیت والا و ابتکارات علمی دکتر حسابی می‌شوید. 

اینکه پدر علم فیزیک ایران زمین سال‌ها در این خانه زندگی کرده و بیشتر فعالیت‌های علمی او از این خانه شروع شده و آوازه‌اش به کل دنیا رسیده.

همین دلیلی‌است برای کسانی که علاقه‌مند به بازدید از این باغ موزه هستند تا با زندگی و منش این فیزیکدان ایرانی بیشتر آشنا شوند. امروز در تهران مبله با ما باشید تا به شما بگوییم موزه دکتر حسابی کجاست و در چه زمان‌هایی و چگونه می‌توانید به بازدید از این باغ موزه بروید.

روی نقشه ببینید!


موزه دکتر حسابی کجای تهران است؟

موزه دکتر حسابی یا همان خانه پدر فیزیک ایران در یکی از محلات قدیمی تهران یعنی در منطقه تجریش قرار دارد.

 برای بازدید از این موزه دیدنی تهران، ابتدا در میدان تجریش باید به سمت خیابان مقصود بیگی بروید. بعد از این خیابان در خیابان دکتر حسابی ساختمانی قدیمی اما مملو از گنجینه‌های تاریخی را می‌بینیپ که می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول کند.

البته ساختمانی که مربوط به دوران پهلوی است و تقریبا بین 80 تا 100 سال سن دارد.

از روی نوشته‌ها و عکس‌های چاپ شده در دیوار خانه دکتر حسابی می‌توان گفت این خانه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و در پشت دیوارها دنیایی از احساس و آرامش در انتظار بازدید کننده است.

 دکتر حسابی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Milad Tayebi

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین موزه های تهران که باید آن ها را ببینید


در خانه دکتر حسابی از چه بخش هایی می‌توان دیدن کرد؟

موزه دکتر حسابی در محله تجریش خانه‌ای 3 طبقه است که سال‌ها یعنی چیزی حدود 40 سال، جایی امن برای زندگی و محلی برای دستاوردهای علمی دکتر بوده است.

چیزی که اینجا زیاد به چشم می‌زند همان در ورودی خانه به رنگ سبز است که و روح آدمی را با کاشی که به شعر سعدی مزین شده جان تازه می‌دهد.

روی این کاشی بیت معروف سعدی با عنوان به جان زنده‌دلان سعدیا که ملک وجود نیرزد آنکه وجودم ز خود بیازارند نوشته شده است.

توجه داشته باشید هر چیزی که در موزه دکتر حسابی وجود دارد از وسایل شخصی گرفته تا اسناد و‌ مدارکی که نشان‌دهنده تحقیقات علمی او است که بازدید‌کننده‌ها را حسابی شگفت‌زده می‌کند.

تا جایی که خود دکتر شخصا این مدارک را برای نسل های بعدی برجای گذاشته تا همه بتوانند از آنها بازدید کنند.

شما با حضور در موزه دکتر حسابی متوجه خواهید شد که جلسات بسیار زیادی در آن انجام شده است و افراد صاحب نام زیادی از گوشه و کنار ایران در آن حضور پیدا کرده و در این خانه با دکتر ملاقات کرده‌اند.

بخش های مختلف موزه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس merve kaya tayyeb

بیشتر بخوانید:بازدید رایگان از موزه‌های کشور در روز جهانی موزه


داستان خانه باغ دکتر حسابی که موزه شد

موزه دکتر حسابی در واقع یک خانه معمولی مثل بقیه خانه‌های تهران بود. در ابتدا پدر بزرگ دکتر حسابی در سال 1300 خورشیدی در محله‌ای آرام در تجریش خانه‌ای خریداری کرد تا بتواند در آن زندگی کند.

 این خانه که بعدها موزه دکتر حسابی شد، زیربنایی 4000 متری داشته و مساحت بسیار زیادی دارد. معزالسلطان که همان پدر بزرگ دکتر حسابی می‌شد بعد از خرید این خانه کار شروع به ساخت‌و‌ساز آن کرد.

او در طی سال‌هایی که در این خانه بود تمام سعی خود را کرد تا خانه‌ای بسازد که تمامی شرایط لازم برای آرامش اعضای خانواده‌اش را داشته باشد.

در ابتدا معزالسلطان یک معماری روسی را برای ساخت بنا انتخاب کرده بود اما از آنجایی که او علاقه زیادی به سبک معماری ایرانی داشت از حاج غلامحسین تفرشی خواست تا در ساخته این خانه به معمار روسی کمک کند.

شاید به همین‌خاطر کار ساخت خانه موزه کمی طول کشید و بعد از چیزی حدود 10 سال کار ساخت‌ساز تمام شد.

البته باید گفت که موزه دکتر حسابی، خانه پدربزرگش است که بعد از زندگی معزالسلطان به پدر دکتر حسابی رسید، سرانجام بعد از فوت پدر به خود دکتر حسابی به ارث رسید. دکتر حسابی هم در سال 1371 فوت کرد و این خانه تاریخی و اجدادی به فرزند ایشان رسید.

بهتر است بدانید که فرزند دکتر حسابی در 1372 یک سال بعد از فوت پدرش تصمیم گرفت تا که این خانه را به موزه‌ای تبدیل کند. او با این تصمیم برای همیشه خاطرات پدرش را زنده نگه داشت.

فضای بیرون باغ موزه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Saeed Dast Amouz

بیشتر بخوانید: سفری خاطره انگیز به دربند تهران


در طبقات مختلف باغ موزه دکتر حسابی چه چیزهایی می‌بینید

اگر نگاه کوتاهی به موزه دکتر حسابی بیندازید، متوجه می‌شوید که بیشتر فضاهای این خانه مربوط به باغ و فضاهای داخلی خانه مربوط به آزمایشگاه و کارگاه است.

جالب است بدانید که این چیدمان و طراحی با فکر و نظر خود دکتر حسابی انجام شده تا که محیط خانه را بیشتر تبدیل به آزمایشگاه کند و تحقیقات بیشتری در آن انجام دهد.

همان‌طور که گفتیم این خانه در زمین 4000 متری ساخته شده و امکانات زیادی برای یک زندگی راحت را دارد.

 این خانه 3 طبقه مجزا دارد که از هر کدام به منظور خاصی در زمان خود استفاده می‌شد.

مثلا اگر به چیدمان طبقه اول موزه دکتر حسابی نگاه کنید، می‌بینید که این طبقه بیشتر برای زندگی و سکونت بوده است.

جذابیت طبقه دوم موزه دکتر حسابی کمی بیشتر است و مربوط به کتابخانه او می‌شود. اینجا فضایی مخصوصی برای مطالعه و تحقیقات استاد داشته است.

بخش های مختلف موزه دکتر حسابی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hussein Z

بیشتر بخوانید: خانه موزه سیمین و جلال ؛ سمبل هنر و ادب

کتابخانه پر بار و مملو از دانش موزه

در بالا گفتیم که در طبقه دوم موزه دکتر حسابی کتابخانه‌ای قرار دارد که پر از کتاب است. این کتاب‌ها گنجینه‌های دانشی هستند  که توسط دکتر حسابی جمع آوری شده و در این مکان از آنها نگهداری می‌شود.

کتابخانه موزه دکتر حسابی چیزی بیش از 27300 جلد کتاب دارد. این تعداد فقط شامل جلدهای کتاب است و مجله‌ها و مقاله‌ها را شامل نمی‌شود.

در این کتابخانه نه تنها شما انواع کتاب‌های شیمی، بیوفیزیک، حیوان شناسی، کتب دینی، گیاه شناسی، بیوفیزیک و علوم مهندسی را می‌بینید، بلکه انواعی از کتاب‌های ادبیات، ستاره شناسی هم وجود دارد.

 این کتابخانه فضای آرام و ساکت دارد و مکانی را برای مطالعه علاقهمندان به این کتاب‌هاست تا بتوانند در سکوت و آرامش کمی مطالعه کنند. 

تا جایی که هر ساله دانشجویان و دانش آموزان زیادی برای انجام کارهای تحقیقاتی خود به موزه دکتر حسابی مراجعه می‌کنند.

البته در کنار کتاب در موزه دکتر حسابی انواع سفرنامه‌ها، نطق‌ها و بیانیه‌ها، نامه‌ها و یادداشت‌ها، نشان‌ها، تقدیرنامه‌ها، لوح‌های یادبود، اسناد قدیمی، آثار علمی و فرهنگی، مکاتبات سیاسی، مدارک تحصیلی استاد را می‌توان دید.

در طبقه سوم موزه دکتر حسابی هم آزمایشگاه دکتر را می‌بینید که در کنار کارگاه قرار دارد و دکتر تمامی کارهای تحقیقاتی خود را در این طبقه آزمایش می‌کرد.

تا جایی که در موزه دکتر حسابی به هر جا که نگاه کنید به این موضوع فکر می‌کنید که در این خانه چه کارهایی انجام و چه جلسات مهمی برگزار شده.

از بخش‌های دیگر موزه  که باید در این باغ موزه دید دفتر کار، راهروهای خانه، اتاق‌ها، اتاق نشیمن خانه، ناهار خوری خانه است.

در این میان یکی از اتاق‌های مهم این خانه که محل پذیرایی مهمان‌ها بود جایی است که در طی مدت زمان زندگی دکتر حسابی، پررفت‌وآمد بوده و جلسات مختلف با همراهی افراد برجسته و صاحب نام کشوری در این اتاق انجام می‌شد.

حالا اگر به بازدید از خانه موزه دکتر حسابی بروید می‌بینید که در طی این سال‌ها بعد از فوت او این خانه بدون تغییر مانده تا علاقه‌مندان به سبک و سیاق زندگی او بتوانند با گذری کوتاه در این مکان با زندگی او آشنا شوند.

البته در این خانه و در هر گوشه و کنار آن، یاد و خاطر دکتر حسابی زنده نگه داشته تا نسل‌های بعدی بتوانند او را از نزدیک در همان خانه پدری‌اش بشناسند و با آشنایی زندگی دکتر بتوانند در مسیر موفقیت قرار بگیرند.

کتابخانه دکتر حسابی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس SAYEH CO

بیشتر بخوانید: پیشنهادهای متنوع برای تفریحات کم‌هزینه در تهران


در بازدید از خانه دکتر حسابی از فضای باغ موزه غافل نشوید

همانطور که گفته شد موزه دکتر حسابی دو فضای مجزا دارد قسمتی که مربوط به باغ است و بخشی مربوط به فضای داخلی موزه می‌شود.

در اینجا باید بگوییم که باغ موزه دکتر حسابی را می‌توان یکی از باغ‌های بسیار زیبای ایرانی دانست که حیات و زندگی را در این مکان نمایش می‌دهد.

از آنجایی که دکتر حسابی و همسرش با زحمت فراوان گل‌های بسیار زیادی را از مناطق مختلف جمع کردند و در این باغ پرورش دادند. گل های باغ موزه دکتر حسابی بسیار کمیاب هستند و دکتر زحمت فراوانی برای حفظ طراوت و شادابی آن ها کشیده است.

در این باغ می‌توان گونه‌های مختلف گل مثل شمعدانی، سرو میوه دار، کاتالپا را دید که بسیار کمیاب هستند. درختان زیبای باغ سایه‌ای خنک بر روی فضای باغ انداخته و محیط باغ را بسیار دلپذیر برای بازدید‌کننده‌های موزه دکتر حسابی کرده است.

خانه باغ دکتر حسابی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Arash Mahmoudi

بیشتر بخوانید: مکان‌های دیدنی و تفریحی شمال تهران


بیشترین جذابیت خانه دکتر حسابی به چیست؟

یکی از جذابیت‌های اصلی خانه دکتر حسابی همین باغ زیبایی است که 4 تا آلاچیق دارد. از این آلاچیق‌ها در فصل‌های مختلف استفاده می‌شود و هر کدام فضای متفاوت و مخصوص به خودش را دارد.

یکی از این آلاچیق ها سن‌وسالش به 120 سال پیش برمی‌گردد که در طی گذر زمان آسیب دیده و خود دکتر شخصا چندین بار در زمان زندگی خود آن را مرمت کرد.

 این آلاچیق 120 ساله در فصل گرم سال محیطی امن برای فرار از گرمای تابستان است و در گذشته بیشتر از مهمان‌ها در آن پذیرایی می‌شد.

بقیه آلاچیق‌های موزه دکتر حسابی دیوارهای فلزی دارند و بیشتر برای فصل‌های سرد سال بودند و با داشتن شیشه محیط گرمی برای نشستن داشتند.

یکی دیگر از جذابیت ‌های باغ موزه دکتر، حوض هشت گوش آن است که با چند فواره حسابی فضای این خانه را خوب کرده و شما می‌توانید ساعت‌ها در کنار آن بنشینید و زلالی و خنکی آب را با تمام وجود حس کنید.

موزه تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ali mehri

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های تهران، تجربه‌ای متفاوت از طعم لذیذ غذاها


پرنده‌ها در موزه دکتر حسابی چه می‌گویند؟

دکتر حسابی اگر چه به گل و گیاه و درختان علاقه زیادی داشت و فضای خانه را با آن‌ها پر کرده بود، بلکه او علاقه‌مند به نگهداری پرندگان مختلف بود و گونه‌های مختلفی از پرندگان را در این خانه جمع کرده و از آن‌ها مراقبت می‌کرد.

بخشی از فضای موزه دکتر حسابی محل نگه‌داری گونه های مختلف پرندگان دکتر است که تا به امروز در این خانه از آنها نگهداری می‌شود.

 

از پرندگانی که در فضای موزه دکتر حسابی هستند می‌توان به مرغ بجنوردی، عروس هلندی، کبک، بلدرچین، سهره، قناری، مرغ عشق، طوطی هندی، انواعی از گنجشک، مرغ مینا، غاز، قرقاول، قو اشاره کرد.

دکتر حسابی به این پرندگان علاقه زیادی داشت و همیشه مدت زمانی از وقت خود را صرف نگهداری و مراقبت از آن‌ها می‌کرد.

تازه در فضای موزه چند حیوان جذاب مثل خرگوش، آهو، سگ‌های نگهبان، چندین گربه و دیگر حیوانات را می‌توانید ببینید که در فضای دلپذیر باغ موزه زندگی می‌کنند.

پرنده های در حیاط موزه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس SAYEH CO

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اجاره خانه در تهران


آشنایی با شخصیت دکتر حسابی

دکتر حسابی با اسم کوچک محمود در سال 1281 در شهر تهران به دنیا آمد. نام پدرش سید عباس و مادرش گوهرشاد بود.

او در مدرسه کشیش‌های فرانسوی به دور از وطن در بیروت تحصیل خود را شروع کرد. از آنجایی که علاقه زیادی به خواندن شعر و ادبیات داشت در همان زمان کودکی دیوان حافظ را حفظ کرد.

البته دکتر کتاب‌های دیگری مثل مثنوی مولوی، شاهنامه، بوستان و گلستان را با دقت فراوان آموخت. او همچنین با کمک مادرش توانست قرآن را حفظ کند.

دکتر حسابی دو سال از تحصیلات دوران متوسطه خود را به‌خاطر جنگ جهانی اول در منزل گذراند و سپس برای ادامه تحصیل به یک دانشگاه آمریکایی در بیروت رفت.

او مهارت زیادی در یادگیری داشت و لیسانس ادبیات و لیسانس بیولوژی را در سن 17 و 19 سالگی اخذ کرد و با مهارت تمام موفق شد تا در رشته مهندسی راه و ساختمان فارغ التحصیل شود.

دکتر حسابی در سن 25 سالگی دکترای فیزیک خود را از فرانسه گرفت و تا جایی که می‌توان گفت دکتر حسابی در بیشتر رشته‌ها تحصیل کرد و توانست لیسانس آنها را از دانشگاه‌های مختلف خارجی دریافت کند و رساله‌ها و مقاله‌های زیادی در زمینه هر یک نوشته که برای نسل حاضر بسیار ارزشمند هستند.

دکتر حسابی ویولن و پیانو نواز بسیار خوبی بود و با بیشتر سبک های موسیقی ایران و جهان آشنا بود.

آقار داخل موزه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hussein Z

بیشتر بخوانید: مال های تهران، راهنمای انتخاب مرکز خرید دل‌خواهتان در پایتخت


از چه آثاری در موزه دکتر حسابی می‌توان دیدن کرد؟

در موزه دکتر حسابی آثاری قرار دارد که در طی سالیان زندگی دکتر جمع آوری شده‌اند و در آنجا نگهداری می‌شوند. آثار موجود در موزه نشانه گذر زمان و زندگی دکتر است. این مجموعه زیبا سرگذشت دکتر حسابی و علاقه واقعی او به علم و دانش در هر زمینه‌ای نشان می‌دهد.

البته شما در این موزه می‌توانید از وسایل شخصی او مثل مسواک، عینک‌ها، لوح تقدیر، نوشته‌ها و مدارک تحصیلی، شانه، دفتر یادداشت، لباس‌ها، نشان‌ها و مدال‌ها، اسباب بازی، مدادها، وخودکارها هم دیدن کنید. 

چیزی که اینجا خیلی برای هر کسی جذاب است عکس‌های خانوادگی و هدیه‌هایی که به او داده شده است.

در کنار همه این آثار، تابلوی خط، فرش، صنایع دستی، تابلوی نقاشی، آثار ترجمه شده توسط دکتر، آثار تالیفی او و دیگر وسایلی که به او تقدیم شده را در موزه دکتر حسابی هم می‌توانید ببینید و به اهمیت او در طی تاریخ پی برد.

خلاصه که این مجموعه زیبا حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن درباره دکتر حسابی دارد و گویای زندگی موفق او است.

لباس دکتر حسابی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Abbas Puya

بیشتر بخوانید: خانه قوام الدوله از جاذبه های گردشگری دوران قاجار


کافه رستوران موزه دکتر حسابی

به انتهای غربی باغ موزه که بروید با فضای زیبا و دلنشین کافه روبه‌رو خواهید شد. این مکان جایی دنج و خلوت برای فرار از هیاهوی زندگی است تا در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی کمی خلوت کرد.

این کافه شهرت زیادی در میان جوانان دارد و هر روز از ساعت 9 و نیم صبح تا 10 و نیم شب آماده پذیرایی از مهمانان است.

بیشتر افرادی که برای بازدید از موزه دکتر حسابی به این مکان می‌روند سری هم به این کافه می‌زنند تا یک میان وعده عالی صرف کنند.

شما می توانید صبح جمعه خود را اعضای خانواده و یا دوستان در یک محیط عالی و در منزل یک فرهیخته و در بوفه صبحانه موزه دکتر حسابی روز خود را با صرف صبحانه خوب شروع کنید. 

البته که قیمت صبحانه موزه دکتر حسابی بسیار عالی است و شما می‌توانید با کلی خوراکی خوشمزه لحظات به‌یادماندنی را در این خانه بسازید.

کافه گردی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ardi

بیشتر بخوانید: کافه های خاص تهران را از کجا پیدا کنیم؟


مسیرها و راه های دسترسی به باغ موزه دکتر حسابی

موزه دکتر حسابی موقعیت بسیار خوبی در تهران دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است. برای رفتن به موزه می‌توانید از مسیرهای مختلفی استفاده کنید و ساده‌ترین راه را انتخاب کنید.

 

  • راه‌های دسترسی با خط اتوبوس: یکی از راه های بسیار ساده و آسان برای رفتن به موزه دکتر حسابی استفاده از اتوبوس است.

شما می‌توانید از بی‌آر‌تی‌های مسیر تجریش راه آهن استفاده کنید و بعد در ایستگاه پسیان پیاده شوید.

بعد از پیاده شدن در این ایستگاه با کمی پیاده روی به موزه دکتر حسابی خواهید رسید.

 

  • خط مترو: از دیگر مسیرهای دسترسی به موزه دکتر حسابی است. برای رفتن به این موزه فقط کافی است در خط تجریش کهریزک در ایستگاه تجریش پیاده شوید.

 بعد از خروج از ایستگاه مترو با چیزی حدود 20 پیاده روی به موزه برسید. در صورت تمایل می‌توانید بعد از پیاده شدن تاکسی هم سوار شوید.

 

  • مسیرهای دسترسی با تاکسی: شما در هر کجای تهران که باشید می‌توانید خودتان را به میدان تجریش برسانید و در ابتدای خیابان توتونچی پیاده شوید و بعد به موزه بروید.

البته می‌توانید از خودروی شخصی هم استفاده کنید اما ساعتی به سمت این منطقه حرکت کنید که درگیر ترافیک نشوید و زمان خود را هدر ندهید.

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


در نزدیکی موزه دکتر حسابی از کدام جاهای دیدنی تهران بازدید کنیم؟

شما با رفتن به موزه دکتر حسابی می‌توانید سری به دیگر جاهای دیدنی تهران که در نزدیکی این موزه هستند هم بزنید و از جذابیت های آنها نیز بازدید کنید:

  • بازار تجریش: علاقمندان به خرید در مکان های قدیمی و باستانی می‌توانند بعد از دیدن موزه دکتر حسابی به بازارچه تجریش بروند و هر آنچه که می‌خواهند را از این مکان تهیه کنند.
  • موزه موسیقی: اگر طرفدار موسیقی و ابزار آلات موسیقی هستید می‌توانید بعد از بازدید از موزه دکتر حسابی به موزه موسیقی بروید و با دنیایی از آلات موسیقی و هنر هنرمندان این موزه آشنا شوید.
  • امام زاده صالح: یکی از مکان‌های مذهبی بسیار معروف تهران که در نزدیکی موزه دکتر حسابی قرار دارد و با کمی پیاده‌روی می‌توانید به آنجا برسید.

موزه موسیقی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Nikan Nazari

بیشتر بخوانید: معرفی امام زاده صالح و تاریخچه آن


قیمت بلیط موزه دکتر حسابی چقدر است؟

علاقمندان برای بازدید از موزه دکتر حسابی باید هزینه‌ای پرداخت کنند که این هزینه برای بازدید‌کننده‌های ایرانی و خارجی فرق می‌کند و کمی متفاوت است.این موزه همه روزه برای بازدید عموم باز است و علاقه‌مندان می‌توانند در هر روزی که تمایل دارند برای بازدید از موزه مراجعه کنند.

این موزه صبح‌ها از ساعت 10 تا 12 ظهر و بعداز‌ظهرها از ساعت 14 تا 16 بعدازظهر برای بازدید عموم مردم باز است.

البته لازم به ذکر است که افرادی که تصمیم به بازدید گروهی دارند و می‌خواهند دسته جمعی به موزه دکتر حسابی مراجعه کنند می‌توانند در روزهای هفته به این مکان سری بزنند.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های تهران، تجربه‌ای متفاوت از طعم لذیذ غذاها


اطلاعات و راه های ارتباطی با موزه دکتر حسابی

آدرس: تهران، تجریش، خیابان مقصود بیک، خیابان دکتر حسابی، پلاک 47

شماره تلفن: 02122202006

ایمیل: hessaby@hessaby.com

وب سایت: www.hessaby.com

آلاچیق

منبع عکس گوگل مپ، عکاس SAYEH CO

بیشتر بخوانید: محدوده طرح ترافیک تهران کجاست؟


همه می‌دانید که این موزه زندگی شخصی دکتر حسابی را نمایش می‌دهد و بیانگر گذر عمر دکتر در این مکان زیبا و تاریخی است.

شما با رفتن به باغ موزه دکتر حسابی حس و حال دکتر را در آن دوران می‌توانید بفهمید. آلاچیق‌ها، گل‌ها و گیاهان و پرندگان و حیوانات نشان دهنده زندگی پر رونق او هستند و همگی بر زیبایی این مکان افزوده‌اند.

شاید شما قبلا از موزه دکتر حسابی بازدید کرده باشید؟ کدام بخش این باغ موزه برایتان جذاب بوده؟ آیا دوست دارید دوباره به دیدن موزه دکتر حسابی بروید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا ما بتوانیم راهنمای خوبی برای خوانندگان باشیم.


سوالات متداول

موزه دکتر حسابی کجاست؟

این موزه در تهران و در خیابان تجریش، خیابان مقصود بیک (دربندی)، چهارراه حسابی، خیابان حسابی، پلاک 47 قرار دارد و شما می‌توانید برای بازدید از خانه پدر علم فیزیک راهی این موزه شوید.

خانه  دکتر حسابی چه بخش هایی برای بازدید دارد؟

این موزه دارای بخش‌های فرهنگی و تحقیقاتی به همراه آثار و بخش‌های مربوط به زندگی دکتر حسابی است و وسایل شخصی ایشان برای بازدید همه مردم به نمایش درآمده است.

ساعات بازدید موزه دکتر حسابی چه زمانی است؟

ساعات بازدید از موزه دکتر حسابی هر روز از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر و بعدازظهر از ساعت 14 تا 16 است. البته ساعت بازدید ممکن است تغییر داشته باشد و شما لازم است پیش از بازدید از موزه حتما با این مجموعه تماس بگیرید تا از باز بودن مجموعه مطمئن شوید.

راه‌های دسترسی به موزه دکتر حسابی کدام است؟

برای دسترسی می‌توانید از اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کنید.

  •  اتوبوس‌های تندرو (BRT) خط شماره چهار (پایانه تجریش-راه‌آهن) را سوار و در ایستگاه پسیان پیاده شوید. از این ایستگاه تا موزه کمتر از یک کیلومتر فاصله است. 
  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، ایستگاه تجریش است که با پیاده‌روی کوتاهی می‌توانید به موزه برسید.
  •  اگر قصد استفاده از تاکسی را دارید، تاکسی‌های خیابان ولیعصر را سوار شوید. با پیاده شدن در ابتدای خیابان توتونچی، فاصله کمی تا موزه دارید.

قیمت بلیط موزه دکتر حسابی چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت بلیط باید به وب سایت موزه دکتر حسابی بروید و یا با شماره 02122202006 تماس بگیرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.