دریاچه های اطراف تهران برای پیک نیک

دریاچه های اطراف تهران، از آن دسته جاذبه های گردشگری هستند که با سفر به آن ها، می توان باری سنگین را از دوش خود برداشت و خستگی های چندین ماهه را از بین برد. در بین تمامی جاذبه های گردشگری پایتخت، دریاچه های اطراف تهران، با داشتن چشم انداز های بسیار جذاب و زیبا، می توانند گزینه های بسیار جذاب و خوبی برای سفر کردن باشند. همانطور که می دانید، امروزه، جمعیت شهر تهران، به میزان بسیار زیادی افزایش یافته است. شلوغی های بیش از حد در این شهر، سبب شده تا ترافیک های بیش از اندازه ایجاد شود و در نهایت، وجود جمعیت زیاد، زندگی را در این شهر بسیار سخت تر کرده است. به همین سبب، این مساله باعث شده تا تمامی ساکنین این شهر، به دنبال مکانی برای خلوت کردن باشند تا بتوانند از سکوت آن استفاده کنند.

دریاچه های اطراف تهران، دقیقا مناسب برای همین اقدامات هستند. و چه بهتر که این دریاچه ها، با فراهم آوردن سکوت مورد نیاز برای خلوت کردن، می توانند گزینه بسیار مناسبی برای این امر باشند تا چندین ساعت را از این شهر بسیار شلوغ و آلوده فاصله گرفت. اگر شما قصد داشته باشید تا به بازدید از مناظر و چشم انداز های بسیار زیبا و دیدنی بروید، و در عین حال، از سکوت بسیار عالی و مناسبی که در فضا وجود دارد لذت ببرید، بازدید از دریاچه های اطراف تهران برای شما بسیار واجب است. یک خوبی ای که برخی از دریاچه های اطراف تهران دارند، این است که می توان در آن ها ماهی گیری نمود و این تفریح لذت بخش را در نهایت آرامش و سکوت انجام داد.

به طور کلی باید اشاره کنیم که دریاچه های اطراف تهران، برای مدیتیشن بسیار مناسب هستند و هر زمانی که از شلوغی های بیش از حد خسته شدید و نیاز به آرامش داشتید، توصیه می کنیم برای بازدید از دریاچه های اطراف تهران برنامه ریزی نمایید. چرا که محیط آن ها بسیار آرام بوده و با به نمایش گذاشتن چشم انداز های بسیار جذاب و دیدنی، می توانند یکی از مناسب ترین و بهترین گزینه ها برای فرار از شلوغی های شهر باشند.

در ادامه این مطلب، شما را با برخی از جذاب ترین و دیدنی ترین دریاچه های اطراف تهران که برای سفر های نیم روزی مناسب هستند و شما می توانید در آن ها اقدام به برگذاری پیک نیک کنید، آشنا نموده ایم. اگر شما نیز از محیط های شهری خسته شده اید و نیاز به فاصله گرفتن از شلوغی و ترافیک و آلودگی های بیش از حد هستید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

لیست دریاچه های اطراف تهران برای شنا

دریاچه های اطراف تهران، بسیار متعدد و گوناگون هستند. وجود تنوع در دریاچه های اطراف تهران سبب شده تا امکان انجام بسیاری از فعالیت های تفریحی متفاوت نیز در هر کدام از آن ها وجود داشته باشد. در واقع باید اشاره کنیم که در برخی از دریاچه های اطراف تهران، امکان ماهی گیری، در برخی دیگر از دریاچه های اطراف تهران، امکان شنا کردن، و در برخی دیگر نیز، امکان قایق سواری وجود دارد.

این مساله سبب شده تا هر فردی، متناسب به خواسته های خود برای انجام دادن فعالیت های تفریحی، یکی از این دریاچه های اطراف تهران را برای سفر انتخاب کرده و در نهایت، یکی از عالی ترین و بهترین اوقات خود را در این منطقه بگذراند. در لیست زیر، برخی از دریاچه های اطراف تهران که محیط آن ها برای شنا کردن مناسب است را معرفی کرده ایم. اگر قصد دارید تا با این دریاچه های اطراف تهران آشنا شوید، مطالعه لیست زیر را از دست ندهید.

 

1.    دریاچه لار

دریاچه لار، یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین دریاچه های اطراف تهران است که همه ساله، میزبان حجم بسیار زیادی از گردشگران و بازدید کنندگان می باشد. باید اشاره کنیم که امروزه، دریاچه های اطراف تهران بسیار زیاد هستند. اما با این وجود برخی از آن ها با داشتن زیبایی های بسیار زیاد در محیط خود، گزینه بسیار مناسبی برای پیک نیک کردن می باشند. دریاچه لار نیز یکی از این دریاچه ها است که با وجود زیبایی های بسیار زیاد که در محیط آن است، می تواند یکی از بهترین و عالی ترین گزینه ها برای سفر شما باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که با سفر به دریاچه لار، نه تنها می توانید از چشم انداز بسیار عالی و بی نظیری که در این منطقه وجود دارد بهره مند شوید، بلکه همچنین می توانید با امکانات بسیار زیادی در آن رو به رو شوید.

این امکانات سبب می شود تا سفر شما بسیار هیجان انگیز تر و لذت بخش تر شده و در نهایت، اوقات بسیار خوبی را در آن منطقه سپری نمایید. دریاچه لار به عنوان یکی از دریاچه های اطراف تهران، این امکان را به شما می دهد که بتوانید از زیبایی ها و مناظر اطراف خود لذت ببرید. مناظری که کم پیش می آید به همین سادگی بتوان به آن ها دسترسی پیدا کرد. چرا که در اطراف دریاچه لار، دشتی بسیار وسیع از شقایق های قرمز رنگ وجود دارد که منظره ای بسیار جذاب و بی نظیر ایجاد کرده است.

–    مسیر دسترسی

برای دسترسی به دریاچه لار، که جزو بی نظیر ترین و زیبا ترین دریاچه های اطراف تهران است، باید مسیری در حدود 100 کیلومتر را بپیمایید. در واقع باید اشاره کنیم که این دریاچه با شهر تهران، در حدود 2 ساعت فاصله دارد اما دسترسی به آن بسیار آسان بوده و می توانید با در پیش گرفتن مسیر کوه دماوند، به سادگی به آن دسترسی پیدا کنید. لازم به ذکر است که دریاچه لار، یکی از پربازدید ترین دریاچه های اطراف تهران می باشد که در کوهپایه دماوند واقع شده است. در نهایت شما می توانید یک آخر هفته به یاد ماندنی و لذت بخش را با سفر به آن تجربه نمایید.

2.    دریاچه شورمست

یکی دیگر از دریاچه های اطراف تهران که بازدید از آن برای همگی واجب است، دریاچه شورمست می باشد. دریاچه ای بسیار بزرگ و وسیع که همیشه، توجه توریستان و گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. دریاچه شورمست، با داشتن ویژگی های مناسب و ایده آل، یکی از عالی ترین و بی نظیر ترین گزینه ها برای پیک می باشد و شما می توانید برای تجربه بهترین و به یاد ماندنی ترین پیک نیک خود، به بازدید از این منطقه بروید. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در اطراف دریاچه شورمست، می توان مناظر سرسبز و درختان تنومندی را مشاهده کرد که هر کدام، جذابیت های بی اندازه ای را برای افراد به همراه دارند.

البته باید اشاره کنیم که شورمست، دریاچه ای است که شنا کردن در آن را توصیه نمی کنیم. اما با این وجود، می توانید اوقاتی به یاد ماندنی و لذت بخش را برای خود و دیگران رقم بزنید و همچنین از امکانات متعددی که در این منطقه وجود دارد بهره مند شوید. محیط دریاچه شورمست بسیار آرام بوده و شما می توانید با سفر به آن، اقدام به پیاده روی در دل جنگل و در اطراف دریاچه کنید. همچنین می توانید لذت دوچرخه سواری را در این منطقه را بچشید و در آخر، با سوار شدن بر قایق های زیبای دریاچه شورمست، سفر خود را تکمیل نمایید. دریاچه شورمست، یکی از عالی ترین و بی نظیر ترین دریاچه های اطراف تهران است و اگر قصد دارید تا از شهر و دود و دم آن فاصله بگیرید، توصیه می کنیم بازدید از دریاچه شورمست را از دست ندهید.

 

–    مسیر دسترسی به دریاچه شورمست

دریاچه شورمست، از زیباترین دریاچه های اطراف تهران می باشد که دسترسی به آن بسیار آسان اما کمی طمان بر است. باید اشاره کنیم که این دریاچه تا شهر تهران، در حدود 200 کیلومتر فاصله داشته و به همین سبب، برای رسیدن به آن، باید در حدود 3 ساعت رانندگی نمایید. بدون شک تصور خواهید کرد که این مسافت بسیار طولانی بوده و ارزش این همه وقت را ندارد. اما باید اشاره کنیم که شورمست، یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین دریاچه های اطراف تهران بوده که می توانید خاص ترین و متفاوت ترین مناظر و چشم انداز ها را در آن مشاهده نمایید. به همین سبب، اگر قصد دارید تا سفر یک یا دو روزه را تجربه کنید، بازدید از دریاچه شورمست را از دست ندهید. بی شک این یکی از عالی ترین و خاطره انگیز ترین سفرهای عمرتان می شود.

3.    دریاچه الیمالات

دریاچه های اطراف تهران، در بخش های مختلفی از مناطق اطراف این شهر قرار دارند. یکی از دریاچه هایی که در بخش شمالی تهران قرار دارد و سفر به آن برای هر فردی واجب است، دریاچه الیمالات می باشد. دریاچه ای بسیار جذاب و زیبا که با زیبایی های خود می تواند، تمامی مشغله های فکری و دغدغه ها را از شما دور کند و در نهایت، سفری به یاد ماندنی و بی نظیر را برایتان رقم بزند. با این حال باید اشاره کنیم که این دریاچه، در استان مازندران واقع شده است. در بین تمامی دریاچه های اطراف تهران، دریاچه الیمالات، جزو ساکت ترین آن ها می باشد. این دریاچه، با وجود سکوت عالی و بی نظیری که دارد، می تواند آرامش وصف ناشدنی ای را برای افراد به ارمغان آورد. و چه بهتر که چشم انداز بسیار بسیار زیبایی در اطراف آن وجود داشته که به دریافت آرامش کمک می کند.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزایایی که در دریاچه الیمالات وجود دارد، این است که با سفر به آن، می توان از امکانات رفاهی بسیار زیادی بهره مند شد. در واقع باید اشاره کنیم که دریاچه الیمالات، می تواند سفری رویایی و بی نظیر را برای شما رقم بزند که در نهایت، بتوانید خستگی هایی که چند ماه است وجود شما را فرا گرفته را از بین ببرید و به طور کلی، انرژی بسیار زیادی را دریافت کنید.

نا گفته نماند که وجود مناظر و چشم انداز های بسیار زیبا و بی نظیر سبب می شود که بتوانید پیک نیکی عالی و بی نظیر را در این منطقه تجربه نمایید. با سفر به دریاچه الیمالات که از عالی ترین دریاچه های اطراف تهران است، می توانید از رستوران های بسیار عالی ای که در این منطقه وجود دارد بهره مند شوید و در نهایت، با اقامت در آلاچیق های این منطقه، اوقاتی لذت بخشی را سپری کنید. نا گفته نماند که با سفر به دریاچه الیمالات، امکان ماهی گیری نیز برای شما وجود دارد و در نهایت، می توانید ماهی هایی که گرفته اید را در این منطقه با رعایت تمامی نکات کبابی کرده و لذت خوردن این غذاهای لذیذ را در طبیعت بچشید.

–    مسیر دسترسی 

برای دسترسی به دریاچه الیمالات که از خاص ترین دریاچه های اطراف تهران می باشد، باید خود را به استان مازندران رسانده و در نهایت، با منظره ای بی نظیر و بسیار جذاب رو به رو شوید. به طور کلی باید اشاره کنیم که دریاچه الیمالات، در 220 کیلومتری شهر تهران واقع شده است و به همین سبب برای دسترسی به آن، باید در حدود 4 ساعت رانندگی نمود. اما پس از رسیدن به این منطقه، می توان فهمید که طی کردن این مسیر طولانی کاملا ارزش داشت و در نهایت، می توانید از محیط بسیار جذاب و دیدنی این منطقه استفاده کرده تا آرامش مطلق و بی اندازه ای را دریافت کنید.

4.    دریاچه اوان

از دیگر دریاچه های اطراف تهران که توصیه می کنیم حتما زمانی را برای بازدید از آن اختصاص دهید، دریاچه اوان می باشد. این دریاچه با داشتن چشم انداز های بسیار خاص و جذاب، می تواند گزینه مناسبی برای کمپ کردن و به ویژه پیک نیک شما باشد. اگر قصد داشته باشید تا سفری به یاد ماندنی و عالی را سپری کنید، توصیه می کنیم حتما بازدید از دریاچه اوان را از دست ندهید. از خاص ترین دریاچه های اطراف تهران که دارای چشم انداز های بسیار خاص و دیدنی می باشد. دریاچه اوان، از آن دسته دریاچه های اطراف تهران است که تمامی پایتخت نشینان باید از آن بازدید کنند تا از نزدیک، شاهد مناظر خاص و بی نظیر اطراف آن باشند. در اطراف این دریاچه، می توان شاهد گونه های مختلفی از گیاهان بود که سبب شده اند تا زیبایی های این منطقه، دو چندان شود.

جالب است بدانید که با سفر به دریاچه اوان، می توانید از امکانات تفریحی بسیار زیادی بهره مند شوید. از جمله این امکانات تفریحی می توان به قایق سواری، پیاده روی در طبیعت، و همچنین شنا کردن اشاره کرد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که شما می توانید در بین انبوهی از جاذبه های گردشگری و دیدنی، سکوتی عالی و بی نظیر را بیابید. سکوتی که می تواند به شما کمک کند تا تمامی افکار منفی و بد را از خود دور کرده و در نهایت، تمامی دغدغه ها و مشغله ها را از خود دور نمایید. اگر شرایط کمپ کردن را دارید، توصیه می کنیم کمپ در این منطقه را از دست ندهید. چرا که شب های این منطقه بسیار با صفا بوده و از آن مهم تر، منظره ای که این منطقه با طلوع خورشید پیدا می کند بسیار زیبا و دیدنی است.

–    مسیر دسترسی

برای دسترسی به دریاچه اوان، باید به سمت قزوین بروید. این دریاچه، از عالی ترین دریاچه های اطراف تهران است که دسترسی به آن اصلا سخت نیست. به طور کلی فاصله دریاچه اوان تا شهر تهران، در حدود 220 کیلومتر بوده و در نهایت، می توانید با رانندگی در حدود 3 ساعت یا کمی بیشتر، به آن دسترسی پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که اگر علاقه مند به کوه نوردی هستید، با سفر به دریاچه اوان که از مناسب ترین دریاچه های اطراف تهران برای سفر می باشد، می توانید به این خواسته خود برسید و کوه نوردی عالی ای را تجربه کنید.

5.    دریاچه تار و هویر، زیباترین دریاچه های اطراف تهران

در نزدیکی های شهر تهران، می توان دو دریاچه را مشاهده نمود. دریاچه هایی که در اطراف آن ها، مناظر و چشم انداز های بسیار خاص و زیبایی وجود داشته و امروزه، می توان اوقاتی به یاد ماندنی و بی نظیر را در آن ها سپری کرد. البته باید اشاره کنیم که دریاچه تار و هویر، از آن دسته از دریاچه های اطراف تهران هستند که بازدید از آن ها برای همگان واجب است. و به همین سبب، اگر تا به حال از آن ها بازدید نکرده اید، توصیه می کنیم در اولین تعطیلات آخر هفته خود، برای بازدید از دریاچه های تار و هویر اقدام کنید.

 

یکی از مزایای دریاچه های تار و هویر به عنوان دریاچه های اطراف تهران این است که به قدری نزدیک به شهر تهران هستند، که می توان سفری نیم روزی را به آن ها انجام داد و در این فاصله، چندین ساعت را در کنار دریاچه نشست و از مناظر اطراف این منطقه لذت برد. جالب است بدانید که دریاچه های تار و هویر، که در فاصله 500 متری از یکدیگر قرار گرفته اند، در فصل زمستان یخ می زنند و در نهایت، منظره ای بسیار جذاب و زیبا را به وجود می آورند.

از دیگر مزایای دریاچه های تار و هویر که از جذاب ترین دریاچه های اطراف تهران می باشند، می توان به وجود امکانات تفریحی متعدد در اطراف آن اشاره کرد. شما می توانید به یاد ماندنی ترین و عالی ترین اوقات خود را در کنار این دریاچه بگذرانید، از آب و هوای بی نظیر در آن منطقه لذت ببرید، اقدام به دوچرخه سواری در دل طبیعت کنید، پیاده روی در دشت ها و کوهستان را تجربه کنید، و مهم تر از همه، در آب دریاچه های تار و هویر شنا کنید.

–    مسیر دسترسی

برای دسترسی به دریاچه های تار و هویر باید به سمت کوه دماوند بروید. این دریاچه، تا شهر تهران، در حدود 112 کیلومتر فاصله دارد و به همین سبب، می توانید زمان کمتری را در راه باشید و زمان بیشتری را در این منطقه سپری نمایید. اگر دوست دارید تا تفریحی نیم روزه را داشته باشید و از شهر شلوغ تهران فاصله بگیرید، از بهترین و مناسب ترین دریاچه های اطراف تهران برای شما، دریاچه های تار و هویر می باشند.

بازدید از دریاچه های اطراف تهران را از دست ندهید!

دریاچه های اطراف تهران دریاچه هایی هستند که می توان بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات را در کنار آن سپری نمود. در بین انبوهی از جاذبه های گردشگری در شهر تهران و به ویژه در اطراف آن، دریاچه هایی که در اطراف تهران قرار دارند، دارای جذاب ترین محیط ها هستند که می توان بهترین و به یاد ماندنی ترین خاطرات را در این مناطق، به ثبت رساند. علاوه بر این باید اشاره کنیم که می توانید از سکوت و چشم انداز های بسیار زیبایی که در این منطقه وجود دارند نیز بهره مند شوید و در نهایت، ذهن خود را از تمامی مشغله ها پاک سازی نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.