پارک مهرگان، معروف به پارک طنابی در بین بچه‌ها

اگر دوست دارید فرزندان خود را به چالش بکشید به پارک مهرگان در بلوار ارتش بروید. این پارک با داشتن سازه‌های طنابی هیجان‌انگیز می‌تواند لحظات خوشی را برای بچه‌ها ایجاد کند. البته اینجا برای هر سن‌وسالی مناسب است و مسیرهای مخصوص خود را دارد از مسیرهای پیاده‌روی گرفته تا اسکیت، زمین والیبال و زمین فوتبال چمن. پس بیایید باهم در کنار فرزندان خود امروز چرخی در پارک مهرگان بزنیم.


بوستان مهرگان کجاست؟ چطور به آنجا برویم؟

بوستان مهرگان در محله گلها و در خیابان گلزار یکم شرقی، خیابان احمدلو، خیابان مریم شهرک نفت تهران قرار دارد.

  • خودرو شخصی

شما برای رفتن به این پارک می‌توانید با خودرو شخصی خود به سمت شهرک نفت و بزرگراه ارتش غرب و خیابان نخل بروید و از بلوار آزادگان به پارک مهرگان برسید. البته باید بدانید که اینجا تا دلتان بخواهد جای پارک است و از نظر جای پارک ماشین نگرانی نخواهید داشت.
برای مسیریابی آدرس و نقشه بوستان مهرگان تهران با خودروهای سواری روی نقشه ببنید را کلیک کنید.

روی نقشه ببینید!

پارک مهرگان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Kamran Bavar

  • وسایل نقلیه عمومی

اگر بخواهید با خط‌ های مترو تهران راهی پارک مهرگان شوید، باید در خط آزادگان به قائم باشید. نزدیکترین ایستگاه مترو به پارک مهرگان، ایستگاه مترو شهید محلاتی است. این نکته را در نظر داشته باشید که از ورودی مترو تا بوستان مهرگان شما ۲ کیلومتری فاصله دارید که می‌توانید با پیاده‌روی و یا یا استفاده از تاکسی‌های خطی خودتان را به پارک برسانید.
نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به بوستان مهرگان، ایستگاه شهید مژدی است. با پیاده شدن از اتوبوس شما در فاصله خیلی کوتاهی به پارک می‌رسید.

پارک مهرگان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Kamran Bavar

بیشتر بخوانید: پارک های غرب تهران برای تفریح کودکان


آشنایی با فضاها و امکانات پارک مهرگان شهرک نفت

پارک محلاتی یا به قول بچه‌ها پارک طنابی از بهترین پارک های تهران برای بازی بچه‌ها است. اینجا بهترین جا برای بالا رفتن از سازه‌های طنابی سخت و آسان است. این بوستان با داشتن فضای سبز مناسب و هوایی کوهستانی، انتخاب خوبی برای گذران بعد‌از‌ظهرهای گرم تابستان است.

  • مسیر پیاده روی در سطح‌های بدون شیب

از طرفی فضای کلی پارک در محوطه‌ای با شیب زیاد ساخته شده که هر سطحی طبقه‌بندی مجزا دارد و سطح صاف و بدون شیب دارد تا کسانی که میان‌سال هستند در این شیب‌ها پیاده‌روی راحتی داشته باشند. اگر بخواهیم سطح‌های شیب‌دار پارک مهرگان را از بالا تا پایین بگوییم، باید از محل پیاده روی و پیک نیک شروع کنیم و بعد به زمین اسکیت (با تجهیزات اسکیت اگرسیو و نمایشی و کافه) زمین بازی برسیم.

پیاده روی در پارک مهرگان

منبع عکس صفحه اینستاگرام mehreganpark

  • زمین بازی با سازه‌های طنابی

زمین بازی آخرین سطح شیب‌دار این پارک است که سه ردیف مجزا از سازه‌های طنابی هرمی و استوانه‌ای شکل را در خود جای داده است. طوری که شما هر چه به سمت پایین بروید درجه سختیش بالاتر می‌رود!

اینجا مخصوص بچه‌هایی است که عاشق وسایل بازی چالش‌برانگیز هستند نه تاب و سرسره معمولی که در همه پارک‌ها دیده می‌شود. در این محوطه کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال می‌توانند هم با لوازم طنابی و ورزشی بازی کرده و هم کمی روی خلاقیت خودشان کار کنند.

سازه های طنابی مهرگان

منبع عکس صفحه اینستاگرام mehreganpark

بیشتر بخوانید: شهربازی ژوپیتر تهران، سیاره فضایی برای بازی‌و‌شادی کودکان

  • زمین والیبال و فوتبال بوستان مهرگان

یک زمین فوتبال و والیبال با چمن مصنوعی در بوستان مهرگان برای علاقه‌مندان به فوتبال و والیبال همراه با توری و دروازه طراحی شده تا همه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. با این حال می‌توان گفت بوستان مهرگان از ورزشی‌ترین پارک‌های تهران است.

  • از دیگر امکانات رفاهی پارک مهرگان

البته در این پارک مسیر دوچرخه سواری، زمین اسکیت لیو، توالت عمومی، پارکینگ خودروهای سواری، نگهبانی و بوفه تنقلات هم وجود دارد تا شما بتوانید هم ورزش و تفریح کنید و هم از خوراکی‌های بوفه استفاده کنید. فقط یادتان باشد در این پارک از ریختن زباله و حتی ته سیگار خودداری کنید تا همه بتوانیم در کنار فرزندان خود از محیط تمیز و پاک لذت ببریم.

زمین اسکیت لیو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Vahid Arvan

بیشتر بخوانید: باشگاه اسب سواری کودکان، از تفریحات مینیاتوری بچه‌ها


نظر شما در مورد پارک مهرگان در شهرک نفت و محله شهید محلاتی چیست؟ آیا تابه‌حال به این پارک تهران رفته‌اید؟ سازه‌های طنابی آنجا را چطور دیدید؟ فرزندان شما این پارک را چقدر جذاب دانستند؟ آیا دوباره برای بازی و تفریح کودکان خود به این پارک می‌روید؟ نظرات و تجربیات شما راهنمای خوبی برای ما و خوانندگان تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

پارک مهرگان کجاست؟

این پارک در بزرگراه ارتش غرب، خیابان نخل، خیابان بلوار کنگان قرار دارد.

نزدیکترین مترو به پارک مهرگان کدام خط است؟

نزدیکترین ایستگاه مترو به پارک مهرگان، ایستگاه مترو شهید محلاتی است. البته مسیر پیاده روی هم در ادامه دارید که می‌توانید از تاکسی‌های خطی هم استفاده کنید.

پارک مهرگان چه فرقی با پارک های دیگر تهران دارد؟

تفاوت این پارک با دیگر پارک های تهران در وسایل بازی است. اینجا با داشتن سازه‌های طنابی کودکان به چالش کشیده می‌شوند ولی در پارک‌های دیگر وسایل بازی معمولی است و روی خلاقیت کودکان تاثیری ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.