پارک های غرب تهران برای تفریح کودکان

پارک های غرب تهران را می شناسید؟ اگر ساکن غرب تهران هستید، قطعا دوست دارید که کودکان خود را به پارک هایی مناسب برده و آنها را سرگرم کنید.خصوصا که یکی از راههای برقراری ارتباط با بچه های دیگر و لذت بردن از فضای اطراف رفتن به پارک است.در تهران امروز که همه خانه ها آپارتمانی شده و فضای آزادی برای بازی کودکانمان وجود ندارد،شاید بردن انها به پارک بتواند باعث تغییر روحیه آنها شود.در این مطلب تهران مبله مرجع اجاره آپارتمان مبله تهران بهترین پارک های غرب تهران را برای شما معرفی می کند.

پارک ژوراسیک سرزمین دایناسورها

این پارک زیبا در منطقه سعادت آباد قرار داردو یکی از بهترین پارک های غرب تهران محسوب می شود. این پارک نخستین پارکی در تهران است که دایناسورها را معرفی می کند.مجسمه های دایناسورها و اشکال آنها در سایزهای واقعی است که می تواند برای کودکان بسیار جذاب و سرگرم‌کننده باشد.

پارک ژوراسیک با دایناسورهای متحرک برای سرگرمی بچه ها

این دایناسورها به صورت متحرک هستند و دست و پای آنها حرکت می کند.این پارک با مساحت ۳۰ هزار متر مربع پارکی زیبا برای بازدید است.
آدرس پارک ژوراسیک:سعادت آباد،میدان بهرود،بلوار شقایق
شما برای بازدید از این پارک همه روزه می توانید در ساعت  ۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ شب از پارک دیدن کنید.

پارک شهدای خلیج فارس

دریاچه زیبا شهدای خلیج فارس باعث گسترش اطراف آن و تاسیس پارک شده است. این دریاچه با قرار گیری در شمال پارک جنگلی چیتگر یکی از مراکز مهم برای تعطیلات آخر هفته بسیاری از تهرانی ها است.
این دریاچه دارای ورودی های مختلفی است که از هر کدام از آنها می توانید به دریاچه برسید.سه ورودی در شمال و سه ورودی در شرق دریاچه قرار دارند.علاوه بر اینها در غرب و شمال غرب آن نیز ورودی وجود دارد.فضای بازی و فضای ورزشی نیز برای تفریح شما موجود است.آبشارهای مصنوعی نیز در آن قرار دارند که باعث زیبایی بیشتر آن شده اند. اگر با ماشین خود به این محل می روید پارکینگ نیز در چند ضلع دریاچه وجود دارد.دریاچه شهدای خلیج فارس با مساحت ۱۴۰ هکتار در ناحیه ۲۲ شهرداری تهران قرار دارد و  با وجود قرار گرفتن در مسیر بادهای مهم از آلودگی شهری به دور است.اگر قصد بازدید از پارک های غرب تهران را دارید این بوستان زیبا را از دست ندهید.
از چند مسیر می توانید به این پارک بروید:
اگر از بزرگراه تهران کرج می روید به سمت ابتدای کوهک بروید.
در بزرگراه همت غرب بعد از اتوبان آزادگان قرار دارد.
مسیر سومی که می توانید بروید بزرگراه همت شرق است.
از طریق مترو نیز می توانید به این محل بروید. در ایستگاه مترو چیتگر باید از مترو خارج شوید.سپس از پایانه شهید باقری می توانید به دریاچه شهدای خلیج فارس برسید.

پارک های غرب تهران | پارک جنگلی کوهسار

بوستان کوهسار در شمال غربی تهران و محله شهران قرار دارد. از نظر تقسمات شهرداری نیز در منطقه ۵ واقع شده است.اگر می خواهید به محله ای آرام و خلوت تر برای آخر هفته بروید این پارک گزینه ای مناسب است.به سبب قرار گیری در دامنه البرز آب وهوای خوبی نیز در این منطقه وجود دارد که برای فرار از آلودگی های شهر گزینه مناسبی است.

پارک کوهسار

عاشق بازی های هیجان انگیزی هستید که آدرنالین شما را بالا ببرید؟ این پارک بازی های خوبی برای شما دارد. بازی گلایدر ،چتر نجات،کایتا سواری از سرگرمی های آن است. اگر قصد رفتن به این مکان با خودروی شخصی دارید ،جاده ماشین رو هم برای دسترسی بهتر دارد.
در بزرگراه آبشناسان به سمت غرب بروید. سپس به سمت بلوار کوهسار بروید. اول جاده سولقان به پارک میرسید.
برای رفتن به این پارک باید به میدا شهران و سپس بلوار شهران بروید.این پارک در نزدیکی پمپ بنزین قرار دارد.

پارک های غرب تهران | پارک پردیسان با پرورش یوز آسیایی

پارک جنپلی پردیسان منطقه ای حفاظت شده است که تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.این پارک در منطقه شمال غرب تهران واقع شده که دسترسی خوبی به سایر نقاط تهران از جمله بزرگراه همت،بزرگراه فضل الله نوری،بزرگراه حکیم ،مرزداران و شهرک غرب دارد.

پارک پردیسان پارک های غرب تهران

بوستان پردیسان دارای موزه های تنوع زیستی و باغ وحش است. در موزه زیستی آن جیوانات مختلف تاکسیدرمی شده اند(تاکسیدرمی شکل خشک شده حیوانات است که درون بدن آنها را خالی می کنند و سپس ظاهر آنها دست نخورده خشک می شود).این پارک همه روزه بازدید زیادی دارد و مردم از سراسر تهران به این پارک می آیند.
یکی از قسمت های این پارک برای پرورش یوز آسیایی استفاده می شود.مرکز تحقیقات زیستی و جانور شناسی نیز در این پارک قرار دارد.

پارک نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه در  دره فرحزاد قراغر دارد و از نظر دسترسی بین بزرگراه همت،نیایش و غرب یادگار امام است.
این پارک با داشتن بخش های پیاده‌روی ،ورزشی و قسمت دوچرخه سواری  جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان پارک دارد.پارک روی دره قرار دارد و حالت پله ای آن باعث شده که شما بتوانید از دور هم پارک رو ببینید.رودخانه دره فرحزاد را می توانید در این پارک دلنشین ببینید که پارک را به دو قسمت تقسیم کرده است در بالای این رودخانه یک پل نیز قرار دارد.فضای بازی برای کودکان و استراحت گاه برای خانوادها این مکان را از مناطق خوب برای تعطیلات تهرانی ها تبدیل کرده است.

پارک جوانمردان

این پارک بین بزرگراههای حکیم و همت قرار دارد.با مساحت کلی پارک ۱۵۰ هکتار می توان آن را جز بزرگترین پارک های شمال غرب تهران محسوب کرد.این پارک با هدف جلوگیری از سیلاب ها و افزایش فضای سبز شهر تاسیس شده است و هرروزه افراد زیادی برای تفریح به این محل می آیند.

پارک گفتگو

پارک گفتگو که در محله گیشا قرار دارد محل نمایشگاه دائمی گل و گیاه است.طراحی زیبای این باغ برگرفته از معماری کشورهای اروپایی می باشد.
چندین باغ با معماری کشورهای مختلف در آن قرار دارد که هر کدام زیبایی خاصی دارند.این باغ ها شامل:باغ انگلیسی،باغ فرانسوی،باغ ایتالیایی هستند که با مجسمه ها و آبنماهای زیبایی مزین شده اند.بخش مخصوص پیاده‌روی و قسمت های مناسب با تردد معلولین نیز در نظر گرفته شده است.این پارک در سال ۱۳۸۲ در منطقه ۲ شهرداری تهران افتتاح شده است.
گونه های گیاهی مختلفی را می توانیم در این پارک زیبا ببینیم.در این فضا و محوطه بزرگ می توانید صنوبر،اقاقیا،چنار،توت و درختان دیگر را ببینید.زمین بازی،پارک،رستوران،زمین اسکیت سواری،کتابخانه و مسجد برای بازدیدکنندگان موجود است.

پارک جنگلی چیتگر

قطعا بیشتر تهرانی ها حتی یکبار هم شده به این پارک زیبا رفته اند.پارکی که وسعت زیاد و فضای سبز که درختانی بلند و سرسبز دارد.البته من برای تابستان ها این پارک را توصیه می کنم چون هوای ظهر گرم است ولی در تابستان هم اگر شب به پارک بروید هوا خنک است.این پارک دارای پیست دوچرخه سواری برای همه است.همچنین در بخشی از چیتگر می توانید باشگاه سوارکاری آن را ببینید.
علاوه بر اینها قسمت هایی از پارک کانال آبی می گذرد که به زیبایی آن می افزاید.این پارک در منطقه ۲۲ تهران و قسمت غربی آن واقع شده است.ولی از مزیت های این پارک قرار گرفتن در نزدیکی دریاچه چیتگر است.
مساحت آن ۹۵۰ هکتار است که این رقم آن را جز بزرگترین پارک های تهران قرار می دهد.آسانترین راه برای رفتن به چیتگر برای کسانی که ماشین ندارند استفاده از مترو است.در ایستگاه مترو چیتگر یا ایستگاه مترو ایران خودرو پیاده شوید و به پارک بروید.اگر هم قصد رفتن به پارک با ماشین دارید،از طریق بزرگراه تهران-کرج می توانید به آنجا بروید.
ولی توصیه من به شما این است که گردش خود در این پارک را موکول به آخر هفته نکنید. روزهای پنجشنبه و جمعه این پارک شلوغ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.