جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران برای سفر یک روزه

جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران، مکان هایی بسیار جذاب و دیدنی است که می تواند مقصدی بسیار جذاب و متفاوت برای تعطیلات آخر هفته همه ما باشد. در بین تمامی جاذبه های گردشگری که در شهر تهران و کرج وجود دارد، برخی از آن ها می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه های گردشگری باشد. چرا که طبیعتا جاهای دیدنی داخل شهر، تکراری شده و علاوه بر این، گاهی اوقات به دنبال مکان های گردشگری متفاوت و به دور از محیط شهری هستیم. و اینجاست که جاهای دیدنی اطراف پایتخت و شهر کرج، می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای ما باشد. موقعیت مکانی شهر کرج این امتیاز را برای آن ایجاب کرده که اطراف آن، به تعداد بسیار زیادی جاذبه های گردشگری و تفریحی وجود داشته باشد.

جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران، با داشتن محیط ها و چشم انداز های بسیار مناسب و بی نظیر، اوقات بسیار خوب و به یاد ماندنی ای را برای شما ایجاد کنند. جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران، در بخش های مختلف این دو شهر واقع شده است و هر کدام از آن ها به خودی خود، می تواند سفری خاطره انگیز را برای شما به همراه داشته باشد. بدون شک تا به حال برای شما هم پیش آمده که دوست دارید سفری چند روزه به زیبا ترین مکان های دیدنی ایران داشته باشید. اما متاسفانه مشغله های کاری و همچنین نبود شرایط، سبب می شود تا چندین ماه و حتی چند سال، امکان سفر کردن برایتان به وجود نیاید. و اینجاست که حتی به سفری یک روزه به اطراف شهر اکتفا می کنید.

جایی که بتوانید در طبیعت قدم بزنید و پس از گذشاندن یک روز در میان زیبا ترین و دیدنی ترین چشم انداز ها، تغییری در حال و هوای خود ایجاد کنید. و چه روز هایی بهتر از تعطیلات آخر هفته؟ زمانی که بتوان بهترین و عالی ترین اوقات را در آن سپری کردو  در نهایت، در کوتاه ترین زمان ممکن به خانه خود بازگشت. در ادامه این مطلب، قصد داریم تا برخی از دیدنی ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران را معرفی کنیم. مکان هایی که با داشتن چشم اندازی بسیار زیبا، حال و هوای شما را عوض کنند و اوقتی خوش را برای شما رقم بزنند. پس اگر دوست دارید تا با دیدنی ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی اطراف کرج و همچنین تهران آشنا شوید و مقصدی مناسب برای گردشگری های خود پیدا کنید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اطراف تهران و کرج کجا بریم؟

همانطور که می دانید، برخی از جاذبه های دیدنی کرج، به قدری جذاب و دیدنی هستند که شهرت بسیار زیادی دارند. در بین تمامی جاهای دیدنی این شهر، این مکان های گردشگری، همیشه مورد توجه تمامی توریستان بوده و همچنین تمامی ساکنین شهر کرج و تهران را به سمت خود جذب می کنند. اما این بار، بهتر است کمی از این محیط های تکراری فاصله بگیریم، و به سمت شما حرکت کنیم. چرا که در نزدیکی شهر کرج و در مسیر دسترسی به استان کازندران، می توان تعداد بسیار زیادی از جاذبه های دیدنی و گردشگری را یافت. جاذبه هایی که هر کدام از آن ها به خودی خود، دارای دیدنی ترین و جذاب ترین محیط ها هستند.

پس باید اشاره کنیم که با آگاهی از این جاهای دیدنی اطراف کرج، می توانید اوقاتی لذت بخش را در آن ها سپری کرده و در نهایت، با رانندگی در حدود 1 ساعت به خانه خود برسید. بهتر است که از قبل، همه چیز را درباره این جاهای دیدنی اطراف کرج بدانید و در نهایت، در بهترین زمان ها از آن ها بازدید کرده و مهم تر از همه، مورد نیاز ترین لوازم و تجهیزات را با خود به همراه ببرید.

لیست جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران

جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران، گزینه های بسیار عالی و مناسب برای ساکنین این رو شهر هستند. وجود فاصله ای بسیار کم در بین این دو شهر، سبب شده تا جاهای دیدنی اطراف این شهر ها، مکانی مطلوب و ایده آل برای بازدید از تمامی ساکنین این دو منطقه باشد. پس در ادامه، ایده آل ترین و جذاب ترین مکان ها و مسیر ها را برای سفری یک روزه به شما معرفی کرده ایم.

 

1.    پیست اسکی دیزین

یکی از جذاب ترین و محبوب ترین جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران، که همه ساله، نه تنها میزبان انبوهی از پایتخت نشینان و ساکنین شهر کرج است، بلکه تعداد بسیار زیادی از توریستان و گردشگران را از شهر های دیگر به سمت خود جذب می کند، پیست اسکی دیزین می باشد. پیست اسکی دیزین، یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین مکان های گردشگری می باشد که در فصول سرد سال، و در زمان بارش برف، عالی ترین و مناسب ترین گزینه برای بازدید می باشد. برای بازدید از پیست اسکی دیزین از شهر تهران، باید مسیری در حدود 81 کیلومتر را از سمت آزاد راه تهران شمال طی کنید.

اما برای دسترسی از شهر کرج، باید مسیری در حدود 90 کیلومتر را طی کرده و در نهایت، از طریق جاده چالوس به این مکان گردشگری دسترسی پیدا کنید. لازم به ذکر است که در فصول سرد سال، می توانید به قصد اقامت به این پیست رفته و با اقامت در هتل ها و سایر اقامت ها، بهترین و عالی ترین سفر یک روزه خود را تجربه نمایید.

2.    پارک جنگلی جهان نما

جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران بسیار متعدد و گوناگون هستند. یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران، که کاملا مناسب برای بازدید پایتخت نشینان و همچنین ساکنین کرج می باشد. این پارک جنگلی، که اتفاقا در آزاد راه تهران – کرج نیز واقع شده است، می تواند سفری هیجان انگیز و به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این پارک جنگلی، دارای پیشینه ای 50 ساله است که به واسطه آن، جذابیت بسیار زیادی را در بین مردم دارد. از جذابیت های پارک جنگلی جهان نما می توان به دریاچه ای بی نظیر و بسیار زیبا در داخل آن اشاره کرد که بتوانید بهترین و عالی ترین اوقت را در آن سپری نمایید.

فضای سبزی که در این پارک جنگلی وجود دارد، بسیار خاص و متفاوت بوده و همچنین درختان سر به فلک کشیده و کهنسالی درون آن وجود دارد. به همین سبب، اگر علاقه مند به پیک نیک کردن باشید و در نهایت، همراه با خود، خوراکی های خوشمزه را به همراه ببرید، می توانید ساعاتی متفاوت را گذرانیده و در نهایت، آخر هفته بسیار خوبی را به ثبت برسانید.

3.    آبشار هفت چشمه، از زیباترین جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران

یکی از جاذبه های گردشگری اطراف کرج و تهران، که بازدید از آن برای همگان واجب بوده و مهم تر از همه، می تواند سفر یک روزه بسیار عالی و به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند، آبشار هفت چشمه می باشد. آبشاری که با داشتن منظره و چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی، می تواند بهترین گزینه برای فاصله گرفتن از محیط شهری و تعویض آب و هوا باشد. پایتخت نشینان و همچنین ساکنین شهرکرج، می تواند برای بازدید از آبشار هفت چشمه در آخر هفته برنامه ریزی کرده و در نهایت، لحظاتی به یاد ماندنی را در این منطقه سپری نمایید. برای دسترسی به آبشار هفت چشمه، باید خود را به جاده چالوس برسانید، و علاوه بر لذت بردن از محیط بسیار جذاب و زیبای این جاده، و مرور خاطرات کودکی، به بازدید از یکی از زیباترین آبشار های اطراف کرج بروید.

آبشار هفت چشمه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری اطراف کرج و تهران، دارای آب و هوای بسیار خنک و مناسبی بوده و همانطور که از نام آن مشخص است، دارای 7 منشا می باشد. 7 عدد چشمه که هر کدام از آن ها، باعث تشکیل شدن یک آبشار شده و در نهایت، چشم انداز بسیار جذاب و دیدنی ای را ایجاد کرده است. آبشار هفت چشمه، دارای ارتفاع مختلفی بوده و در واقع، هر کدام از آبشار های آن، ارتفاع متعددی می باشد. اما باید اشاره کنیم که بیشترین ارتفاع آبشار های هفت چشمه، 5 متر است. در مسیر آب آبشار، و دقیقا درست در راه گذر آب، گونه های گیاهی رشد کرده اند و چشم انداز این منطقه را دو چندان کرده اند.

آبشار 7 چشمه از جاهای دیدنی چالوس، روستای ارنگه است که در کیلومتر 17 این جاده واقع شده است. هنگامی که به روستای ارنگه رسیدید، باید مسیری در حدود 45 دقیقا را پیاده روی کرده و در نهایت، به راحتی و آسانی، به این آبشار زیبا و دیدنی دسترسی پیدا کنید. بدون شک آبشار 7 چشمه مناسب ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری اطراف کرج و تهران است. آبشار هفت چشمه از شهر تهران، دارای فاصله ای در حدود 66 کیلومتری بوده و از شهر کرج نیز، 30 کیلومتر فاصله دارد.

4.    دره اندرسم

دره اندرسم، دره ای طولانی اما جذاب است که از جاذبه های دیدنی اطراف کرج و تهران به شمار می رود. این دره، دارای مسیری بسیار سرسبز و جذاب بوده و به همین سبب، می تواند بهترین و ایده آل ترین گزینه برای سفر شما باشد. دره اندرسم، دره ای است که درون آن، تعداد بسیار زیادی آبشار وجود دارد آبشار هایی که با داشتن ارتفاعات مختلف، می توانند سفری هیجان انگیز و به یاد ماندنی را برای شما رقم بزنند. البته باید اشاره کنیم که سختی مسیر دره اندرسم، کمی بالا بوده و تنها کوهنوردان حرفه ای و صخره نوردانی که مهارت بسیار زیادی دارند، می توانند از این دره بازدید نماییند.
در واقع باید اشاره کنیم که دره اندرسم، یکی از خطرناک ترین جاذبه های گردشگری اطراف کرج و تهران می باشد چرا که در سال های گذشته، سبب مفقود شدن و کشته شدن برخی از کوهنوردان شده است. اما با

این حال، زیبایی بیش از اندازه ای که این دره دارد، سبب می شود تا هر ساله، تعداد بسیار زیادی از کوهنوردان و صخره نوردان، اقدام به بازدید از این دره زیبا کنند. دره اندرسم با قرار داشتن در مسیر جاده چالوس، از آن دسته جاذبه های گردشگری است که پایتخت نشینان و همچنین ساکنین شهر کرج، می توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا نماییند.

5.    کندوان، از پربازدید ترین جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران

اما آخرید و زیبا ترین جاذبه های گردشگری اطراف کرج و تهران که با بازدید از آن، می توانید به یاد ماندنی ترین و لذت بخش ترین اوقت خود را سپری نمایید، کندوان می باشد. جایی که به آب و هوای عالی و سردش، و همچنین رستوران های بین راهی جذابش مشهور است. کندوان، از مناطقی است که در مسیر جاده چالوس واقع شده است و به همین سبب، ساکنین شهر کرج و همچنین پایتخت نشینان، می توانند به راحتی و آسانی به آن دسترسی پیدا کنند. اگر قصد داشته باشید تا از گرمای بیش از حد هوا در فصل تابستان فرار کنید، و به یکی از خنک ترین و زیبا ترین مناطق گردشگری بروید، توصیه می کنیم بازدید از کندوان را از دست ندهید.

همچنین باید اشاره کنیم که کندوان در فصل پاییز و زمستان، جذابیت های بسیار زیادی داشته و وجود آب و هوای بسیار سرد، سبب می شود تا افراد بسیار زیادی به سمت آن جذب شوند. در واقع باید اشاره کنیم که یکی از لذت بخش ترین و عالی ترین تفریحات برای تجربه سفر یک روزه و بازدید از جاذبه های گردشگری اطراف تهران و کرج در فصول سرد سال، بازدید از کندوان، است. در این بازدید می توانید از یکی از رستوران های این منطقه، یک چایی با نبات بگیرید و همانطور که در محیط بیرونی رو به منظره کوهستان های سرپوشیده از برف ایستاده اید، و سرمای هوا پوستتان را لمس می کند، با نوشیدن چای داغ، لذت وصف ناشدنی ای را تجربه نمایید. نا گفته نماند که غذاهای تمامی این رستوران ها بسیار خوشمزه بوده و می توانید طعم بی نظیر آش های این منطقه را نیز بچشید.

 

6.    دریاچه تار و هویر

دریاچه تار، یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری اطراف تهران و کرج است. البته باید اشاره کنیم که این دریاچه، بیشتر به تهران نزدیک است و ساکنین شهر تهران، می توانند در زمان کم تری به آن دسترسی پیدا کنند. دریاچه تار، دریاچه ای نزدیک به کوه دماوند است که می تواند بهترین گزینه برای کمپینگ و گردشگری باشد. لازم به ذکر است که محیط اطراف این دریاچه، کاملا حفاظت شده بوده و به همین علت، با به همراه بردن لوازم کمپینگ، می توانید سفری لذت بخش و عالی را تجربه نمایید. در اطراف دریاچه تار، می توان انبوهی از گونه های گیاهی یافت کرد که زیبایی و چشم انداز منطقه را دو چندان کرده و به همین سبب، می تواند تاثیرات بسیار زیادی در حال و هوای شما داشته باشد.

بازدید از جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران را از دست ندهید!

جاهای دیدنی اطراف کرج و تعران، بسیار متنوع و گوناگون هستند و به همین سبب، پیدا کردن بهترین و مناسب ترین مقاصد گردشگری کمی سخت است. اما باید اشاره کنیم که اگر دوست دارید تا از زیبا ترین و دیدنی ترین مناظر و چشم انداز ها بازدید کنید، توصیه می کنیم بازدید از جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران که در مطالب بالا به آن ها اشاره کردیم را از دست ندهید. بدون شک بازدید از این جاذبه های گردشگری، اوقاتی بسیار عالی و به یاد ماندنی را برای شما رقم زده و می تواند تاثیرات بسیار زیادی را در تغییرات روحیاتتان داشته باشد.

اگر سایر جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران که بسیار جذاب و دیدنی هستند را می شناسید آن ها را به ما معرفی نمایید. همچنین اگر از جاهای دیدنی اطراف کرج و تهران که در این مطلب آن ها را معرفی کرده ایم بازدید کرده اید، تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.