کافه آندورا، خانه رویاهای شما

کافه آندورا یکی از کافه های معروف محله چهارراه ولیعصر و میدان انقلاب است. این کافه در یک خانه قدیمی هشتاد ساله تاسیس شده که همیشه پر از اکیپ‌های دوستانه و دانشجویی است. در منو کافه آندورا هر غذایی به شیوه خودش اسم‌گذاری شده تا جایی که همه سلیقه‌های مختلف را جواب می‌دهد.
اینجا عصرها محلی برای دورهمی‌های دوستانه است تا جایی که اگر چشم‌تان را بچرخانید می‌بینید که دانشجوها دسته دسته دور میزهای کوچک و بزرگ کافه نشسته‌اند و باهم گپ می‌زنند. پس اگر محدودیت وقت دارید به کافه دوست داشتنی آندورا بروید تا هم با هم نسل‌های خود بیشتر باشید و هم از غذاهای خوشمزه آنجا میل کنید.


چرا کافه آندورا به کافه دانشجویی معروف شده؟

شاید شما هم از آن دسته از دانشجوهایی هستید که چک کردن قیمت پیش از رفتن به یک کافه برایتان مهم باشد. با این حساب باید گفت کافه آندورا تهران قطعا انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. چون هم حجم غذایی خوبی برای سیر کردن دارد هم قیمتی مناسب که با جیب یک دانشجو همخوانی داشته باشد.
البته اینجا در کنار قیمت مناسب، لوکیشن خوبی هم دارد. دانشجویان می‌توانند در نزدیکی دانشگاه تهران و در زمان استراحت بین دو کلاس به آندورا بروند. راستی زمان سفارش تا آماده سازی هم اینجا به‌خاطر شرایط افراد خیلی زود و بدون کمترین معطلی انجام می‌شود.

کافه های تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Derakhshan

بیشتر بخوانید: بهترین کافه های تهران، لذت کافه‌گردی‌ با تهران مبله


چطور به کافه آندورا برویم؟

 اگر دوست دارید بدانید که آدرس کافه آندورا کجاست؟ باید بگوییم این کافه در خیابان ایرانشهر، پایین تر از سمیه، پلاک ۵۷ قرار دارد. با کلیک روی نقشه زیر می‌توانید به این آدرس بروید.

روی نقشه ببینید!

خانه قدیمی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Babak Babakinejad

برای رفتن به این کافه می‌توانید از اتوبوس‌های BRT و یا خط های مترو تهران استفاده کنید. 

  • دسترسی با استفاده از خطوط مترو

نزدیکترین مترو به کافه آندورا ایستگاه مترو فردوسی است. 

  • دسترسی با اتوبوس‌های BRT

ایستگاه اتوبوس فردوسی در نزدیکی میدان فردوسی شما را با پیاده‌روی کوتاهی به آندورا می‌رساند. البته اگر حوصله پیاده‌روی ندارید با تاکسی‌های خطی که در خیابان ایرانشهر هستند، ادامه مسیر را طی کنید.

کتابخانه کافه آندورا

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mostafa Amini (Mostafa Adventure)

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


حال و هوای کافه آندورا چطور است؟

کافه آندورا یک کافه دو طبقه جذاب است که طبقات آن هر کدام ویژگی خاص خودش را دارد. شما اگر بخواهید با دوستان‌تان لحظاتی را در این کافه بنشینید هم می‌توانید در حیاط با درختان پر از لانه پرندگان بنشینید و هم در زیرزمین و طبقه اول.
به اینکته توجه کنید که سیگار کشیدن در محوطه آندورا آزاد است و شما مشکلی از این جهت نخواهید داشت.

لانه پرندگان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Derakhshan

طبقه اول کافه آندورا اتاق‌های اختصاصی دارد و برای کسانی که به‌دنبال فضایی خصوصی‌تر و پر جا هستند بسیار مناسب است. البته این طبقه با آینه‌ها و دکوراسیون نوستالژیک و قدیمی تزیین شده که واقعا دیدنی است.

فضای vip

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Babak Babakinejad

طبقه دوم کافه هم پر از کتاب، دفتر، لوازم تحریر و اکسسوری‌های خلاقانه و دوست‌داشتنی است. کسانی که طرفدار کتاب و اینجور وسایل هستند می‌توانند اینجا را برای نشستن انتخاب کنند. البته در این طبقه ساعتی را فارغ از هرچیزی مشغول کتاب خواندن می‌شوید.

فضای کافه های تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Babak Babakinejad

رفتار پرسنل کافه آندورا بی‌نظیر است و شما می‌توانید طعم قهوه، کیک‌، پاستا و کوکتل‌‌های آنجا را امتحان کنید. با همه این چیزهایی که گفتیم کافه آندورا دیگر حرفی برای گفتن نمی‌گذارد و باید سریع دست به‌کار شد و برای یک دورهمی جذاب مهمان آنجا شد.
به این نکته توجه داشته باشیدکه اگر به موسیقی تند با صدای بلند و دود سیگار حساس هستید از رفتن به این کافه صرف‌نظر کنید.

کافه گردی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ramin Payandeh

بیشتر بخوانید: کافه های خاص تهران را از کجا پیدا کنیم؟


منو آندورا چه جذابیتی برای مشتریان دارد؟

منوی غذا و نوشیدنی‌های کافه آندورا کمی متفاوت‌تر از کافه‌های دیگر است. طوری که وقتی شما آن را می‌بینید، نمی‌دانید که کدام را سفارش دهید. اینجا ما به طور خلاصه از منو آندورا برایتان خواهیم گفت تا به راحتی بتوانید متناسب با ذائقه و سلیقه خود از غذا و یا نوشیدنی‌های آندورا مبل کنید.

  • صبحانه‌های آندورا

اگر سحر خیز هستید و دوست دارید صبحانه را در کافه‌ای دنج نوش جان کنید، کافه آندورا بهترین جاست. در این کافه شما می‌توانید صبحانه‌های با اسم عجیب یا نوستالژیک را سفارش دهید. بهترین صبحانه در آندورا مودیلیانی است که با ترکیبی از نان تست، هش براون، قارچ، بیکن، سوسیس، نیمرو، پنیر چدار و لوبیا تهیه می‌شود. این صبحانه طعم فوق‌العاده‌ای دارد.
اژدها وارد می‌شود اسم یکی دیگر از صبحانه‌های آندورا است که اگر چندین بار هم به این کافه رفته باشید باز برایتان خوردنش جذاب است و دوست دارید دوباره آن را سفارش دهید.
خوراک لوبیا، املت و سوسیس تخم مرغ هم از دیگر صبحانه ایرانی آندورا هستند که حس نوستالژیک را در هر کسی زنده می‌کنند.

صبحانه های کافه

منبع عکس صفحه اینستاگرام  cafeandorra

  • غذاهای اصلی، ایرانی و ملل

شاید شما با دوستان خود بخواهید به آندورا بروید و خودتان را مهمان یک وعده غذایی خوشمزه کنید. از بابت غذا اینجا دیگر خیالتان راحت است، چون غذاها متنوع بوده و شما دغدغه‌ای نخواهید داشت. منو غذاهای اصلی، ایرانی و ملل آندورا بدون شک شما را راضی به‌خانه برمی‌گرداند.

اگر هوس خوردن غذاهای خاص کرده‌اید، پالپ فیکشن (سینه مرغ، چیپس خلال، قارچ، پیاز داغ، کاهو)، گلادیاتور (فیله گوساله،  چیپس خلال، قارچ، پیاز داغ، کاهو) رولینگ استونز (سینه مرغ رول شده، بیکن، پنیر چدار و موزارلا، سیب زمینی سرخ شده) ژوگوبونیتو (نان بیکن، قارچ، فلفل دلمه پنیر موزارلا، سیب زمینی سرخ شده) می‌تواند بهترین پیشنهاد برای شما باشد.

منو کافه آندورا

منبع عکس صفحه اینستاگرام  cafeandorra

البته خوردن غذاهای ملل در کافه آندورا لذت خاص خودش را دارد. چون اینجا شما می‌توانید انواع غذاهای چینی، روسی، تایلندی، هندی و ترکی پیدا کنید. در این میان چومین یکی از آن غذاهای چینی آندورا است که با نودل، فلفل دلمه، سینه مرغ گریل شده، هویج، جوانه و بادام تهیه می‌شود که مزه خوبی دارد.

ژیواگو از غذاهای روسی آندورا است که با استفاده از پوره سیب زمینی، فیله گوساله، قارچ، پیاز کاراملی و خامه تهیه می‌شود که برای کسانی که طعم متفاوتی را دوست دارند تجربه‌ کنند اید‌ه‌آل است.

فراید رایس تایلندی که با برنج سرخ شده، فیله گوساله، سبزیجات گریل شده و جوانه درست می‌شود از دیگر غذاهای این کافه است.

شعله و اسکندر کباب آندورا هم مخصوص کسانی است که علاقه‌مند به خوردن غذاهای تند هندی و یا گوشتی ترکیه‌ای هستند.

آندورا

منبع عکس صفحه اینستاگرام  cafeandorra

پنیر برشته، کباب تابه، پلوتن، شامی ترش، آلبالو پلو (فقط روزهای جمعه)، آب دوغ خیار، لوبیا کباب و پلو میگو هم از غذاهای ایرانی آندورا هستند که می‌توانید سفارش دهید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

  • استیک و پاستاها

لدزپلین، استیک مرغ، سوپرانو از جذاب‌ترین استیک‌های آندورا هستند که برای یکبار هم که شده باید آن را تست کرد. هملت، لازانیای گوشت، بلونز، کیل بیل، اتللو، قارچ و خامه و هیچکاک هم در منو پاستاهای آندورا هستند که می‌توانید از هریک که مطابق میل‌تان است سفارش دهید.

  • ماکتل‌ها و نوشیدنی‌ها

نیروانا، دارک نایت، بدخشان، مده آ، راسکول نیکوف، هیث لجر، جریره اسرارآمیز، مگنولیا طالبی و پرتقال کوکی از ماکتل‌های کافه آندورا هستند که با داشتن اسم‌های عجیب غریب، طعم خیلی خوشمزه‌ای دارند.

نوشیدنی‌ها

منبع عکس صفحه اینستاگرام  cafeandorra

  • پیش غذاها و سالادها

میرزاقاسمی، یانگ پاپ، حمص گوشت و بدون گوشت، باب مارلی، کیم کی دوک، سوپ جو و کشک بادمجان در منو آندورا طرفداران خود را دارد و شما اینجا می‌توانید هر کدام که دوست دارید را سفارش دهید. البته اگر سالادخور هستید در آندورا سالاد فانتین، سزار مرغ، فتوش، تارزان و سالاد میگو حال‌تان را خوش می‌کند

سالاد

منبع عکس صفحه اینستاگرام  cafeandorra

در آخر باید بدانید که اسم‌ غذاها و نوشیدنی‌های کافه آندورا از فیلم‌ها و شخصیت‌های خارجی گرفته شده و کمی ترکیب غذاها و نحوه سرو آن‌ها دست‌کاری شده تا برای جوان‌ها جذاب‌تر باشد.
البته اگر می‌خواهید از محتویات غذاهای جدید در منو آندورا بیشتر بدانید سعی کنید قبل از سفارش حتما از پرسنل مجموعه سوال کنید تا برای شما توضیحات لازم را دهند.

لیست کافه رستوران های تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس SeeNow

بیشتر بخوانید: لیست بهترین تفریحات تهران ؛ معرفی مراکز تفریحی شهر تهران


اطلاعات و راه های ارتباطی با کافه آندورا

آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر، پایین تر از سمیه، پلاک ۵۷

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۳۲۳۰۲۱

صفحه اینستاگرام: cafeandorra‌

وب سایت: https://www.khaneh-andorra.cafe

ساعت کاری: یکشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۲۳.۳۰ و شنبه‌ هم از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۳:۳۰ باز است.

خونه رویا

منبع عکس گوگل مپ، عکاس erfan azizi

بیشتر بخوانید: تئاتر شهر تهران کجاست؟


خلاصه که آندورا جایی است که می‌توانید ساعت‌ها در آنجا وقت بگذرانید و اصلا خسته نشوید. شاید شما قبلا به این کافه رفته باشید از تجربه‌های خود به ما بگویید. اینکه فضای کافه را چطور دیدید؟ آیا اینجا واقعا یک کافه دانشجویی و جوان پسند است؟ از نظر منو غذایی آندورا را چطور دیدید؟ اگر غذا و یا نوشیدنی خاصی را آنجا خوردید به ما بگویید که طعم و کیفیت آن چطور بود؟ شما رفتن به این کافه را به بقیه پیشنهاد می‌دهید؟
قطعا نظرات ارزشمند شما راهنمای خوبی برای خوانندگان تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

کافه آندورا کجاست؟

این کافه در خیابان ایرانشهر، پایین تر از سمیه، پلاک ۵۷ قرار دارد.

منو کافه آندورا چطور است؟

منوی غذا در کافه آندورا کمی متفاوت‌تر از کافه‌های دیگر است. شما می‌توانید اینجا از غذاهای مختلف و نوشیدنی‌های متنوع نوش‌جان کنید.

ساعت کاری کافه آندورا تا چند است؟

این کافه از یکشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۲۳.۳۰ و شنبه‌ هم از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۳:۳۰ باز است.

آیا در کافه آندورا می‌توان سیگار کشید؟

بله در این کافه محدودیتی برای سیگار کشیدن ندارید و می‌توانید در محوطه بیرونی و داخلی سیگار دود کنید. 

کافه آندورا برای چه کسانی مناسب است؟

آندورا جایی است که جوان‌ترها و دانشجویان محیط آن را بیشتر دوست دارند و شما می‌توانید با رفتن به این کافه با هم سن‌وسالان خود آنجا بنشیند و گپ بزنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.