قله اسپید چال از مسیرهای کوهنوردی سبک در زمستان

قله اسپید چال با ارتفاع ۳۲۲۵ متر روی یک خط الراس نعلی شکل قرار دارد. این قله با داشتن مسیر زیبا و راحت در لیست بهترین مسیرهای کوهنوردی تهران قرار گرفته است. اگر خیال می‌کنید آنقدر در کوهنوردی ماهر نیستید که بتوانید مسیرهای پر پیچ‌و‌خم و شیب‌های تند قله‌ها را تحمل کنید، می‌توانید به قله اسپیدچال بروید و با پیاده‌روی در شیب‌های کم، لذت یک کوهنوردی ملایم را به در کنار دوستان‌تان تجربه کنید.


چطور به قله اسپید چال برویم؟

قله اسپیدچال در نزدیکی روستای امامه لواسان و در کنار مهرچال و پیرزن کلون (کلوم) قرار دارد.

روی نقشه ببینید!

کوهنوردی در لواسان

منبع عکس صفحه اینستاگرام saeidtaheri.91

این قله‌ از جنوب به قله‌های کلوگان و ورجین و از شرق به قله‌های آتشکوه و ساکا می‌رسد. قله اسپید چال با توجه به موقعیت مرکزی، نمای بسیار مناسبی به روستای امامه دارد.
اگر بخواهید با ماشین شخصی راهی اسپیدچال شوید اول باید به روستای امامه بروید و ماشین خود را در روستا پارک کنید. البته همیشه فضای کافی در روستای امامه برای پارک ماشین پیدا می‌شود، مگر در مواقعی که تعداد کسانی که برای کوهنوردی می‌روند تعدادشان زیاد باشد.

برنامه صعود قله اسپید چال

منبع عکس صفحه اینستاگرام saeidtaheri.91

بیشتر بخوانید: مراکز خرید لوازم کوهنوردی تهران کجاست؟


درجه سختی قله اسپید چال چطور است؟

قله اسپیدچال از نظر درجه سختی در رده مسیرهای کوهنوردی راحت قرار دارد. شما با هر میزان آمادگی جسمانی می‌توانید در مسیر اسپید چال پیمایش داشته باشید. شیب این قله در بعضی جاها کمی تند است و رفت‌و‌برگشت به آن تقریبا بین پنج تا هفت ساعت در حالت قدم معمولی پیمایش آن زمان می‌برد. این قله در زمستان برای صعود کوهنوردان در روزهای برفی بسیار مناسب است و از نظر ایمنی خطرات کم‌تری دارد.
یادتان باشد که سرویس بهداشتی در مسیر قله اسپید چال وجود ندارد و تنها سرویسی که اینجا پیدا می‌شود در روستای امامه است.

درجه سختی قله اسپید چال

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Mostafa Mottaghi Niya

بیشتر بخوانید: معرفی مسیرهای کوهنوردی تهران


حالا اگر اهل پیاده‌روی هستید و می‌خواهید در مسیرهای راحت کوه‌پیمایی کنید، کافی است راهی لواسان شوید. برای این کار کافی است به فکر اجاره خانه مبله در شرق تهران باشید تا به‌راحتی راهی لواسان شده و با اقامت در این خانه‌ها لحظات خوشی را در کنار همراهانتان رقم بزنید.


آیا شمام هم اهل کوهنوردی هستید؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است چه اهل تهران باشید و چه اهل دیگر شهرهای ایران باید لذت کوهنوردی در کوه‌های تهران را تجربه کرده باشید. اگر شما هم در اسپیدچال لواسان به کوهنوردی رفته‌اید. برایمان از نظرات و تجربه‌های خود بنویسید.


سوالات متداول

قله اسپید چال کجای تهران است؟
این قله در لواسان و در روستای امامه است که شما با یک ساعت رانندگی می‌توانید به آنجا برسید.
درجه سختی قله اسپید چال چقدر است؟
اسپید چال از مسیرهای کوهنوردی سبک تهران است که درجه سختی آن یک است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.