جاذبه های گردشگری تهران در پاییز

تهران در پاییز مناظر و چشم انداز های بسیار جذاب و دیدنی ای دارد. با توجه به این که شهر تهران، در دامنه های رشته کوه البرز قرار گرفته است، هر ساله، شاهد حجم مناسبی از بارش ها در این شهر هستیم. و به همین واسطه، می توان دریافت که با فرا رسیدن فصول سرد سال، به ویژه فصل پاییز، میزان بسیار زیادی از بارش ها به همراه آب و هوای بسیار عالی و بی نظیر در این منطقه ایجاد می شود. البته در کنار این مساله، باید بیان کنیم که وجود مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری که در دل طبیعت قرار دارند، سبب شده تا جاذبه های گردشگری تهران در پاییز، بسیار متعدد و گوناگون شوند.

جاذبه هایی که بازدید از آن ها برای هر فردی واجب است و البته همه ساله، گردشگران و  توریستان متعدی با سفر به شهر تهران، مجذوب زیبایی های این مکان ها می شوند. به طور کلی، پاییز یکی از بهترین و عالی ترین فصول می باشد که همه ساله، می توان چهره ی بسیار جذاب و دیدنی ای از طبیعت را نظاره گر شد. البته باید اشاره کنیم که اگر با برخی از مناسب ترین و بهترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز آشنا باشید، می توانید بهترین و به یاد ماندنی ترین اوقات را سپری کنید. به همین سبب، لیستی از بهترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز آماده کرده ایم تا بتوانید برای بازدید از آن ها در فصل پاییز برنامه ریزی کنید.

در ادامه این مطلب، با چندین مورد از جذاب ترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز، که منظره ی بسیار جذاب و بی نظیری پیدا می کنند رو به رو می شوید. اگر علاقه مند به فصل پاییز و همچنین، زیبایی های این فصل هستید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. بدون شک پس از آشنایی با این جاذبه های گردشگری، بلافاصله برای بازدید از آن ها برنامه ریزی خواهید کرد.

تماشای زیباترین مناظر در پاییز تهران

شهر تهران، شهری است که در طی چند سال گذشته، پروژه های متعددی در خصوص احداث فضای سبز در آن اجرا شده است. در واقع به هر سمتی از شهر که برویم، می توانیم فضاهای سبز بسیار گسترده ای را مشاهده کنیم که هر کدام از آن ها، منظره بسیار جذاب و زیبایی را به نمایش گذاشته اند. به واسطه وجود این فضاهای سبز گسترده، پاییز تهران رنگ و بوی بسیار جذابی دارد. به خصوص اگر در فصل پاییز، باران نیز در حال باریدن باشد. زمین خیس و هوا عالی باشد. چه بهتر از این که به تماشای مناظر و چشم انداز های بی نظیر بروید؟ در لیست زیر می توانید اسامی برخی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز را مشاهده کنید.

شاید با برخی از آن ها آشنایی نداشته باشید. پس مطالعه این لیست را از دست ندهید.

لیست جاهای دیدنی تهران در پاییز

بدون شک، با توجه به وسعت بسیار زیادی که شهر تهران دارد، می توان با گزینه های بسیار زیادی برای گشت و گذار رو به رو شد. اما طبیعت، برخی از مناظر به قدری زیبا و دیدنی هستند که نمونه آن ها در هیچ کجای دیگر وجود ندارد. در واقع برخی از جاذبه های گردشگری تهران بسیار بکر و دیدنی هستند که می توانند گزینه بسیار خوبی برای گشت و گذار در پاییز باشند.

 

–    پارک طناب، متفاوت ترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز

در میان تعداد بسیار زیادی از پارک های تفریحی که در تهران وجود دارد، پارک طناب یکی از متفاوت ترین آن ها است. حتی باید اشاره کنیم که امکاناتی که در پارک طناب وجود دارد، در هیچ کدام از سایر پارک های تهران دیده نشده است. به همین سبب باید اشاره کنیم که پارک طناب، یکی از مناسب ترین و عالی ترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز است که بازدید از آن در این فصل برای تمام پایتخت نشینان واجب است. در پارک طناب، می توان با سازه های بسیار جذاب و بی نظیری که با کمک طناب ساخته شده اند رو به رو شوید.

سازه هایی که می توان از آن ها بالا رفت و به تماشای چشم انداز بی نظیری که به سمت شهر تهران وجود دارد پرداخت. جالب است بدانید که در بالای برج هایی که با استفاده از طناب ساخته شده اند، تشک هایی برای نشستن تعبیه شده است. به همین سبب، پس از بالا رفتن از این طناب ها، می توانید بر روی این تشک ها بنشینید و از منظره رو به روی خود لذت ببرید. اگر قصد سفر به پارک طناب را دارید، توصیه می کنیم یک روز ابری را برای بازدید انتخاب کنید. چرا که بتوانید بدون وجود گرمای زیاد هوا، و تابش مستقیم خورشید، از حال لذت ببرید.

–    پل طبیعت

یکی از سرسبز ترین و زیبا ترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز، پل طبیعت می باشد. در واقع باید اشاره کنیم که در تمامی سطح شهر تهران، نمی توان این حجم از فضای سبز و سرسبزی را مشاهده نمود. پل طبیعت، بزرگ ترین پل غیر خودرویی در خاورمیانه است که به عنوان یکی از عالی ترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز شناخته شده است. با سفر به این پل آن هم در فصل پاییز، می توانید منظره ای بی نظیر از درختان رنگارنگ را مشاهده کنید. منظره ای که رو به سمت شمال و جنوب تهران وجود دارد. در بخش شمالی می توان رشته کوه های البرز که بر فراز آن ها، سفیدی برف وجود دارد را مشاهده نمود. و در بخش جنوبی آن نیز می توان منظره بسیار زیبایی از شهر تهران را دید.

در اطراف پل طبیعت، می توان درختان سر به فلک کشیده و بسیار بلندی را مشاهده کرد که بر روی تپه های این منطقه واقع شده اند. با وجود فصل پاییز می توان رنگ های بسیار خوبی از نارنجی، قرمز، و زرد را نیز مشاهده نمود. اگر باران نیز ببارد، منظره ی بکر و بسیار بسیار جذابی ایجاد می شود که بازدید از آن برای همگان واجب است. اگر شما نیز دوست دارید تا از زیبا ترین و دیدنی ترین مناظر و چشم انداز ها در پاییز تهران را مشاهده کنید، بازدید از پل طبیعت برای شما واجب است.

–    پارک ملت

یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین پارک های شهر تهران، پارک ملت می باشد. پارکی جذاب که یادگاری از دوران قاجار بوده و امروزه، افراد بسیار زیادی برای بازدید از آن، مسافت های طولانی را طی کنند. در واقع جالب است بدانید که در بین تمامی پارک ها و جاذبه های گردشگری تهران، پارک ملت، جزو اولین اولویت های هر فردی برای بازدید می باشد. شما می توانید به راحتی و آسانی، به بازدید از پارک ملت بروید و در نهایت، اوقاتی به یاد ماندنی و لذت بخش را در این منطقه سپری کنید. البته نا گفته نماند که نام پارک ملت، در لیست جاذبه های گردشگری تهران در پاییز نیز جای دارد.

چرا که این پارک، در تمامی فصول جذابیت های خاص خود را دارد. اما مناظر و چشم انداز هایی که در فصل پاییز از این جاذبه گردشگری به نمایش گذاشته می شود، به قدری جذاب و دیدنی است که بدون شک، نمونه آن در هیچ کجای دیگر یافت نخواهد شد. پارک ملت تهران، به عنوان یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز، دارای درختان انبوه و سر به فلک کشیده ای است که در این فصل، به رنگ های قرمز  و زرد و نارنجی در می آید. با توجه به این که درون پارک ملت، دریاچه ای مصنوعی وجود دارد و در کنار آن، گونه های مختلفی از پرندگان، مانند پلیکان، لک لک، اردک، غاز، و بسیاری از پرندگان دیگر وجود دارد.

به همین سبب، وجود نم نم باران و قدم زدن در این پارک، بسیار بسیار لذت بخش است. به خصوص اگر بر روی تپه های این پارک رفته و چند دقیقه ای را بر روی چمن های این تپه ها بنشینید. آرامشی وصف ناشدنی در پاییز برایتان به وجود می آید که دوست دارید تا ساعت ها در این منطقه بمانید و از فضا لذت ببرید.

–    دربند، از جاهای تفریحی شمال تهران

کوهنوردی، و قدم زدن بر روی شیب کوه ها، به همراه تماشای مناظر جذاب و دیدنی، بسیار لذت بخش است. دربند، یکی از شلوغ ترین و پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری در تهران می باشد که بازدید از آن در فصل پاییز را به شدت توصیه می کنیم. بدون شک، یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز، که هر فردی باید بازدید از آن را تجربه کند، دربند می باشد. مسیری بسیار جذاب و دیدنی که می توانید، لذت بخش ترین و عالی ترین اوقات خود را در آن مناطق سپری کنید و همچنین باید اشاره کنیم که می توانید در مسیر پیاده روی خود، سری به رستوران های این منطقه بزنید و طعم بی نظیر غذای آن ها را بچشید. به طور کلی، توصیه می کنیم بازدید از دربند تهران را از دست ندهید.

–    سفری نیم روزی به اوشان فشم در پاییز

در اطراف شهر تهران، می توان مناطق بکر و بسیار زیبایی را در طبیعت پیدا کرد. مناطی که چشم انداز ها و مناظر بسیار زیبا و دیدنی ای را به نمایش گذاشته اند. دره اوشان فشم، یکی دیگر از مقاصد جذاب و دیدنی است که به عنوان زیباترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز معرفی می شود. در فصل پاییز، آب و هوای بسیار عالی و بی نظیری در این منطقه حکم فرما می شود و شما می توانید اوقاتی لذت بخش و به یاد ماندنی را در آن تجربه نمایید. اگر در یک آخر هفته پاییزی، قصد کردید تا به یکی از مقاصد جذاب و دیدنی در نطدیکی شهر تهران بروید، دره اوشان فشم مناسب ترین گزینه برای شما است.

چرا که در این فصول، می توانید با بارش قطرات ریز باران در این منطقه رو به رو شوید و از همه بهتر، چشم انداز های بسیار خاص و متفاوتی را مشاهده کنید. این مقصد، با شهر تهران دارای فاصله ای در حدود 30 یا 35 کیلومتر می باشد و به همین سبب، می توانید به راحتی به آن سفر کرده و سفر نیم روزه ای را تجربه کنید. لازم به ذکر است که روستاهای متعددی در این منطقه قرار دارد که می توانید عالی ترین و بهترین اوقات خود را در این مناطق سپری نمایید و دیدنی ترین و جذاب ترین مناظر و چشم انداز ها را مشاهده کنید. توصیه می کنیم بازدید از دره اوشان فشم که از جذاب ترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز است را از دست ندهید و حداقل یک بار از نزدیک شاهد مناظر دیدنی و حال خوبی که در فصل پاییز در این مناطق وجود دارد باشید.

–    کردان، از زیباترین جاهای تفریحی اطراف تهران

از دیگر جاذبه های گردشگری تهران در پاییز، روستای کردان می باشد. روستایی بسیار جذاب و دیدنی که می توانید لذت بخش ترین و به یاد ماندنی ترین اوقات خود را در این مناطق بگذرانید. البته باید اشاره کنیم که  کردان نیز همانند اوشان فشم، کمی با شهر تهران فاصله دارد. اما با این حال، باید اشاره کنیم که پاییز های کردان، بسیار بسیار جذاب و دیدنی هستند. به ویژه که آب و هوا در این منطقه بسیار خوب بوده و در نهایت، می توان شاهد وجود درختان رنگارنگ با برگ هایی بسیار زیبا و دیدنی بود. گذر رودخانه ای پر آب از این منطقه، جذابیت آن را دو چندان کرده است.

اگر علاقه مند به پیاده روی در طبیعت هستید و دوست دارید تا در آب و هوایی بی نظر، در کنار مناظر و چشم انداز های زیبا و دیدنی باشید و قدم بزنید، توصیه می کنیم بازدید از روستای جذاب و زیبای کردان را از دست ندهید.

–    باغ فردوس، باغ تفریحی تهران در پاییز

باغ فردوس، یکی دیگر از جذاب ترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز است که بازدید از آن بر هر فردی واجب است. باید اشاره کنیم که این جاذبه گردشگری، علاوه بر داشتن جنبه ی تاریخی و فرهنگی، جنبه ی گردشگری و تفریحی نیز دارد. بدون شک، این جاذبه گردشگری در تمامی فصول سال، چشم انداز بسیار زیبایی دارد. اما در فصل پاییز، می توان این منطقه را در زیبا ترین حالت خود دید. زمانی که زمین این موزه از نم باران خیس شده و برگ های درختان زمین را پوشانده اند. همچنین باید اشاره کنیم که چشم اندازی که این عمارت در فصل پاییز به خود می گیرد بسیار جذاب و دیدنی است.

اگر دوست دارید در محیط داخلی شهر تهران، از بی نظیر ترین و جذاب ترین مناظر و چشم انداز ها دیدن کنید، توصیه می کنیم بازدید از باغ فردوس را از دست ندهید.

–    پارک جمشیدیه

اما آخرین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری تهران در پاییز که بازدید از آن برای همگان واجب است، پارک جمشیدیه می باشد. پارک جمشیدیه، از آن دسته از جاذبه های گردشگری است که در فصل پاییز، منظره ای بسیار جذاب و زیبا به خود می گیرد. البته باید اشاره کنیم که پس از بازدید از پارک جمشیدیه، زیبایی های این پارک شما را مجذوب خود کرده. به طوری که دوست دارید تا ساعت ها در این منطقه بمانید و از مناظر جذاب و دیدنی این منطقه بازدید کنید. درختان این پارک، از گونه های مختلفی هستند که از آن ها می توان به مواردی همچون بید مجنون، سرو، اقاقیا، چنار، افرا، زبان گنجشک، و … اشاره کرد. از زیبایی های فصل پاییز این است که در این مواقع، می توان رنگ های بسیار جذاب و دیدنی ای را در این درختان مشاهده نمود.

 

به طور کلی قدم زدن در این پارک، در هر فصلی بسیار لذت بخش است. اما در فصل پاییز می توان لذت وصف ناشدنی ای را از هوا دریافت کرد. نا گفته نماند که در این پارک، می توان شاهد حضور حیوانات متعددی بود که زیبایی های این جاذبه گردشگری را چند برابر کرده است. پس به طور کلی توصیه می کنیم در اولین فرصت، برای بازدید از پارک جمشیدیه برنامه ریزی کنید. این پارک سنگ فرش می باشد و در نتیجه، منظره ای بسیار جذاب تر و دیدنی تر را ایجاد می کند.

بازدید از جاذبه های گردشگری تهران در پاییز را از دست ندهید!

پاییز تهران، بسیار جذاب است. وجود عوامل مختلف در کنار هم، سبب شده تا بتوان لذت وصف ناشدنی ای را از تماشای محیط زیبای اطراف دریافت نمود. با فرا رسیدن فصل پاییز، می توانید برای بازدید از جاذبه های گردشگری تهران در پاییز که در لیست بالا ذکر شده اند برنامه ریزی کنید و در نهایت، لذت بخش ترین و خاطره انگیز ترین خاطره خود را بسازید. بی شگ یکی از عالی ترین اوقات عمر خود را با بازدید از این مناطق به دست خواهید آورد.

تک تک این جاذبه های گردشگری تهران در پاییز، چشم انداز های متفاوتی را به نمایش گذاشته اند. به همین سبب بازدید از تمامی آن ها را در نظر بگیرید تا در نهایت بتوانید لذت بخش ترین اوقات خود را بگذرانید. اگر تا به حال، از جاذبه های گردشگری تهران در پاییز که در لیست زیر ذکر شده اند، دیدن کرده اید، تجربیات و خاطرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سایر جاذبه های دیدنی تهران در پاییز را می شناسید که بازدید از آن ها بسیار لذت بخش بوده و مناظر و چشم انداز های بسیار جذابی در آن مناطق وجود دارد، آن ها را به ما معرفی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.