بام ولنجک تهران، شب‌های تهران را از اینجا ببین

بام ولنجک همان بامی است که نه‌ فقط خود تهرانی‌ها، بلکه خیلی از گردشگران هم آن را با بام توچال اشتباه می‌گیرند. دلیل این اشتباه هم بیشتر به‌خاطر نزدیکی به بام توچال برمی‌گردد. اینجا همان جایی است که شما می‌توانید از شلوغی‌های تهران فرار کنید و به آغوش آرام این بام پناه ببرید.
حالا اگر تماشای غروب در یک منظره‌ زیبا را در تهران می‌خواهید با ما در تهران مبله راهی بام ولنجک شوید.


چرا باید به بام ولنجک رفت؟

باید بگوییم همه آدم‌ها به طور ذاتی حس آرامش و سکوت را دوست دارند. دقیقا همین موقع است که آرزو می‌کنند، ای کاش در تهران شلوغ و پرترافیک جایی برای آرامش و رفع این خستگی وجود داشت. همین حس‌وحال عجیب می‌تواند یکی از دلایلی باشد که شما را مشتاق رفتن به بام ولنجک کند. چون تماشای منظره شهر از قاب فوق‌العاده زیبای این بام در کنار سکوت و آرامش جان و روح آدمی را تازه می‌کند.

بام های معروف تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahbod Ebrahimi

بیشتر بخوانید: تهرانگردی در شب ؛ معرفی بهترین بام های تهران


شب های تهران را باید از قاب تماشایی بام ولنجک دید

بام ولنجک از بام‌های شناخته نشده تهران است که محیطی آرام و خلوت دارد‌.
در این بام خبری از امکانات، کافه‌رستوران و تفریحات هیجانی نیست. شما می‌توانید فقط روی نمیکت‌هایی که آنجا گذاشته شده بنشینید و تهران را از دورنمای شهر تماشا کنید و از هوای تمیز آنجا تا می‌توانید نفس بکشید.
بام ولنجک از بام‌هایی است که در شب بسیار تماشایی است. شما می‌توانید شب در هوای دلپذیر بام ولنجک پیاده‌روی کنید و از مناظر و نورهای رنگارنگ اطراف لذت ببرید. از آنجا که بام ولنجک در کوچه پس کوچه‌های شهر قرار دارد، گذشتن از این محله‌ها برای رسیدن به بام جذابیت اینجا را چندین برابر می‌کند.

بام ولنجک در شب

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Pedarpour

بیشتر بخوانید: رستوران های اوین ولنجک، از لوکس‌ترین تا دنج‌ترین


چه موقعی بهتر است به بام ولنجک برویم؟

بهترین زمان رفتن به بام ولنجک هنگام طلوع خورشید است که هوا بسیار دلپذیر و مناظر اطراف تماشایی است. البته که شب هم اینجا به‌شدت تماشایی است اما آلوده و شلوغ است.

تماشای غروب از بام

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Pardis Dalvand

بیشتر بخوانید: لوکس ترین مناطق تهران برای اقامت کدامند؟


چطور خودمان را به بام ولنجک برسانیم؟

اگر می‌خواهید راهی بام ولنجک شوید باید در تهران به آدرس ولنجک، میدان گلریزان، خیابان گلستان دوم و خیابان بوستان سوم بروید.

روی نقشه ببینید!

مسیر پیاده‌روی شما از همین جا شروع می‌شود با عبور کردن از محله‌های قدیمی ولنجک با دیدن خانه‌های قدیمی حس نوستالژیک خواهید داشت. حتی با آمدن بوی غذاهای خانگی قدیمی‌های این محل در خانه‌های ویلایی کهنه و حیاط‌دار به یاد خانه‌ مادربزرگ‌هایمان می‌افتید که عجب صفایی داشت. همه این‌ چیزهایی که گفتیم که همه با روح‌وروانتان بازی می‌کنند، پس سعی کنید تا می‌توانید از تماشای مناظر تهران با گذشت از این کوچه‌ها لذت ببرید.

بام های تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس maryam gh

بیشتر بخوانید: عجیب ترین تفریحات تهران را میشناسید؟


بهترین مسیر دسترسی به بام ولنجک

شما اگر بخواهید به بام ولنجک بروید دو راه دارید:

  • استفاده از ماشین شخصی

برای رسیدن به بام ولنجک شما می‌توانید از وسیله شخصی استفاده کنید و در نزدیکی بام در فضای آزاد پارک کنید و بقیه راه را پیاده بروید. البته اگر روزهای جمعه و تعطیلی اینجا را برای تفریح انتخاب می‌کنید یادتان باشد که از نظر پارکینگ ممکن است در ساعت‌های اول صبح کمی به مشکل بخورید.

  • استفاده از وسایل نقلیه عمومی

مترو: شاید بخواهید برای رفتن به بام ولنجک تهران از خطوط مترو تهران استفاده کنید، برای این کار کافی است در هر نقطه تهران که هستید خودتان را به خط یک کهریزک به تجریش برسانید و در ایستگاه میدان تجریش پیاده شوید و با ایستگاه‌های خطی تجریش به سمت بام ولنجک بروید.

اتوبوس‌های تندرو: بهترین وسیله برای رسیدن به بام ولنجک، اتوبوس‌های BRT در چمران هستند که باید در ایستگاه ولنجک پیاده شوید و خود را با تاکسی به بام برسانید.

تاکسی: تاکسی‌های شهری که از اتوبان چمران هم عبور می‌کنند، گزینه دیگری هستند که می‌توانید به‌جای اتوبوس‌های تندرو از آن‌ها استفاده کنید. 

دسترسی به بام

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Davood Seyfi4

بیشتر بخوانید: نقشه بی آر تی تهران، حرکت در سرعت‌های بالا فارغ از ترافیک‌


از آنجا که در تهران بام‌های خلوت و ناشناخته زیادی وجود دارد، خیلی از بام‌ها هنوز هم ناشناخته است. آیا شما اسم این بام های ناشناخته را می‌دانید؟ به کدام یک از آنها رفته‌ایدو حس و حال شما در آنجا چطور بوده؟
شاید هم در بین بام های تهران شما قبلا به بام ولنجک رفته‌اید از حال‌وهوای آنجا بگویید که چطور بود؟ آیا بام دیگری را می‌شناسید که مثل بام ولنجک کمتر کسی در تهران آن را بشناسد؟ نظرات شما راهنمای خوبی برای خوانندگان ما در تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

آیا بام ولنجک همان بام تهران است؟
خیر. بام ولنجک در نزدیکی بام تهران قرار دارد و ماهیت آن‌ها باهم فرق می‌کند.
آدرس دقیق بام ولنجک کجاست؟
این بام در منطقه ولنجک، میدان گلریزان، خیابان گلستان دوم و خیابان بوستان سوم قرار دارد.
آیا بام ولنجک امکاناتی برای بازدیدکننده‌ها دارد؟
خیر. در این بام خبری از امکانات، تفریحات هیجانی و کافه رستوران نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.