میدان هفت حوض، جایی برای خرید و شکم‌گردی در شرق تهران

نیم‌قرن پیش در محله نارمک تهران نزدیک به ۱۰۰ میدان ساخته شد که میدان نبوت یا هفت حوض از معروف‌ترین آنهاست. این میدان با هفت حوض کوچک که البته این روزها به تعداد حوض‌های آن اضافه شده، محلی شناخته شده برای تهرانی‌ها در بورس زیورآلات و جواهرات، بوتیک‌های لباس، مغازه‌های کیف‌و کفش فروشی و هر چیزی که بخواهید است.

این مطلب تهران مبله مخصوص معرفی میدان هفت حوض است. میدانی که برای تفریح و بازارگردی در شرق تهران حرف زیادی برای گفتن دارد. پس در ادامه با ما باشید تا درباره میدان هفت حوض یا نبوت بیشتر بدانید.


میدان نبوت یا هفت حوض کجاست؟

اولین سوالی که در مورد میدان نبوت و یا هفت حوض به ذهن هر کسی ممکن است پیش آید، این است که میدان هفت حوض کجای تهران است؟ در پاسخ شما باید گفت این میدان در منطقه ۸ تهران و در محله قدیمی نارمک قرار دارد.
شما برای آن‌که خودتان به میدان نبوت و یا هفت حوض برسانید، باید به حد فاصل خیابان بهمن شرقی و مهران پور در شرق تهران بروید و در ادامه مسیر به سمت خیابان مدائن، چمن غربی و شرقی و خیابان سروان بختیاری حرکت کنید تا به این میدان زیبا برسید.

میدان های تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس مهرداد فقیری

بیشتر بخوانید: اجاره آپارتمان در تهران چه مزایایی دارد؟


حالا چطور می‌توان به میدان هفت حوض رفت؟

میدان هفت حوض یا همان سرسبز خودمان اسم میدانی است که همه آن را به‌خاطر داشتن جنس‌های خوش قیمت و خوب می‌شناسند.

اگر می‌خواهید میدان هفت حوض تهران را این‌بار برای خرید انتخاب کنید باید به شما تبریک بگوییم، چون شما تنها نیستید و تقریبا همه اینجا را برای بازارگردی و خرید انتخاب می‌کنند، پس امروز در محله نارمک تا می‌توانید خرید، تفریح و گشت‌وگذار کنید.

  • دسترسی با مترو

تهران به‌خاطر موقعیتی که دارد جدا از محبوبیت‌های خاص خودش همیشه پرترافیک است.

به‌همین خاطر رفت‌و آمد در تهران کمی چالش برانگیز است و شاید به دلیل شلوغی یا نبود مسیری آسان بخواهیم از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنیم. حالا شما اگر بخواهید با مترو به میدان هفت حوض بروید، نزدیکترین مسیر دسترسی با مترو، ایستگاه سرسبز است.

این ایستگاه در خط صادقیه به فرهنگسرا قرار دارد و شما در ایستگاه سرسبز که پیاده شوید تا میدان نبوت راهی ندارید.

بیشتر بخوانید: با نقشه مترو تهران، چهارگوشه تهران را بهم بدوزید

  • دسترسی با اتوبوس بی آٰ تی

گزینه دیگر برای رفتن به میدان هفت حوض، اتوبوس‌های بی آر تی است. شما می‌توانید از دو خط علم و صنعت به بیهقی و علم و صنعت به خاوران استفاده کنید. 

خط خاوران کلا دو ایستگاه دارد که یکی از آن‌ها ایستگاه آیت است. حالا اگر ایستگاه آیت را انتخاب کنید، در نزدیکی میدان هفت حوض هستید و تنها با چند دقیقه پیاده‌روی به میدان می‌رسید.

اما اگر بخواهید از ایستگاه بیهقی استفاده کنید، در نزدیکی ایستگاه مترو سرسبز از قطار‌ پیاده می‌شوید و تا میدان فاصله زیادی ندارید.

  • دسترسی با خودرو شخصی

آخرین گزینه برای رفتن به محله هفت حوض، ماشین شخصی خودتان است. در این مسیر شما باید خودتان را اول به شرق تهران و اتوبان رسالت برسانید. 

توجه داشته باشید که در اطراف میدان هفت حوض، پارکینگ‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید خودرو خود را آنجا پارک کنید و دیگر نگرانی از بابت جای پارک نداشته باشید.

راستی اگر شما تا به حال تجربه بازدید از میدان هفت حوض تهران را نداشته‌اید، برای مسیریابی روی نقشه  ببینید را کلیک کنید تا با موقعیت دقیق این میدان و مسیرهای دسترسی آن آشنا شوید.

روی نقشه  ببینید!

محله هی شرق تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس z a

بیشتر بخوانید: نقشه بی آر تی تهران، حرکت در سرعت‌های بالا فارغ از ترافیک‌


شلوغ ترین زمان بازدید از میدان هفت حوض کی است؟

اگر فکر می‌کنید هر زمانی به این میدان تهران بروید از گشت‌و‌گذار و خرید لذت می‌برید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. چون این میدان گاهی به قدری شلوغ است که شما جای سوزن انداختن در آن پیدا نمی‌کنید.

در نظر داشته باشید شلوغ ترین زمان میدان هفت حوض، یکی دو ساعت قبل از غروب آفتاب یعنی از ۵ تا 6 عصر شروع می‌شود و تا ساعت ۱۰ یا ۱۱ شب ادامه دارد.

پس اگر به قصد خرید می‌خواهید به میدان نبوت بروید، سه ساعت قبل از غروب راهی این بازار شوید‌، چرا که به گرمای ظهر نمی‌خورید و خبری از آن شلوغی‌ها و همهمه‌های شبانه هفت حوض نیست.

میدان هفت حوض

منبع عکس گوگل مپ، عکاس مهرداد فقیری

بیشتر بخوانید: پارک های آبی تهران، موجی از شادی و هیجان فقط در چند ساعت


از بازارهای اطراف میدان نبوت و یا هفت حوض چه چیزهایی می‌توان خرید؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در هفت حوض نارمک از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید پیدا کنید. حالا فرقی ندارد که به قصد خرید چه کالایی به آنجا رفته‌اید، در هر صورت به احتمال زیاد دست خالی به خانه بر‌نخواهید گشت.

  • مانتوهای منطقه هفت حوض، شیک پوشی با قیمت مناسب و کیفیت عالی

از محبوب‌ترین چیزهای این منطقه که در بین همه تهرانی‌ها هم معروف است، مانتوهای هفت حوض است که شهرت دارند و برای کسانی که سخت‌پسند هستند می‌توانند در فروشگاه‌ها و پاساژهای میدان نبوت بگردند تا آنچه که دوست دارند و باب سلیقه‌شان است را بخرند.

  • کفش فروشی هفت حوض، کفش و کیف های باکیفیت را از اینجا بخرید

از دیگر چیزهایی که در این میدان پرطرفدار تهران است همین کفش فروشی‌های این منطقه است. اگر می‌خواهید کفش خوب و باکیفیت برای خودتان و یا حتی اعضای خانواده‌تان بخرید، اینجا یکی از بهترین جاهایی که می توانید نیازتان را با قیمت مناسب پیدا کنید.

البته که این‌ انتهای ماجرا نیست. اگر اجناس این مغازه‌ها و فروشگاه‌ها شما را راضی نکرد، مراکز خرید هفت حوض تهران هنوز مانده‌اند تا شما را راضی کنند.

آبنما هفت حوض

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Keivan K

بیشتر بخوانید: محله های شرق تهران

  • مرکز خرید نبوت، مرکز خریدی کوچک اما کار راه بینداز در شرق تهران

مرکز خرید نبوت در هفت حوض سه طبقه دارد و شما باید بدانید که این مجموعه خیلی بزرگ نیست. اینجا شما می‌توانید از انواع برندها و کالاهای باکیفیت و خوب خرید کنید.

شاید یکی از بزرگترین مشکل مرکز خرید نبوت، نداشتن آسانسور است. اگر با پله مشکل دارید و یا سالمند کنارتان است، امکان بازدید از این فروشگاه متاسفانه برایتان وجود ندارد.

 

مرکز خریدهای تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس peyman Amiri

بیشتر بخوانید: اجاره خانه مبله، اقامتی بی‌دردسر در جای‌جای تهران

  • مرکز خرید امرالد استار، از مدرن ترین مرکز خریدهای منطقه نارمک تهران

مرکز خرید امرالد استار که زمان زیادی از افتتاح آن نمی‌گذرد، مرکز خرید مدرن در میدان هفت حوض است. در این مرکز خرید شما در کنار فروشگاه‌هایی که اجناس متنوع دارند، می‌توانید از فودکورت برای پذیرایی، پارکینگ رایگان، وای فای و تالار پذیرایی هم استفاده کنید.

یادتان باشد که مرکز خرید نبوت و امرالد استار تقریبا روبه‌روی هم هستند و شما می‌توانید برای بازدید از این مراکز خرید میدان نبوت بین مترو سرسبز و هفت حوض جابه‌جا شوید.

  •  سون سنتر، هر‌ چیزی که بخواهید اینجا پیدا می‌کنید

سون سنتر در جنوب غربی میدان هفت حوض قرار دارد، اینجا جایی است که هر چیزی که به دنبالش هستید را می‌توانید پیدا کنید.

 

هفت حوض تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس مهرداد فقیری

بیشتر بخوانید: موتورسواری صحرایی اتوبان بابایی، اوج هیجان‌و‌شادی فقط اینجاست


مغازه‌ها و اغذیه فروشی‌های میدان هفت حوض را فراموش نکنید

یکی از جذابیت‌های میدان نبوت همان مغازه‌های خوردنی است. دورتادور این میدان به همراه پیاده‌رو آن اغذیه فروشی است. بدون شک اگر در محله هفت حوض باشید این مغازه‌ شما را وسوسه می‌کنند که حتما چیزی در آنجا بخورید.
البته در کنار اغذیه‌ها، رستوران و فست فود هم دیده می‌شود که شما بتوانید گزینه دیگری هم برای خورد و خوراک در هفت‌حوض داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


خلاصه که باید گفت فضای سبز دلنشین، آلاچیق‌ها، نیمکت‌ها، فضای پارک دوچرخه، وسایل ورزشی، نورپردازی های زیبا در شب، حوض‌های داخل میدان و دیدنی‌های اطراف میدان نبوت همه‌و‌همه دست‌به‌دست هم دادند تا میدان هفت حوض یکی از پرطرفدارترین و شلوغ ترین های جاهای دیدنی تهران باشد.

شاید شما قبلا به این میدان تهران رفته‌ باشید. این میدان شرق تهران را چطور دیدید؟ اگر تجربه‌ای از خرید در بازارهای هفت حوض را دارید به ما از میزان رضایت خود بگویید. قطعا نظرات شما راهنمای خوبی برای خوانندگان تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

میدان هفت حوض کجای تهران است؟

این میدان در منطقه ۸ تهران و در منطقه نارمک است که شما برای رفتن به آن باید به آدرس حد فاصل خیابان بهمن شرقی و مهران پور، خیابان مدائن، چمن غربی و شرقی و خیابان سروان بختیاری بروید.

نزدیکترین مترو به میدان نبوت یا هفت حوض کدام ایستگاه است؟

ایستگاه مترو سرسبز شما را به راحتی به سمت میدان هفت حوض می‌برد.

شلوغ ترین زمان میدان هفت حوض کی است؟

یک ساعت قبل از غروب و تا ساعت ۱۱ شب این میدان شلوغ است و شما اگر قصد خرید از بازارهای هفت حوض را دارید پیشنهاد می‌کنیم دو تا سه ساعت قبل از غروب به آنجا بروید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.