میدان شوش، در نزدیکی بازار لوازم خانگی، ظرف و ظروف تهران

میدان شوش را همه با بازار معروف شوش می‌شناسند، بازاری که بورس بلور و کریستال، چینی و لوازم آشپزخانه است. تا جایی که تهرانی‌ها و افرادی که در دیگر شهرهای ایران هستند، به سراغ این بازار می‌روند تا جدیدترین ظرف و ظروف و وسایل شیشه‌ای و بلور را ببینند و از آن‌ها خرید کنند.
حالا اگر می‌خواهید در مورد راه‌های دسترسی به میدان شوش، بازارها و مرکز خرید، امکانات و جاهای دیدنی نزدیک  این محله قدیمی تهران بدانید، همراه ما باشید.


آدرس میدان شوش تهران کجاست و چطور به آنجا برویم؟

میدان شوش تهران روی نقشه در محدوده‌ جنوب شرقی و در منطقه ۱۵ تهران قرار دارد.
این میدان از شمال با خیابان شوش و خیابان نیلی، از جنوب با خیابان هفده شهریور، خیابان رضاخانی و بلوار رجب نیا همسایه است. خیابان فداییان اسلام، خیابان ری و خیابان صاحب جمع هم در غرب میدان هستند. محله‌های ‌باغ آذری، مولوی، کوثر، طیب، مظاهری و بی‌سم هم دسترسی خوبی به این میدان دارند.
برای اینکه
ادرس‌ میدان شوش تهران را دقیق روی گوگل مپ پیدا کنید، روی نقشه ببینید را کلیک کنید:

روی نقشه ببینید!

میدان شوش کجاست منبع عکس گوگل مپ، عکاس Abolfazl Saberi

راه‌های رسیدن به میدان شوش با خودرو شخصی، مترو و اتوبوس

شما برای دسترسی به این میدان می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا دستی راهی این محدوده تهران شوید. 

دسترسی با خودرو شخصی

اگر قصد رفتن به میدان شوش با خودرو شخصی دارید، نزدیک‌ترین بزرگراه به میدان شوش، بزرگراه بعثت است که به خیابان هفده شهریور وصل می‌شود.
شما می‌توانید در روزهای عادی هفته از ساعت ۱۸ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۳ وارد محدوده کنترل طرح ترافیک شده و به میدان شوش و بازار شوش بروید.
فقط این نکته را بدانید که به‌خاطر قرار گرفتن محله شوش در محدوده طرح ترافیک تهران، پیشنهاد ما برای بازدید از میدان و خرید از بازار شوش استفاده از وسایل نقلیه عمومی است تا بدون دغدغه جای پارک و جریمه شدن اینجا بگردید.

 

فاصله میدان آزادی تا میدان شوش تهران منبع عکس گوگل مپ، عکاس Monty Ferdowsi

دسترسی با مترو و اتوبوس

شاید هم تصمیم گرفتید که با وسایل نقلیه عمومی به میدان شوش بروید. در این حالت باید از هر گوشه از تهران که هستید، خودتان را به مترو خط یک تهران (خط قرمز) برسانید و در ایستگاه شوش پیاده شده و راهی خروجی مترو شوید. 

  • استفاده از ایستگاه مترو شوش

ایستگاه مترو شوش در تقاطع خیابان خیام و خیابان شوش قرار دارد. شما می‌توانید ادامه مسیر را پیاده و یا با تاکسی و اتوبوس طی کنید.

 

ایستگاه مترو شوش

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Abolfazl Saberi

  • استفاده از ایستگاه مترو میدان آزادی

البته اگر مسیر شما از پایانه آزادی باشد، فاصله میدان آزادی تا میدان شوش تهران را باید با مترو خط زرد بروید. در این مسیر شما سوار مترو ایستگاه میدان آزادی به سمت کلاهدوز می‌شوید و در ایستگاه دروازه دولت پیاده شده و خط عوض کنید.
اینجا خط قرمز به سمت کهریزک را سوار شوید و در ایستگاه شوش پیاده شده و بیرون بروید. بعد از خروج از ایستگاه با اتوبوس یا تاکسی خودتان را به میدان شوش برسانید.

  • استفاده از ایستگاه مترو راه آهن

برای رسیدن به محله شوش، می‌توانید از ایستگاه مترو راه آهن هم در خط قائم به آزادگان استفاده کنید. مسافران می‌توانند با پیاده شدن از مترو راه آهن، از طریق اتوبوس و تاکسی‌های که آنجا هستند، مستقیم به سمت میدان شوش و از آنجا به بازار شوش بروید.

هر چند فاصله مترو شوش تا میدان شوش کم است اما می‌توانید ادامه مسیر را پیاده و یا با ماشین بروید. اگر حوصله پیاده‌روی دارید، می‌توانید با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده‌روی به این میدان برسید.

  • استفاده از اتوبوس پارک وی به راه آهن

دسترسی به شوش با استفاده از اتوبوس‌های شمال به جنوب تهران (پارک وی به سمت پایانه معین) امکانپذیر است. در این خط شما در پایانه معین از اتوبوس پیاده شده و به سمت شرق میدان راه‌آهن حرکت کنید.

البته اتوبوس‌های بی آر تی و تاکسی‌های شهری تهران هم می‌توانند به‌راحتی در هر کجای تهران که هستید، شما را به شوش و بازار آنجا برسانند. 

تاکسی های شهری شوش

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mahsa hasani

بیشتر بخوانید: نقشه بی آر تی تهران، حرکت در سرعت‌های بالا فارغ از ترافیک‌


شاید این روزها بخواهید برای سفرهای کاری، درمانی و حتی تفریحی خود راهی تهران شوید. اولین کار اجاره اقامتگاه در تهران است. ما در تهران مبله با اجاره آپارتمان های مبله در تهران قرار است شما را در بهترین واحدهای اقامت دهیم. واحدهایی که همگی امکانات خوب و نظافت هتلینگ دارند.
اگر حساس به تمیزی هستید، باید بدانید که تیم نظافتی ما در آپارتمان‌های مبله مستقر هستند.
از نظر رفت‌وآمد و تعداد نفرات هم شما محدودیتی ندارید و به‌راحتی می‌توانید مهمانی و دورهمی بگیرید و یا دوستان‌ خود را به واحد خود دعوت کنید.


چرا میدان شوش از قدیم تا الان همیشه شلوغ و پررفت‌وآمد بوده؟

اگر به تهران قدیم برگردید و گذر کوتاهی به عکس‌ میدان شوش تهران داشته باشید، می‌بینید که این میدان در قدیم از مهمترین محله های تهران بوده و بازار بزرگ میوه و تره بار تهران هم در آنجا قرار داشت. طوری که همه تهرانی‌ها و حتی مردم دیگر شهرهای ایران به این بازار می‌آمدند تا خریدها خود را از آنجا انجام دهند. 

از طرفی دروازه شاه عبدالعظیم یکی از آن راه‌های دسترسی به تهران بود که در نزدیکی میدان شوش قدیم قرار داشت.
باید بدانید که مردم برای وارد شدن به تهران باید از دروازه شاه عبدالعظیم استفاده می‌کردند، همین دلیلی بود تا این میدان در گذشته شلوغ و پرتردد شود.

این روزها هم بیشترین شلوغی شوش به‌خاطر نزدیکی به بازار شوش است. چون این بازار قطب‌ خرید بلور و لوازم خانگی در ایران است. پس کمتر کسی را در تهران  و حتی دیگر شهرهای ایران می‌توان پیدا کرد که شوش و بازار آنجا را نشناسند.

دروازه شوش

منبع عکس گوگل مپ، عکاس مهرداد فقیری

بیشتر بخوانید: از زندگی در تهران قدیم و محله های آن چه میدانید؟


خرید و بازدید از بازار شوش در نزدیکی میدان شوش

میدان شوش اسم قدیمی‌ترین و پرمشتری‌ترین میدان های تهران است که از قدیم‌ تا الان بورس خرید ظرف و بلور، شیشه و چینی بوده است. در این میان بازار شوش از بازارهای معروف لوازم خانگی و آشپزخانه تهران در میدان شوش است. در این بازار شما می‌توانید لوازم ریز و درشت خانه را با قیمت‌ها و برندهای خوب پیدا کنید.
خوب است بدانید که بیشترین لوازمی که در بازار شوش به فروش می‌رسند، بلور و شیشه، ظروف چینی و لوازم آشپزخانه است. اگر می‌خواهید سرویس‌های پذیرایی خوب، دکوری‌ها شیک خانه، ظروف پلاستیکی و لوازم برقی با‌کیفیت بخرید، راهی بازار شوش تهران شوید.
راستی تنوع محصولات در بازار شوش خیلی زیاد است، اگر از قبل ندانید که چه چیزهایی را می‌خواهید از این بازار بخرید، حتما خسته و سردرگم می‌شوید. پس اگر به قصد خرید به بازار شوش می‌روید، قبل از رفتن لیست لوازمی که می‌خواهید بخرید را حتما بنویسید.
یادآوری می‌کنیم که در بازار شوش تهران، از کنار دست فروش‌ها به‌همین راحتی رد نشوید، چون خیلی وقت‌ها شما می‌توانید کالای مورد نظر خود را با قیمت خوب از آن‌ها بخرید.

بورس لوازم خانگی در شوش

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Abolfazl Saberi

معروف‌ترین پاساژهای بازار شوش تهران 

پاساژ قصر بلور، شهرداری، ایرانیان، الغدیر، ثامن، جهان، تیمچه نایی، رضایی، پرنسا، تاج، نور، میلاد، مهتاب، کیش، ناصر، صدف، الماس، گاراژ خاکی، سرای سبز، دنیای بلور و جهیزیه ایران از شناخته‌شده‌ترین پاساژها و مراکز خرید بازار شوش هستند. شما می‌توانید برای خرید جهیزیه، لوازم خانگی و وسایل ریز و درشت آشپزخانه به پاساژها و مراکز خرید بازار شوش بروید.

مرکز خرید جهیزیه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس hr kh

بیشتر بخوانید: بورس خرید ظرف در تهران کجاست؟


امکانات تفریحی و ورزشی محله شوش

در نزدیکی شوش می‌توانید از جاهای دیدنی تهران، پارک‌ها و فضاهای ورزشی استفاده کنید که در ادامه هر یک را جداگانه توضیح می‌دهیم:

  • کاروانسرای خانات؛ بورس خشکبار تهران

کاروانسرای تاریخی خانات هم در نزدیکی بازار و میدان شوش ارزش دیدن را دارد. این کاروانسرا از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی تهران است که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. اگر قصد خرید آجیل و خشکبار عمده در تهران را دارید راهی این کاروانسرا در نزدیکی میدان شوش و بازار بزرگ تهران شوید.

  • پارک بعثت؛ با دریاچه مصنوعی قایقرانی و استخر در نزدیکی میدان شوش

این پارک از قدیمی‌ترین پارک های تهران است که دریاچه قایقرانی و شهربازی خوبی دارد. استخر بعثت از مهمترین بخش‌های پارک بعثت است که مجهز به سونا و جکوزی است. این استخر سانس‌های مخصوص خانم‌ها و آقایان دارد و ساکنان نزدیک این میدان می‌توانند از آن استفاده کنند. 

دریاچه پارک بعثت

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Homan Bagherpour Najafabad

  • استادیوم کارگران؛ بزرگترين و فعالترين مجموعه ورزشی تفریحی در جنوب تهران

 این استادیوم در محله شوش و در خیابان خزانه بخارائی شمالی و در قسمت شمال غربی میدان شوش قرار دارد. شما می‌توانید در استادیوم کارگران از استخر سرپوشیده و سالن‌های مجهز به تجهیزات پرورش اندام استفاده کنید.
البته در استادیوم کارگران کلاس‌های آموزشی رزمی، والیبال و کشتی هم برگزار می‌شود که همه می‌توانند در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنند.

استادیوم کارگرانمنبع عکس گوگل مپ، عکاس Reza M

بیشتر بخوانید: کاروانسرای خانات ؛ ناگفته های صدساله از تهران قدیم


رستوران های اطراف میدان شوش کدامند؟

در اطراف میدان شوش و پاساژهای بازار شوش رستوران، کافه و فست‌فودی‌های زیادی هستند که می‌توانید برای خوردن غذا و استراحت به آن‌ها بروید.

  • رستوران لیلی شوش

رستوران لیلی در خيابان صابونيان و در طبقه چهارم مركز خريد الماس بلورين قرار دارد. 

  • رستوران باباحاجی شوش

این رستوران در  خیابان صابونیان، سه راه حاج جعفر رضایی و پلاک ٧ قرار دارد. شما بعد از دیدن مرکز خریدهای شوش می‌توانید برای خوردن غذاهای ایرانی راهی رستوران بابا حاجی شوید. 

  • برگر لند شوش

این شعبه برگرلند در ضلع جنوبی میدان شوش و در مجتمع تجاری پرنسا است. با رفتن به این رستوران شما می‌توانید انواع فست‌فود و نوشیدنی‌ها را سفارش داده و بعد از خرید و گشتن در بازار شوش کمی استراحت کنید.

برگرلند تهرانمنبع عکس گوگل مپ، عکاس Abolfazl Saberi

بیشتر بخوانید: بهترین غذاخوری های تهران کجا هستند؟


نظرتان در مورد میدان شوش تهران چیست؟ آیا شما موقع رفتن به بازار شوش به بازدید از این میدان رفته‌اید؟ از نظر دسترسی این میدان مسیر خوبی دارد؟ اگر رستوران و جاهای دیدنی نزدیک این میدان را دیده‌اید از آن‌ها به ما بگویید که چطور بودند؟ نظرات و تجربیات ارزشمند شما راهنمای خوبی برای خوانندگان ما در تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

میدان شوش تهران کجاست؟
این میدان در محدوده‌ جنوب شرقی و در منطقه ۱۵ تهران قرار دارد
نزدیکترین مترو به میدان شوش کدام است؟
ایستگاه مترو شوش در خط قرمز و ایستگاه مترو راه آهن در نزدیکی این میدان هستند.
آیا میدان شوش و بازار آن در محدوده طرح ترافیک است؟
بله. میدان و بازار شوش در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد. شما یا باید طرح بخرید یا در روزهایی که طرح نیست به اینجا بروید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.