بهترین غذاخوری های تهران کجا هستند؟

برای بسیاری از کسانی که در تهران زندگی می‌کنند و یا مسافر تهران هستند، گذراندن یک روز تعطیل با خوردن خوراکی خوشمزه در بهترین غذاخوری های تهران بسیار لذت‌بخش

است. البته بعضی‌ها هم با توجه به شرایط کاری و اجتماعی خود مثلا دانشجو و یا مسافر تهران هستند وعده‌های غذایی را باید بیرون از منزل و در غذاخوری‌ها صرف کنند.

حالا دست شما در این مورد در شهری مثل تهران باز است چون با داشتن انواع و اقسام غذاخوری‌ها در شهر تهران، متناسب با سلیقه، نیاز و بودجه‌ هرکس غذا وجود دارد، از

چلوکبابی‌ها گرفته تا کافه رستوران‌ها. همه‌‌چیز به این بستگی دارد که هوس چه نوع غذایی را کرده‌اید یا دوست دارید زمان را به‌همراه دوستانتان در چه فضایی سپری کنید.


بهترین غذاخوری های تهران کدامند؟

شما اگر ساکن تهران هستید یا از شهرهای دیگر برای گردش و تفریح به تهران آمده‌اید و قصد رفتن به یک غذاخوری خوب را دارید همراه ما در تهران مبله باشید تا با معرفی بهترین غذاخوری های تهران بتوانید یک وعده غذای عالی و لذیذ را در تهران نوش جان کنید.

  • رستوران آذربایجان بزرگمهر، از بهترین غذاخوری تهران 

رستوران آذربایجان که در خیابان بزرگمهر قرار دارد  و همه کسانی که به تهران سفر می‌کنند و یا در تهران سکونت دارند اینجا را می‌شناسند. رستوران آذربایجان جایی است که در هر ساعتی می‌توانید به آنجا مراجعه کنید. 

منوی این رستوران جذاب برای وعده‌های مختلف صبحانه، ناهار، عصرانه و شام، خوردنی‌های خوش‌طعم را آماده می‌کند. در واقع هر غذا یا دسری را که هوس کنید در این رستوران پیدا می‌شود. البته یادآور می‌شویم که رستوران آذربایجان بزرگمهر پاتوق بسیاری از دانشجویانی است که در تهران درس می‌خوانند و یا مسافر شهر تهران هستند. در رستوران آذربایجان مشتریان می‌توانند انواع غذاهای ایرانی مثل انواع کباب و خورشت ایرانی را با بهترین کیفیت ممکن میل کنند.

آدرس و تلفن رستوران بزرگمهر آذربایجان: تهران، دانشگاه تهران، خیابان ولیعصر،خیابان بزرگمهر

02166964333

  • رستوران مسلم بازار

این رستوران یکی از شلوغ‌ترین و پرسروصداترین رستوران‌ها و غذاخوری های تهران است که هميشه با صف‌های طولانی در بازار تهران از مهمانانش پذیرایی می‌کند. گفتیم صف طولانی شاید منصرف شوید و بگویید حوصله ایستادن در صف طولانی را ندارید ولی خوب است بدانید که اینجا چون غذاها همیشه آماده است تا شما در میزتان بنشینید غذای سفارشی شما تحویل داده می‌شود. 

غذاهای رستوران مسلم از کباب‌های متنوع گرفته تا انواع ته چین و انواع غذاهای سنتی ایرانی از همان غذاهایی که شما را به سفری به گذشته خواهد برد و طعم بی‌نظیرش در زیر زبانتان تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.

آدرس و تلفن رستوران مسلم تهران: بازار، نبش سبزه میدان، کوچه حاج رحیم خان، پلاک ۴

02155602275

رستوران مسلم تهران

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Ava Yeganeh

  • رستوران شرف الاسلامی بازار، از قدیمی‌ترین غذاخوری های تهران

اگر مسافر تهران باشید و در اطراف بازار بزرگ دنبال غذاخوری خوب بگردید، قطعا کسانی که در بازار تهران مشغول به فعالیت هستند به شما آدرس رستوران شرف الاسلامی را خواهند داد. این غذاخوری تهران را قطعا همه می‌شناسند و برای شما از کیفیت و طعم خوب غذا تعریف می‌کنند.

این رستوران با فضای سنتی، همیشه شلوغ است و در ابتدا باید دقایقی منتظر خالی شدن میز بمانید. کوبیده کاردی و ته‌ چین دو غذای معروف این رستوران خوش‌نام است. پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفارش ته‌ چین می‌توانید درخواست بادمجان اضافه و یا آب مرغ کنید تا به غذای خود طعم بیشتری دهید.

 پرسنل رستوران شرف الاسلامی با کمال میل و روی گشاده درخواست شما را اجرا می‌کنند. اگر تا این رستوران رفتید، یادتان باشد از سفارش دوغ خنک، خوش طعم و مخصوص شرف الاسلامی، غافل نشوید. حجم غذا در این رستوران زیاد است و هر یک پرس غذا برای دو و با حتی سه نفر کافی است. فضای رستوران شرف الاسلامی کمی شلوغ است، اما به کیفیت بالا و قیمت کم آن می‌ارزد. شما بعد از صرف ناهار در رستوران شرف الاسلامی، می‌توانید به دیدن بافت قدیمی بازار، کاخ گلستان و یا بافت قدیمی بازار بروید و روز پربار خود را پر از خاطره کنید.

آدرس و تلفن رستوران شرف الاسلامی: بازار، به سمت مسجد شاه، داخل حياط مسجد شاه، راه سمت راست، رستوران شرف الاسلامی

02155620957

  •  رستوران خوشبین

احتمالا اگر به دنبال بهترین غذاخوری تهران باشید باید در بازار از کسبه‌ها سوال کنید تا شما را راهنمایی کنند. در این میان شاید شما تعریف رستوران خوشبین و یا حسن رشتی را از بازاریان پی در پی شنیده‌ باشید. این رستوران از قدیمی‌ترین رستوران‌های گیلگی تهران است. اگر طرفدار غذاهای خوش‌عطر گیلکی هستید، رستوران خوشبین در نزدیکی خیابان سعدی، بهترین غذاخوری تهران برای صرف ناهار شما پس از یک روز خسته کننده است.

در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای محلی شمالی مانند ماهی سفید، ماهی دودی، ماهی کولی، کباب ترش، باقلا قاتق، ترشی‌تره و میرزا قاسمی را امتحان کنید. مطمئن باشید طعم غذایی که سفارش دادید، با طعم غذایی که در یک رستوران محلی شمالی میل می‌کنید، هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

پیش‌غذاهای محلی مانند اشپل ماهی با باقالی و گردو، زیتون پرورده، ماست بورانی و از همه مهم‌تر سیر خوش‌عطر شمالی، در کنار غذاهای محلی خود سرو می‌کند. طراحی داخلی این رستوران، به گونه‌ای است که با ورود به آن همه حال‌و هوای شمالی به خود می‌گیرند. اگر به رستوران خوشبین رفتید، حتما چلو کباب ترش رستوران خوشبین که خوشمزه و لذیذ است را امتحان کنید.

آدرس و تلفن رستوران خوشبین: خیابان سعدی شمالی، پایین تر از چهارراه سیدعلی، پلاک 510.

02133902194

  •  رستوران گلپایگانی

تجربه نرم‌ترین و لذیذترین کباب‌ها در بهترین غذاخوری تهران می‌تواند حسابی شما را سرحال کند. احتمالا شما هم شهرت کباب گلپایگانی را در تهران بارها شنیده باشید. رستوران گلپایگانی یکی از معروف‌ترین غذاخوری های تهران است که در نزدیکی پیروزی قرار دارد. کیفیت غذاهای این رستوران قدیمی، با وجود گذشت سال‌ها تغییری نکرده است و مثل همیشه شلوغ است.

بال کبابی ترد و لذیذ، کباب کوبیده نرم و حلیم‌های خوش عطر رستوران گلپایگانی، پرطرفدارترین غذاهایی است که اینجا باید آن را امتحان کرد. پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک بار برای امتحان طعم محبوب غذاها برای رفتن به رستوران گلپایگانی وقت بگذارید.

آدرس و تلفن رستوران گلپایگانی: خیابان فردوسی شمالی، خیابان کوشک، خیابان صادق، پلاک ۱۴

02166712269

بهترین غذاخوری تهران

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس Javad Fallahi

بیشتر بخوانید: بهترین کبابی تهران کجاست؟

  • دیزی سرای آذری 

اگر از طرفداران پایه ثابت دیزی باشید، رستوران و دیزی سرای آذری از بهترین غذاخوری های تهران است که نباید از رفتن به آنجا غافل شد. این رستوران به دلیل نزدیکی به میدان راه آهن، پاتوق خیلی از کسانی است که مسافر تهران هستند.

فضای دیزی سرای آذری کاملا سنتی است و دیوارهای آجری و آینه‌کاری‌های آن با نقاشی‌های زیبا روی دیوار حسابی اشتهای شما را برمی‌انگیزد.  چیزی که نظر شما را در لحظه ورود به این غذاخوری تهران به خود جلب می‌کند سماور زیبا و قهوه‌چی به همراه لباس سنتی است. شما پس از انتخاب تخت و نشستن روی آن، می‌توانید از موسیقی زنده و نقالی نهایت لذت ببرید.

منوی این رستوران محدود است و همه به عشق دیزی اصیل ایرانی به این رستوران می‌روند. پس از صرف غذا از شما با استکان کمر باریکی از چای خوش طعم لاهیجان، پذیرایی می‌شود.

در آخر هفته، رستوران آذری بسیار شلوغ است و کمی معطل خواهید شد اما طعم خوش دیزی، تلخی معطلی را با خود از بین می‌برد.  اگر صبح به این رستوران رفتید، نیمرو یا املت با طعم کره و روغن حیوانی رستوران آذری را از دست ندهید.

آدرس و تلفن دیزی سرای آذری:‌ ميدان‌ راه‌آهن، ابتدای خیابان ولیعصر، پلاک 30.

02155390710

  • جگرکی پرسپولیس میدان بهمن، از معروفترین غذاخوری های تهران

اگر از طرفداران دل و جگر باشید، برای صرف یک دل و جگر تازه با طعم عالی به غذاخوری خوب در جنوب تهران و در میدان بهمن سر بزنید. محال است شما در تهران باشید و از میدان راه آهن رد شوید و عطر و طعم غذاهای رستوران جگرکی به مشامتان نخورد. پیشنهاد می‌کنیم طعم دل و جگر تازه به همراه نان داغ، سبزی خوردن و لیمو ترش را در بهترین غذاخوری تهران از دست ندهید.

آدرس و تلفن جگرکی پرسپولیس : جوادیه، بلوار دشت آزادگان، میدان بهمن

09168665197

  • دیزی سرای ولیعصر 

این غذاخوری را همه به نام دیزی سرای ولیعصر می‌شناسند. مغازه‌ کوچکی با تعداد میز کم و غذای خوشمزه. این رستوران منوی کوچکی برای صبحانه دارد که معروف ترین غذای آن املت است، املتی لذیذ و بزرگ با نان تازه و چای. بعد از ساعت صبحانه در دیزی سرای ولیعصر می‌توانید از دیزی‌هایی که با قیمت خوب و کیفیت فوق العاده طبخ می‌شوند نوش جان کنید. اگر شما مسافر تهران هستید می‌توانید لذت خوردن دیزی‌های خوشمزه در بهترین غذاخوری های تهران مثل دیزای سرای ولیعصر را از دست ندهید.

آدرس دیزی سرای ولیعصر: خیابان ولیعصر، ما بین خیابان مطهری و بهشتی، نبش کوچه دلاویز

دیزی سرای ولیعصر 

منبع عکس گوگل مپ،‌ عکاس ali Norouzi

بیشتر بخوانید: مزه کردن طعم اصیل ایرانی در بهترین دیزی تهران

  •  آش نیکوصفت 

آش نیکوصفت از بهترین غذاخوری های تهران است که میان پیر و جوان، تهرانی و غیر تهرانی محبوبیت زیادی دارد. کیفیت غذاهای این آش فروشی سال‌هاست که ثابت و دلچسب مانده است. به طوری که هنوز از نقاط مختلف شهر برای خرید آش‌هایش به خیابان انقلاب می‌آیند و در صف طولانی می‌ایستند. 

خوشبختانه به دلیل آماده بودن آش‌ها، ایستادن در این صف‌ها زمان زیادی نمی‌برد. حلیم، عدسی، آش رشته، آش شله قلمکار و آش دوغ از محبوب‌ترین غذای این رستوران است. 

آدرس و تلفن آش نیکو صفت:  میدان انقلاب، ابتدای خیابان جمالزاده جنوبی، پلاک ۱۷۰، جنب نیکو برگر 

02166926638

  • فلافل مروی 

بازار مروی در نزدیکی بازار تهران و در کوچه‌ باریک در قدیمی‌ترین خیابان تهران که همه آن را با نام ناصر خسرو می‌شناسند واقع شده است. شما پس از خرید و قدم‌زدن در ایوان‌های طاق‌دار آجری کوچه‌ مروی، می‌توانید در فلافل مروی دلی از عزا در آورید. اینجا یکی از بهترین غذاخوری های تهران است که دستور پخت فلافل آن متفاوت و به‌ مراتب خوشمزه‌تر از مغازه‌های فلافلی دیگر است. یک ساندویچ فلافل بخرید و ضمن تماشای زندگی جاری در بازار، از طعم لذیذ غذایتان لذت ببرید.

آدرس فلافل مروی: بازار بزرگ تهران، خیابان ناصرخسرو، ابتدای کوچه مروی

بیشتر بخوانید: میدان ارگ ، قدیمی ترین و شاید اولین میدان پایتخت


احتمالا با خواندن این مقاله از وب‌سایت تهران مبله کاملا مشخص است که حسابی گرسنه شده‌اید و هوس خوردن غذا در بهترین غذاخوری های تهران را دارید. این بار نوبت شماست تا از تجربه‌های شکم گردی خود بگویید. آیا تا به حال به این رستوران‌ها رفته‌اید؟ کدام یک از این غذاخوری های تهران برای شما جذاب تر بود؟  محیط و پرسنل کدام یک بیشتر شما را وسوسه می‌کند که دوباره برای خوردن یک غذای خوشمزه به آنجا بروید؟ ما در تهران مبله منتظر شنیدن نظرات شما هستیم.


سوالات متداول

معروف ترین غذاخوری های تهران کدامند؟

رستوان مسلم، شرف الاسلامی بازار، کباب گلپایگان، دیزی ولیعصر، آش نیکوصفت و فلافل کوچه مروی از معروفترین و شناخته شده‌ترین غذاخوری‌ها هستند.

غذاخوری‌های خوب تهران با قیمت مناسب کدامند؟

جگرکی پرسپولیس میدان بهمن، دیزی سرای آذری و رستوران خوشبین نسبت به دیگر غذاخوری های تهران قیمت مناسبی دارند.

 بهترین غذاخوری های تهران در کدام منطقه تهران هستند؟

در مزکز و جنوب تهران به سمت بازار بزرگ شما می‌توانید به بهترین غذاخوری‌ها بروید و در صف‌های طولانی منتظر بمانید تا از غذای خوشمزه آنها نوش جان کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.