بهترین کبابی تهران کجاست؟

کباب خوردن همیشه جزئی از لحظه‌های خوش‌گذرانی و جمع‌های ایرانی‌هاست. وفاداری کباب نسبت به مهمانی‌ها و مراسمی که در خانواده‌های ایرانی برگزار می‌شود، قدمتی طولانی دارد. اما حتما شما هم با این عبارت موافق هستید که «کباب داریم تا کباب» و آن کبابی که می‌تواند رضایت هر آدمی را جلب کند، کبابی نیست که بشود در هر رستورانی پیدا کرد. برای این‌که بشود یک کبابی را تأیید کرد باید چندین و چند معیار مختلف را در نظر گرفت. از کیفیت گوشت گرفته تا میزان پخته شدن کباب، مقدار ادویه به کار رفته در آن، میزان چرب بودن یا نبودن کباب، کیفیت و جزئیات مخلفات اطراف کباب و چند فاکتور دیگر که ممکن است از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشد. بنابراین پیدا کردن بهترین کبابی در تهران و یا داشتن لیست دقیقی از کبابی‌های باکیفیت کاری است که بالاخره باید انجامش داد.


۱. رستوران نایب؛ معروف‌ ترین و بهترین کبابی تهران

چلوکباب رستوران نایب از آن غذاهایی است که هر کسی باید حداقل یک بار در عمرش مزه‌ آن را بچشد. هر چند که موقع ورود به رستوران نایب و دیدن منوی آن، انتخاب سخت می‌شود. چون بین کلی غذاهای متنوع باید به این فکر کرد که آیا چلوکباب بهترین انتخاب است؟

نظرات مختلف نشان می‌دهد که جواب این سؤال احتمالا «بله» است. البته نباید این نکته را فراموش کرد که میانگین قیمت غذا در رستوران نایب نسبتا بالاست.

اغلب افرادی که از گذشته به این رستوران رفت‌وآمد داشته‌اند و یا یک بار در یکی از شعبه‌های نایب غذا خورده‌اند، می‌دانند که غذاهای رستوران نایب گران است. با این حال بیش‌تر مشتری‌های نایب با این نظر موافق‌اند که دارند هزینه کیفیت بسیار بالای خدماتی را می‌پردازند که این برند به آن‌ها ارائه می‌کند.

رستوران نایب یکی از بهترین کبابی های تهران
منبع: گوگل مپ عکاس: SAJJAD NAZI

گفته می‌شود شخصی به نام حاج علی از آشپزهای مخصوص دربار ناصرالدین شاه بوده که به‌خاطر کباب‌هایی که برای شاه می‌پخت به شهرت رسیده. بعدها فرزند حاج علی توانست اولین چلوکبابی در ایران را بازگشایی کند که امروز به نام نایب شناخته می‌شود. رستوران نایب شعبه‌های زیادی دارد و شما می‌توانید براساس محدوده و منطقه‌ای که در آن هستید، به یکی از شعب آن بروید و یا سفارش‌تان را ثبت کنید. البته یکی از ویژگی‌های برند نایب در کنار کباب‌های خوشمزه‌اش، دکوراسیون شیک و زیبای رستوران‌هایش است. حس‌وحال و فضای رستوران‌های نایب جوری است که آدم ترجیح می‌دهد به‌صورت حضوری مراجعه کند و در حالی که پشت میز می‌نشیند، سفارش بدهد و غذایش را میل کند.

 روی نقشه ببینید!

آدرس نایب شعبه وزرا: تهران، خیابان وزرا، کوچه یازدهم، پلاک ۳۰

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۷۰۷۲۷۲

ساعت کاری: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

صفحه اینستاگرام: nayeb.restaurant


۲. کباب گلپایگانی؛ کباب خوب با قیمت مناسب

گلپایگان به کباب‌هایش معروف است و کوبیده‌هایی دارد که شاید در جای دیگری نخورده باشید. در واقع اهالی گلپایگان برای درست کردن کباب کوبیده، دستور تهیه مخصوص به خودشان را دارند.

رستوران گلپایگانی به عنوان یکی از کبابی تهران هم که بیش‌تر به کباب‌هایش مشهور است و همه برای گرفتن یک یا چند پرس کباب کوبیده جلوی آن صف می‌کشند، گزینه خوبی برای قرار گرفتن در لیست بهترین کبابی تهران است.

اگر بخواهیم به‌طور خاص به یکی از ویژگی‌های این رستوران تأکید کنیم، احتمالا باید به قیمت مناسب غذایش اشاره کنیم. برخلاف بسیاری از رستوران‌هایی که کباب‌های خوشمزه‌ای دارند، رستوران کباب گلپایگانی قیمت‌های منصفانه‌ای دارد. شما با خرید چند پرس کباب برای خانواده با قیمتی نجومی روبه‌رو نمی‌شوید و مغزتان تا بعد از خوردن کباب دچار شوک نمی‌شود. در رستوران کباب گلپایگانی می‌شود انواع کباب‌های خوشمزه را با مخلفاتی ساده و در فضایی به دور از تجمل میل کرد.

رستوران تک گلپایگانی
منبع: گوگل مپ عکاس: Khodadad Khosraviani

در ضمن اگر می‌خواهید کباب را بگیرید و به خانه ببرید، باید حواس‌تان به صف طولانی آن هم باشد. معمولا آخر هفته‌ها و به‌خصوص برای وعده شام، تقاضا برای گرفتن چلوکباب گلپایگانی زیاد می‌شود و مردم جلوی رستوران صف می‌کشند.

 روی نقشه ببینید!

آدرس:‌ خیابان فردوسی شمالی، چهارراه کوشک، خیابان صادق، پلاک ۱۴

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۷۱۲۲۶۹

ساعت کار: ۱۱:۳۰ صبح تا ۴ بعدازظهر و ۷ بعدازظهر تا ۱۱ شب

بیشتر بخوانید: از زندگی در تهران قدیم و محله های آن چه میدانید؟


۳. چلوکباب مسلم یکی از بهترین کبابی های تهران

اگر تا این‌جای لیست مدام از خودتان می‌پرسیدید که چرا اسم رستوران مسلم توی لیست نیست، باید به شما بگوییم که نگران نباشید. رستوران مسلم همیشه توی لیست بهترین رستوران‌های تهران هست. البته رستوران مسلم را به قدمت آن و حجم قابل‌توجه غذای آن برای هر پرس می‌شناسند.

چلوکباب مسلم
منبع: گوگل مپ عکاس:‌ Mahla Abdolahi

بیش‌تر افرادی که به رستوران مسلم سر زده‌اند با منوی متنوعی روبه‌رو شده‌اند و بعد از سفارش هم اغلب از غذای‌شان راضی بوده‌اند. با این‌حال خیلی‌ها با این نظر موافق‌اند که کباب‌های مسلم با بقیه غذاهایش تفاوت ویژه‌ای دارد.

مثلا اگر جوجه کباب مسلم را خورده باشید، می‌دانید که طعم این کباب چقدر خوشمزه و فوق‌العاده است. برخلاف خیلی از جوجه کباب‌هایی که در رستوران‌های دیگر می‌خورید و جوجه‌اش آن‌قدر خشک و بی‌مزه است که از گلو پایین نمی‌رود، جوجه کباب‌های رستوران مسلم، خوش‌طعم بوده و سفت نیستند.

چلو کباب مسلم
منبع: گوگل مپ عکاس: Nima Eslami

اگر خیلی عاشق کباب هستید ولی قصد دارید با آدمی که اهل کباب نیست به رستوران بروید، باز هم چلوکبابی مسلم می‌تواند گزینه خوبی باشد. به این دلیل که غذاهای دیگر منوی رستوران مسلم هم به اندازه کباب‌هایش خوشمزه‌اند. ته‌چین مرغ مسلم جز همین غذاهاست که حتی آدم‌های عاشق کباب را وسوسه می‌کند، گاهی به‌جای کباب ته‌چین سفارش بدهند.

از آن‌جایی که خیلی از مشتری‌های چلوکبابی مسلم، بازاری‌ها و یا افرادی هستند که به قصد خرید به بازار آمده‌اند، معمولا ظهرها و از همان ابتدای شروع کار رستوران، جمعیت زیادی برای گرفتن نوبت جلوی در رستوران به انتظار می‌ایستند. پس اگر می‌خواهید ناهارتان را در رستوران مسلم بخورید، حواس‌تان باشد که به موقع به رستوران بروید.

روی نقشه ببینید!

آدرس: بازار تهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع غربی سبزه میدان، چلوکباب مسلم

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۶۰۲۲۷۵

ساعت کاری: ۱۱ صبح تا ۶:۳۰ بعدازظهر

صفحه اینستاگرام: moslem.restaurant

بیشتر بخوانید: رستوران های غرب تهران، بهشت شکم‌گردها


۴. چلوکبابی البرز از باکیفیت‌ترین کبابی های تهران 

رستوران البرز هم از آن رستوران‌هایی است که هم کباب‌های خوشمزه‌ای دارد و هم منوی بسیار متنوعی که انتخاب را برای کباب‌دوستان سخت‌تر می‌کند. چلوکبابی البرز در سال ۱۳۴۶ توسط شخصی به نام «برماس» تأسیس شده و هدفش همیشه حفظ کیفیت بالا در پخت غذا و ارائه خدمات به مشتری‌ها بوده است. در سال ۱۳۵۰ هم این رستوران به محل فعلی آن در خیابان سهروردی نقل‌مکان کرده است. در رستوران البرز می‌توانید چند دسته از خوردنی‌ها را پیدا کنید که شامل: غذاهای دریایی، غذاهای ایرانی، انواع گریل، پیش‌غذا، سالاد و غیره است.

چلوکبابی البرز
منبع: گوگل مپ عکاس: MOHAMMAD SADEGHI

فضای رستوران البرز برای گرفتن مراسم مختلف هم مناسب است. اگر دورهمی خاصی دارید و به دنبال رستورانی می‌گردید که در کنار کیفیت بالا، بتواند از تعداد زیادی جمعیت به‌طور هم‌زمان پذیرایی کند، این رستوران را هم مدنظر داشته باشید.

بیش‌تر افرادی که به رستوران البرز رفته‌اند به برخورد خوب و حرفه‌ای پرسنل آن نیز اشاره کرده‌اند. با وجود این‌که رفتار پرسنل نمی‌تواند در طعم و مزه غذایی که سفارش می‌دهید، تأثیری بگذارد ولی می‌تواند باعث شود که در دفعات بعدی هم به این رستوران سر بزنید. البته باید گفت که غذاهای رستوران البرز قیمت بالایی دارند و در دسته رستوران‌های گران‌قیمت جا می‌گیرند. پس خوب است که با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها برای رفتن به این رستوران و سفارش غذا در آن تصمیم بگیرید.

روی نقشه ببینید!

آدرس: سهروردی شمالی، نبش نیکوقدم، رستوران البرز

شماره تماس: ۰۲۱۴۱۶۹۵

ساعت کاری: ۱۱ صبح تا ۱۱:۳۰ شب

صفحه اینستاگرام: alborz_rest

بیشتر بخوانید: غذاهای خیابانی تهران،‌ پاتوق خوشمزه‌ترین‌ غذاهای پایتخت


۵. رستوران ریحون برای اهالی جردن

رستوران ریحون در خیابان جردن تهران به عنوان بهترین کبابی تهران برای بسیاری از تهرانی‌ها و همچنین اهالی جردن، آشنا و شناخته‌شده است. منوی رستوران ساده است و تنوع زیادی ندارد ولی اگر کباب این رستوران را خورده باشید، دیگر دل‌تان نمی‌خواهد غذای دیگری در رستوران ریحون بخورید.

منوی این رستوران شامل کباب، خورشت، پیش‌غذا و سالاد است. شما می‌توانید کباب را با نان یا با برنج سفارش بدهید. در هر دو حالت کباب در یک ظرف بزرگ به همراه مقداری ریحون و نارنج تازه برای شما سرو می‌شود. سالاد ایرانی و فرنگی هم می‌تواند پیش‌غذای مناسبی باشد. به‌خصوص اگر آدمی باشید که قبل از هر وعده غذایی، اول سالاد می‌خورید و بعد به سراغ غذای اصلی می‌روید.

رستوران ریحون
منبع: گوگل مپ عکاس: Ali Hafizi

با وجود اینکه سالن و فضای رستوران ریحون خیلی بزرگ نیست ولی با ورود به آن احساس خوبی به شما دست می‌دهد. احتمالا به‌خاطر دکوراسیون این رستوران که با ترکیبی از دو رنگ سفید و مشکی طراحی و چیده شده است. میزهای رستوران با فاصله از هم چیده شده‌اند و شما می‌توانید در آرامش و راحتی غذای خود را میل کنید.

آدرس: تهران، جردن، خیابان کاج آبادی، رستوران ریحون

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۰۳۱۰۰۰

ساعت کاری: ۱۱:۳۰ صبح تا ۴ بعدازظهر و ۷ بعدازظهر تا ۱۱:۳۰ شب

صفحه اینستاگرام: restaurant__reyhoon__jordan


۶. رستوران نادر؛ یکی از کبابی‌های خوب شرق تهران 

رستوران نادر برای ساکنین محدوده شرق تهران پیشنهاد خیلی خوبی است. کباب‌های این رستوران بسیار پرطرفدارند و شما می‌توانید هم به‌صورت حضوری و هم از طریق سفارش در  منزل، کباب‌های رستوران نادر را میل کنید. چلوکباب لقمه و جوجه کباب دو غذای بسیار خوشمزه رستوران نادر هستند. غذاهای این رستوران در یک سینی به همراه انواع مخلفات سرو می‌شوند.

رستوران نادر یکی از بهترین کبابی های تهران
منبع: گوگل مپ عکاس: نامعلوم

اگر قصد دارید در فضای رستوران بنشینید و آرام و باحوصله غذا بخورید، رستوران نادر پذیرای شماست. این رستوران دو طبقه است و میزها طوری چیده شده‌اند تا خانواده‌های پرجمعیت و گروه‌های دوستان هم بتوانند به راحتی از فضای این رستوران استفاده کنند. در ضمن این رستوران دو شعبه دارد. یک شعبه در نارمک و دیگری در تهرانپارس قرار دارد. شما می‌توانید با توجه به دوری و نزدیکی‌تان، یکی از این دو شعبه را انتخاب کنید.

روی نقشه ببینید!

آدرس: تهران، نارمک، خیابان جانبازان غربی، پلاک ۱۵۰، رستوران نادر

شماره تماس: ۰۲۱۷۷۹۲۰۹۹۹

ساعت کاری: ۱۱:۳۰ صبح تا ۴ بعدازظهر و ۷ بعدازظهر تا ۱۱:۳۰ شب

صفحه اینستاگرام: restaurant_nader


۷. رستوران اس پی یو درکه

اگر دنبال یک فضای باز در یک جای خوش‌آب‌وهوا هستید که شب شام بخورید رستوران اسپیو می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

کیفیت غذاهای این رستوران خوب است. این‌جا در روزهای تعطیل شلوغ است، به‌خاطر شلوغی شاید با سرویس‌دهی ضعیف و جای پارک کم روبه‌رو باشید.

کباب اسپیو
منبع: گوگل مپ عکاس: Farshid Alimohammadian

شیشلیک رستوران اسپیو معروف است.

 

روی نقشه ببینید!


کاسه کباب تهران؛ یک کاسه کباب چرب و متنوع

کاسه کباب چیست؟

کاسه کباب یک غذای سنتی است که در آن انواع کباب مثل چنجه، کوبیده و جوبه و جگر در یک ظرف قرار دارد. کاسه کباب یک غذای چرب و خوشمزه است. اگر سالم بودن غذا برایتان مهم است سراغ کاسه کباب نروید.

کاسه کباب برای کجاست؟

کاسه کباب یک غذای اردبیلی است.

بهترین کاسه کباب‌های تهران

کاسه کباب ساعی

کاسه کباب سنتی اردبیل در خیابان ساعی یکی از کاسه کباب‌های خوشمزه است که در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی قرار دارد.

کاسه کباب اردبیل خیابان ساعی
منبع: گوگل مپ عکاس: AshKan Ardalan

کاسه کباب شبزدگان

کاسه کباب شبزدگان در دو شعبه سعادت‌آباد و اندرزگو یکی از رستوران‌هایی است که می‌توانید کباب کاسه‌ای را در آن امتحان کنید.


کباب بناب تهران

کباب بناب چیست؟

کباب بناب یک نوع کباب آذربایجانی است که شبیه کباب کوبیده است اما کره زیاد دارد و پهن‌تر از کباب کوبیده است.

بهترین کباب بناب‌ را در تهران کجا پیدا کنیم؟

کباب ناب بناب آیت‌الله کاشانی


سوالات متداول

بهترین کبابی شرق تهران کجاست؟

رستوران نادر یکی از معروف‌ترین کبابی‌های شرق تهران است.

بهترین کبابی بازار بزرگ تهران کجاست؟

کباب مسلم یکی از باکیفیت‌ترین رستوران‌های بازار است که غذاهای خوش‌طعم دیگری مثل ته‌چین و باقالی‌پلو با گردن و…م دارد.

بهترین کباب تهران را کجا بخوریم؟

رستوران نایب، کباب گلپایگانی و رستوران ریحون یکی از خوشمزه‌ترین کباب‌های تهران را دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.