رستوران مسلم، شلوغ ترین و پرسروصداترین رستوران تهران

تهرانی‌ها و مخصوصا کسانی که زیاد برای خرید به بازار بزرگ تهران می‌روند، رستوران‌های رنگارنگ بازار و به‌خصوص رستوران مسلم را می‌شناسند. شاید این رستوران مثل رستوران شرف الاسلامی بازار خیلی قدیمی نباشد اما افراد زیادی هستند که این رستوران ساده و نه‌چندان لوکس را به رستوران‌های لاکچری و پرزرق‌وبرق جاهای لوکس تهران ترجیح می‌دهند. همین دلیلی بر صف طولانی که آنجا می‌بینید است. پس اگر بعد از بازارگردی می‌خواهید غذای لذیذ و خوب بخورید، چلوکبابی مسلم در راسته پانزده خرداد جایی است که حال شما را خوب می‌کند.

روی نقشه ببینید!


رستوران مسلم کجاست؟

شاید شمایی که این یادداشت تهران مبله را می‌خوانید به رستوران مسلم نرفته‌اید توصیه می‌کنیم که حتما به آن سر بزنید و از ته‌چین‌ها و باقالی‌پلوهای محبوب و معروف آن حداقل برای یک‌بار بخورید تا مشتری همیشگی آنجا شوید.

رستوران مسلم در محدوده خیابان پانزده خرداد و ضلع غربی سبزه‌میدان قرار دارد. شما همین که به خیابان اصلی پانزده خرداد می‌رسید، ساختمان نیم‌دایره‌ای شکل با اسم چلوکبابی مسلم را می‌بینید. البته اسم‌های دیگری مثل ته‌چین ویژه مسلم، باقالی پلو با گردن و چلو کباب کاردی هم که از غذاهای معروف مسلم است را روی بنر می‌بینید.

این رستوران در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد که رفتن با خودرو شخصی به آنجا در روزهای غیر‌تعطیل کار سختی است اما با وجود ایستگاه مترو پانزده خرداد در نزدیکی این غذاخوری معروف و پرطرفدار تهران، دسترسی به این رستوران برای هر کسی از هر نقطه تهران آسان شده است.

رستوران مسبم بازار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Tehrani

بیشتر بخوانید: دلیل نامگذاری سبزه میدان تهران؛ کشت‌وکار تهرانی‌های قدیم


محبوبیت رستوران مسلم در بازار تهران 

درست است که رستوران مسلم بازار تهران، از معروف‌ترین سالن‌های غذاخوری این منطقه است اما این مجموعه آن‌قدرها هم قدیمی نیست و نزدیک به 20 سال است که در بازار فعالیت می‌کند. در همین سال‌ها مسلم به‌خوبی توانسته خودش را در دل مردم، بازاریان و حتی مشتریانی که برای خرید به بازار می‌آیند، جا کند. این موضوع را فقط در صف طولانی و شلوغی آنجا نمی‌توان خلاصه کرد، بلکه از زبان کسانی که از غذاهای اینجا خورده‌اند هم می‌توان شنید.

رستوران معروف مسلم در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Reza Ghorbani

بیشتر بخوانید: اخبار آلودگی هوای تهران را از کجا به راحتی دنبال کنیم؟


فضا و امکانات رستوران مسلم چطور است؟

همان‌طور که گفتیم رستوران مسلم در طول سال‌هایی که کار کرده تغییرات آنچنانی در دکوراسیون و فضای داخلی ایجاد نکرده و می‌توان گفت خیلی فضای لوکس و عجیبی ندارد.

شما با رفتن به این رستوران بخش اولی که با آن مواجه ‌می‌بینید، فشای سفارش غذاست که به‌صورت خطی برای راحتی حال مشتریان طراحی شده است. در همان وردی یک سینی استیل به هر کسی داده می‌شود که آن را با انواع ماست، ترشی، سالاد و مخلفاتی که علاقه دارد پر کند. سپس به صندوق می‌رسید و غذا و مخلفاتی که برداشته‌اید را حساب کرده و غذای اصلی را سفارش دهید.

سالن غذاخوری در طبقه دوم است که بالکون طور است و میزها سرتاسر به‌دور محوطه چیده شدند. یادتان باشد که در مسلم انتظار محیط خلوت و خصوصی را نباید داشت، چون میزهای ساده به‌هم‌چسبیده و بدون فاصله از هم قرار دارند و مشتریان کنار هم می‌نشینند تا غذا بخورند. جذابیت سالن غذاخوری مسلم این است که حس نوستالژی و دورهمی‌های خانوادگی را به آدم منتقل می‌کند.

البته که در فضای داخلی رستوران نمی‌توان آویزها و درختچه‌های کوچک را ندید گرفت، چون هم محیط را دلنشین کرده و هم حس بهتری به مشتری می‌دهد. چیزی که اینجا زیاد به چشم می‌آید با این که همیشه شلوغ است اما نظافت آن دائم انجام می‌شود.

تازه اگر از کسانی هستید که موقع رستوران رفتار پرسنل را هم در نظر می‌گیرید، باید بگویم که برخلاف شلوغی و بزرگی چلوکبابی مسلم، پرسنل اینجا برخورد خوبی دارند.

بیشتر بخوانید:‌ همه چیز درباره کاخ گلستان


از منو رستوران مسلم چه چیزهایی را می‌توانیم انتخاب کنیم؟

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد رستوران مسلم منوی متنوع و رنگارنگ آن است. محبوب‌ترین و معروف ترین غذای رستوران مسلم، ته‌چین، باقالی پلو با گردن و چلو کباب کاردی است. البته اگر به دنبال طعم‌های متفاوت هستید، نباید از چلو کباب‌ها، آلبالو پلو زرشک‌پلو با مرغ مسلم غافل شد.

چیزی که اینجا زیاد به چشم می‌زند ظاهر غذاهاست که بسیار هوس‌انگیز و زیباست که اشتها را بیشتر از قبل می‌کند. همین‌طور انواع سالاد، ماست، ترشی و مخلفات و نوشیدنی اینجا بسیار راضی‌کننده است.

غذای معروف رستوران مسلم

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Tehrani

بیشتر بخوانید: بهترین غذاخوری های تهران کجا هستند؟


قیمت غذاهای رستوران مسلم تهران چقدر است؟

رستوران مسلم از آن دسته رستوران‌های لاکچری تهران که منویی با قیمت‌های نجومی داشته باشد اما نباید این انتظار را داشت که رستوران مسلم منوی ارزان با قیمت بسیار پایین دارد. شاید اینجا را بتوان از نظر اقتصادی از رستوران‌های در رده قیمتی متوسط روبه‌بالا دانست. با این حال کیفیت و طعم استثنایی غذاهای چلوکبابی مسلم ارزش قیمت آن را دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین کبابی تهران کجاست؟


پیش از رفتن به چلوکبابی مسلم به این نکات دقت کنید

مهم نیست در چه روز  و یا ساعتی می‌خواهید به رستوران مسلم بروید، صف دم در رستوران همدم همیشگی این رستوران است. البته این صف خیلی طولانی نیست و گاهی بعد از چند دقیقه می‌توانید به سالن وارد شوید.

  • یادتان باشد که چلوکبابی مسلم فقط در وعده نهار و از ساعت 11 صبح تا ساعت 18 سرویس‌دهی دارد.
  • همانطور که گفتیم رستوران مسلم یک رستوران لوکس و لاکچری نیست، پس اگر قصد دارید به مناسبت خاصی، مثل سالگرد یا تولد در آن غذا بخورید، بهتر است به اینجا نروید. هرچند باز هم به سلیقه شما برمی‌گردد.
  •  شاید هم به محیط شلوغ و بزرگ سالن غذاخوری مسلم علاقه‌ای نداشته باشید، برای این کار می‌توانید از غذاهای بیرون‌بر این رستوران استفاده کنید. 
  • شما می‌توانید قبل از رفتن به رستوران مسلم غذای خود را رزرو کنید تا در لحظه ورود از صف ایستادن راحت شوید. اما توجه داشته باشید که سر ساعت رزرو شده باید اینجا حضور داشته باشید وگرنه باید برگردید ته صف و منتظر بمانید.
  • شلوغ‌ترین ساعت فعالیت رستوران 3 بعدازظهر و خلوت‌ترین آن ساعت ابتدایی فعالیت رستوران یعنی حدود ساعت 11 ظهر است. البته این ساعت بستگی به روز‌های هفته و تعطیلات هم دارد.

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


اطلاعات و راه های ارتباطی با چلوکبابی مسلم

آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد، نبش سبزه میدان، کوچه رحیم خان، پلاک 4

شماره تلفن: 02155602275

صفحه اینستاگرام: moslem.restaurant@

وب‌سایت: https://moslemrestaurant.ir

فضای رستوران مسلم تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ardalan Adl


امیدوارم این مقاله از وب‌سایت تهران مبله کمک کند تا رستوران مسلم تهران را بهتر بشناسید و بتوانید در بازارگردی‌های خود به آنجا سر بزنید و از غذاهای خوشمزه و لذیذش‌ بخورید. البته شاید شما قبلا به این رستوران رفته‌ باشید کدام غذای اینجا را به بقیه پیشنهاد می‌کنید؟ آیا رفتار پرسنل اینجا برایتان رضایت‌بخش است. نظرات و پیشنهادات شما راهنمای خوبی برای ما و خوانندگان خواهد بود.


سوالات متداول

 رستوران مسلم کجا قرار دارد؟

رستوران مسلم در بازار تهران در محدوده خیابان پانزده خرداد و ضلع غربی سبزه‌میدان قرار دارد.

سرویس‌دهی رستوران مسلم به چه صورت است؟

این مجموعه فقط در وعده نهار و از ساعت 11 صبح تا 18 سرویس‌ می‌دهد.

معروف ترین غذای رستوران مسلم کدام است؟

ته‌چین، باقالی پلو با گردن و آلبالو پلو از بهترین غذاهای این رستوران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.