دلیل نامگذاری سبزه میدان تهران؛ کشت‌وکار تهرانی‌های قدیم

برای کسانی که از دیدن فیلم‌های قدیمی لذت می‌برند سبزه میدان تهران با حس و حال گذشته در فضای نوستالژیک شما را به تونل زمان و سفر به گذشته می‌برد.

حالا برویم سراغ این که اسم سبزه میدان تهران از کجا آمده است و دلیل این نامگذاری چیست؟

سبزه میدان تهران کجاست؟

این میدان تاریخی و پر‌هیاهوی تهران حالا به‌خاطر نزدیکی به بازار تهران و جا دادن ورودی اصلی بازار در خود خیلی شلوغ است. شما برای رفتن به این جای دیدنی تهران باید به پانزده خرداد تهران بروید و در اطراف این میدان هر چیزی که می‌خواهید را خریداری کنید.

روی نقشه ببینید!

از تاریخچه سبزه میدان تهران بیشتر بدانید

باید گفت این میدان در گذشته دشت سرسبز و پرآبی بود که محل کشت‌و‌کار سبزیجات برای تهرانی‌ها محسوب می‌شد. به‌‌همین دلیل هم این نام از همان زمان تا کنون بر این محل تاریخی گذاشته شده است.

در میان سبزه میدان تهران در سال‌های گذشته حوضی با کاشی‌کاری‌های سبز رنگ و درختان نارون و چنار قرار داشت و به یکی از جاهای دیدنی تهران و مرکز خرید تهرانی‌ها تبدیل شده بود.

این میدان تاریخی از گذشته تا به حال جایی برای خرید سبزیجات و صیفی‌جات مردم تهران بوده است و امروزه مردم بسیاری به همان رسم قدیمی به آنجا می‌روند و هر چه که نیاز داشته باشند را تهیه می‌کنند.

سبزه میدان کجاست

منبع عکس گوگل مپ، عکاس امید خدایاری

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بازار تهران

حال‌وهوای امروزه سبزه میدان چطور است؟

البته امروزه دیگر آثاری از آن حوض و آب‌نمای زیبای قدیمی وجود ندارد و سبزه میدان به میدانی با چهارگوش سنگی تبدیل شده است و مغازه‌های قدیمی آنجا به مغازه‌های نوساز تغییر پیدا کرده است.

با وجود آن همه شلوغی و هیاهوی در این میدان، اکنون به دلیل مجاورت بازار بزرگ تهران از مکان‌های پرتردد محسوب می‌شود.

در اطراف این میدان همه چیز از جمله غذاهای سنتی و دلچسب، خشکبار، طلا و جواهر روشی قرار دارد و شما با رفتن به این میدان در کنار خوردنی‌های متنوع، مغازه‌های شلوغ را هم تماشا می‌کنید.

با قدم زدن در اطراف سبزه میدان و تماشای مغازه‌ها، خیابان‌های سنگ فرش و بناهای قدیمی خود را در گذشته‌ پایتخت می‌بینید که مثل یک فیلم زنده از جلو چشمتان می‌گذرد.

 در اطراف سبزه میدان و بازار بزرگ رستوران‌هایی را می‌بیند که با قدمت زیاد خود میزبان مشتری‌های خسته‌ای‌ هستند که بعد از خرید فراوان و خیابان گردی سراغ آن می‌روند.

 در نزدیکی سبزه میدان و بازار بزرگ تهران بازار کفاش‌ها هم به چشم می‌خورد که خیلی قدیمی است و می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و آن‌جا را هم ببینید. 

همچنین بانک ملی ایران و کاخ گلستان از دیگر ساختمان‌های قدیمی و دیدنی های نزدیک به سبزه میدان هستند که می‌توانید بعد از خرید و گشت‌و‌گذار در لا‌به‌لای راسته‌های بازار بزرگ تهران سری به آن‌ها بزنید و با حال و هوای تهران قدیم بیشتر آشنا شوید.

 خلاصه که می‌توان گفت سبزه میدان از یادگارهای قدیمی پایتخت است که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر قصد خرید ندارید، حتما سری به آنجا بزنید و از پرسه زدن در بافت قدیمی و تاریخی شهر تهران نهایت لذت را ببرید.

سبزه میدان تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Yanar

بیشتر بخوانید: تهرانگردی در شب ؛ معرفی بهترین بام های تهران

راه‌های دسترسی؟

این میدان قدیمی تهران در خیابان ۱۵ خرداد قرار دارد و شما از طریق مترو و اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی می‌توانید به راحتی خودتان را به آنجا برسانید و خرید خود را انجام دهید.

برای مترو باید از ایستگاه ۱۵ خرداد استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.