چطور با مترو به کوچه برلن برویم؟

کوچه برلن تهران کوچه‌ای قدیمی و تاریخی در مرکز شهر است. این کوچه برای گشت و تفریح خانوادگی ایده‌آل بوده و حال‌و‌هوای قدیم را برایتان زنده می‌کند.
اگر به گذشته کوچه نوستالژیکی برویم اینجا یک مرکز هنری و فرهنگی برای خیلی از تهرانی‌ها بوده. اما این روزها بیشتر بورس انواع پوشاک و لباس مجلسی است تا یک مرکز فرهنگی.
از ویژگی‌های جالب کوچه برلن این است که هیچ سازه‌ مسکونی‌ در آن دیده نمی‌شود و سراسر مغازه و پاساژ است.
برای اطلاع از آدرس و مسیرهای دسترسی و ساعت کاری کوچه برلن در ادامه همراه ما باشید.


کوچه برلن کجاست و چطور به آنجا برویم؟

این کوچه در دل لاله‌زار است که خیابان لاله‌زار را به خیابان فردوسی می‌رساند. برای دیدن آدرس روی نقشه ببینید را بزنید:

روی نقشه ببینید!

بهترین مسیر برای رفتن به کوچه برلن استفاده از خط مترو تهران است. چون این کوچه در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد و جای پارک هم در آنجا وجود ندارد. پس بهتر است از مترو و یا اتوبوس استفاده شود.
کوچه برلن با مترو سعدی فاصله خیلی کمی دارد. طوری که شما با پیاده شدن در ایستگاه متروی سعدی می‌توانید راهی کوچه برلن شوید.
البته که اتوبوس BRT  که در خیابان جمهوری در حرکت هستند شما را در ایستگاه خیابان رفاهی پیاده می‌کنند که در نزدیکی همین کوچه است.

ساعت کاری کوچه برلن

منبع عکس گوگل مپ، عکاس نازیک نازاریان

بیشتر بخوانید: کافه های مرکز تهران، فهرستی برای کافه‌روهای آماتور و حرفه‌ای


چرا اسم این کوچه را برلن‌ گذاشتند؟

 به‌خاطر همسایگی با سفارت آلمان اسم این کوچه را برلن‌ گذاشتند. البته در گذشته، سال‌ها بومیان اینجا را کوچه برلین و به مرور زمان به کوچه برلن خطاب کردند که امروزه یکی از بازارهای خیابانی پوشاک برای نه تنها تهرانی‌ها بلکه برای دیگر شهرهای ایران شده است.
از جذابیت‌های این کوچه همان تابلوی آبی رنگ کوچه است که در همان اوایل خیابان در جوار بازار حافظ دیده می‌شود.



مغازه‌های کوچه برلن تهران

مغازه‌های کوچه برلن که بعضی از آن‌ها از دوران پهلوی تا امروز همچنان بوده است به عرضه پوشاک مجلسی زنانه، پوشاک مجلسی مردانه پرداخته‌اند. وقتی وارد کوچه می‌شويد، فروشگاه‌های رنگارنگ و مراکز خريد کوچک و بزرگ، یکی پس از دیگری جلوی پایتان سبز می‌شود.
البته اینجا انواع پوشاک بچه گانه برای همه سنین، پوشاک ورزشی، لباس زیر، شورت و جوراب، تیشرت، کاپشن و هودی، پلیور و لوازمی مثل کلاه و دستکش، لباس راحتی، لباس خواب و تقریبا هر لباسی که مد نظرتان باشد با قیمت‌های گوناگون پیدا می‌شود.

کوچه برلن با مترو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Akbar Bayat

بیشتر بخوانید: ۵ تا از بهترین آپارتمان های مبله مرکز تهران


از کوچه برلن چی بخریم؟

از ابتدا تا انتهای کوچه برلن تهران را که نگاه کنید چیزی جز فروشگاه‌ها و مراکز خرید نمی‌بینید. در این کوچه هر نوع پوشاکی که بخواهید از لباس مجلسی زنانه و مردانه تا لباس اسپرت و انواع پوشاک بچگانه، لوازم سیسمونی، شال و روسری، پارچه، کیف، کفش، جوراب، تیشرت، هودی، لباس خواب، کلاه و دستکش، انواع لباس زیر و… پیدا می‌کنید.
دست‌فروش‌ها هم که معمولا کالاهایی مثل چتر یا جوراب می‌فروشند در کنار مغازه‌های رنگارنگ از کاسبان کوچه برلن هستند.
بیشتر اجناسی که در کوچه برلن است کار تولیدی‌های داخلی است و به‌همین خاطر قیمت مناسبی دارند.

کوچه برلن تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mahbube kabir

بیشتر بخوانید: میدان امام خمینی، قلب تپنده تهران قدیم


معرفی مراکز خرید کوچه برلن تهران

 این کوچه مراکز خرید زیادی مثل پاساژ حافظ، جواهری، آسیا، جنرال مد، کاشانی را در خود جای داده است. در ادامه به معرفی این مراکز خرید می‌پردازیم:

  • پاساژ حافظ؛ جایی برای خرید لباس مجلسی شیک با قیمت خوب

پاساژ حافظ یکی از مشهورترین مراکز فروش لباس مجلسی زنانه است. چند فروشگاه در این پاساژ لباس مجلسی بچگانه هم دارند. اینجا از قدیمی‌ترین مراکز ارزان فروشی لباس مجلسی زنانه پایتخت است که در مرکز کوچه برلن تهران قرار دارد. 

البته فاصله کوچه برلن تا شانزلیزه هم کوتاه است. این دو بازار پوشاک در خیابان جمهوری هستند و شما می‌توانید بعد از گشت‌وگذار در کوچه برلن سری هم به پاساژ شانزلیزه بزنید و از لباس‌های مجلسی آنجا هم دیدن کنید.

بازار حافظ در نزدیکی کوچه برلن

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Ahmadi

  • پاساژ آسیا؛ بورس پوشاک مجلسی مردانه و زنانه

پاساژ آسیا در ابتدای کوچه برلن از سمت خیابان لاله زار قرار دارد. این پاساژ کوچه برلن تهران لباس مجلسی مردانه و زنانه، لباس عروس و طلا دارد. طوری که بیشتر نوعروسان به اینجا برای خرید لباس و وسایل عروسی می‌روند.

  • پاساژ کاشانی؛ بورس انواع لباس‌های بچگانه 

پاساژ کاشانی از مراکز خرید قدیمی سیسمونی و پوشاک بچگانه است. در این پاساژ می‌توانید با قیمت مناسب انواع لوازم سیسمونی و پوشاک بچگانه را تهیه کنید. پاساژ کاشانی در میانه‌های کوچه برلن قرار دارد و از دو مسیر خیابان فردوسی و خیابان لاله‌زار در دسترس است.

کوچه برلن لباس مجلسی کجاست

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mehdi

  • پاساژ جنرال مد؛ بهترین مرکز فروش لباس‌های تولید داخل

پاساژ جنرال مد نیز از مراکز خرید قدیمی لوازم سیسمونی و لباس بچه گانه در تهران است.
این پاساژ در وسط کوچه برلن قرار دارد و علاوه بر سیسمونی و لباس بچه گانه، لباس‌های تولید داخل زنانه و مردانه دارد. به‌همین خاطر اجناس در این پاساژ قیمت مناسبی دارند. برای دسترسی به پاساژ جنرال مد می‌توانید از خیابان لاله زار و یا خیابان فردوسی استفاده کنید. 

  • پاساژ جواهری؛ پاساژ سیسمونی و خرازی فروشی

پاساژ جواهری هم از مراکز قدیمی فروش سیسمونی و لباس بچگانه‌ در تهران است. در بعضی از فروشگاه‎‌های این‌ پاساژ، لوازم خزاری‌ هم به فروش می‌رسد. شما می‌توانید از طریق خیابان لاله‌زار یا فردوسی به پاساژ جواهری بروید.

بیشتر بخوانید: میدان ارگ ، قدیمی ترین و شاید اولین میدان پایتخت


ساعت کاری کوچه برلن تا چند است؟

مغازه‌ها و فروشگاه‌های کوچه برلن معمولا از ۱۰ صبح تا ساعت ۲۱ شب باز هستند. 

به این نکته توجه کنید که ساعت کاری کوچه برلن در روزهای تعطیل و جمعه‌ها به صورت نامنظم است. اگر شما قصد خرید دارید، بهترین زمان برای رفتن از ساعت ۵ عصر تا ۸ شب است.

فاصله کوچه برلن تا شانزلیزه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Somayeh Aladgaran

بیشتر بخوانید: برای گشت و گذار در مرکز تهران کجا بریم؟


نظر شما در مورد کوچه برلن چیست؟ آیا به این کوچه قدیمی تهران سر زده‌اید؟ آنجا را چطور دیدید؟ واقعا قیمت لباس مردانه، زنانه و بچگانه در این کوچه ارزان بود؟ رفتن به کوچه برلن تهران را به بقیه پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات و تجربه‌های شما راهنمای خوبی برای ما و خوانندگان تهران مبله خواهد بود آن را با ما به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

کوچه برلن کجاست؟
برلن در بافت سنتی و قدیمی تهران و در دل خیابان لاله‌زار است.

چجوری به کوچه برلن برم؟
این منطقه در محدوده طرح اصلی ترافیک تهران است و سعی کنید با مترو و اتوبوس به کوچه برلن تهران بروید.
کوچه برلن تا چه ساعتی باز است؟
فروشگاه‌های این کوچه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب فعالیت می‌کنند.
نزدیکترین مترو به کوچه برلن کدام ایستگاه است؟
ایستگاه مترو سعدی در خط یک تهران.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.