واجارگاه کجاست؟ آشنایی با بهشت ایران

واجارگاه یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در شمال کشور می باشد. همانطور که می دانید، امروزه، انواع مختلفی از پدیده های طبیعی و جاذبه های گردشگری در محدوده شمالی کشور ایران قرار دارد. پدیده هایی که هر کدام از آن ها، مناظر و چشم انداز منحصر به فرد خود را به نمایش گذاشته و در نهایت، می تواند حال و هوای هر فردی را تغییر دهد. شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که قصد سفر به شمال کشور را داشته باشید، اما دقیق ندانید که کدام مقصد را انتخاب کنید. و حتی اکثر مواقع، تمامی مسافران و توریستانی که قصد عظیمت به سمت شمال کشور را دارند، مقصد خود را در کنار ساحل بر می گزینند. اما باید اشاره کنیم که در بخش های مختلفی از محدوده های شمالی کشور، جاذبه های گردشگری و دیدنی ای وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

واجارگاه، یکی از این جاذبه های گردشگری است که امروزه، به نام بهشت ایران شناخته می شود. می توان از نام و لقب این جاذبه گردشگری دریافت که پدیده ای بسیار جذاب و زیبا می باشد و با سفر به آن، می توان با خاص ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری و دیدنی رو به رو شد. همانطور که می دانید، محدوده شمالی کشور، تنها به دریای آن مشهور نیست و علاوه بر دریا در این منطقه، می توان شاهد پدیده ها و مناظر گردشگری متعددی بود. واجارگاه نیز از آن دسته از جاذبه های گردشگری است که بازدید از آن برای همگان واجب بوده و توصیه می کنیم در اولین فرصت، برای بازدید از آن برنامه ریزی کنید. اما مگر این جاذبه گردشگری چه چیز هایی دارد که توجه همگان را به سمت خود جذب می کند؟

واجارگاه از آن دسته جاذبه های گردشگری ای است که با کمی تحقیق و کسب اطلاعات درباره آن، می توان زیبایی های بی حد  اندازه آن را دریافت. به همین سبب، در ادامه این مطلب، قصد داریم تا همه چیز را درباره واجارگاه، و همچنین هر آنچه که در آن وجود دارد بیان کنیم. اگر تا به حال از واجارگاه دیدن نکرده اید و یا حتی نام آن را نشنیده اید، توصیه می کنیم که مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. چرا که بدون شک، پس از آشنایی با این جاذبه گردشگری در اولین فرصت، برای بازدید از آن برنامه ریزی خواهید کرد و یکی از بهترین و عالی ترین اوقات خود را در این منطقه سپری خواهید نمود.

واجارگاه کجاست؟

واجارگاه، یکی از جذاب ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری در رودسر می باشد که برای دسترسی به آن، باید خود را به استان گیلان برسانید. در استان گیلان می توان پدیده های طبیعی بسیار زیادی که دارای چشم انداز ها و مناظر طبیعی بسیار جذاب و زیبایی هستند را مشاهده نمایید. اما باید اشاره کنیم که یکی از جذاب ترین و مشهور ترین جاذبه های گردشگری در استان گیلان که بازدید از آن برای هر فردی واجب است، منطقه رودسر می باشد. رودسر، از آن دسته جاذبه های گردشگری ای است که بسیار سرسبز بوده و به همین سبب، می توان شاهد طبیعتی بی نظیر و بسیار جذاب درون آن بود. یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در رودسر که با سفر به آن، می توان بهترین و عالی ترین اوقات خود را سپری نمود، واجارگاه می باشد.

واجارگاه، درست در بخش شرقی استان گیلان واقع شده است و توصیه می کنیم که حتما، زمانی را برای بازدید از این جاذبه گردشگری زیبا و دیدنی در نظر بگیرید و یکی از بهترین و عالی ترین اوقات خود را در آن سپری نمایید. شهر واجارگاه، درست در نقطه شرقی استان گیلان قرار داشته و برای رسیدن به آن، می توانید به شهرستان لنگرود رفته و در نهایت، پس از گذر کردن از روستای خرما و لیل، به راحتی به یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ایران برسید. لازم به ذکر است که فاصله واجارگاه از شهر تهران، در حدود 260 کیلومتر بوده و همچنین از شهر رشت نیز در حدود 90 کیلومتر فاصله دارد.

مختصری درباره واجارگاه

واجارگاه، منطقه ای ییلاقی می باشد که درون آن، پوشش گیاهی مختلفی روییده است. به طور کلی این منطقه ییلاقی، دارای وسعتی در حدود 200 هکتار می باشد. این مساله سبب شده تا به طور روزانه، گردشگران و توریستان متعددی به سمت این جاذبه گردشگری روانه شوند. چرا که وجود وسعت بسیار زیاد در این منطقه، سبب شده تا افرادی که علاقه مند به سفر کردن و اقامت در دل طبیعت هستند، بتوانند به راحتی به این منطقه سفر کرده و در نهایت، اوقات بسیار خوشی را سپری نمایند.

وجود وسعت بسیار در این منطه سبب شده است تا هر چقدر هم توریست و بازدید کننده به این جاذبه گردشگری برود، باز هم محیط این منطقه، خلوت و عالی به نظر برسد. در نتیجه اگر دوست دارید تا سفر و تعطیلا خود را به دور از مکان های شلوغ باشید و در جاذبه های گردشگری خلوت بگذرانید، توصیه می کنیم بازدید از واجارگاه را از دست ندهید.

 

معنی کلمه واجارگاه

واجارگاه، کلمه ای است که بسیاری از افراد پس از شنیدن آن، این سوال برایشان پی می آید که این کلمه به چه معنا است؟ باید اشاره کنیم که امروزه، تحلیل های متعددی در خصوص نام واجارگاه وجود دارد که هر کدام از آن ها، داستان های مختلفی را بیان می کند.

یکی از تحلیل هایی که در خصوص نام واجارگاه صورت گرفته است، بیان می کند که واجارگاه از دو کلمه کلی تشکیل شده است. در واقع، برخی از افراد می گویند که این کلمه شامل وا + جار + گاه می باشد. که با معنی کردن این کلمه ها به صورت تک به تک، می توان به معنی کلی، بازگو کردن صدا در یک مکان رسید. به بیان بهتر، برخی از افراد معتقدند که کلمه واجارگاه، به معنای بازگو کردن صدا در یک مکان می باشد.

اما علاوه بر این باید اشاره کنیم که برخی دیگر از افراد، بیان کرده اند که واجار، به معنای بازار و همچنین گاه به معنای مکان می باشد. در نهایت، با توجه به این تفسیر، می توان گفت که برخی دیگر از افراد، معنی کلمه واجارگاه را جای بازار بیان می کنند.

لیست جاذبه های گردشگری واجارگاه

با سفر به واجارگاه، می توانید از مناظر بسیار جذاب و دیدنی ای بازدید کنید. مناظری که شاید نمونه آن ها در کمتر جایی وجود داشته باشد. باید اشاره کنیم که در صورت سفر به واجارگاه، می توانید تا چندین روز در این منطقه بمانید. چرا که تنوع جاذبه های گردشگری آن به حدی است که می تواند، چند روز شما را سرگرم کند. اما جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی واجارگاه کجاست؟

بازدید از باغ مهستان

واجارگاه، دارای یک جاذبه گردشگری بسیار مشهور و جذاب است که همه ساله، افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کند. باید اشاره کنیم که یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری واجارگاه، باغ مهستان می باشد. وسعت این جاذبه گردشگری در حدود 30 هکتار بوده و می توانید به راحتی و آسانی به آن دسترسی پیدا کنید. لازم به ذکر است که این باغ زیبا و دیدنی، درست در مرز دو استان های مازندران و گیلان وجود دارد و برای دسترسی به آن، باید خود را به جاده سلاکجان برسانید. این باغ زیبا حاصل 11 سال تلاش بوده و توصیه می کنیم به هیچ عنوان بازدید از آن را از دست ندهید. کلنگ ساخت این باغ، در سال 1383 زده شد و در نهایت، درست 11 سال بعد، در سال 1394 باغی بسیار زیبا و جذاب در واجارگاه افتتاح شد.

درون باغ مهستان، می توان شاهد مجسمه های بسیار جذاب و زیبایی بود که هر کدام از آن ها، با هدف خاصی ساخته شده است. این مجسمه ها نمادی از مردمان و اهالی این منطقه است که نشان دهنده نحوه امرار معاش این افراد است. لازم به ذکر است که فاصله ی باغ مهستان از دریا، در حدود 15 دقیقه می باشد. همچنین از مشهور ترین جاذبه گردشگری رامسر، یعنی تله کابین آن، در حدود 30 دقیقه فاصله دارد. و در نهایت، از شهر چابکسر نیز در حدود 25 دقیقه فاصله دارد.

ارتفاعات این منطقه 

با سفر به واجارگاه، می توانید از جاذبه های گردشگری بسیار جذاب و خاصی دیدن کنید. اگر علاقه مند به بازدید از مناظر و چشم انداز های بسیار زیبا و دیدنی هستید، و دوست دارید تا یک مکان بکر با ویوی بسیار عالی پیدا کنید و تا ساعت ها در آن بنشینید، توصیه می کنیم حتما، به ارتفاعات واجارگاه بروید. در واجارگاه، یک قله وجود دارد که با سفر به فراز آن، منظره ای بی نظیر از چشم انداز های بسیار زیبا و جذاب رو به رویتان قرار می گیرد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که برای دسترسی به ارتفاعات این منطقه، می توانید از جاده ای که در این منطقه قرار دارد استفاده کنید.

با سفر به بالای قله ی واجارگاه، می توانید با اقیانوسی از ابر ها رو به رو شوید. وجود آب و هوای بسیار عالی و بی نظیر، و همچنین، پوشش گیاهی انبوه، سبب می شود تا ساعت ها در این منطقه نشسته و در نهایت، به تماشای زیبا ترین و بی نظیر ترین مناظر و چشم انداز ها بپردازید.

روستای بزکویه

در حین سفر به قله ی واجارگاه، می توانید از یک روستا که دارای خانه های بسیار جذاب و دیدنی ای است نیز بازدید کنید. در این روستا، زندگی جریان دارد و مردمان آن، از طریق دام پروری و همچنین کشاورزی، زندگی خود را می گذرانند. لازم به ذکر است که با بازدید از این روستا، می توانید میوه های بسیار خوشمزه مانند نارنگی و پرتغال بخورید. طعم بهترین برنج ها را بچشید. خوشمزه ترین چای را بنوشید، و به طور کلی، از محصولات لبنی خوشمزه و بی نظیر استفاده نمایید. یکی از جذاب ترین دیدنی هایی که در این منطقه وجود دارد، دریاچه و آبگیری است که توصیه می کنیم بازدید از آن را از دست ندهید. لازم به ذکر است که امکان شنا کردن در این دریاچه وجود دارد. پس در صورتی که به این منطقه سفر کردید، حتما یک دست لباس اضافی به همراه داشته باشید.

کمپ کردن و اقامت در این منطقه

یکی از لذت بخش ترین و عالی ترین تفریحاتی که می توان در منطقه گردشگری واجارگاه انجام داد، کمپ کردن است. اقامت در دل طبیعت و تماشای زیبا ترین و دیدنی ترین مناظر، می تواند بسیار لذت بخش باشد و با سفر به واجارگاه می توان از این گزینه بهره مند شد. اگر اهل کمپ کردن هستید، و دوست دارید کم کردن در مناطق و جاذبه های گردشگری مختلف را تجربه کنید، توصیه می کنیم برای کمپ کردن در منطقه گردشگری واجارگاه برنامه ریزی کنید و یک روز خود را به بهترین شکل در این منطقه سپری نمایید.

شما می توانید قبل از رسیدن به این منطقه، از نزدیک ترین شهر، اقدام به خرید خوراکی و تنقات کنید و در نهایت، پس از کمپ کردن در این منطقه، با روشن کردن آتش، چای آتشی خورده و همچنین، شبی لذت بخش و به یاد ماندنی را با صدای بی نظیر طبیعت بگذرانید. از دیگر مواردی که با کمپ کردن می توانید از آن بهره ببرید، تماشای چشم انداز بسیار بسیار جذاب طولع خورشید در این منطقه است. در زمان طلوع خورشید، می توانید یکی از بی نظیر ترین و عالی ترین مناظر و چشم انداز ها را مشاهده کنید و لذت سفر خود را چند برابر نمایید.

 

سایر جاهای دیدنی نزدیک به این منطقه

باید اشاره کنیم که با سفر به طبیعت، می توانید شاهد پدیده های طبیعی و گردشگری متعددی در این منطقه باشید. به طور کلی، سفر به طبیعت و همچنین گشت و گذار در بین انبوهی از پدیده های طبیعی، درختان سر به فلک کشیده، و پیاده روی در بین زیبا ترین و دیدنی ترین جنگل ها بسیار لذت بخش است. و خوشبختانه با سفر به واجارگاه می توانید به تمامی این موارد دسترسی پیدا کرده و در نهایت، یکی از بهترین و عالی ترین اوقات خود را سپری نمایید.

اگر در کوهنوردی ماهر باشید، می توانید به کوه سماموس در این منطقه بروید و در نهایت، یکی از خاطره انگیز ترین و بهترین کوهنوردی های خود را تجربه نمایید. علاوه بر این باید اشاره کنیم که می توانید، لوازم و تجهیزات کمپ کردن و یا پیک نیک را با خود به همراه ببرید و در نهایت، اقامتی لذت بخش و به یاد ماندنی را در این منطقه داشته باشید. در این منطقه، یک رودخانه به نام پلرود وجود دارد که بازدید از آن  خالی از لطف نیست.

اگر به واجارگاه رفتید، توصیه می کنیم بازدید از این رودخانه را از دست ندهید تا بتوانید یکی از لذت بخش ترین اوقات خود را سپری نمایید. یکی از بهترین و عالی ترین مکان ها برای گشت و گذار در واجارگاه، ساحل این منطقه است. البته باید اشاره کنیم که ساحل، جزو جاذبه های گردشگری اطراف واجارگاه محسوب می شود. اما با این حال، بازدید از آن را توصیه می کنیم.

چگونه به واجارگاه دسترسی پیدا کنیم؟

برای رسیدن به واجارگاه باید خود را به شهرستان کلاچای برسانید. یکی از سرسبز ترین شهرستان های استان گیلان که درون آن تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری وجود دارد. واجارگاه، در جاده کلاچای به سمت چابکسر وجود دارد. در مسیر این جاده یک جاده فرقی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید به راحتی و آسانی به واجارگاه دسترسی پیدا کنید.

بهترین زمان برای سفر به واجارگاه چه زمانی است؟

برای سفر به واجارگاه، می توانید هر زمانی اقدام کنید. اما باید اشاره کنیم که در فصول سرد سال، و به ویژه در فصل زمستان، می توان شاهد هوای بسیار سرد و یخبندان در این منطقه بود. به همین سبب، باید اشاره کنیم که اگر قصد دارید تا به بازدید از واجارگاه بروید، به هیچ عنوان، فصل زمستان را انتخاب نکنید. به طور کلی، دمای هوا در واجارگاه، در طول سال به طور متوسط، حدود 23 درجه می باشد. اما اگر قصد دارید تا این منططقه را در زیبا ترین حالت آن ببینید، توصیه می کنیم فصل برا را برای سفر انتخاب کنید. در این فصل، واجارگاه چشم انداز ها و مناظر بسیار زیبا و دیدنی ای را به نمایش می گذارد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در فصل بهار در منطقه گردشگری واجارگاه، می توان شاهد وجود گل های بسیار جذاب و دیدنی ای بود که زیبایی منطقه را دو چندان کرده اند.

بازدید از واجارگاه را از دست ندهید!

واجارگاه، جزو جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری استان گیلان به شمار می رود و با سفر به آن، می توان مدتی را از محیط های شهری و شلوغ فاصله گرفت و از طبیعت بی نظیر لذت برد. به طور کلی واجارگاه، یکی از عالی ترین و مناسب ترین مقاصد گردشگری می باشد که هر فردی می تواند به آن بازدید کند. بازدید از این منطقه گردشگری برای همگان امکان پذیر می باشد. همچنین باید اشاره کنیم که در این منطقه اقامتگاه بسیار جذابی وجود دارد که با بهره مندی از آن، می توان یک شب را به شکل مردمان این منطقه سپری نمود و از این سبک زندگی لذت برد. اگر تا به حال به بازدید از منطقه گردشگری واجارگاه رفته اید و تجربه گشت و گذار در آن را دارید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.