پارک جنگلی تلو، همزاد پارک چیتگر در شرق تهران

پارک جنگلی تلو از جاذبه‌های دیدنی و زیبای شهر تهران است که همه اسم آن را با پارک جنگلی غزال می‌شناسند. این‌ پارک دلنشین چهارمین پارک جنگلی تهران است که در جاده تلو و در منطقه‌ای خوش آب‌وهوای پایتخت قرار دارد. اینجا همیشه پر از تهرانی‌ها و مسافرانی است که برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و رهایی از زندگی روزمره آمده‌اند تا کلی تفریح کنند و یک خاطره خوب و به یادماندنی برای خود و خانواده بسازند.
حالا اگر می‌خواهید در تعطیلات آخر هفته با خانواده دل به طبیعت بزنید و از هوای آلوده دور باشید، می‌توانید با نیم ساعت رانندگی خودتان را به شرقی‌ترین نقطه تهران یعنی پارک جنگلی تلو برسانید و هوای تمیز را وارد ریه‌های خود کنید.


آدرس و مسیرهای دسترسی به پارک جنگلی تلو

پارک تلو در بزرگراه شهید بابایی شرق، خروجی تلو شمال، بخش ورودی جاده شهرداری قرار دارد. توجه داشته باشید که به جاده تلو که رسیدید حتما از لینک مسیریابی استفاده کنید تا به‌راحتی پارک را پیدا کنید.
برای دیدن آدرس دقیق پارک جنگلی تلو روی گوگل مپ روی نقشه ببینید را کلیک کنید: 

روی نقشه ببینید!

پارک های جنگلی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Afshin Gholamrezaei

  • دسترسی با خودرو شخصی

 اگر از تهران قصد رفتن به پارک را داشته باشید باید وارد بزرگراه شهید بابایی شوید و از خروجی جاده دماوند و دوربرگردان بعد از خروجی وارد جاده تلو بشوید. البته اینجا تا یک مسیری را با ماشین خود در جاده ادامه دهید تا از همان ابتدا درگیر یک پیاده‌روی خسته کننده نشوید.

  •  دسترسی با مترو

از آنجا که پارک تلو در حاشیه شهر تهران است، به‌همین خاطر در نزدیکی آن ایستگاه مترو نیست. پس بهترین مسیر همان دسترسی با خودروی شخصی دارید. البته از طریق مترو فرهنگسرا می‌توانید بخشی از مسیر را رفته و بخش دیگر را با تاکسی طی کنید تا به پارک جنگلی تلو برسید.



 

آنچه که باید در مورد پارک جنگلی تلو بدانید

این بوستان بزرگ با درختان زیاد و انبوه، هوای خوب و معتدل و تفریح و ورزش، تقریبا رقیب و در عین حال می‌توان گفت همزاد پارک چیتگر در شهر تهران است. با این تفاوت که هنوز به اندازه پارک چیتگر تهران معروف نشده است. این شناخت کم اتفاقا از نظر مردم مزیت بزرگی است چون دیگر از شلوغی و صدا خبری نیست.

غروب در پارک جنگلی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس amin gholami

شما با رفتن به پارک تلو در كنار قدم زدن میان درختان سر به فلک کشیده و نفس کشیدن در هوای پاک، می‌توانید از چشم‌انداز و منظره‌ی زیبای سد لتیان و کوه‌های البرز هم دیدن کنید. فقط کافی است برای تماشای منظره‌ زیبا فقط همین مسیر پیاده‌روی پارک جنگلی تلو را طی کنید و بعد از قرار گرفتن در ارتفاعات پارک، تصویر زیبای سد لتیان و کوه البرز را در یک قاب زیبا ببینید.
در پارک جنگلی تلو احتمالا بیشتر از همه چیز فضای آرام، پر درخت و سرسبز دلتان را خواهد برد و آرامش را به شما خواهد داد.

پارک های جنگلی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ahmad Anvari

بیشتر بخوانید: بالن سواری در تهران، قیمت بلیط، بهترین زمان و ساعت پرواز


امکانات پارک جنگلی تلو برای تفریح و گردش

بوستان تلو یک پارک همه چیز تمام است که علاوه بر طبیعتی بکر و مناظری فوق‌العاده، امکانات رفاهی و تفریحی جذابی هم در خودش جای داده تا با تمام توان خود کاری کند که به بازدیدکننده‌هایش خوش بگذرد. در مورد امکانات تفریحی و گردشگری این پارک در ادامه بیشتر بخوانید:

  • استفاده از نیمکت‌ها در مسیر پیاده‌روی

یکی از ویژگی‌های مثبت پارک جنگلی تلو داشتن تعداد زیاد نیمکت‌ است. تا جایی که شما می‌توانید در مسیر پیاده‌روی برای نشستن آن‌ها را انتخاب کنید و خیلی خسته نشوید. 

پارک جنگلی تلو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mary Noorani

  • برخورداری از آلاچیق‌‌های با فضای دنج برای استراحت

آلاچیق‌های مختلف که کنار اکثر آنها مکانی برای تهیه کباب تعبیه شده  و مسیر یک طرفه‌ای هم دور تا دور پارک کشیده شده تا بتوانید به آسانی به جاهای مختلف این پارک جنگلی دسترسی داشته باشید. راستی به این نکته دقت کنید که در پارک جنگلی غزال یا تلو بوفه و یا دکه خوراکی وجود ندارد و باید تمام لوازم مورد‌نیازتان از آب آشامیدنی گرفته تا خوراکی و موارد ضروری را با خودتان حتما به آنجا ببرید. 

آلاچیق های پارک تلو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Saeed Farno

  • داشتن فضای بازی برای سرگرمی کودکان

اگر کودکان خودتان را به پارک جنگلی تلو می‌برید، باید بگوییم خیالتان راحت باشد که با وسایل بازی که در پارک است، حسابی سرگرم می‌شوند و بهانه‌گیری نمی‌کند. تازه در روزهای تعطیل نوروز و روز طبیعت وسایل ورزشی و امکانات دیگری مثل دوچرخه سواری کوهستان، پاراگلایدر، سورتمه سواری، جامپینگ و تنیس روی میز در این پارک گذاشته می‌شود تا بزرگسالان هم در کنار کودکان خود سرگرم بازی و تفریح شوند.

  • از دیگر فعالیت‌های تفریحی و امکانات پارک جنگلی تلو

فعالیت‌هایی که در این پارک جنگلی می‌توانید انجام دهید متنوع هستند. شما می‌توانید از زمین بازی‌های متنوع پارک استفاده کنید. در این زمین ورزش‌های مختلفی مثل فوتبال‌دستی، شطرنج، زمین والیبال و تنیس روی میز در کنار آلاچیق‌های دنج و راحت و منقل‌های مخصوص کباب پزی وجود دارد. 

سرویس‌های بهداشتی در فضاهای مختلف پارک جنگلی تلو که نبودش همیشه مشکل است، به‌همراه بوفه، کافی‌شاپ و سفره‌خانه‌های سنتی، مسیرهای مناسب‌سازی شده برای پیاده‌روی و نماز‌خانه‌ از امکانات دیگر پارک تلو هستند که در این پارک برای رفاه حال شما قرار داده شده‌اند.

زمین تنیس پارک تلو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس محمد رباط میلی

بیشتر بخوانید: ترمینال های تهران، با اتوبوس دل به جاده بزنید 


کی به پارک جنگلی تلو برویم؟

پارک جنگلی غزال در تمام فصل‌های سال زیبایی خود را دارد اما اگر می‌خواهید در بهترین زمان ممکن به آنجا بروید، روزهای آخر اسفند تا آخر فصل بهار را انتخاب کنید. در این بازه زمانی هوای این منطقه بسیار مطبوع و دلنشین است.
اگر برای قدم زدن به پارک رفتید جهت محافظت بیشتر از پاهایتان بهتر است از کفش مناسب برای پیاده‌روی در هنگام راه رفتن استفاده کنید. یادتان باشد که در روزهای بهاری به‌خاطر قرار گرفتن پارک در ارتفاعات کمی هوا اینجا رو به‌ سردی است و سعی کنید یک لباس گرم همراه خود داشته باشید
راستی ساعت بازدید از پارک جنگلی تلو از ۷ صبح است تا ۶ عصر و شما اجازه شب مانی و چادر زدن در این پارک را ندارید.

پارک غزال کجاست

منبع عکس گوگل مپ، عکاس farhad saremi

بیشتر بخوانید: بهترین آپارتمان های مبله شرق تهران


در نزدیکی پارک جنگلی تلو از کجاها دیدن کنیم؟

اگر بعد از گشت‌و‌گذار در پارک دلتان خواست به مکان‌های تفریحی دیگر هم مراجعه کنید همان‌طور که گفتیم بوستان لویزان و پارک پلیس یا همان باغ اناری در نزدیکی آنجا هستند که در ادامه توضیحات کامل را خواهیم داد.

پارک در شرق تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس MOHAMMADREZA YAGHOUBI SHAVAKI

  • بوستان لویزان؛ از بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه تا فضای زیبای پارک

پارک جنگلی لویزان در نزدیکی پارک جنگلی تلو قرار دارد. در این پارک یکی از بزرگترین باغ‌های پرندگان در خاورمیانه را می‌توانید ببینید. اگر از طرفداران پرنده‌نگری هستید، انواع گونه‌های بومی و غیر بومی از پرندگان اینجا هستند تا شما بتوانید به تماشای آن‌ها بروید.

بوستان لویزان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Karimi

  • پارک پلیس یا باغ اناری زمان قاجار، امروز اینجا خبری از انار نیست

پارک پلیس یکی از بوستان‌های بزرگ شرق تهران است که در محله‌ی تهرانپارس قرار دارد. این پارک فضای بزرگ و امکانات مناسبی برای همه‌ سنین و هر سلیقه‌ای دارد. کتابخانه پارک پلیس، رستوران و بوفه‌های متنوع، استخر که فقط گاهی قابل استفاده است، آلاچیق و سالن بدنسازی از تفریحاتی هستند که در این پارک شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
البته عمارت قدیمی ارباب هرمز هم که سابقه آن به دوران قاجاریه باز می‌گردد در این پارک قرار دارد. این عمارت از نظر زیبایی و ظرافت نمونه بسیار خوبی از معماری ایرانی در زمان قاجار است.

پارک پلیس

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Seltoon

بیشتر بخوانید: سون سنتر هفت حوض، مرکز خرید مورد علاقه شرقی‌ها


رستوران‌های خوب اطراف پارک جنگلی تلو 

برای خوردن غذا اگر از منقل‌های آماده‌ کباب و جوجه که در پارک تعبیه شده‌اند بگذریم یا اگر از خانه خوراکی یا غذایی نیاورده باشیم، بعد از گردش در طبیعت پارک تلو و گرسنه شدن برای شکم‌گردی باید به رستوران و محل مناسبی برای سرو غذا در اطراف پارک بروید. چون گفتیم که اینجا رستوران و بوفه‌ای ندارد که خوراکی تهیه کنید.
اما در نزدیکی پارک جنگلی تلو رستوران شیان که پاتوق همیشگی گردشگران در لویزان است، گزینه پیشنهادی خوبی است تا آنجا خودتان را مهمان یک غذای خوب کنید.

اگر به جای کباب ایرانی، دلتان هوس خوردن پیتزا یا انواع همبرگر یا غذاهای متفاوت‌تری مثل خوراک‌های لبنانی یا ترکی کرده است به فست‌فود زعفران سری بزنید. این رستوران در محله لویزان، شیان، میدان طجرلو، خیابان طجرلو و داخل مجموعه رفاهی کشتیرانی قرار دارد.

رستوران شیان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Farhad Hassani

بیشتر بخوانید: پارک های پیاده روی تهران کدامند؟


نظر شما در مورد پارک جنگلی تلو چیست؟ آیا فکر می‌کردید که چنین پارکی در نزدیکی تهران باشد که بتوانید آخر هفته به آنجا بروید؟ شاید هم شما قبلا به این پارک رفته‌اید؟ امکانات آنجا را چطور دیدید؟ واقعا فضای این پارک ساکت و دلنشین است؟ آيا رفتن به این پارک را به بقیه هم پیشنهاد می‌دهید؟ نظر و تجربیات ارزشمند شما راهنمای خوبی برای ما و خوانندگان تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

پارک جنگلی تلو کجاست؟
تهران، بزرگراه شهید بابایی شرق، خروجی تلو شمال، بخش ورودی جاده شهرداری
بهترین زمان رفتن به پارک جنگلی تلو چه فصلی است؟
فصل بهار
پارک جنگلی تلو چه امکاناتی دارد؟
مسیرهای پیاده روی، فضای سبز، زمین والیبال، مسیرهای تنیس، فوتبال دستی، شطرنج و غیره از امکانات پارک جنگلی تلو می باشند.
اسم دیگر پارک جنگلی تلو چیست؟
پارک جنگلی غزال

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.