رستوران شرف الاسلامی با کباب‌های لذیذ در تهران

اگر قدم به بازار بزرگ تهران گذاشتید، بدون خوردن ناهار دلچسب و خوشمزه رستوران شرف الاسلامی بازار را ترک نکنید. چون پرت شدن به گذشته و رنگ‌و‌بوی نوستالژیک گرفتن حس جالبی است. با رفتن به این رستوران دقیقا شما به میانه تهران قدیم می‌روید، یعنی زمانی که هنوز خبری از پیتزا و فست‌فود در بین ایرانی‌ها نبود.
پس با ما همراه باشید تا از تاریخچه، معماری و منو غذایی و داستان‌های شرف الاسلامی بازار برایتان بگوییم تا بعد از یک خرید جانانه، تفریح‌تان را با خوردن کباب‌های خوشمزه این
رستوران معروف تهران کامل کنید.

روی نقشه ببینید!


رستوران شرف الاسلامی کجاست؟

پانزده خرداد تهران و به خصوص قسمت بازار بزرگ تهران یکی از جاهای شلوغ و پر رفت‌وآمد تهران است. این منطقه تهران همیشه از اول صبح تا پایان شب پر از آدم است که برای انجام خریدهای بزرگ و کوچک به اینجا آمده‌اند. حوالی ظهر شاید تنها ساعتی باشد که کمی بازار خلوت است، دلیل آن هم بسته بودن مغازه‌ها و حجره‌های بازاریان است تا هم استراحت کوتاهی داشته باشند و هم ناهار بخورند. اینجاست که شما هم باید دست به کار شده و راهی رستوران شرف الاسلامی بازار شوید.

رستوران بازار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Nasihati

بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای رفتن به این رستوران تهران، تاکسی‌های درون شهری، اتوبوس BRT و مترو تهران خواهد بود. 

برای رفتن با تاکسی می‌توانید از خطوط تاکسی خیابان 15 خرداد استفاده کنید. این تاکسی‌ها شما را تا ابتدای ورودی بازار می‌رسانند و با یک پیاده روی کوتاه خودتان را به رستوران می‌رسانید.

اگر با اتوبوس بخواهید به رستوران شرف الاسلامی بروید ایستگاه اتوبوس قورخانه نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس BRT به بازار است که باید بعد از پیاده شدن در این ایستگاه خیابان خیام را به سمت پایین و تقاطع 15 خرداد را پیدا کنید و با کمی پیاده‌روی به رستوران برسید.

اما بهترین گزینه برای رفتن به شرف الاسلامی استفاده از خط متروی تهران است. شما با سوار شدن به متروی خط 1 (خط قرمز تجریش کهریزک) در ایستگاه پانزده خرداد از مترو پیاده شده و به سمت بازار بروید تا به راحتی به رستوران بروید. 

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


شرف الاسلامی رستورانی سنتی است یا مدرن؟

اگر چه برای خیلی‌ها مهم نیست که فضای رستوران چه‌قدر مدرن و به روز باشد مهم غذای خوشمزه‌ای است که در آنجا می‌خورند. حتی خیلی‌ها دوست دارن تا جایی که ممکن است در فضاهای سنتی و قدیمی، ناهار یا شام خودشان را بخورند.
رستوران شرف الاسلامی تهران از آن رستوران‌هایی‌ است که حتی برای مشکل‌پسندان و بهانه‌جوها راضی کننده است. البته ناگفته نماند که این رستوران تنها رستوران درون بازار بزرگ تهران نیست اما بدون شک این رستوران در بین باکیفیت‌ترین‌ها و
قدیمی‌ترین‌ رستوران های تهران قرار دارد.

چلوکباب شرف الاسلامی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mehdi Akbari

 

بیشتر بخوانید: بهترین غذاخوری های تهران کجا هستند؟


داستان‌های جذاب رستوران شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی از اولین کبابی‌های شهر تهران است که به دست تاجر مشهور قاجار حاج حسن شرف الاسلامی در قلب شهر تهران ساخته شد. این رستوران در روزهایی که شروع به کار کرد آوازه‌اش شاید در بین بازاری‌ها بود ولی این شهرت نه تنها در بین بازاریان تهران بلکه در کل شهر پیچید. به‌حدی که بسیاری تنها برای خوردن باقالی پلو با ماهیچه این رستوران هم که شده به بازار تهران سر می‌زنند تا در این رستوران تاریخی تهران از غذاهای خوشمزه‌اش میل کنند.

تا جایی این شهرت ادامه داشت که اسم بازار بزرگ تهران و رستوران شرف الاسلامی همیشه در کنار هم می‌آمد. چون سال تاسیس این رستوران تقریبا همزمان با شروع کار بازار است. البته بازار بزرگ تهران قدمت 300 ساله دارد اما شروع کار مدرن و امروزی خودش را از دهه 10 شروع کرده است.

در سال‌هایی ‌که بازار تهران تازه داشت رونق می‌گرفت مردم زیادی برای زندگی به تهران می‌آمدند و در این شرایط سرمایه‌های زیادی وارد بازار تهران می‌شد. همین روند آن‌قدر پیش ‌رفت که با گذشت چند سال این سرمایه‌ها به آرامی باعث ساخت حجره‌ها و مغازه‌های جدید در راسته‌های بازار تهران شدند.

فروشندگان و کسانی که برای خرید به بازار می‌آمدند، نیاز به رستوران و غذاخوری داشتند تا اینکه در حیاط مسجد شاه یا همان مسجد امام امروزی رستوران شرف الاسلامی تاسیس شد.

مشتریان اولیه این رستوران بازاریان بودند که برای گذران زمان استراحت خود در وعده ناهار به رستوران می‌آمدند. به گذشت زمان این رستوران به چیزی که امروزه می‌بینید تبدیل شد و هر روز افراد زیادی برای خوردن غذاهای خوشمزه ایرانی به شرف الاسلامی می‌روند.

بیشتر بخوانید: بازار کفاشان، پر‌ رفت‌و‌آمدترین راسته‌ بازار تهران


منو رستوران شرف الاسلامی چه چیزهایی دارد؟

در منو رستوران شرف الاسلامی فقط کباب نیست که حرف اول را می‌زند، چون تنوع غذایی زیادی دارد و شما متناسب با سلیقه خود می‌توانید از غذاهای ایرانی آنجا بخورید.

هرچند تهرانی‌های قدیم معتقد بودند کسی نباید در رستوران خورشت بخورد. چون خورشت را از آن دسته از غذاهایی می‌دانستند که باید ساعت‌ها می‌پخت تا جا بیفتد. از آن گذشته خیلی‌ها در تهران قدیم خورشت را اصلا داخل غذا حساب نمی‌کردند پس تا کباب بود، خورش حرفی برای گفتن نداشت.

حالا در شرف الاسلامی خورشت‌های ایرانی با کیفیت فوق‌العاده و به صورت خانگی در بین غذاها وجود دارد تا شما بتوانید از خوشمزه‌ترین آنها سفارش دهید.

اما چیزی که در اینجا از قدیم تا به الان بوده و است، همان کباب کاردی،‌ باقالی پلو و ته چین‌ است، همانطور که در سر درش نوشته شده ته چین مرغ در شرف الاسلامی هواداران بیشتری دارد.

پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفارش ته‌ چین، درخواست بادمجان اضافه و یا آب مرغ کنید تا به غذای خود طعم بیشتری دهید. البته از دوغ خنک، خوش طعم و مخصوص شرف الاسلامی، هم نباید غافل شد.

منو رستوران شرف الاسلامی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Morteza Jafari

بیشتر بخوانید:‌بهترین شیشلیک های تهران را کجا بخوریم؟


چرا این چلوکبابی بازار آن‌قدر معروف شده است؟

زمانی که وارد مسجد شاه می‌شوید اگر به سمت راست بپیچید و از پله‌های زیرزمین پایین بروید به ورودی رستوران می‌رسید که با میز و صندلی‌های قدیمی توجه شما را به خود جلب می‌کند.
ژتون‌ها شاید
خاطره‌انگیزترین قسمت شرف الاسلامی باشند که بزرگترها با آن خاطره دارند. این ژتون‌ها را هنگام سفارش غذا به شما می‌دهند و در زمان تحویل غذا باید آن را بازگردانید پس در نگهداری آن دقت کنید که بی‌غذا نمانید.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد شهر تهران


نحوه سفارش غذا در رستوران شرف الاسلامی

در رستوران شرف الاسلامی همیشه غذاها را در ظرف‌های بزرگی مثل سینی آماده می‌کنند، پس حواستان باشد که اگر آدم کم غذایی هستید یا حتی آدم خوش غذایی هستید، در یک چشم به‌هم زدن هر آنچه در بشقاب باشد را می‌خورید، بهتر است تنها به شرف الاسلامی نروید و حتما کسی را با خودتان ببرید که در غذا بتواند شما را همراهی کند. یا نه اصلا همراهی‌تان هم نکند می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و دو غذای مختلف را از منوی غذایی شرف الاسلامی سفارش داده و طعم خوش غذاهای آنجا را تست کنید.

درست است که سالن غذای شرف الاسلامی همیشه کیپ تا کیپ پر آدم است و جایی برای سوزن انداختن نیست و حالا حالاها نوبتتان نمی‌شود اما پرسنل شرف الاسلامی سرعت عمل بالایی دارند و همه چیز خیلی سریع پیش می‌رود.

حالا اگر شما مسافر تهران هستید می‌توانید بعد از صرف ناهار در شرف الاسلامی، به بازدید از بافت قدیمی بازار بزرگ تهران، کاخ گلستان و مسجد امام بروید و روز پربار خود را پر از خاطره کنید.

اگر هم به دنبال صرف غذا در رستوران شرف الاسلامی تهران هستید، بهتر است قبل از رفتن به رستوران، روز و زمان مناسبی را پیدا کنید. با توجه به آن که تنها برای وعده ناهار امکان استفاده از رستوران را دارید، باید برای رفتن خود بهترین زمان را انتخاب کنید. اینجا از ساعت 11 صبح تا 4 بعدازظهر کم کم شلوغ‌ می‌شود این شلوغی تا تمام شدن غذاها ادامه دارد.

رستوران شرف الاسلامی در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amirhossein Aslani

بیشتر بخوانید: بورس لوازم آرایشی تهران کجاست؟


راه های ارتباطی و آدرس شعبه دیگر چلوکبابی شرف الاسلامی

آدرس شعبه یک : تهران، منطقه پانزده خرداد، بازار بزرگ تهران، به سمت مسجد شاه، داخل حياط مسجد شاه، سمت راست.

آدرس شعبه دو : خیابان 15 خرداد، سبزه میدان، پلاک 806.

شماره تلفن: 02155620957

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 11:30 صبح تا 16:30 عصر.

آدرس اینستاگرام: sharafoleslamii@


آیا تا به حال به رستوران‌ شرف الاسلامی تهران رفته‌اید؟ کدام یک از غذاهای رستوران شرف الاسلامی برای شما جذاب‌تر بوده؟ آیا محیط و پرسنل این رستوران شما را وسوسه می‌کند که دوباره برای خوردن یک غذای خوشمزه به آنجا بروید؟ این بار نوبت شماست که از تجربه‌ رفتن به رستوران شرف الاسلامی بگویید.


سوالات متداول

رستوران شرف الاسلامی کجاست؟

این رستوران معروف و قدیمی در بازار تهران و در زیر زمین مسجد شاه قرار دارد.

تاریخچه رستوران شرف الاسلامی به کی بر‌می گردد؟

تاریخ تاسیس رستوران به دوره قاجار و عصر پهلوی برمی‌گردد.

 شرف الاسلامی در چه سالی تاسیس شد؟

 این رستوران همزمان با رونق کار بازار بزرگ تهران در سال 1317 تاسیس شد.

بهترین غذاهای رستوران شرف الاسلامی کدامند؟

ته چین، باقالی پلو، چلو کباب سلطانی و دیزی سنگی از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران در بازار است.

قیمت غذاهای رستوران شرف الاسلامی چقدر است؟

قیمت غذاهای این رستوران نسبت به کیفیت آن مناسب است.

در منو رستوران شرف الاسلامی چه غذاهایی را می‌توانید سفارش دهید؟

  •  ته چین مرغ برنج زعفرانی ویژه شرف الاسلامی.
  • چلو کباب کوبیده ممتاز کاردی، چلو کباب تکه مخصوص شرف الاسلامی، چلو کباب برگ ممتاز گوسفندی، چلو کباب سلطانی گوسفندی و چلو کباب برگ گوسفندی، شیشلیک ممتاز با برنج.
  • جوجه کباب با استخوان با برنج، جوجه کباب بدون استخوان با برنج، جوجه کباب با ته چین، فیله ممتاز با برنج.
  • باقالی پلو با ماهیچه با روغن حیوانی، باقالی پلو با گردن با روغن حیوانی، باقالی پلو با مرغ، زرشک پلو با مرغ.
  • چلو خورشت قیمه بادمجان، چلو خورشت قورمه سبزی
  • ماست موسیر و سالاد و زیتون پرورده و دوع‌های خوشمزه و خنک

محیط رستوران شرف الاسلامی برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه بعد یک بازارگردی حسابی از بازار بزرگ تهران شرایط فوق‌العاده‌ای دارد.

آیا رستوران شرف الاسلامی پارکینگ اختصاصی دارد؟

خیر. این محدوده در منطقه محدودیت ترافیک است و شما می‌توانید با مترو و یا اتوبوس راهی این رستوران شوید تا دغدغه‌ای از بابت جای پارک نداشته باشید.

آیا رستوران شرف الاسلامی موسیقی زنده دارد؟

خیر اینجا موسیقی زنده ندارد و موسیقی‌ سنتی بیشتر در آنجا پخش می‌شود.

تلفن رستوران شرف الاسلامی بازار تهران چند است؟

 02155620957

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.