پیست کارتینگ پرند، روی خط سرعت در بزرگترین پیست خاورمیانه

اگر می‌خواهید یک تفریح هیجان‌انگیز و متفاوت را در تهران تجربه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به پیست کارتینگ پرند بروید.

این پیست از مجهزترین پیست‌های کارتینگ خاورمیانه است که هر فردی می‌تواند لذت کارتینگ سواری آن هم با سرعت بالا در مسیرهای پرپیچ و خم آنجا تجربه کند. 

امروز همراه ما در تهران مبله باشید تا درباره پیست کارتینگ پرند و امکانات و مسیرهای دسترسی به آن کامل آشنا شوید.


کارتینگ پرند کجاست؟

این پیست در اتوبان تهران ساوه و در ابتدای ورودی شهر پرند و در روبروی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این پیست اولین مجموعه بزرگ ورزشی، موتوری و تفریحی ایران است که ۷ هزار متر مساحت دارد و از آن به عنوان طولانی‌ترین پیست‌ جهان یاد می‌شود.

گارتینگ سواری

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohamed amin Mollahasani

بیشتر بخوانید: رودخانه های اطراف تهران، هم تفریح کنید هم ورزش و آب‌بازی


چطوری از تهران به کارتینگ پرند برویم؟

شما برای رفتن به این پیست تهران هم می‌توانید با خودرو شخصی بروید و هم با وسایل نقلیه عمومی.

  • مسیر دسترسی با خودرو شخصی: اگر بخواهید با خودروی شخصی به مجموعه کارتینگ پرند بروید باید در مسیر بزرگراه آزادگان وارد اتوبان تهران ساوه شوید.

در این مسیر تقریبا ۲۵ کیلومتر باید در امتداد اتوبان رانندگی کنید تا به کارتینگ پرند برسید.

  • مسیر دسترسی با مترو: برای دسترسی به کارتینگ پرند با استفاده از مترو شما باید در خط قائم به آزادگان در ایستگاه مترو راه آهن پیاده شوید و به  ایستگاه راه‌آهن تهران بروید و با قطارهای حومه‌ای تهران به پرند بروید. از ایستگاه پرند تا کارتینگ تقریبا سه کیلومتر فاصله دارید که می‌توانید آن را با کرایه تاکسی‌های شهری که در ایستگاه قطار هستند طی کرده و خودتان را به این مجموعه تفریحی ورزشی تهران برسانید.
  • مسیر دسترسی با تاکسی‌های خطی: تاکسی‌های خطی تهران به پرند از ایستگاه‌های مختلفی در شهر تهران حرکت می‌کنند. حالا اگر تصمیم گرفتید که با استفاده از تاکسی‌های شهری به کارتینگ بروید، می‌توانید در هر نقطه‌ای از تهران که هستید، پایانه تاکسی اطراف خود را که به پایانه تاکسی پرند می‌روند را پیدا کنید و خودتان را پایانه پرند برسانید. از پایانه پرند تا کارتینگ مسیر کوتاهی داری  که می‌توانید  پیاده‌روی کنید تا به پیست کارتینگ برسید. 
  • مسیر دسترسی به کارتینگ با اتوبوس: شما می‌توانید از پایانه‌های مختلف اتوبوسرانی که در سطح شهر قرار دارند استفاده کنید و خودتان را به ایستگاه اتوبوس دانشگاه آزاد پرند برسانید.

روی نقشه ببینید!

آدرس کارتینگ پرند

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Kazem Irajpour

بیشتر بخوانید: با تفریحات لوکس در تهران آشنا شوید


 کارتینگ پرند از کجا آمد؟

پیست کارتینگ پرند فعالیت خود را با پشتیبانی مجموعه سیاحان ورزشی پرند شروع کرد و این فعالیت آن‌قدر درست و برنامه‌ریزی شده بود که توانست این مجموعه را در نه تنها در ایران بلکه در منطقه به یکی از بزرگترین پیست های خاورمیانه تبدیل کند.

شاید جالب باشد که بدانید ساخت پیست کارتینگ پرند را یک شرکت اتریشی به اسم شرینر کانسالتینگ براساس استانداردهای بین‌المللی انجام داد. 

اینجا دو پیست سه بخش ریس‌، رنتال و ریس‌رنتال مجهز دارد که شما می‌توانید هم‌زمان از آن‌ها استفاده کنید و در مسیرهای پرپیچ‌وخم لحظات خوشی را بگذرانید.

باید بدانید که مجموعه کارتینگ پرند از طرف فدراسیون جهانی اتومبیلرانی گواهی دارد و در آنجا اجازه برگزاری رقابت‌های بین‌المللی وجود دارد، همین دلیلی است تا شهر پرند به یک مقصد گردشگری و ورزشی آینده در اطراف تهران تبدیل شود.

در پیست کارتینگ پرند همه سنین تقریبا می‌توانند لذت کارتینگ سواری را تجربه کنند و نیازی هم به داشتن گواهینامه رانندگی نیست.

هر چند قبل از شروع رانندگی، آموزش‌های مقدماتی به علاقه‌مندان کارتینگ سواری داده می‌شود و تجهیزات کارتینگ نیز به‌طور کامل در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا در امنیت کامل رانندگی کنند.

قیمت کارتینگ

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mahdi Gharibi

بیشتر بخوانید: معرفی ییلاق های اطراف تهران


احساس شوماخر بودن را با کارت‌های کارتینگ پرند تجربه کنید

کارت‌ها در پیست کارتینگ پرند به دو صورت هستند، کارت‌ها رنتال برای مبتدی‌ها و کارت‌های ریس‌ برای حرفه‌ای‌ها

کارت رنتال بیشتر برای سرعت‌های معمولی و افراد عمومی است تا بتوانند سرعت‌های ۷۰ کیلومتر در ساعت را در فضای واقعی تجربه کنند. البته برای همین مورد تنها یک آموزش پنج دقیقه‌ای نیاز است.

ماشین‌های ریس هم گفتیم که برای حرفه‌ای‌ها و کسانی که طرفدار مسابقات کارتینگ هستند بسیار مناسب است. سرعت در کارت‌های ریس در هر ساعت به ۱۸۰ کیلومتر می‌رسد و کسانی که دوست دارند فنون رانندگی را با آدرنالین ترکیب کنند و با سرعت‌ها بالا اوج بگیرند، اینجا بهترین‌جاست تا بتوانید خودشان را تبدیل به یکی از رانندگان حرفه‌ای کارتینگ کنند.

ساعت کاری کارتینگ

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Bahram Akhavan

بیشتر بخوانید: روی خط سرعت با کارتینگ دریاچه چیتگر


کارتینگ پرند به جز پیست چه امکانات دیگری دارد؟

پیست تفریحی ورزشی پرند به جز کارتینگ تفریحات و سرگرمی‌های متنوع و شاد دیگری مثل فوتبال دستی، ایرهاکی، پینگ‌پنگ، بیلیارد، سالن بازی و گیم نت هم دارد که هر کسی با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌تواند از هر یک استفاده کند.

البته که تفریح و ورزش همیشه نیاز به دمی استراحت و تجدید قوا دارد، برای همین باید چیزی بخورید و یا بنوشید تا بتوانید پرانرژی ماشین‌سواری کنید.

پس داشتن کافی شاپ، فست فود و رستوران در پیست کارتینگ پرند از واجبات است و شما می‌توانید در این‌جاها انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای با کیفیت را بخورید و روزی هیجان‌انگیز همراه با تفریح‌های سالم و شاد را در کنار دوستان و همراهان خود بگذرانید.

توجه داشته باشید که اینجا آموزش اولیه استفاده از پیست و کارت‌ها، تجهیزاتی مثل ارائه کلاه ایمنی و تجهیزات دیگر، رختکن جداگانه ویژه بانوان و آقایان، پارکینگ اختصاصی و کلی خدمات و امکانات رفاهی وجود دارد که برای راحتی حال شما در نظر گرفته شده است.

قیمت بلیط کارتینگ

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Sohi

بیشتر بخوانید:مسیرهای دوچرخه سواری تهران، پا به رکاب در دل پایتخت


اطلاعات و ساعت کاری کارتینگ سواری پرند

ساعات کاری این مجموعه همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ بامداد حتی روزهای تعطیل باز است. توجه داشته باشید که کارتینگ پرند در روزهای بارانی تعطیل است.

شماره تماس کارتینگ پرند ۰۹۲۱۴۱۲۴۲۴۲ – ۰۲۱۵۶۹۳۳۲۵۶ است و شما می‌توانید جهت رزرو و اطلاع از مجموعه قبل از رفتن حتما تماس بگیرید.

شرایط استفاده از پیست کارتینگ پرند به این صورت است که خانم‌ها و آقایان می‌توانند در سانس‌های ۱۰ دقیقه‌ای (چهار دقیقه آموزش و شش دقیقه رانندگی) را تجربه کنید.

آدرس صفحه اینستاگرام پیست کارتینگ  kartingparand‌@ است که می‌توانید به‌راحتی صفحه آن را دنبال کنید و از تجربه‌های دیگران و هیجانات این مجموعه را ببینید.

کارتینگ تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Behnam Mohamadinia

بیشتر بخوانید: پارک های آبی تهران، موجی از شادی و هیجان فقط در چند ساعت


در کارتینگ سواری به چه چیزهایی نیاز دارید؟

شاید این روزها شما هم دل را به دریا زده‌اید و می‌خواهید به پیست کارتینگ بروید. اولین چیزی که به ذهن‌ شما می‌رسد این است که چه وسایلی در ماشین‌سواری لازم دارید؟ باید بگوییم اینجا همه‌وسایل برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده تا بتوانند به‌راحتی از پیست استفاده کنند.

کارت رنتال و کلاه ایمنی از وسایل موردنیاز برای کسانی است که در آغاز راه کارتینگ‌سواری هستند و دوست دارند به دید تفریحی این ورزش را انجام دهند.

اما اگر دل‌تان می‌خواهد به صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال کنید باید وسایلی مثل لباس و کلاه ایمنی مخصوص یکسره کارتینگ، ریس کارت، پارکینگ کارت را برای خود به‌صورت شخصی تهیه کنید.

در کنار تهیه وسایل حتما باید در دوره‌های آموزشی مبتدی و حرفه‌ای شرکت کنید و با گذراندن واحدهای آموزشی و کسب امتیاز لازم در آزمون‌ها، گواهینامه کارتینگ خود را بگیرید تا بتوانید در مسابقات ملی و جهانی پرقدرت شرکت کنید.

بیشتر بخوانید: باشگاه های سوارکاری تهران، جایی برای تفریحات گران‌قیمت و مهیج 


هزینه های کارتینگ سواری در پرند چقدر است؟

طبق تعرفه‌های سال ۱۴۰۲ قیمت هر سانس کارتینگ سواری در پیست پرند برای ۶ دقیقه ۱۸۰ هزار تومان است که برای رنتال‌سوارهاست و آموزش این بخش بیشتر به نمایش پرچم‌ها مربوط می‌شود.

شما می‌توانید برای شرکت در کلاس‌های رنتال از پکیج‌های آموزشی هم استفاده کنید که هزینه آن طبق تعرفه‌های سال ۱۴۰۲ یک میلیون‌و‌پانصد هزار تومان است.

برای اطلاع از تعرفه دوره آموزشی حرفه‌ای شما باید به صورت حضوری و یا تلفنی با مجموعه تماس بگیرید تا به شما قیمت‌های دقیق را اعلام کنند.

پیست موتور سواری پرند

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Farhan Mohazab Balaghi

بیشتر بخوانید: هزینه های زندگی در تهران


شاید شما هم تابه‌حال لذت سرعت را در ماشین‌سواری تجربه کرده باشید، این‌که پایتان را روی گاز بگذارید و تا جایی که می‌توانید با سرعت در مسیری پرپیچ‌و‌خم رانندگی کنید. با این حساب برای کسانی که می‌خواهند سرعت بالا تجربه کنند پیست کارتینگ پرند بهترین فرصت است.

نظر شما در مورد کارتینگ چیست؟ آیا فرصت تجربه آن را داشته‌اید؟ آیا شما تجربه رانندگی در پیست کارتینگ پرند را دارید؟ امکانات و هزینه‌های بلیط پیست طبق چیزهایی که آنجا بود برای استفاده مناسب بود؟ آیا دوست دارید دوباره به این پیست‌ بروید؟

تجربیات و نظرات ارزشمند شما در مورد پیست کارتینگ پرند می‌تواند برای خوانندگان ما راهنمای خوبی باشد پس آن را با ما به اشتراک بگذارید.


سوالات متداول

کارتینگ پرند کجاست؟

کارتینگ پرند در ۳۳ کیلومتری تهران و در ابتدای ورودی شهر پرند و روبروی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد که شما می‌توانید از هر کجای تهران هستید به این مجموعه ورزشی و تفریحی پرند بروید.

آیا ماشین سواری در کارتینگ پرند امنیت دارد؟

بله. پیست کارتینگ پرند از طولانی‌ترین پیست‌های کارتینگ ایران و خاورمیانه است که طبق استانداردهای بین‌المللی دنیا ساخته شده و ایمنی کامل را برای ماین‌سواری در سرعت‌های بالا دارد.

شرایط سنی برای استفاده از کارتینگ پرند تا چه سالی است؟

در این پیست افراد زیر ۱۲ سال مجاز به کارتینگ سواری نیستند و می‌توانند از وسایل تفریحی ورزشی دیگر مثل فوتبال دستی، پینگ‌پنگ، سالن بازی و گیم نت استفاده کنند.

هزینه استفاده از کارتینگ پرند چقدر است؟

این هزینه برای ۶ دقیقه رانندگی ۱۸۰ هزار تومان است و شما می‌توانید برای شرکت در دوره‌های آموزشی هم از پکیج‌های آموزشی استفاده کنید.

آیا امکان استفاده از کارتینگ پرند برای خانم‌ها هم وجود دارد؟

بله. اینجا با داشتن امکانات کامل، خانم‌ها هم می‌توانند از پیست استفاده کنند و لحظات خوشی را آنجا سپری کنند.

شماره کارتینگ پرند چند است؟

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت‌ها و روزهای مراجعه با شماره ۰۹۲۱۴۱۲۴۲۴۲ تماس بگیرید تا راهنمای شما باشند.

آیا در روزهای بارانی کارتینگ پرند باز است؟

خیر این کارتینگ در روزهای بارانی تعطیل است و شما باید با مجموعه تماس بگیرید تا بتوانید در صورت بودن فضاهای سرپوشیده به این مجموعه بروید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.