پیتزا داوود، اولین پیتزا فروشی تهران

پیتزا داوود، اولین پیتزا فروشی تهران

پيتزا داوود در خيابان نوفل لوشاتو و در كوچه معروف و قرينه لولاگر قرار دارد. به گفته‌ تهرانی‌ها پیتزا داوود از اولين پيتزا فروشی‌های تهران است که با سبک خاص خودش به مشتریان پیتزا داده می‌شود. در این پیتزا فروشی، همه‌چیز از همان روز اول بسیار ساده و سنتی بوده و با گذشت زمان الان هم ساده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید قیمت اولین پیتزا در پیتزا فروشی داوود ۱۱ قران‌ بوده است. این مغازه با داشتن ۷ نوع پیتزا همیشه شلوغ و پررفت‌وآمد است و هر کسی که به تهران‌گردی علاقه دارد حتما به کوچه لولاگر و پیتزا فروشی تهران رفته است.
اگر شما می‌خواهید بیشتر در مورد قديمی ترين پيتزا فروشی‌ تهران بدانید و اینکه کجاست و در منوی آن چه چیزاهایی برای خوردن وجود دارد با ما همراه باشید.


پیتزا داوود کجاست و چطور به آنجا برویم؟

این پیتزا فروشی تهران در خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، جنب بیمارستان مروستی، سمت راست کوچه لولاگر و در پلاک ۱۰ است. برای دیدن آدرس دقیق پیتزا داوود روی نقشه ببینید را کلیک کنید.

روی نقشه ببینید!

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Farhang Ramezanifar

  • دسترسی با خودرو شخصی

هر کجای تهران که باشید کافی است خودتان را به خیابان حافظ برسانید. یادتان باشد که خیابان حافظ به‌سمت جنوب‌ یک‌طرفه است. از طرفی این منطقه در محدوده طرح ترافیک تهران است و شما اگر بخواهید راهی خیابان نوفل لوشاتو شوید، باید به سمت محدوده خیابان انقلاب و خیابان جمهوری بروید.
زمانی که وارد خیابان نوفل لوشاتو شدید، اولین کوچه سمت چپ، کوچه لولاگر و ساختمان‌های قرینه‌اش را می‌بینید. ته کوچه که بروید به پیتزا فروشی داوود می‌رسید. برای پارک ماشین هم باید به‌دنبال جای پارک بگردید و این موضوع شاید برایتان کمی سخت باشد.

البته شاید شما بخواهید با وسایل نقلیه عمومی راهی پیتزا داوود شوید. ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم که چطوری می‌توایند به آنجا بروید:

  • دسترسی به پیتزا داوود با مترو 

ایستگاه مترو سعدی در خط قرمز که همان خط یک تهران (تجریش به کهریزک) است، نزدیکترین ایستگاه مترو به پیتزا داوود است. شما از ایستگاه سعدی که پیاده شده و بیرون بروید می‌توانید سوار اتوبوس‌های میدان بهارستان به سمت جمهوری شوید و در ایستگاه پل حافظ پیاده شوید. در این ایستگاه به سمت شمال خیابان حافظ بروید و وارد خیابان نوفل لوشاتو شوید. اینجا به سراغ کوچه لولاگر بروید.
البته شما می‌توانید از خط ۴ مترو که همان خط زرد ( شهید کلاهدوز به علامه‌ جعفری) است استفاده کرده و در ایستگاه مترو تئاتر شهر از مترو خارج شوید. شما می‌توانید با چند دقیقه پیاده‌روی از تئاتر شهر به سمت خیابان حافظ و ابتدای کوچه لولاگر بروید.

  • دسترسی به پیتزا داوود با BRT

شاید بخواهید از اتوبوس های بی آر تی تهران برای رفتن به پیتزا داوود استفاده کنید، برای این کار کافی است سوار اتوبوس‌های مسیر راه‌آهن تجریش شوید و در ایستگاه جمهوری پیاده شوید. بعد هم به سمت خیابان نوفل لوشاتو و کوچه لولاگر بروید. 

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Babak Babakinejad

بیشتر بخوانید: پاساژ شانزلیزه جمهوری، بورس لباس مجلسی خانم‌ها


منو پیتزا داوود چه پیتزاهایی برای خوردن دارد؟

باید بدانید که پیتزا داوود یک پیتزا فروشی معمولی در تهران نیست، بلکه از اولین پیتزافروشی ایران است که  سبک کاملا متفاوتی دارد. طوری که اگر یکبار به این رستوران بروید، می‌بینید که رستوران عمو داوود تهران با دیگر رستوران‌ها و پیترافروشی‌های تهران واقعا فرق دارد و به سبک خاص خودش آنجا را دکور کرده و از مشتریانش با روش خودش پذیرایی می‌کند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید معروفترین پیتزافروشی تهران منو خیلی متنوعی ندارد. شما در این پیتزافروشی می‌توانید از هفت نوع پیتزا، یکی را انتخاب کنید. هرچند پیتزا مخلوط و پیتزا قارچ پیتزا داوود از همه پرطرفدارتر است و امتحان کردن آن می‌تواند برای هر کسی لذت‌بخش باشد.

پیتزا داوود

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Pedarpour

بیشتر بخوانید: ۵ تا از بهترین آپارتمان های مبله مرکز تهران


از جذابیت‌های پیتزا داوود بیشتر بدانید

از جذابیت‌های این پیتزا فروشی تهران این است که وقتی شما اینجا پیتزا سفارش می‌دهید، فروشنده اول اسم شما را می‌پرسد و شما حتما باید اسم كوچک‌تان را بگویید.
بعد از سفارش باید منتظر بمانید تا سفارش شما آماده شود، در همین یک ربع تا ۲۰ دقیقه‌ای که منتظر هستید به شما یک فویل بشقابی کالباس می‌دهند تا خودتان را مشغول کنید. شاید برای اولین بار با دیدن این بشقاب فویلی کمی تعجب کنید و بگویید كه‌ من پیتزا سفارش داده‌ام نه كالباس.
این كالباس‌ها در اصل پیش‌غذای شماست که می‌توانید آن را با سس، آویشن و فلفل بخورید. در واقع در پیتزا داوود به‌ازای هر پیتزایی که سفارش می‌دهید، یك بشقاب‌ فویلی کالباس رایگان به شما داده می‌شود.

بشقاب کالباس عمو داوود

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Saman Shahamat Javid

حتما متوجه شده‌اید که در بالا گفتیم پیتزا داوود در منوی خود فقط ۷ مدل پیتزا دارد. پس در آنجا پیش غذایی مثل سالاد و سیب‌زمینی دیده نمی‌شود. اگر بخواهید از این مغازه پیتزا با خودتان ببرید، آن را درون جعبه نمی‌گذارند، بلكه داخل یک فویل می‌پیچند و به‌همراه یک دسته كالباس به شما می‌دهند.
با اینکه این مغازه پیتزا فروشی تهران فضای کم و صندلی‌های پلاستیکی دارد اما همیشه شلوغ و پرتردد است. طوری که اگر بهار و پاییز و حتی در گرمای تابستان و سرمای زمستان به پیتزا داوود بروید از همیشه آنجا را شلوغ‌تر می‌بینید.
از دیگر جذابیت‌های پیتزا فروشی داوود این است که همه‌چیز به‌شکل ساده و سنتی‌ است و دکوراسیون خاطره‌انگیز آن آدم را به سال‌های دور می‌برد. دکوراسیونی که با دیدن تابلوهایی مثل اینجا خالی نبند، لبخند را بر لبان مشتریان می‌آورد.

کوچه لولاگر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس iliya HP

بیشتر بخوانید: ۲۰ تا از بهترین رستوران های با موسیقی زنده در تهران


مالک پیتزا داوود کیست؟

داوود فرجی پور که همه او را به اسم عمو داوود می‌شناختند در سال ۱۳۴۰ همراه با دوست ارمنی خود، نخستین پیتزا فروشی تهران را تاسیس کرد. او زمانی که غذایی با اسم پیتزا حتی برای فرنگی‌های که در تهران زندگی می‌کردند هم ناشناخته بود، این پیترافروشی را زد تا از بهترین پیتزاهایش در ایران به مشتریانش دهد.
پیتزا فروشی داوود با گذشت ۶۰ سال هنوز هم از محبوب‌ترین رستوران‌ها برای دانشجوها تا سلبریتی‌هاست. این روزها با فوت عمو داوود، هنوز هم این رستوران پابرجاست و خیلی‌ها که به تهران می‌آیند برای دیدن و خوردن پیتزاهای عمو داوود راهی کوچه لولاگر می‌شوند تا از پیتزاهای اینجا بخورند.

مالک پیتزا اوود

منبع عکس گوگل مپ، عکاس علیرضا کیخا

بیشتر بخوانید: اجاره خانه مبله، اقامتی بی‌دردسر در جای‌جای تهران


اگر مسافر تهران هستید و به‌دنبال واحد مبله در تاپ‌ترین لوکیشن‌های تهران مثل خیابان نوفل لوشاتو هستید، آپارتمان مبله جمهوری تهران که همه آن را به اسم واحد نوفل لوشاتو تهران مبله می‌شناسند، یک واحد خوش‌قیمت با دسترسی عالی به خیابان‌های مهمی مثل خیابان حافظ، جمهوری و انقلاب است که می‌توانید به‌راحتی از تهران مبله آن را رزرو کنید.


در نزدیکی پیتزا داوود از کجاها می‌توان دیدن کرد؟

شما اگر به پیتزا داوود تهران بروید، بعد از یک شکم‌گردی جانانه می‌توانید در این کوچه از جاهایی مثل گالری آران، خانه‌های کوچه لولاگر و کافه ری را بروید و در خیابان نوفل لوشاتو چند دقیقه‌ای را قدم بزنید.

کوچه لولاگر؛ قرینه‌ترین کوچه تهران 

کوچه لولاگر در تهران کوچه‌ای است که در نزدیکی پیتزا داوود قرار دارد. این کوچه برای خیلی‌ها دیدنش جای تعجب دارد. چون اگر به معماری کوچه دقت کنید، می‌بینید که ابتدا و انتهای کوچه لولاگر، درهای ورود و خروج دارد.

اگر به خانه‌های کوچه لولاگر نگاه کنید می‌بینید که در هر سمت کوچه لولاگر خانه‌ها با معماری و ظاهر متفاوت ساخته شدند. خانه‌هایی که به‌شکل قرینه در دو طرف کوچه هستند. البته این قرینگی تا جایی پیش‌ رفته که نه‌تنها در خانه‌ها و نماها بلکه در بالکن‌ها، پنجره‌ها و حتی درختان کاشته‌شده حیاط‌ هر خانه هم رعایت شده است.

کوچه لولاگر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس sara farsi

گالری آران؛ عاشقان گالری‌گردی در تهران به اینجا بروند

اگر مشتاق گالری‌گردی در تهران هستید باید بدانید که گالری آران جنب پیتزا داوود است. اینجا شما فرصت تماشای جدیدترین دستاوردهای هنری هنرمندان جوان و پیشکسوت در عرصه نقاشی و طراحی و مجمسه‌سازی را در طول ماه دارید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Zahra B

بوتیک هتل حنا؛ از خانه‌های قرینه کوچه لولاگر که الان بوتیک شده است

این هتل با بازسازی خانه‌های ۹۰ ساله خانواده لولاگرها در سال ۱۳۹۷ شروع به کار کرده و اتاق‌های آنجا هر کدام اسمی دارند از اتاق دنج، نور، کنج گرفته تا اجاق، همسایه، لولاگر و کمان. اگر می‌خواهید یک بالکن اختصاصی بزرگ داشته باشید به اتاق اجاق بروید. رستوران بوتیک حنا منوی متنوعی دارد و شما می‌توانید طعم غذاهای مختلف ایران و جهان را آنجا بچشید.
در زیرزمین بوتیک هتل حنا که قبلا آب انبار بوده دورهمی‌ها و رویدادهای کوچک برگزار می‌شود و جای خوبی برای نوشیدن یک فنجان قهوه یا چایی و لذت بردن از محیط است. در اینجا یک فروشگاه وسایل هنری و دست‌ساز هم قرار دارد.

بوتیک هتل حنا

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Haaamed Ziya

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی مرکز تهران در سال ۱۴۰۲


اطلاعات و دیگر راه‌های ارتباطی با پیتزا داوود

آدرس: تهران، خیابان حافظ،‌، خیابان نوفل لوشاتو، جنب بیمارستان مروستی، کوچه لولاگر، پلاک ۱۰.

ساعت کاری: هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و جمعه‌‌ها از ۱۱ صبح تا ۱۸ عصر.

شماره تماس:  ۰۲۱۶۶۷۵۸۳۳۱/ ۰۹۰۱۲۰۱۲۱۲۹

صفحه اینستاگرام: pitza_davood

منو پیتزا داوود

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Emad Rahmanian

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر


نظر شما در مورد پیتزا داوود چیست؟ آیا تابه‌‌حال به این مغازه پیتزا فروشی تهران رفته‌اید؟ به ما بگویید از بین ۷ پیتزای اینجا کدام را بیشتر از همه دوست داشتید؟ چه خاطره‌ خوبی از این پیتزافروشی و عمو داوود دارید؟ تجربه‌ها و نظرات خود را با ما در تهران مبله به اشتراک بگذارید تا به خوانندگان ما کمک کند.


سوالات متداول

پیتزا داوود کجاست؟
این مغازه در خیابان حافظ،‌، خیابان نوفل لوشاتو، جنب بیمارستان مروستی، کوچه لولاگر، پلاک ۱۰ قرار دارد.
نزدیکترین مترو به پیتزا داوود کدام ایستگاه است؟
ایستگاه مترو سعدی و ایستگاه مترو تئاتر شهر فاصله کمی با پیتزا داوود دارند.
در نزدیکی پیتزا داوود کجاهارو ببینیم؟
کوچه لولاگر، بوتیک هتل حنا، کافه ری را و گالری آران را می‌توان رفت و از آثار هنرمندان بازدید کرد و حتی نوشیدنی و قهوه سفارش داد.
مالک پیتزا داوود کیست؟
داوود فرجی پور صاحب این پیترافروشی تهران است.
ساعت کاری پیتزا داوود تا چند است؟
ساعت کاری شنبه تا پنجشنبه ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و جمعه‌‌ها از ۱۱ صبح تا ۱۸ عصر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.