شهرهای تهران را بیشتر بشناسیم

معمولا اسم تهران که می‌آید دود، شلوغی و ترافیک و دغدغه‌ها در ذهنتان نقش می‌بندد. شهری زنده با هیاهوی خاص که همه در تلاش و دوندگی برای گذران زندگی هستند. حتی شاید گاهی یادتان برود که با زندگی در تهران، در شهری قدم می‌زنید که جزو پنج مقصد برتر گردشگری ایران است. پس کم‌کم خودتان را آماده کنید تا به سراغ معرفی مهمترین شهرهای تهران برویم چون قرار است از روزهای آینده با تهران و تمام شهرستان‌های آن بیشتر آشنا شوید.


تهران، شهر همیشه بیدار ایران

مهم نیست شهر سنتی دوست داشته باشید یا یک شهر لوکس و امروزی. تهران شهری است با گروه‌های قومی مختلف که به عنوان بزرگ‌ترین شهر فارسی‌زبان جهان هم شناخته شده است.

این شهر در بین دیگر شهرهای تهران بیشترین جمعیت را دارد، چرا که مرکز سیاسی و اداری کشور است و راه‌های دسترسی قابل قبولی دارد.

فضای تمیز و پارک های تهران همراه با تفریحات متنوع می‌تواند حسابی برای هر کسی هیجان‌انگیز باشد.

در تهران مهمترین نهادهای دولتی و قضایی ایران مثل وزارتخانه‌ها، مجلس شورای اسلامی و خیلی از ساختمان‌ها و سازمان‌های دولتی قرار دارند.

شهر تهران با اختصاص دادن نیمی از فعالیت‌های صنعتی به خود نقش مهمی در این بخش ایفا می‌کند و به عنوان کانون اقتصاد ایران هم شناخته می‌شود.

شاید همین موضوع باعث شده تا علاوه بر سفرهای تفریحی سهم زیادی از سفرهای این شهر را ماموریت‌های کاری تشکیل می‌دهد و به‌خاطر همین نیاز به داشتن اقامتگاه های کوتاه مدت و طولانی مدت در تهران برای این افراد باید تدارک دیده شود.

شهر تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Akhlaghi

بیشتر بخوانید:‌پیشنهادهای متنوع برای تفریحات کم‌هزینه در تهران


قدس، شهر الماس سبز پایتخت

شهر قدس با نام‌های پیشین قلعه حسن خان و سبزه الماس یکی دیگر از شهرهای تهران است که با تاسیس کارخانه‌های متعدد در حوالی روستای قلعه حسن خان و سکونت کارگران در این روستا، قلعه حسن‌ خان به شهری برای سکونت این افراد شد.

 فاصله شهر قدس تا تهران حدود ۳۲ کیلومتر است. این شهر در گذشته محل استراحت اشخاصی بوده که قصد عزیمت از تهران به کرج را داشتند. البته عده‌ای معتقدند در ابتدا اسم این شهر سبزه الماس بود که پس از تصرف زمین توسط امیر تومان که سردسته شکارچیان آن منطقه بود، به قلعه حسن خان تغییر نام داد.

امروزه وضعیت شهر قدس برای سکونت مهاجران و کارگران این شهر به دلیل داشتن آب‌وهوای مناسب و امکانات خوب رفاهی، آموزشی و درمانی بسیار مناسب است.

شهر قدس از شهرهای نزدیک شهر تهران است و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو شهر قدس وردآورد است.

 در حال حاضر ایستگاه مترو شهر قدس به صورت مجزا احداث نشده و می‌توان از طریق ایستگاه مترو وردآورد در خط ۵ به حوالی ۱۰ کیلومتری شهر قدس رسید و یا با استفاده از تاکسی یا اتوبوس وارد شهرقدس شد.

البته بهترین وسیله برای دسترسی به شهر قدس، قطارهای حومه‌ای است که از تهران به مقصد هشتگرد، قزوین و کرج حرکت می‌کنند چون این قطارها در ایستگاه شهر قدس نیز توقف دارند.

شهر قدس تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hamed Ghanami

بیشتر بخوانید: 10 مورد از جاهای دیدنی اطراف تهران


شهریار، از جذاب‌ترین شهرهای تهران با باغستان‌های سرسبز

شهریار یکی از شهرهای تهران است که در قسمت غربی تهران قرار دارد. مرکز این شهرستان شهر شهریار است و به واسطه باغ‌ها و زمین‌های سرسبزی که دارد با لقب نگین سرسبز غرب تهران شناخته می‌شود.

این شهر آب‌و هوای بهتر و پاکیزه‌تری نسبت به پایتخت دارد، این موضوع بیشتر به‌خاطر داشتن باغ‌های سرسبز، ویلاهای متنوع و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعدد، افراد زیادی برای گشت و گذار و استراحت به سراغ آن می‌روند.

اگر برای رسیدن به شهریار بخواهید از خودروی شخصی استفاده کنید، برای این منظور خودتان را به غرب تهران برسانید.

از طریق اتوبان شیخ فضل الله نوری به سمت آزادراه تهران و کرج حرکت کنید. در این آزادراه به مسیر خود ادامه داده و وارد سروناز شوید، میدان پارالمپیک را دور زده و باز هم در خیابان سروناز به مسیر خود ادامه دهید. 

در این مسیر که کمی پیش رفتید، به سمت چپ بپیچید و وارد خیابان بیست متری شوید. وارد بلوار ایران خودرو شده و بعد از حرکت در این بلوار به سمت چپ بپیچید و در جاده مخصوص به حرکت خود ادامه دهید.

بعد از آن وارد بلوار کرمان خودرو شده و تا رسیدن به جاده شهریار در این مسیر حرکت کنید. وارد جاده شهریار شوید و تا رسیدن به این شهر در این جاده مسیر خود را ادامه دهید. 

اما اگر بخواهید از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید، می‌توانید سوار مترو خط تجریش کهریزک شده و در ایستگاه شاهد از مترو پیاده شوید و سوار خط 8 شده و در ایستگاه فرودگاه امام خمینی از مترو پیاده شوید. از مترو که خارج شدید می‌توانید با استفاده از تاکسی به سمت شهریار حرکت کنید.

شهریار

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohsen khaniniat

بیشتر بخوانید: تهران بیست و چهارمین پایتخت ایران


اسلامشهر، شهر لبنیاتی در بین شهرهای تهران

اسلامشهر مرکز شهرستانی به همین نام واقع در استان تهران است و می‌توان از اتوبان ساوه، آزادگان و احمدآباد مستوفی پس از ۱۵ کیلومتر به آنجا رسید.

 در مسیر رسیدن به اسلامشهر از مزارع پهناور و باغ‌های زیبا گذر می‌کنید. این شهرستان از شرق و جنوب به ری، از جنوب به رباط کریم و از غرب به شهریار محدود است و بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. اسلامشهر شهر لبنیاتی‌ معروف ایران را در خود جای داده است که روزانه نه تنها نیازهای لبنیاتی پایتخت، بلکه تمام شهرهای ایران را پوشش می‌دهد.

 بهترین منطقه اسلامشهر برای زندگی شاید در مرکز این شهر باشد. محله‌های سالور، مافین آباد و روستای ضیاء آباد قدیمی‌ترین محله‌های اسلامشهر هستند که بقیه شهر هم در اطراف این سه محل ساخته شده است.

وجود قبرستان ارامنه در کمربندی این شهر بسیار جذاب بوده و قدمتی چند ده ساله دارد و امروزه نیز افراد زیادی برای بازدید به آنجا می‌روند.

مسیر دسترسی از تهران به اسلامشهر با وسیله نقلیه عمومی باید گفت که اسلامشهر مسیر مستقیم مترو ندارد. شما می‌توانید بخشی از این مسیر را با مترو بخش دیگری از آن را با ماشین و یا اتوبوس طی کنید.

برای این کار در شهر تهران، پس از سوار شدن به مترو باید خود را به خط 3 آزادگان برسانید.  شما می‌توانید با تغییر مسیر در ایستگاه‌های مشخص شده در خط 3 آزادگان قرار بگیرید و در آخرین ایستگاه مترو آزادگان پیاده شوید. بعد از آن با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و شخصی به اسلامشهر بروید.

اسلامشهر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس alireza salehpour

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین نقاط برای کمپینگ در اطراف تهران


ملارد، از قدیمی‌ترین شهرهای تهران

شهرستان ملارد یکی از شهرهای تهران است که در نزدیکی تهران قرار دارد. بر اساس کاوش‌های باستان شناسی که در سال 1390 گرفت، قدمت این شهرستان در حدود 9 هزار سال پیش تخمین زده شد.

قدیمی‌ترین نقوش برجسته با نام نقوش صخره‌ای کفترلو قدمتی 4500 ساله در دهستان اخترآباد از توابع بخش صفادشت شهرستان ملارد قرار دارد.

در شهرستان ملارد حدود 45 اثر و محوطه باستانی شناسایی شده است که از این تعداد حدود 25 اثر فرهنگی تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ایستگاه اتوبوس دادگستری ملارد واقع در محله سرآسیاب کرج، بلوار رسول اکرم قرار دارد.

خط اتوبوس ملارد به پایانه آزادی تهران

خط اتوبوس ملارد به شهریار

خط اتوبوس ملارد به فردیس کرج

خط اتوبوس ملارد به شهر قدس

خط اتوبوس ملارد به مترو

خط اتوبوس سرآسیاب به پایانه آزادی

نزدیک ترین ایستگاه مترو به ملارد، ایستگاه‌های محمدشهر کرج، گلشهر و ایستگاه مترو کرج استفاده کنند.

شهر ملارد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Justin


پاکدشت، پایتخت گل و گیاه در نزدیکی تهران

پاکدشت شهری در جنوب شرقی و یکی از شهرهای تهران است که بخش مرکزی آن همان پاکدشت است. 

نزدیکترین مترو به پاکدشت برای آن که بتوان از مرکز تهران به پاکدشت عزیمت نمود از مسیر خط متروی شمال و مرکز به سمت جنوب تهران است.

در مسیر بعدی شما با تغییر مسیر در ایستگاه دروازه دولت و یا ایستگاه امام خمینی می‌توانید وارد خط یک کهریزک شوید تا قطار به سمت جنوب تهران روانه شود که با توقف در ایستگاه متروی پایانه جنوب دوباره باید تغییر مسیر دهید.

در این ایستگاه دسترسی به متروی دیگر وجود ندارد و شما باید از طریق تاکسی‌های شهری و خودروهای سواری به پاکدشت بروید.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس

 


ورامین، جایی برای دوست‌داران تاریخ کهن 

ورامین یکی از شهرهای تهران به حساب می‌آید. این شهرستان در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی تهران قرار دارد و سه شهر جوادآباد، قرچک و پیشوا را در خود جای داده است.

کمتر گردشگری به ورامین به عنوان یک مقصد گردشگری فکر می‌کند اما باید گفت که این شهر جزو شهرهای تاریخی تهران است و می‌تواند مقصد مناسبی برای سفرهای یک‌روزه درون استانی باشد.

البته یادآور می‌شویم که این شهر تاریخی یادگاران زیادی را از هزاران سال پیش در دل خود جای داده است که بهشت دوست‌داران تاریخ کهن ایران است و دیدنشان خالی از لطف نیست.

برای رفتن به ورامین با ماشین شخصی خود را به تهران برسانید و از طریق اتوبان امام علی و شهر ری وارد جاده‌ ورامین شوید‌. ورامین از طریق جاده‌ چرم‌شهر به آزادراه قم گرمسار وصل شده است. شما از قم یا سمنان هم می‌توانید مستقیما به این شهر بروید.

مسیر ریلی ورامین طوری است که شما می‌توانید با قطار تهران مشهد هم به ورامین بروید.

شهر ورامین تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Arab

بیشتر بخوانید: معرفی جاهای دیدنی ورامین


قرچک، ایران کوچک در بین شهرهای تهران

قرچک یکی از سه شهر زیر مجموعه شهرستان ورامین در استان تهران است. شهر قرچک از محله‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی متفاوت هستند.  به‌همین‌خاطر به این شهر تهران ایران کوچک می‌گویند. چون بیشتر مهاجران را از جاهای مختلف ایران در خود جای داده است.

اما در مجموع باید بگوییم که امکانات رفاهی و تفریحی قرچک تهران مطلوب است. چون در سال‌های اخیر و با رشد جوامع شهری در استان تهران، هر یک از محله‌ها و شهرستان‌های تابع تهران نیز رشد کرده‌اند و از لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی و فرهنگی فوق‌العاده هستند.

مسیر دسترسی به قرچک تهران طوری است که شما برای اینکه بتوانید از طریق مترو خود را به قرچک برسانید بایستی توجه کنید که خود قرچک ایستگاه مترو ندارد.

پس بایستی از طریق خط شماره ۶ که با رنگ صورتی مشخص شده است خود را به ایستگاه پایانی که همان ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری برسانید.

 سپس از آنجا با اتوبوس خود را به قرچک برسانید.

البته باید توجه داشت که می‌توان از ایستگاه‌های قبلی خط شماره ۶ که با رنگ صورتی نیز مشخص شده‌اند پیاده شده و با ماشین‌های شخصی و یا خطوط تاکسی خود را به قرچک برسانید.

قرچک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Abolfazl


رباط‌ کریم، شهر تپه‌های باستانی

رباط‌ کریم مرکز شهرستان رباط کریم در استان تهران است. این شهرستان که یکی از شهرهای تهران به شمار می‌آید در جنوب غربی پایتخت قرار دارد.

از جهت دسترسی و مسیریابی رباط کریم در فاصله ۲۵ کیلومتری آزادراه تهران ساوه قرار دارد.

دسترسی‌های جاده‌ای به رباط کریم علاوه بر اتوبان تهران ساوه از طریق اتوبان تهران قم و جاده ساوه و همچنین از سمت کرج نیز با گذشتن از شهریار و عبور از جاده رباط کریم شهریار امکان‌پذیر است.

از طریق سیستم حمل و نقل ریلی نیز دسترسی به این شهر با وجود ایستگاه راه‌آهن رباط کریم که در مسیر ریلی تهران خرمشهر واقع شده‌است، امکان‌پذیر است.

برای رفتن به رباط کریم می‌توانید بخشی از مسیر را با استفاده از مترو بروید. به این منظور کافی است از طریق خط 4 مترو و یا خط 1 مترو سوار مترو شده و در ایستگاه میدان آزادی و یا ایستگاه شاهد باقرشهر پیاده شوید.

سپس برای ادامه مسیر از ماشین های سواری موجود در این دو ایستگاه کمک گرفته و خود را به رباط کریم برسانید.

رباط کریم

منبع عکس گوگل مپ، شهرداری رباط کریم


گلستان (سبزدشت)، شهر فرودگاهی تهران

گلستان یا همان سبزدشت، مرکز بخش گلستان در شهرستان بهارستان از توابع استان تهران است.

شهر گلستان در جنوب غرب استان تهران و در فاصله ۲۴ کیلومتری از شهر تهران قرار دارد از محلات مهم آن می‌توان به شهرک سبزدشت اشاره کرد.

گلستان از شرق به شهرستان اسلامشهر و از غرب به رباط کریم محدود می‌شود. ساخت فرودگاه امام خمینی در این شهر باعث شد که گلستان به یکی از شهرهای پررفت‌وآمد برای مسافران باشد.

راه‌های دسترسی به این شهر از طریق جاده قدیم ساوه (بزرگراه آیت اله سعیدی) اتوبان تهران ساوه با استفاده از خروجی صبا شهر و جاده آدران به شهریار و همچنین اتوبان قم از طریق خروجی واوان است. 

شهر گلستان تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mahmoud seylsepour


ری، شهر سلطنتی و مذهبی در بین شهرهای تهران

شهرستان ری یکی از شهرهای تهران است که مرکز آن شهر ری است. این شهرستان به پنج بخش بخش مرکزی، بخش فشافویه، بخش قلعه نو بخش خاوران تقسیم می‌شود. 

این شهرستان از شرق با شهرستان‌های قرچک، پاکدشت و ورامین و از شمال به شهرستان تهران و از غرب به شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم و از جنوب با استان قم همسایه است.

نزدیکترین ایستگاه مترو به شهر ری، ایستگاه مترو شهر ری است که می‌توانید در این ایستگاه پیاده شوید و خودتان را با تاکسی‌های خطی به مرکز شهر برسانید.

شهر ری تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس KING Free_fire

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره بازار شهر ری


شهر جدید پرند، شهر تازه تاسیس شده پایتخت

شهر پرند در فاصله حدود 35 کیلومتری از تهران واقع شده است. این شهر یکی از شهر‌های تازه تاسیس نزدیک پایتخت است. مجتمع تفریحی، ورزشی، گردشگری و اقامتی سرزمین ایرانیان که بزرگترین پروژه‌ ‌خاورمیانه به حساب می‌آید در جنوب پرند قرار دارد.
از مهم‌ترین راه‌های دسترسی به این شهر می‌توان به آزادراه تهران ساوه، آزادراه تهران قم و راه آهن تهران جنوب اشاره کرد.
باید گفت که مترو پرند در حال احداث است و در ادامه خط یک متروی تهران از ایستگاه شاهد آغاز و در امتداد آزادراه تهران قم و فرودگاه امام خمینی به شهر پرند منتهی می‌شود. 

قرار است روزانه 11 قطار رفت و برگشت از تهران به پرند در این مسیر حرکت کنند. از پرند به تهران و در مسیر برگشت ماشین ون هم وجود دارد و در بعضی جاها ایستگاه تاکسی مستقیم.
خطوط تاکسی و اتوبوس از مبدا پرند به مقصد متروی صادقیه و تاکسی ون و اتوبوس از مبدا پرند به متروی شاهد در حرکت هستند.
فاصله پرند از شهرهای همجوارش چون تهران، شهریار، کرج، ساوه و قم به ترتیب 35، 20، 40، 75 و 110 کیلومتر است.

شهر جدید پرند

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mostafa Meraji

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اجاره خانه در تهران


پردیس، شهر فرصت‌های طلایی تهران

شهر جدید پردیس، در واقع مرکز شهرستان پردیس است و در تقسیم‌بندی‌های شهری این شهرستان قرار می‌گیرد.
شهرستان پردیس از شهرهای تهران محسوب می‌شود که از سه بخش پردیس، بومهن و جاجرود تشکیل شده است. پردیس در شرق تهران قرار دارد. این شهر جدید در ۱۷ کیلومتری تهران واقع شده و از شرق به کوه دماوند و از غرب به تهران منتهی می‌شود.

البته پردیس سیتی آثار و بناهای تاریخی قلعه تاریخی گلخندان و سد لتیان را دارد که از تفرجگاه‌های مردم و ساکنان این منطقه به حساب می‌آید.

شهر پردیس به دلیل نوساز بودن هنوز دسترسی خوبی به حمل‌ونقل شهری ندارد. البته در آینده پردیس تهران ترسیم شده که متروی این شهر احداث شود.

درحال‌حاضر از طریق مترو فرهنگسرا و تاکسی و اتوبوس‌های نوبنیاد و تهرانپارس می‌توان به این منطقه رفت‌وآمد کرد.

شهر پردیس تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس kaden Dennis

بیشتر بخوانید: معرفی ییلاق های اطراف تهران


بومهن، ییلاق تفریحی در بین شهرهای تهران

بومهن یکی از شهرهای شرقی استان تهران و همچنین یکی از شهرهای شهرستان پردیس است که در هفت کیلومتری پردیس قرار دارد.
فاصله بومهن از تهران (چهار راه تهرانپارس) 33 کیلومتر و با شهر رودهن 6 کیلومتر است. مجاورت شهر بومهن بر دو شاهراه اصلی جاده هراز و جاده فیروزکوه و همچنین نزدیکی آن به پایتخت و شهرک‌های صنعتی، پتانسیل زیادی را برای پیشرفت این شهر فراهم کرده است.

بومهن در جاده هزار تهران قرار گرفته به‌صورتی که جاده هراز این شهر را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم نموده، با توجه به شیب شهر قسمت شمالی آن در ارتفاع بالاتر و قسمت جنوبی آن در ارتفاع پایین تری قرار گرفته است.

برای رسیدن به شهر بومهن می‌توان از چهارراه تهرانپارس با تاکسی‌های خطی و یا ون خود را به آنجا برسانید.

برای رفتن به بومهن با اتومبیل شخصی می‌توان از جاده قدیم هراز و یا از آزاد راه تهران پردیس خود را به آنجا رسانید.

فاصله زمانی رفت‌و‌آمد به بومهن به طور متوسط حدود 30 تا 40 دقیقه است. البته با افتتاح متروی تهران پردیس بر کیفیت تردد و حمل و نقل بومهن اضافه خواهد شد.
پروژه متروی تهران پردیس دارای سه ایستگاه در شهرستان پردیس خواهد بود که ایستگاه سوم خط مترو بعد از پارک علم و فناوری پردیس است و دسترسی ساکنین بومهن به تهران آسان تر خواهد شد.

بنابراین می‌توان گفت با احداث مترو علاوه بر شهر پردیس منجر به پیشرفت چشمگیر شهر بومهن خواهد شد.

بومهن

منبع عکس گوگل مپ، عکاس hoseein esmaeili

بیشتر بخوانید: معرفی دیدنی های جاده هراز


دماوند، شهر سفید پوش تهران

دماوند یکی از شهر‌های بسیار زیبا و خوش آب‌و‌هوای تهران است که خود شهر و همه آثارش ثبت ملی شده‌اند. 

دماوند یکی از مناطق مهم گردشگری ایران به حساب می‌آید. آب‌وهوای خنک و کوهستانی این شهر به‌خاطر قله دماوند، در روزهای گرم سال، گردشگران و کوهنوردان زیادی از شهرهای تهران و جاهای دیگر ایران به اینجا می‌روند.
علاوه بر تابستان در فصل پاییز نیز هزاران رنگ زیبا و دلبر، منظره جذابی را برای هر بیننده‌ای به تصویر می‌کشند. 

فاصله تهران تا دماوند 74 کیلومتر است. این مسافت در روزهای بدون ترافیک، در زمان یک ساعت و نیم طی می‌شود.

مسیر دسترسی به دماوند از طریق آزادراه پردیس است.

پایتخت‌نشینان می‌توانند از بزرگراه شهید زین‌الدین وارد آزادراه پردیس شده و بعد از ادامه مسیر در بزرگراه کنارگذر جنوبی بومهن وارد جاده فیروزکوه می‌شوند. از طریق جاده فیروزکوه به دماوند می‌­رسند.

شهر دماوند تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس بهمن شیرزاد

بیشتر بخوانید: معرفی دشت لار دماوند


فیروزکوه، پاتوق همیشگی پایتخت‌نشینان 

شهری زیبا و خنک در شمال شرق تهران که طبیعت آن به اندازه شهرهای خطه شمال ستودنی است. این مقصد در روزهای گرم سال پاتوق همیشگی پایتخت‌نشینان است.

خیلی‌ها درباره جذابیت گردشگری فیروزکوه که یکی از شهرهای تهران است،‌ چیزی نمی‌دانند چون در مسیر رسیدن به مازندران بی‌توجه از آن رد می‌شوند.

در حالی که وسعت ییلاق فیروزکوه خاص و سرسبز است و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی را در کنار هم دارد.

تنگه واشی و روستای لزور بهترین تفرجگاه تابستانی فیروزکوه است که همه تهرانی آخر هفته راهی اینجا می‌شوند تا دمی از شلوغی‌های تهران به دور باشند..
برای رفتن به فیروزکوه و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن مسیر سختی در پیش ندارید. می‌توانید از طریق مسیر جاده‌ای و ریلی خیلی راحت می‌توان به این شهر سفر کرد.
اگر ماشین شخصی دارید و حوصله رانندگی دارید، پیشنهاد می‌کنیم دل به جاده بزنید و از دیدن زیبای‌های مسیر نهایت استفاده را ببرید.
سفر با قطار هم گزینه‌ای ارزان و راحت برای سفر کردن است که خوشبختانه با قطار فیروزکوه می‌توانید، بی‌دغدغه به این شهر سفر کنید.
اگر هم قرار است ابتدا به تهران بروید و سپس از آنجا خود را فیروزکوه برسانید، سفر با اتوبوس یا تاکسی‌های شهری گزینه مناسبی است.

فیروزگوه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس amir

بیشتر بخوانید: معرفی روستاهای فیروزکوه


لواسان، مقصدی لوکس در شرق تهران

آخرین شهری که نام می‌بریم، لواسان است که در شهرستان شمیرانات قرار گرفته و از دیگر شهرهای تهران محسوب می‌شود.
لواسان دره‌ای ییلاقی با آب‌وهوایی دل‌چسب است و با جای گرفتن در دامنه‌های جنوبی کوه‌های البرز، چشم‌اندازهای بکر و بی‌نظیری را مثل رودخانه جاجرود و دریاچه سد لتیان در اختیار دارد و به همین دلیل شهرت بسیاری پیدا کرده است.
از دیدنی‌های ویژه و شگفت‌انگیز لواسان باید آبشار ناران، غار هملون، غار خميره، سد لتیان، امامزاده اسماعیل، روستای برگ جهان، غار موزه وزیری، روستای افجه، گردنه قوچک، رودخانه جاجرود و همچنین کاروانسرای چشمه دو برار را نام برد.
برای رفتن از تهران به شهر لواسان می‌توانید از آزادراه شهید بابایی یا بزرگراه شهید زین‌الدین سفر کنید و سپس از جاده لشگرک به لواسان برسید. این جاده به بلوار امام خمینی می‌رسد که مسیر ورود به لواسان به شمار می‌رود.

شهر لواسان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Azimi

بیشتر بخوانید: لواسان و جاذبه های گردشگری آن


اگر شما ساکن تهران باشید، حتما به یکی از شهرهای تهران که اینجا درباره آنها صحبت کردیم، رفته‌اید. به نظر شما کدام یک از این شهرها برای مسافران و بیشتر تهرانی‌ها جذابیت دارد؟ اگر نکته و نظری از شهرهای تهران دارید برای ما بنویسید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.