اقیانوس پارک تهران کجاست؟ جانداران قطبی را ببینید

عمق اقیانوس‌ها همیشه هر کسی را کنجکاو می‌کند که بدانند آن زیر چه خبر است! اقیانوس پارک تهران دقیقا همان محیط واقعی اقیانوس‌ها و موجودات زنده‌ای که در آن‌ها زندگی‌ می‌کنند است. شما می‌توانید در این پارک موضوعی تهران به همراه فرزندان خود از دنیای زیر آب و هر چیزی که باعث شگفتی می‌شود، دیدن کنید و در کنار تفریح کلی مطالب آموزنده هم یاد بگیرید.


اقیانوس پارک کجاست؟

اقیانوس پارک تهران در محله گاندی تهران و در روبه‌روی پارک آب‌وآتش قرار دارد. شما برای رفتن به این پارک باید خودتان را به آدرس اتوبان شهید حقانی، بزرگراه همت و یا بزرگراه شهید مدرس برسانید و بعد راهی چهارراه جهان کودک و خیابان شهیدی در غرب بوستان آب و آتش و کوچه ناوک شوید.

اقیانوس پارک تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس reza t

بیشتر بخوانید: پل طبیعت ؛ شاهکار معماران ایرانی


مسیرهایی که شما را به اقیانوس پارک آب و آتش می‌رساند

برای رسیدن به اقیانوس پارک می توانید آدرس اقیانوس پارک تهران را روی نقشه چک کنید و بعد راهای این پارک شوید.

روی نقشه ببینید!

قیمت بلیط اقیانوس پارک تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hadi Bolandian

بیشتر بخوانید: تاکسی های خطی تهران برای یک تهران‌گردی بی‌دردسر

  • دسترسی با ماشین شخصی

اگر می‌خواهید با خودروی شخصی راهی اقیانوس پارک تهران شوید باید خودتان را به خیابان نلسون ماندلا برسانید و از آنجا به‌سمت شمال بروید تا به بزرگراه همت برسید.

پس از خروجی بزرگراه همت باید به سمت چهارراه جهان کودک و خیابان شهیدی در غرب بوستان آب و آتش و کوچه ناوک بروید. اینجا می‌توانید خودروی خود را در پارکینگ پارک آب و آتش یا پارکینگ پل طبیعت پارک کنید و با خیالی آسوده به تماشای اقیانوس پارک تهران بروید.

  • دسترسی با مترو

مترو بهترین وسیله برای رفتن به اقیانوس پارک تهران است. چون بیشتر خیابان‌های اطراف پل طبیعت و بوستان آب و آتش ترافیک سنگین دارند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به اقیانوس پارک تهران، ایستگاه متروی شهید حقانی در بوستان طالقانی است.

از این ایستگاه شما اول وارد پارک طالقانی می‌شوید و با عبور از پل طبیعت و آب‌نمای پارک آب و آتش به خیابان شهیدی و کوچه ناوک که اقیانوس پارک تهران در آن قرار دارد می‌رسید.

  • دسترسی با اتوبوس

استفاده از اتوبوس یکی دیگر از راه‌های رسیدن به اقیانوس پارک تهران است، ایستگاه اتوبوس چهارراه آفریقا در بلوار نلسون ماندلا، نزدیک‌ترین اتوبوس به اقیانوس پارک است که از آنجا می‌توانید با پیاده‌روی کوتاهی به سمت خیابان شهیدی و کوچه ناوک بروید و بعد به اقیانوس پارک برسید.

تصاویر اقیانوس پارک در تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس reza t

بیشتر بخوانید: نقشه بی آر تی تهران، حرکت در سرعت‌های بالا فارغ از ترافیک‌


در اقیانوس پارک تهران از چه چیزهایی دیدن می‌کنیم؟

اقیانوس پارک تهران بخش‌های مختلفی برای بازدید وجود دارد که دیدن آن برای هر کسی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد هر کدام مفصل باهم صحبت کنیم:

  • حیوانات متحرک اقیانوس پارک، جذاب‌ترین بخش برای کودکان و بزرگسالان

در این بخش حیوانات متحرک دریایی درون دریاچه و ساحل مثل صدف، وال، لاک پشت چرمی ، پلاتیپوس، خرچنگ، گراز دریایی را به‌صورت زنده می‌بینید و شاید بتوان گفت این بخش از جذاب‌ترین قسمت‌های اقیانوس پارک برای خردسالان و بیشتر خانواده‌هایی است که به دیدن آن می‌آیند.

  •  آبشار و رودخانه مصنوعی، از شلوغ‌ترین قسمت های اقیانوس پارک تهران

اینجا از آن جاهای شلوغ اقیانوس پارک است که آبشار، رودخانه‌ها و حیوانات متحرک آن بیشتر مربوط به شنگ رودخانه‌ای، سمور، قورباغه و اسب آبی می‌شود که با سایز دقیق و متحرک شیوه زندگی این گونه‌های آبزی را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد.

اقیانوس پارک آب و آتش

منبع عکس گوگل مپ، عکاس elin fathi

بیشتر بخوانید: پارک های آبی تهران، موجی از شادی و هیجان فقط در چند ساعت

  • دریاچه اقیانوس پارک، تا دلتان می‌خواهد اینجا فیلم و عکس بگیرید

دریاچه در اقیانوس پارک دو بخش ماهیان کوی و ماهیان آب شیرین همراه با کشتی و ساحل زیبا را دارد که محل خوبی برای عکس گرفتن، پیاده‌روی و برگزاری اردوهای دانش آموزی در کنار نشان‌های دریایی و اقیانوسی است.

  • جانداران قطبی اقیانوس پارک، اینجا می‌توانید سفری به قطب داشته باشید

در  بخش قطب و حیوانات متحرک اقیانوس پارک شما می‌توانید از خانواده پنگوئن‌ها، فک دریایی که دو زیست هستند و در مناطق سردسیر مثل سیبری و آلاسکا زندگی می‌کنند، دیدن کنید.

  • جانداران اعماق اقیانوس پارک، جذاب و تماشایی برای دانش‌آموزان

 بخش اعماق اقیانوس دو بخش دارد که شما می‌توانید در هر بخش جانداران مربوط را ببینید:

در سالن بخش اول شما از سفره ماهی، دلفین، کوسه و مارماهی که کمی هم متحرک هستند، دیدن می‌کنید.

در سالن دوم اعماق اقیانوس نهنگ قاتل و زیردریایی دیده می‌شود که انواع کوسه، دلفین و نهنگ‌های عظیم‌الجثه در آن زندگی می‌کند به نمایش گذاشته شده است.

  •  بخش ویژه نمایش ابتدایی (پریشو)، بچرخید و در آب‌های اقیانوس تفریح کنید

در این بخش شما می‌توانید نمایش ۵ دقیقه‌ای سفر به عمق اقیانوس را داشته باشید. اینجا انواع موجودات دنیای زیر آب همراه با کارهایی که انجام می‌دهند مثل پاشیدن آب، عروس دریایی‌های رباتیک و حباب سازها را تماشا کنید که برای همه به‌ویژه کودکان جذاب و در ایران بی‌نظیر است.

مجموعه تفریحی اقیانوس پارک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس hosein danazad

بیشتر بخوانید: شهربازی ژوپیتر تهران، سیاره فضایی برای بازی‌و‌شادی کودکان

  • بخش تاثیرات مخرب پلاستیک از بخش های آموزشی محیط زیست اقیانوس‌ها

بخش تاثیرات مخرب آلودگی‌های اقلام پلاستیکی در محیط زیست دریایی از محیط‌های کاملا آموزشی برای کودکام بوده تا از سن پایین با تاثیرات آلودگی آشنا شوند تا در آینده به محیط زیست و حفظ دریاها اهمیت بدهند.

  •  آکواریوم اوشن سنتر، بزرگترین آکواریوم آب شور تهران

اینجا با داشتن دکور بزرگ و داشتن بعضی گونه‌های نادر دریاها و اقیانوس‌های آب شور از خلیج فارس گرفته تا اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام را به نمایش می‌گذارد. هرچند این بخش جدای از اینکه برای کودکان جذاب بوده بلکه برای بزرگسال هم جذاب است و از آنجایی که در تهران یک آکواریوم درست‌و‌حسابی نداریم این بخش اقیانوس پارک برای علاقه‌مندان به ماهی قطعا جالب است.

  • موزه ماهیان اندمیک، غنی‌ترین بخش اقیانوس پارک برای دانشجویان زیست شناسی

موزه ماهیان اندمیک نوعی بانک ژن ماهیان اندمیک ایران است که با موضوع ماهی و بانک ژن اندمیک توانسته خیلی از بازدیدکنندگان به ویژه دانشجویان زیست شناسی و رشته‌های مربوطه را به اینجا بکشاند.

اقیانوس پارک کجاست؟

منبع عکس گوگل مپ، عکاس hosein danazad

بیشتر بخوانید: باشگاه اسب سواری کودکان، از تفریحات مینیاتوری بچه‌ها

  •  سالن ایکس ری اقیانوس پارک، کالکشنی از تاکسیدرمی‌های دریایی را اینجا ببینید

در این بخش دستگاه ایکس ری کوسه و همچنین کالکشنی از نمونه‌های تاکسیدرمی خاص از موجودات دریایی و صدف‌ها و مرجان‌ها و انواع ماهی‌های اقیانوسی را می‌بینید که می‌توانید داخل بدن این جانداران آبزی را کامل در آنجا مشاهده کنید.

  • نمایش مپینگ شو با فانتری‌های شاد در اقیانوس پارک تهران

بخش مربوط به نمایش پایانی مپینگ شو، بیشتر تم فانتزی از موجودات دریایی را دارد که بیشتر برای بدرقه کسانی که به اقیانوس پارک آمده‌اند ساخته شده و محیط شاد و خاطره‌سازی را برای مراجعه‌کنندگان دارد.

شماره تلفن اقیانوس پارک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس hosein danazad

بیشتر بخوانید: بولینگ عبدو، جایی هیجان‌انگیز در لابه‌لای تفریحات تهران


امکانات جذاب و دیدنی اقیانوس پارک کدامند؟

۱. استودیو عکس یا فوتو استور که شما می‌توانید اینجا عکس‌های یادگاری بگیرید و لذت این بازدید را برای همیشه در ذهن‌تان داشته باشید.

۲. گیفت شاپ تخصصی محصولات و یادبودهای با تم اقیانوس و دریا می‌توانند برای همیشه لذت این بازدید را در شما زنده کنند.

۳. لابی تماتیک به شکل صدف که شما را به حال‌وهوای زندگی در عمق دریا و اقیانوسٰ‌ها می‌برد.

۴. سرویس های بهداشتی و نمازخانه

۵. کافه رستوران‌های اقیانوس پارک جایی هستند که شما می‌توانید بعد از کلی گشت‌و گذار خودتان را به آنجا برسانید و دمی استراحت کنید و با خوردن غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه نفسی تازه کنید.

۶. فضای انتظار با طراحی جذاب و فضای سبز بسیار بزرگ از دیگر امکاناتی است که برای راحتی مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده تا در اینجا استراحت کنند و سرگردان نباشند.

۷. داشتن پارکینگ اختصاصی سرویس‌های مدارس در تورهای دانش‌آموزی می‌تواند خیال خانواده‌ها را از بابت اینکه فرزندانشان به این مجموعه می‌روند راحت است.

۸. داشتن ورودی و سردرب‌ جذاب و تماشایی یک اثر هنری با تنوع بزرگی از موجودات دریایی است که می‌تواند ذوق شما را برای بازدید از این مجموعه چند برابر کند.

حیوانات اقیانوس پارک

منبع عکس گوگل مپ، عکاس hosein danazad

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های تهران، تجربه‌ای متفاوت از طعم لذیذ غذاها


ساعت کاری اقیانوس پارک تهران تا چند است؟ 

اقیانوس پارک همه روزهای هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب باز است و در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات دیگر، ساعت کاری اقیانوس پارک از  ۱۱ ظهر شروع می‌شود و تا ۱۲ شب ادامه دارد.


قیمت بلیط اقیانوس پارک چقدر است؟

قیمت بلیط طبق تعرفه‌های سالانه در مجموعه اقیانوس پارک تغییر دارد و شما برای اطلاع از قیمت‌ها باید قبل از رفتن به اقیانوس پارک با مجموعه تماس بگیرید.

یادتان باشد که روزهای آخر هفته این مجموعه شلوغ است و اگر بلیط اقیانوس پارک را از قبل رزو نداشته باشید و بخواهید در ورودی آن را بخرید، شاید تا ۲ ساعت را باید منتظر بمانید تا نوبت شما برای ورود شود. پس قبل از رفتن از قیمت‌ها و ساعت‌ها اقیانوس پارک سعی کنید با‌خبر باشید.

خرید بلیط اقیانوس پارک تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس hosein danazad

بیشتر بخوانید: اجاره خانه مبله، اقامتی بی‌دردسر در جای‌جای تهران


اطلاعات و راه های ارتباطی با اقیانوس پارک

آدرس: تهران، چهارراه جهان‌کودک، به سمت حقانی، خیابان شهیدی، جنب کوچه ناوک

شماره تلفن: ۰۲۱۲۴۵۵۷


هر چند باید گفت که اقیانوس پارک یکی از آن جاهای دیدنی تهران است که به تازگی در نزدیکی پارک آب‌وآتش تاسیس شده است. ممکن است شما در طول یکسال فعالیت این مجموعه به بازدید از اقیانوس پارک نرفته باشید. پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت از دنیای جذاب و تماشایی آنجا دیدن کنید.

البته شاید شما قبلا به اقیانوس پارک تهران رفته باشید از خاطره‌‌های خوش اقیانوس پارک برایمان بگویید. آيا این پارک موضوعی تهران برایتان جذاب بوده؟ قطعا نظرات و تجربیات شما برای خوانندگان تهران مبله مهم و ارزشمند خواهد بود.


سوالات متداول

آدرس اقیانوس پارک کجاست؟

این مجموعه در چهارراه جهان‌کودک، به سمت حقانی، خیابان شهیدی، جنب کوچه ناوک قرار دارد.

پارک مناسب کودکان در تهران کدام است؟

اقیانوس پارک یکی از پارک های موضوعی تهران برای کسانی است که دوست دارند کودکان خود را به دنیای زیر آب اقیانوس‌ها ببرند و با موجودات دریایی آنها را آشنا کنند.

ساعت کاری اقیانوس پارک تا چند است؟

این مجموعه در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب باز است و در روز پنجشنبه و جمعه از  ۱۱ ظهر تا ۱۲ شب باز است.

قیمت بلیط اقیانوس پارک چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت بلیط اقیانوس پارک پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از رفتن با شماره ۰۲۱۲۴۵۵۷ تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.