کوچه تمدن، رنگی‌ترین کوچه تهران 

کوچه تمدن از کوچه‌های چتری خوش رنگ با بوی چرم تهران است. این کوچه در راسته‌ بازار چرم فروشان فردوسی قرار دارد و جایی برای بلاگرها و رهگذرانی است که دوست دارند در یک فضای خاص و باحال از خودشان عکس بگیرند. این کوچه پر از حس خوب و حال خوش است. پیشنهاد می‌شود امروز دوربین به‌دست شوید و خودتان را برای رفتن به کوچه رنگارنگ و جذاب تهران آماده کنید تا چشم‌تان از زیبایی و رنگ پر شود.


آدرس دقیق کوچه تمدن تهران کجاست؟

اگر تصمیم دارید از میدان فردوسی به سمت چهارراه استانبول قدم بزنید، در بین راه قطعا کوچه تمدن را خواهید دید. چون در سمت راست خیابان فردوسی، تابلوی این کوچه را می‌بینید که شما را برای دیدنش دعوت می‌کند. برای دیدن آدرس روی نقشه گوگل مپ در روی نوشته زیر بزنید:

روی نقشه ببینید!

کوچه چتری خیابان فردوسی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad

چطور به کوچه تمدن برویم؟

شما برای رفتن به کوچه تمدن هم می‌توانید با خودرو شخصی و هم وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. البته به‌خاطر قرار گرفتن خیابان فردوسی در محدوده طرح ترافیک تهران بهتر است با مترو و یا اتوبوس راهی بازدید از کوچه تمدن شوید.

  • دسترسی با مترو

مترو خط ۴ شهید کلاهدوز به سمت علامه جعفری (خط زرد)، نزدیکترین خط مترو تهران به کوچه تمدن است. این کوچه تهران با مترو فاصله کوتاهی دارد. برای این کار کافی است شما در ایستگاه مترو فردوسی از قطار خارج شوید و با پیاده‌روی چند دقیقه‌ای خودتان را به این کوچه برسانید. 

  • دسترسی با اتوبوس

ایستگاه بی‌آرتی میدان فردوسی با کوچه تمدن فاصله کمی دارد. شما می‌توانید با سوار شدن به اتوبوس‌های بی آرتی تهران در خط یک با چند دقیقه پیاده‌روی به کوچه تمدن برسید. پیشنهاد می‌شود که هر وقت گذرتان به میدان فردوسی یا بازار چرم فروشان فردوسی افتاد، حتما سری به کوچه چتری تمدن بزنید تا حال‌وهوایتان رنگی رنگی شود.

کوچه تمدن فردوسی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Reza Nourian

بیشتر بخوانید: تمام شعبه های نان سحر، از نان بولکی تا چاپاتا


البته شاید از شهرهای دیگر به تهران آمده باشید، بدون شک برای استراحت و شب ماندن باید مکان مناسبی انتخاب کنید. اگر به‌دنبال رزرو واحدهای مبله در تهران هستید اجاره خانه روزانه در تهران را به ما بسپارید. ما در تهران مبله گلچینی از اقامتگاه‌ها و واحدهای لوکس و شیک در تهران را برایتان در نظر گفتیم تا بدون دغدغه بتوانید مثل خانه خودتان آنجا اقامت کنید.


کوچه تمدن با همه جذابیتش دل همه را برده است

تهرانی‌ها در طول یک سال، حتما چند بار گذرشان به خیابان فردوسی می‌افتد. چون بازار چرم‌ فروشان فردوسی و خود خیابان محلی برای ارتباطات تجاری است. از فروش کیف و کفش چرم گرفته تا خرید و فروش دلار و دیگر پول‌های خارجی. 

حالا اگر در خیابان فردوسی قدم بزنید، کوچه خاص و رنگارنگ تمدن شما را برای خوردن چای و عکاسی در یک فضای شاد دعوت می‌کند.

جذابیت کوچه تمدن

منبع عکس گوگل مپ، عکاس sogand shafiee

باجه زرد رنگ تلفن کوچه تمدن و مجسمه مرد دلار فروش که درون باجه در حال صحبت کردن است، فولکس واگن آبی رنگی که در وسط کوچه پارک شده همه جذابیت این کوچه است. البته از دیوارها و سنگ‌ فرش‌های رنگی، دوچرخه‌ و ساعتی که به دیوار یکی از منازل آویزان شده، پروانه‌ای که میان بال‌هایش می‌توانید از خودتان عکاسی کنید، صندلی‌های چوبی، چترهایی رنگی رنگی سقف گوچه که در هوا هستند همه را دقایقی در کوچه نگه می‌دارد تا برای تماشا کوچه توقف کنند. پیشنهاد می‌کنیم از گرفتن ژست عکاسی در کوچه تمدن و کلی عکس یادگاری جا نمانید.

بازار چرم فروشان فردوسی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Delaram

بیشتر بخوانید: خیابان لاله زار،‌ خیابانی شبیه شانزه لیزه فرانسه


حالا کوچه تمدن چرا اینقدر خوش آب‌و‌رنگ است؟

شاید برای شما هم مثل خیلی از کسانی که کوچه تمدن را می‌بینند جالب باشد که بدانید چرا همچین کوچه‌ای در تهران ایجاد شده؟ اولا باید گفت بازار چرم فروشان فردوسی محل تجاری تهران است و باید چیزی باشد که افراد را بتواند در کنار خرید محصولات چرم آنجا متوقف کند. دوم اینکه چه چیزی بهتر از بودن یک کوچه جذاب و رنگی که برای رهگذران هم زیباست و هم شادی‌آور. تازه با این خلاقیت، چهره شهر و خیابان فردوسی هم دیدنی شده و می‌توان لحظاتی را در این کوچه قدم زد و عکاسی کرد. 

کافه آموره تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Emad Sarviha

بیشتر بخوانید: کافه های مرکز تهران، فهرستی برای کافه‌روهای آماتور و حرفه‌ای


در خیابان فردوسی به کدام کافه معروف تهران برویم؟

همان‌ طور که می‌دانید در کوچه‌های اطراف خیابان فردوسی، کافه‌های مختلف و پر طرفداری وجود دارند. در میان کافه آموره از کافه‌های قدیمی خیابان فردوسی است که مشتریان پروپا‌قرص خودش را دارد. کسانی که به‌ خیابان فردوسی می‌روند بعد از گشت‌وگذار در مغازه‌های چرم فرشی ترجیح می‌دهند برای دمی استراحت و خوردن یک میان وعده و حتی غذای خوشمزه به کافه آموره بروند.

کافه آموره

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Zahra Yasemi

کافه آموره در نزدیکی کوچه تمدن

کافه آموره در دو طبقه از آن کافه‌های بزرگ تهران است که چند سالن دارد. شما می‌توانید در فضاهای اختصاصی آموره مهمانی و دورهمی‌های دوستانه، کاری و حتی خانوادگی خود را برگزار کنید. البته دکوراسیون داخلی این کافه جذاب است و برای عکاسی بسیار مناسب است.
پرسنل آموره بسیار خوش‌برخورد و خوب هستند و همین هم دلیلی شده تا اینجا پاتوق جوانان محله فردوسی باشد.

فراموش نکنید که قبل از رفتن به کافه آموره برای برگزاری مراسم، حتما میز خود را رزرو کنید.

منوی کافه آموره

منبع عکس گوگل مپ، عکاس parirokh manouchehri

اطلاعات و ساعت کاری کافه آموره فردوسی

آدرس: خیابان فردوسی، نرسیده به میدان فردوسی، کوچه ضرابی، پلاک ۴ (روی نقشه ببینید)

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۷۴۹۵۷۴

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۹ شب.

کافه های فردوسی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Atefeh Aghasi

بیشتر بخوانید: مرکز شهر تهران کجاست؟ تیتر خبری همیشگی‌ تهرانی‌ها


شما هم اگر علاقه‌مند رفتن به لوکیشن جذاب تهران برای عکاسی و تهران‌گردی هستید، حتما راهی کوچه تمدن شوید. البته شاید قبلا به این کوچه رفته باشید؟ فضا و حس و حال اینجا را چطور دیدید؟ آیا اینجا واقعا برای شما جذاب و دیدنی بود؟ شما هم در کوچه عکس یادگاری گرفتید؟ دیدن این کوچه را به بقیه پیشنهاد می‌دهید؟ تجربه‌های خود را اینجا بنویسید. چون نظرات شما قطعا برای خوانندگان تهران مبله راهنمای خوبی خواهد بود.


راستی اگر این روزها می‌خواهید به تهران سفر کنید، می‌توانید برای اجاره آنلاین اقامتگاه به وب سایت تهران مبله سر بزنید. در این سایت امکان اجاره سوئیت مبله در تهران با کیفیت خوب و قیمت مناسب برای شما وجود دارد. از طرفی هم باید گفت که تمامی واحدهای تهران مبله از قبل بازرسی شده‌اند و از نظر امنیت، پاکیزگی و راحتی تایید می‌شوند و از همین نظر خیال‌تان از بابت اقامت راحت است.


سوالات متداول

کوچه تمدن کجاست؟
این کوچه در نزدیکی میدان فردوسی و دست راست کوچه دوم قرار دارد.
نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به کوچه تمدن کدام است؟
ایستگاه مترو فردوسی در نزدیکی این کوچه است و شما می‌توانید با پیاده‌روی کوتاه به آنجا برسید‌.

ایده ساخت کوچه تمدن از کجا آمد؟
کوچه تمدن را اهالی کسبه خیابان فردوسی راه‌اندازی کرده‌اند تا حس و حال خوب را به رهگذران این خیابان دهند.
در نزدیکی کوچه تمدن کدام کافه تهران قرار دارد؟

آموره در کوچه ضرابی از نزدیکترین‌ کافه های خیابان فردوسی است که شما می‌توانید بعد از دیدن کوچه تمدن سری به آنجا زده و کمی استراحت و تجدید قوا کنید.

فاصله کوچه تمدن تا بازار چرم فروشان چقدر است؟
کوچه تمدن در خیابان فردوسی در بین فروشگاه‌ها و مغازه‌های بازار چرم فروشان فردوسی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.