برج میلاد در کدام محله تهران است؟ آدرس، راهنمای بازدید و قیمت بلیط بازدید

برج میلاد یکی از شگفت انگیزترین معماری‌های ایران است که همه روزه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. البته، این برج کاربری‌های مختلفی دارد و نه تنها گردشگران، بلکه بسیاری از افراد برای شرکت در همایش‌ها و فعالیت‌های هنری نیز به این برج می‌آیند. در پاسخ به این سوال که برج میلاد در کدام محله تهران است؟ باید بگوییم که این برج در محله کوی نصر (گیشا) واقع شده است و دسترسی مناسبی دارد. بدون شک، تفریحات در این برج به قدری زیاد است که همه افراد با سنین و سلیقه‌های مختلف را خوشحال می‌کند.

ما نیز در این مطلب قصد داریم آدرس برج میلاد، دیدنی ها و قیمت بلیط آن را با شما به اشتراک بگذاریم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


دقیقا برج میلاد کجای تهران است؟

این برج در شمال غرب تهران بر روی تپه‌ای به مساحت ۶۲ هکتار ساخته شده است و بلندترین نقطه تهران محسوب می‌شود. برج میلاد در شمال منطقه گیشا یا کوی نصر قرار دارد. اگر بخواهید برج میلاد تهران را از بالا در نظر بگیرید، این سازه در وسط مستطیلی قرار گرفته است که ضلع‌های آن را بزرگراه‌های مهم تهران همت در شمال، حکیم در جنوب، چمران در شرق و شیخ فضل‌الله در غرب، تشکیل می‌دهند.

آدرس برج میلاد در کدام محله تهران است؟

منبع عکس برشی از گوگل مپ

بیمارستان میلاد در اطراف سازه اصلی و در شرق آن واقع شده است. برج میلاد در جنوب محله شهرک غرب و شمال گیشا قرار دارد. در بخش شرقی این برج، شهرک الفجر دیده می‌شود. در ضمن، پارک پردیسان در غرب برج و پارک گفتگو نیز بخشی از جنوب شرق برج میلاد را تشکیل می‌دهند.

چطور به برج میلاد برویم؟(مسیرهای دسترسی با ماشین و وسیله نقلیه عمومی)

وقتی از شما می‌پرسند برج میلاد در کدام محله تهران است؟ در پاسخ به این سوال از دسترسی به این برج شروع می‌کنید. اینکه برج میلاد دسترسی خوبی دارد و شما با هر روشی که راحت هستید، می‌توانید خود را به آن برسانید. برای رسیدن به برج میلاد، می‌توانید یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید:

نزدیکترین ایستگاه مترو به برج میلاد

برای رفتن به برج میلاد با مترو، باید از خط هفت مترو تهران استفاده کنید و هنگام رسیدن به ایستگاه برج میلاد، پیاده شوید. به همین سادگی!

دسترسی با ماشین

برای دسترسی به برج میلاد با ماشین شخصی، چندین راه وجود دارند و شما باید بر اساس اینکه کدام مسیر برایتان نزدیک‌تر است، یک راه انتخاب کنید:

  •   بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، ورودی بزرگ‌راه شهید همت، کنار گذر اختصاصی برج
  •   بزرگراه حکیم غرب، بعد از بزرگ‌راه چمران، ورودی اختصاصی برج
  •   بزرگراه همت شرق، خروجی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب، پل کابلی اختصاصی برج

دسترسی با اتوبوس و تاکسی های شهری

در بخش قبلی به شما گفتیم که برج میلاد در کدام محله تهران است؟ حال شما می‌توانید با توجه به جایی که در آن قرار دارید، با اتوبوس خود را به منطقه کوی نصر برسانید. ایستگاه بیمارستان میلاد، نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به برج میلاد است و در اتوبان همت قرار دارد. برای استفاده از تاکسی نیز پایانه‌های تاکسیرانی تجریش، صادقیه و آزادی، بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. در ضمن اگر در این شهر مسافر هستید، می‌توانید با اجاره آپارتمان مبله در غرب تهران، به راحتی خود را به برج میلاد و جاذبه‌های دیگر غرب برسانید.      ویوی محله برج میلاد تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Zahra Moradi

بیشتر بخوانید: محله های غرب تهران؛ از سعادت آباد تا چیتگر و تهرانسر


قیمت بلیط بازدید از برج میلاد چقدر است؟

در سال ۱۴۰۳، قیمت بازدید کلی از برج ۱۲۰ هزار تومان است. شما می‌توانید با پرداخت مبالغ زیر، از امکانات بخش‌های دیگر نیز استفاده کنید:

 

 

عنوان

قیمت (تومان)

عنوان

قیمت (تومان)
بازدید کلی ۱۲۰۰۰۰ سکوی دید باز

۸۰۰۰۰

کاربازیا ۱۵۰۰۰۰ لیزریوم ۸۰۰۰۰
سینما گیم ۵۰۰۰۰ سینما ۶۰۰۰۰۰
رستوران گردان ۱۰۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ ورودی کافه تریا ۵۰۰۰۰
زیپ لاین ۱۶۰۰۰۰ پل معلق ۱۰۰۰۰۰

اتاق فرار انگیما

۹۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ ورودی پارکینگ ۲۰۰۰۰

 


معماری برج میلاد

شکل کلی برج، شامل یک هشت ضلعی با دیوارهای داخلی متعدد و چهار بال ذوزنقه‌ای شکل است که به آن متصل شده‌اند. به طور کلی این برج از بخش‌های زیر تشکیل می‌شود:

  •       ساختمان پای برج (لابی)
  •       شفت
  •       ساختمان راس
  •       دکل آنتن برج

بزرگترین قطر سازه راس، ۶۰ متر و در ارتفاع ۲۸۰ متری قرار دارد. حجم بتن ریزی بدنه حدود ۳۳۰۰۰ متر مکعب و حجم بتن ریزی کل پروژه، ۶۳۰۰۰ متر مکعب است. وزن کل برج به حدود ۱۵۰ هزار تن می‌رسد و حدود ۱۷ هزار متر مربع شیشه در سراسر برج استفاده شده است. اسکلت فلزی ساختمان به وزن کلی ۲۰۰۰ تن می‌رسد که با استفاده از تیرهای شعاعی و اتصالات صفحه فلزی، به بدنه بتنی متصل شده‌اند.

همچنین، شبکه‌ای به نام میکروژئودزی در اطراف بدنه و اطراف برج تعبیه شده است تا هرگونه حرکت احتمالی بدنه برج و محوطه اطراف آن را ثبت کند و در صورت نیاز بتوانند اطلاعات لازم را توسط دوربین‌های دقیق نقشه‌برداری، ثبت کنند. در ضمن، سازمان شهرداری صاحب برج میلاد تهران محسوب می‌شود و فعالیت‌ها و مشکلات برج هم از این طریق پیگیری می‌شوند. بنابراین، برج میلاد یک برج شخصی نیست.

زیرا برخی از افراد همیشه این سوال را دارند که چرا اسم برج میلاد میلاد است و آیا این برج به فرد خاصی تعلق دارد؛ ولی اینطور نیست. پروژه ساخت این برج ابتدا با نام برج یادمان کلید خورده بود. ولی در سال ۱۳۸۰ به مناسبت یکصدمین سالروز تولد امام خمینی (ره)، نام این پروژه به برج میلاد تغییر یافت.

ورودی برج میلاد تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hossin

بیشتر بخوانید: رستوران های غرب تهران؛ بهشت شکم‌گردها


امکانات تفریحی برج میلاد تهران

این برج زیبا امکانات بسیار زیادی دارد و افراد با هر سن و سلیقه‌ای، می‌توانند تفریح مورد علاقه خود را انتخاب کنند و از آن لذت ببرند.

نمای شهربازی برج میلاد تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hamid Amine

برخی از امکانات برج میلاد شامل موارد زیر می‌شوند:

  •  اتاق فرار انیگما؛ جایی برای بازی‌های فیزیکی و ماجراجویی

اگر اهل بازی در اتاق فرار هستید، پس اتاق فرار انیگما برج میلاد را اصلا از دست ندهید. این اتاق، یک بازی فیزیکی و ماجراجویی است که افراد می‌توانند در گروه‌های سه تا پنج نفره در آن شرکت کنند و از لذت یک بازی گروهی و شاد، بهره ببرند. البته، کودکان زیر 10 سال و بیماران قلبی نمی‌توانند از این بخش استفاده کنند.

  • زیپ‌لاین و پل معلق؛ یک چالش هیجان انگیز در محله برج میلاد تهران

زیپ لاین مجموعه این امکان را به شما می‌دهد تا از مسیری به طول ۱۵۰ متر با سرعت  ۷۰کیلومتر در ساعت و در ارتفاع ۳۰ متری از سطح زمین حرکت کنید. اگر به دنبال یک چالش هیجان‌انگیز هستید، زیپ لاین می‌تواند راه خوبی برای افزایش آدرنالین شما باشد. دقیقا در کنار زیپ لاین، یک پل معلق در ارتفاع ۳۰ متری از زمین وجود قرار گرفته است و با پیاده‌روی روی آن، اوج هیجان را تجربه خواهید کرد.

  •  سینمای شش‌بعدی و گیم هفت‌بعدی

این بخش یکی از جذاب ترین دیدنی های برج میلاد است که هیجانی وصف‌ناپذیر را به شما می‌بخشد. مدت زمان یک فیلم چند بعدی، حدود ۵ تا ۷ دقیقه است. تماشای فیلم در سالن شش بعدی با جلوه‌های هیجان‌انگیزی مانند صدای باد و رعد و برق، همراه است و صندلی به طور هماهنگ و با توجه به موقعیت فیلم با سرعت و شتاب متفاوت در همه جهات حرکت می‌کند. گیم هفت بعدی نیز جلوه‌های متنوعی دارد و صندلی آن با حرکت‌های مهیجی همراه است.
بازی‌ها به صورت گروهی انجام می‌شوند و امتیاز هر نفر در پایان مشخص می‌شود. به به هر شرکت‌کننده بر روی هر صندلی، یک تفنگ لیزری می‌دهند و در طول بازی از آنها عکس گرفته می‌شود. البته، افراد زیر ۷ سال، بیماران قلبی و خانم‌های باردار نمی‌توانند از این سرگرمی استفاده کنند.

  •  سالن‌های سینما و برگزاری مراسم و کنسرت

در این برج، سالن‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آنها برای برنامه‌ای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر اهل سینما هستید، می‌توانید فیلم‌های جدید را در سالن سینمای مدرن و مجهز برج میلاد تماشا کنید. علاوه بر این، بسیاری از نوازندگان و گروه‌های موسیقی محبوب کشور، در این سالن‌ها کنسرت برگزار می‌کنند. هنردوستان زیادی در بسیاری از این کنسرت‌ها شرکت می‌کنند و از هنر این هنرمندان، لذت می‌برند.

سینمای برج میلاد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ramin Payandeh

  •  سکوی های دید بسته و دید باز از برج میلاد و تهران

یکی دیگر از جذاب ترین دیدنی های برج میلاد، سکوی دید بسته و باز است که در ارتفاع ۲۶۱ متری و طبقه چهارم قرار دارد. این قسمت سرپوشیده جایی است که از طریق آن می‌توانید کل شهر تهران را مشاهده کنید. در ضمن، اگر انواع عکس برج میلاد تهران در شب را دیده باشید، تعداد زیادی از آنها در بخش سکوی دید بسته گرفته شده‌اند. البته، به این معنی نیست که روز آن جذابیتی ندارد. اتفاقا در روزهایی که هوا تمیزتر است، می‌توانید به این بخش از برج میلاد بروید و از دیدن ساختمان‌های مدرن و بلند شهر لذت ببرید.

سکوی دید باز برج میلاد دارای تراسی به مساحت 3 هزار متر مربع است و این قسمت در واقع بزرگترین قسمت این سازه مدرن و توریستی محسوب می‌شود. در این سکو دوربین یا تلسکوپ‌هایی قرار دارند که بازدیدکنندگان می‌توانند از آنها برای مشاهده مناظر منحصر به‌فرد شهر تهران استفاده کنند. علاوه بر این می‌توانید ماکت‌هایی از برج‌های مخابراتی مختلف را در فضای داخلی سکوی دید مشاهده کنید که برای علاقه‌مندان به این حوزه، می‌تواند تجربه جالبی باشد.

  •  برگزاری جشنواره های متنوع در برج میلاد تهران

برج میلاد امکانات زیادی دارد و یکی از نمادهای اصلی شهر تهران محسوب می‌شود؛ به همین دلیل، همه روزه رویدادها و جشنوره‌های مهمی در آن برگزار می‌شوند. در این برج علاوه بر مراسم‌های رسمی، جشنواره‌های متنوع و شاد بسیاری بنا به فرهنگ اقوام مختلف و روزهای خاص در سال، انجام می‌شوند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Fahim Kadri

بیشتر بخوانید: شرایط و قوانین اجاره روزانه خانه در تهران


بخش های پرطرفدار برج میلاد

تا به اینجای متن به شما گفتیم که برج میلاد در کدام محله تهران است و چه امکاناتی دارد؛ ولی دیدنی‌های این برج بسیار بیشتر هستند. اگر می‌خواهید از همه آنها دیدن کنید، شاید یک روز زمان خوبی محسوب نشود و بهتر باشد که به فکر اجاره واحد مبله در تهران باشید تا روزهای بیشتری را در این برج به گشت و گذار بپردازید. ما نیز در این بخش قصد داریم پرطرفدارترین تفریحات برج میلاد را شما معرفی کنیم تا شما بدانید کدام یک از آنها محبوبیت بیشتری دارند.

  •  گنبد آسمان

گنبد آسمان برج میلاد یکی دیگر از جاذبه های برج میلاد است که می‌توان از آن دیدن کرد. این قسمت، سقفی گنبدی شکل و به ارتفاع ۱۳ متر است که توسط دکتر رضا یحیایی طراحی شده و نمایانگر تمدن۹۰۰۰ ساله تاریخ و فرهنگ ایران است.  گنبد آسمان ۳۲۰ متر از سطح زمین ارتفاع دارد و مرتفع‌ترین قسمت برج است.

نمای برج میلاد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس amin seyyedi

  •  بولینگ و بیلیارد

در کنار شهربازی برج میلاد، مجموعه ای برای دوستداران بولینگ و بیلیارد وجود دارد. بولینگ آن نوعی بازی مفرح برای بزرگسالان و نوجوانان محسوب می‌شود و مساحت سالن آن، حدود ۱۸۰۰ متر مربع است. ۱۶ لاین بازی در آن قرار دارند که در هر لاین، بین ۱ تا ۴ نفر جای می‌گیرند. یعنی هر خانواده ۴ نفره می‌تواند در یک لاین بازی کند. میزهای استاندارد، مکانی شیک و آرام و ارائه تجهیزات بازی که به صورت رایگان ارائه می‌شوند، از جمله مزایای بیلیارد برج میلاد نیز به شمار می‌روند.

  •  اسکای پارک

اسکای پارک، مجموعه‌ای هیجان‌انگیز است که در سکوی دید باز برج میلاد قرار دارد. تمامی تفریحات این مجموعه در ارتفاع ۲۸۰ متری از سطح زمین قرار دارند. این بخش در سال ۱۴۰۰ توسط امیر بدری افتتاح شد. بدون شک، شما می‌توانید پرهیجان‌ترین تفریحات تهران را در این بخش از برج میلاد پیدا کنید. اسکای پارک شامل بانجی جامپینگ، تاب آسمان، اسکای واک، پرواز در آسمان و اتاقک شیشه‌ای می‌شود.

  •  تاب سواری در ارتفاعات برج میلاد

تاب آسمان بر فراز برج میلاد، وسیله‌ای با ظرفیت دو نفر است که برای طرفداران تفریحات هیجان‌انگیز، مناسب است. این تاب در ارتفاع۲۸۰ متری قرار دارد و در حین تاب خوردن، شهر تهران زیر پای شماست

شهربازی برج میلاد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Nika Behjati

  •  بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ برج میلاد، یکی از بلندترین بانجی جامپ‌های آسیا با ارتفاع ۲۸۰ متر است. پس از آموزش نکات ایمنی توسط مربی در این بخش، طناب و کمربند ایمنی به شما متصل می‌شود تا بتوانید بعد از آن، روی سکوی پرش قرار بگیرید. بعد از اینکه مربی به شما دستور داد، می‌توانید از روی سکو به پایین بپرید. تجربه کردن چنین هیجانی، به جسارت و جرات زیادی نیاز دارد.

  •  اتاق شیشه‌ای

این اتاقک، دارای محیطی تمام شیشه‌ای است. مانند دیگر جاذبه های اسکای پارک، اتاق شیشه‌ای نیز در ارتفاع ۲۸۰ متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد. در این سرگرمی هیجان انگیز، در حالی که ارتفاعاتی ترسناک را زیر پای خود می‌بینید، وارد یک جعبه شیشه‌ای می‌شوید. شاید در ابتدا متوجه ترسناک بودن آن نشوید؛ اما پس از ایستادن در کف این اتاق و دیدن فضای خالی و ترسناک زیر پای خود، احساس هیجان و ترس بی‌نظیری خواهید داشت.

اتاق شیشه ای برج میلاد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali kashani zadeh

  •  شهربازی کاربازیا

بدون شک، شهربازی کاربازیا محبوب ترین قسمت برج میلاد در بین کودکان است. در واقع، این بخش یک شهر مشاغل ویژه کودکان به حساب می‌آید که در حال حاضر پذیرای کودکان ۲ تا ۱۲ ساله است. در این بخش کودکان می‌توانند فعالیت‌های مختلفی مانند ساخت صنایع‌دستی، آشپزی، تعمیر خودرو، پرستاری، آتش‌نشانی و … را انجام دهند. البته توجه داشته باشید که تمامی این فعالیت‌ها به صورت بازی است و می‌توانید در حین بازی از سلامت فرزندان خود مطمئن باشید.

  •  دلفیناریوم

پیش‌تر در برج میلاد بخشی به نام دلفیناریوم وجود داشت که مردم می‌توانستند از بازی شیرهای دریایی و دلفین‌های آموزش دیده، بازدید کنند. ولی تقریبا از سال ۱۳۹۸، مشکلاتی برای دلفین و شیر دریایی اتفاق افتادند و پس از مرگ آنها، این بخش کاملا تعطیل شد.

  •  لیزریوم

لیزریوم را می‌توان هنری دانست که از ترکیب رنگ، نور و صدای دالبی ایجاد می‌شود. بد نیست بدانید که برج میلاد دارای سالنی با ظرفیت ۵۰ نفر است که در آن نمایش‌های لیزریوم برگزار می‌شود و گردشگران و علاقه‌مند می‌توانند از این زیبایی‌ها حسابی لذت ببرند.  

  •  زمین پینت بال

یکی از جذاب ترین کارهایی که می‌توانید در برج میلاد انجام دهید، استفاده از زمین پینت بال است. این زمین جزو بهترین پینت بال های تهران محسوب می‌شود و یکی از مهمترین مزایای آن، سناریو و موضوعات استراتژیک در داخل زمین است. به همین دلیل، پینت بال این برج امکان انجام دادن یک ورزش و تفریح گروهی خاص را فراهم می‌کند. در ضمن، امکانات رفاهی این زمین هم زیاد است و در شب نیز یک نورپردازی بسیار عالی دارد.

  •  مجموعه سرزمین افسانه‌ های ایرانی

با ورود به سرزمین افسانه‌ها، گویی سوار بر ماشین زمان هستید و در دنیای افسانه‌ها و داستان‌های ایران باستان سفر می‌کنید. در این بخش همه سنین می‌توانند از فضاسازی مهیج آن بهره ببرند و با اسطوره‌های تاریخ کشور و فرهنگ غنی ایران، آشنا شوند. در طول مسیر داستان‌های کهن ایران روایت می‌شود و شما می‌توانید به آنها گوش دهید.
تونل زمان، تالار جهان نما، سراسر بی‌نهایت، تالار شاهنامه، دالان بیم، ایوان معلق، گذر آتش، آلونک غول‌ها، تالار هزار و یک شب و تالار شهر قصه، تعدادی از بخش‌های جذاب سرزمین افسانه‌های ایرانی محسوب می‌شوند. در بخش‌های مختلف این پارک موضوعی، از تکنیک‌های ارائه شده در سطح جهانی مانند ویدئومپینگ پاناروما، مجسمه‌های مومی، ربات‌های متحرک، هولوگرام، تکنیک‌های خطای دید، استفاده شده است.

فروشگاه صنایع دستی در برج میلاد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس حمید املشی

بیشتر بخوانید: معرفی ۴ مورد از مراکز خرید غرب تهران


کافه ها و رستوران های برج میلاد

از هر چیزی بگذریم، نمی‌توانیم از غذاها و رستوران های خاص برج میلاد بگذریم! در این برج زیبا، تعدادی رستوران و کافه وجود دارند که برخی از آنها جزو بهترین‌های شهر محسوب می‌شوند. این‌ها عبارت‌اند از:

  •  رستوران گردان برج

رستوران گردان برج میلاد، یکی از معروف ترین رستوران های تهران است که در ارتفاع ۲۷۶ متری از سطح زمین قرار دارد. این رستوران با فضای شیک خود، منظره‌ای پانورامیک از شهر تهران را به مهمانان خود ارائه می‌دهد. فضای داخلی رستوران با مبلمان راحتی و فضایی دلنشین، ساخته شده است. کف و سقف رستوران با استفاده از نقش برجسته‌های شاهنامه تزئین شده‌اند و زیبایی خاصی به رستوران بخشیده‌اند. رستوران گردان برج میلاد، منوی متنوعی از غذاهای ایرانی، فرانسوی و سنتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
غذاهای این رستوران با مواد اولیه تازه و مرغوب تهیه می‌شوند و طعم ویژه‌ای دارند. از ویژگی‌های بارز رستوران گردان برج میلاد، چرخش آهسته آن است. شما می‌توانید در یک ساعت، تمام نقاط شهر را مشاهده کنید. با رفتن به این رستوران، یک تجربه بی‌نظیر را برای خود رقم می‌زنید. در ضمن، قیمت رستوران گردان برج میلاد ۱۴۰۳، حدود ۱۵۰ هزار تومان است که این فقط هزینه ورودی محسوب می‌شود.

رستوران دیوان برج میلاد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس امیر مسیبی درچه

  •  رستوران فِرش وی

این رستوران، یکی از رستوران‌های زنجیره‌ای و برند حلال است که شعبه برج میلاد آن در ضلع غربی گذرگاه ورودی برج واقع شده است. در این رستوران انواع پیتزا، مرغ سوخاری و انواع برگر و ساندویچ سرد و گرم با استفاده از تجهیزات مدرن و مطابق با استانداردهای جهانی آشپزی، ارائه می‌شوند. اگر جزو خاص پسندان هستید، حتما به فرش وی بروید و از غذاهای ویژه آن لذت ببرید.

  •  رستوران ویژه ایوان

کافه رستوران سنتی ایوان، یکی دیگر از رستوران های عالی برج میلاد است که در  در ضلع غربی برج میلاد قرار دارد و منظره زیبایی از تهران را به نمایش می‌گذارد که می‌توانید هنگام صرف غذا از آن لذت ببرید. اگر به دنبال گرفتن عکس برج میلاد در روز هستید، اینجا یک لوکیشن زیبا را در اختیارتان قرار می‌دهد.

از جمله امکانات مهم رستوران سنتی ایوان می‌توان به صبحانه، پارکینگ و اینترنت رایگان اشاره کرد که علاوه بر سرو غذای با کیفیت، رضایت مشتری را در اولویت خود قرار داده است. یکی دیگر از ویژگی های رستوران سنتی برج میلاد، اجرای موسیقی زنده است که طرفداران بسیاری دارد.

  •  کافه ن

این مکان یکی دیگر از کافه های معروف برج میلاد است که افراد زیادی فقط به خاطر آرام و دنج بودن، آن را انتخاب می‌کنند. در ضمن، فضای زیبایی هم دارد که لذت خوردن خوراکی و نوشیدنی را چندین برابر می‌کند. کافه ن، در ضلع غربی گذرگاه اصلی برج میلاد قرار دارد و دسترسی به آن آسان است. در این کافه، منوی صبحانه، انواع سالاد، پاستا، لازانیا، اسپاگتی، پنینی، چیپس و پنیر، انواع شیک، بستنی، کیک و نوشیدنی‌های گرم سرو می‌شوند.

ن کافه برج میلاد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس mohammad hosein soltani

  •  کافه آبشار

کافه رستوران آبشار برج میلاد، یکی از این کافه‌های این برج دیدنی است که می‌توانید از منوی جذاب آن لذت ببرید. در این کافه می‌توانید انواع فست فودها و نوشیدنی‌‌های با کیفیت را میل کنید. نوشیدنی‌های این کافه بسیار خاص هستند و پیشنهاد می‌کنیم که حتما یکی از آنها را در لیست سفارش‌های خود قرار دهید. علاوه بر این، امکان سیگار کشیدن در اینجا نیز وجود دارد.

  • کافه ویونا

این کافه پرطرفدار، در ارتفاع ۲۶۶ متری برج میلاد قرار دارد و در هنگام نوشیدن یک قهوه ویژه، منظره زیبایی از تهران را به نمایش می‌گذارد. این کافه دنج و شیک، مکان مناسبی برای ملاقات با دوستانتان است و بدون شک از فضای آن لذت خواهید برد. قهوه داغ و کیک‌های خوشمزه‌ای که در این کافه سرو می‌شوند، حسابی شما را خوشحال می‌کنند.

  •  فودکورت خوراکده

بدون شک فودکورت برج میلاد را باید یکی از پرطرفدارترین و کامل ترین فودکورت‌های تهران به حساب آورد. این مکان با داشتن رستوران‌های متنوع در طبقه چهارم، تجربه‌ای متفاوت را با چشم‌اندازی بکر از شهر تهران ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های مهم این فودکورت، می‌توان به وجود خانه بازی کودکان و موسیقی زنده اشاره کرد. شما می‌توانید با خیال راحت فرزندتان را به مربی خانه بازی بسپارید و از برج میلاد دیدن کنید. در ضمن، منوی رستوران تنوع بالایی دارد و بهترین غذاها را می‌توانید در اینجا امتحان کنید. از آبگوشت و کباب و قورمه سبزی گرفته تا فست‌فود و انواع غذاهای مکزیکی، ایتالیایی، عربی و مراکشی، در فود کورت برج میلاد عرضه می‌شوند.

برج میلاد در کجای تهران است

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi

بیشتر بخوانید: ۵ نکته مهم در خصوص انتخاب محله برای اقامت در تهران


برج میلاد چند متر است؟

برج میلاد، 345 متر ارتفاع دارد و یکی از شگفتی‌های معماری ایران به شمار می‌رود. خوب است بدانید که برج میلاد به‌عنوان ششمین برج بلند مخابراتی در جهان شناخته شده است.


داخل برج میلاد چه شکلی است؟

برخی از افراد در کنار سوال برج میلاد در کدام محله تهران است؟ این را حتما از شما می‌پرسند دارند که این برج شبیه به چه گیاهی است؟ در واقع، این برج از بالا، شبیه نیلوفری به نظر می‌رسد که سه گلبرگش باز شده است. ولی داخل آن چطور؟ داخل برج پیچیده‌تر این‌هاست که بخواهیم آن را به یک شکل خاص تشبیه کنیم. در داخل برج میلاد، می‌توانید طبقات بالایی و آسانسور را ببیند و وقتی وارد هر طبقه می‌شوید، تفریحات و بخش‌های مجزایی را شامل می‌شود. طراحی داخلی آن، از شیوه اسلامی-ایرانی بهره گرفته شده است و زیبایی خاصی را به نمایش می‌گذارد.


نزدیک ترین جاذبه های گردشگری به برج میلاد

با اینکه  گشت و گذار در برج میلاد زمان زیادی را از شما می‌گیرد، ولی با این حال ممکن است که بازدید شما زودتر تمام شود و بخواهید جاذبه‌های اطراف آن را هم مشاهده کنید. به همین دلیل، در بخش زیر بعضی از نزدیک ترین جاذبه های گردشگری نزدیک به برج میلاد را معرفی می‌کنیم:

  •   بوستان گفتگو
  •   بوستان نهج‌البلاغه
  •   پل طبیعت
  •   پارک پردیسان
  •   عمارت مسعودیه

بوستان گفتگو در نزدیکی برج میلاد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Farnoosh Vosough

بیشتر بخوانید: پارک پردیسان؛ با حیوان خانگی به این پارک بروید


پارکینگ برج میلاد

این برج دارای یک پارکینگ طبقاتی فضای بسته، با ظرفیت ۱۰۰۰ خودرو است. در ضمن، شامل دو پارکینگ مسطح در فضای باز نیز می‌شود.

پارکینگ برج میلاد

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Madadi


نکات قبل از بازدید از برج میلاد تهران

حالا که دانستید برج میلاد در کدام محله تهران است؟ پیش از رفتن به این برج، حتما نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  •   شرایط آب و هوایی را برای بازدید از سکوی دید باز بررسی کنید. زیرا ممکن است در آب و هوای جوی نامساعد، این بخش بسته باشد.
  •   امکان تعویض یا کنسل کردن بلیط‌های خریداری شده وجود ندارد.
  •   ورود برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است.
  •   به تاریخ و ساعت بلیط خریداری شده و اعتبار آن، دقت کنید.
  •   برای ورود، ابتدا باید به طبقه همکف بروید.
  •   بلیط‌های آنلاین خود را چاپ کنید و با خود ببرید.
  •   هزینه‌ها در طول سال متفاوت است و سایت‌های تخفیف ممکن است هزینه بلیط خرید کمتری را ارائه دهند.
  •   ساعت کار برج میلاد تهران در ۶ ماهه اول سال، از ساعت ۱۰ تا ۲۱:۱۵ و در ۶ ماه دوم سال از ساعت ۹ تا ۲۰:۱۵ است.

برج میلاد در غرب تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ehsan mohtasham


سفر به تهران و بازدید از برج میلاد با اجاره اتاق از تهران مبله

همانطور که مطالعه کردید در پاسخ به پرسش برج میلاد در کدام محله تهران است؟ باید گفت این برج در فرب تهران بوده و شامل بخش‌های زیادی می‌شود و شاید یک روز برای بازدید از آنها کافی نباشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که به فکر اجاره واحد مبله در غرب تهران باشید تا راحت‌تر به گشت و گذار بپردازید. ما در تهران مبله، شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا شما بتوانید در هر کجای تهران، به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه، اتاق اجاره کنید. کافیست وارد سایت شوید و بعد از مشاهده لیست اتاق‌ها و سوئیت‌ها، گزینه مورد نظرتان را اجاره کنید.


سوالات متداول

آدرس برج میلاد در کدام محله تهران است؟
این برج در غرب تهران و در محله کوی نصر (گیشا) واقع شده و دسترسی مناسبی دارد.
ارتفاع برج میلاد چند متر است؟
برج میلاد ۴۳۵ متر ارتفاع دارد و ششمین برج بلند مخابراتی جهان است.
آیا برج میلاد پارکینگ برای پارک ماشین دارد؟
بله. اینجا هم پارکینگ طبقاتی و هم پارکینگ در فضای باز و روبسته دارد.
کدام رستوران برج میلاد بهتر است؟
رستوران ویژه برج میلاد و رستوران گردان از لوکس‌ترین رستوران های اینجا هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.