قنادی فرانسه، اولین شیرینی‌ فروشی فرانسوی در تهران

قنادی فرانسوی یکی از قدیمی‌ترین شیرینی فروش‌ های تهران است که چندین و چند نسل دانشجویان و کارمندان و اهالی انقلاب که آنجا رفته‌اند. جالب این است که حتی از مناطق مختلف شهر تهران هم مردم برای رفتن به شیرینی فرانسه به انقلاب سر زده‌اند. این قنادی همیشه پر از مشتری است و سال‌هاست که بدون هیچ تغییری در دکوراسیون خود به کارش ادامه داده و یکی جاذبه‌های دوست‌داشتنی خیابان انقلاب است.


شیرینی فرانسه کجاست؟

آدرس کافه قنادی فرانسه (شیرینی فرانسه) در خیابان انقلاب، رو‌به‌روی خیابان وصال، نبش خیابان ابوریحان، پلاک ۱۲۷۲ است. برای دیدن آدرس دقیق روی نقشه ببینید را بزنید.

روی نقشه ببینید!شیرینی فرانسه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس New day’s

چطور به شیرینی فرانسه برویم؟

از آنجا که قنادی فرانسه در مرکز شهر تهران واقع شده دسترسی خوبی دارد. به‌طوری که شما از نقاط مختلف تهران، به کمک وسایل نقلیه عمومی و خودرو شخصی می‌توانید راهی آنجا شوید.

  • دسترسی با مترو و اتوبوس‌های شهری

شما می‌توانید با استفاده از تاکسی، خط چهار مترو تهران (ارم سبز به کلاهدوز) و خط یک اتوبوس BRT (میدان آزادی به تهرانپارس) خود را به شیرینی فرانسه برسانید اما بهترین راه مترو است که شما را از ترافیک سنگین اطراف مرکز شهر دور می‌کند.
برای استفاده از مترو فقط کافی است که در ایستگاه تئاتر شهر از مترو و خروجی ۶ زیرگذر چهارراه ولیعصر خارج شوید و با کمی پیاده‌روی خود را به خیابان ابوریحان و این کافه قنادی برسانید.

البته با خط یک BRT هم می‌توانید در ایستگاه چهارراه وصال دقیقا روبه‌روی شیرینی فرانسه پیاده شوید. در استفاده از اتوبوس‌های این مسیر هم با توجه به وجود مسیر ویژه کمتر در معرض ترافیک خواهید بود اما شلوغی آن‌ها در ساعت‌های پررفت‌وآمد می‌تواند آزاردهنده باشد.
در کنار اتوبوس و مترو، شما می‌توانید با تاکسی از میدان انقلاب یا هر نقطه‌ای در خیابان انقلاب خود را به چهارراه وصال و شیرینی فرانسه برسانید.

  • دسترسی با خودرو شخصی

توجه داشته باشید که این کافه قنادی به‌دلیل نزدیکی به مرکز شهر در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد و اگر قصد دارید با ماشین شخصی خود به این قسمت از شهر بروید، حتما محدودیت‌های طرح ترافیک را بررسی کنید. راستی برای پارک کردن ماشین در یکی از  پارکینگ‌های نزدیک قنادی فرانسه یا خیابان‌های اطراف خارج از این محدوده هم نیاز است که قبل از رفتن به این شیرینی فروشی چک شود. 

منبع عکس گوگل مپ، عکاس حمید املشی

بیشتر بخوانید: کافه های مرکز تهران، فهرستی برای کافه‌روهای آماتور و حرفه‌ای


راستی قبل از اینکه بیشتر درباره شیرینی فرانسه تهران بگوییم، اگر می‌خواهید این روزها راهی تهران شوید فراموش نکنید که برای اجاره آپارتمان روزانه در تهران به سایت تهران مبله سر بزنید و از بین بهترین آپارتمان‌های گلچین شده یکی را انتخاب کنید تا با خیال راحت در تهران اقامت داشته باشید.


ایده شیرینی فروشی فرانسه تهران از کجا آمد؟

شیرینی فرانسه را در سال ۱۳۴۴ علی ثابت‌قدم در یکی از خاطره‌انگیزترین خیابان‌های تهران یعنی انقلاب تاسیس کرد. در آن سال آقای ثابت‌قدم تصمیم گرفت به فرانسه سفر کند و از قنادان فرانسوی خوب برای کار در قنادی خود دعوت کند.
در این میان ژیلبرت بارو از آن قنادهای سوئیسی ساکن فرانسه بود که در همان سال به ایران آمد. او در تهران شیرینی‌های به سبک فرانسوی را پخت و در اختیار مشتریان قرار داد.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohammad Hossein Sayyadi Nezhad

شیرینی فروشی قدیمی فرانسه تهران با ۵۰ سال قدمت هنوز هم پابرجاست و شما می‌توانید برای خوردن شیرینی خوشمزه به آنجا بروید. هرچند که ژیلبرت بارو فرانسوی در سال ۱۳۵۶ این شیرینی فروشی را ترک کرد و به کشور خود بازگشت اما محمد حسن علی‌پور راه او را ادامه داد.
این روزها اگر به این شیرینی فروشی بروید، عمو حسن علی‌پور را می‌توانید ببینید، چون همه او را به اسم سرقناد شیرینی فرانسه تهران می‌شناسند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ehsan mohandes

بیشتر بخوانید: اجاره روزانه خانه در تهران


این روزها حس‌وحال قنادی فرانسه تهران چطور است؟

شیرینی فرانسه تهران محیطی متفاوت با کافه‌های لوکس امروزی دارد. تا جایی که فضای نوستالژیک و آرامش بخش این شیرینی فروشی، بیشتر از هر چیزی برای مشتریانش مهم است.
هرچند الان نمای خارجی و داخلی آن مطابق معماری قدیمی نیست و فضای شیک و مدرنی دارد اما قسمتی را از گذشته برای راه‌اندازی کافه در نظر گرفته‌اند که فضای خاطره انگیزی دارد.
البته همین فضای جذاب و دیدنی شیرینی فرانسه را به پنجره‌های پُر از پوستر و اعلان قنادی ربط داده‌اند. پوسترهایی که بیشتر از تئاترها و اتفاق‌های فرهنگی مربوط به دانشکده هنر دانشگاه تهران و راسته خیابان انقلاب خبر می‌دهند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Saba Th

خوب است بدانید که شیرینی و نوشیدنی‌های قنادی فرانسه به صورت ایستاده سرو می‌شود و جایی برای نشستن مشتریان نیست.
اما دو کانتر پشت پنجره‌های آن، رو به خیابان است که می‌توانید سفارش خود را روی آن‌ها قرار دهید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید سفارش خود را به صورت بیرون‌بر دریافت کنید و با خود ببرید.
اگرچه کمبود فضا در نگاه اول شاید کمی توی ذوق بزند اما با خوردن یک شیرینی یا دسر خوشمزه در شیرینی فرانسه، این دلخوری از دل‌تان پاک می‌کند.

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Emad

بیشتر بخوانید: ۱۰ تا از بهترین کافه های دانشجویی تهران


فاصله جاهای دیدنی تهران با شیرینی فرانسه

شیرینی فرانسه در فاصله ۵۵۰ متری (هشت دقیقه) مجموعه فرهنگی تئاتر شهر (پارک دانشجو) و در ۱٫۵ کیلومتری (۲۰ دقیقه) پارک لاله تهران با پای پیاده قرار دارد.
این کافه قنادی در فاصله کمی نسبت به دو دانشگاه مطرح یعنی دانشگاه تهران و دانشگاه امیرکبیر قرار گرفته است. همین نزدیکی و قرار گیری این کافه‌قنادی را در مسیرهای پرتردد و مرکزی شهر مثل میدان انقلاب و چهار راه ولیعصر، آنجا را به پاتوق دوست‌داشتنی اهالی هنر و دانشجویان کرده است.

تئاتر شهر در میدان انقلاب

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ابوالفضل صابری

بیشتر بخوانید: بورس لوازم ورزشی در تهران کجاست؟


اطلاعات و راه‌های ارتباطی با شیرینی فروشی فرانسه تهران

آدرس: تهران، خیابان انقلاب، تقاطع وصال شیراز، ضلع جنوب غربی تقاطع، پلاک ۱۲۷۲. 

شماره تلفن: ۰۲۱۶۶۴۶۱۳۷۴

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب.

وب‌سایت: https://francepastry1965.com

اینستاگرام: francepastry_1965

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Younes Daneshbod

بیشتر بخوانید: تمام شعبه های نان سحر، از نان بولکی تا چاپاتا


سوالات متداول

شیرینی فرانسه کجاست؟
این شیرینی فروشی قدیمی تهران در خیابان انقلاب، تقاطع وصال شیراز، ضلع جنوب غربی تقاطع، پلاک ۱۲۷۲ قرار دارد.
ساعت کاری شیرینی فرانسه تا چند است؟
شما می‌توانید از ۹ صبح تا ۹ شب برای تهیه شیرینی به اینجا بروید.
چه کسی مالک شیرینی فرانسه است؟
علی ثابت قدم شیرینی فرانسه را تاسیس کرد و برای پخت شیرینی آقای ژیلبرت بارو از فرانسه به تهران آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.