۱۰ تا از بهترین کافه های دانشجویی تهران

کافه های دانشجویی تهران خاطرات زیادی برای گفتن دارند، از مطالعه‌ و قرارهای دوستانه دانشجویان گرفته تا انجام کارهای دسته‌جمعی و پروژه‌های درسی. حالا اگر شما بخواهید کمی در مورد کافه های دانشجویی تهران بدانید، اول باید به مرکز شهر تهران سر بزنید. دلیل آن هم به‌خاطر قرار گرفتن دانشگاه تهران و خیلی از دانشکده‌ها در محدوده خیابان انقلاب و دور اطراف آن است.
شما با رفتن به کافه‌های دانشجویی به‌احتمال زیاد چشمتان به چند مشتری با شکل و شمایل دانشجو می‌خورد که پشت لپ‌تاپ نشسته‌ و یا روی میزشان کتاب و دفتر‌هایی دارند.


معروفترین کافه های دانشجویی تهران، جاهایی که بیشتر از دانشگاه‌ها دانشجو دارند

اگر شما هم دانشجو هستید و به کافه های دانشجویی و فضاهای آن ها علاقه دارید ما اینجا برای شما ده مورد از  کافه های دانشجویی خوب در تهران را معرفی خواهیم کرد:

کافه گردی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Hamed Kheradpishe

۱۰. کافه نیمکت یا همان باشگاه دانشجويان دانشگاه تهران

نیمکت کافه‌ای در نزدیکی درب ورودی دانشگاه تهران است. این کافه به باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران و کافه کتاب هم معروف شده است.
شما با رفتن به کافه نیمکت می‌توانید به سال‌های قبل برگردید و در روی نیمکت‌های دوران مدرسه تکی و چند نفره بشنید. جالب‌تر اینکه اینجا جا میزی برای گذاشتن وسایل اضافی و کلی کتاب و عکس دارد که حسابی شما را به سفر در دوره مدرسه می‌برد.
منو کافه نیمکت انواع دمنوش‌های ایرانی و قهوه به‌صورت سرد و گرم دارد که می‌توانید متناسب با ذائقه و سلیقه خودتان هر یک را سفارش دهید. یادتان باشد که قیمت‌ نوشیدنی‌های این کافه تقریبا معمولی است و جای خوبی برای دورهمی های دوستانه دانشجویی است.
اگر به دنبال‌ کافه‌ های دانشجویی تهران هستید که سیگار کشیدن در آن ممنوع بوده و دکور آن با بقیه کافه‌ها متفاوت باشد، کافه نیمکت مناسب شماست.

راه‌های ارتباطی با کافه نیمکت

آدرس: تهران، خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه هفتم، پلاک ۵۰. (روی نقشه ببینید)

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۳۱۹۹۵۷

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۲۳:۳۰ شب.

محدوده قیمتی: معمولی.

کافه دانشجویی مرکز تهرانمنبع عکس گوگل مپ، عکاس Habib Mote

۹. کافه نفس، پرطرفدار در بین دانشجویان

این كافه از مناسب‌ترین كافه‌ های دانشجویی تهران است که از نظر قیمتی ایده‌آل است. در این کافه شما می‌توانید با لپ‌تاپ خود در فضای خودمانی در کنار دوستان خود پروژه‌های درسی و دانشگاهی خود را انجام دهید.
منوی کافه نفس خوش قیمت بوده و با حجم كافی‌ که دارد می‌تواند یک دانشجوی گرسنه را سیر كند.
اگر شما از آن دسته از دانشجویانی هستید که به ایونت‌های مختلف دانشجویی علاقه دارید کافه نفس محیط خوبی برای این برنامه‌ها دارد. یادتان باشد که در این کافه سیگار کشیدن آزاد است. تا جایی که شما می‌توانید اینجا بدون محدودیت سیگار دود کنید و در کنار دوستان یک فنجان قهوه تلخ میل کنند و تا آخر شب با‌هم گپ بزنید.

راه‌های ارتباطی با کافه نفس

آدرس: تهران، انقلاب، خیابان وصال، پلاک ۷. (روی نقشه ببینید)

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۷۸۰۴۴

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۲۳ شب.

محدوده قیمتی: بالاتر از قیمت معمولی.

کافه دنج و دانشجویی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Soheil Pahlevan

۸. هنر کافه، جایی برای انجام کارها و مطالعه‌ های دانشجویی در خیابان انقلاب

این کافه یک كافه نوستالژیک است که به سبک کافه‌های دهه ۷۰ ساخته شده. موقعیت كافه هنر در كوچه‌ای خلوت، در نزدیکی سینما سپیده میدان انقلاب است.
این کافه با داشتن فضای دنج در دو طبقه با میز و صندلی نسبتا زیاد، یکی از دلایل انتخاب‌ دانشجویان برای دورهمی‌های دوستانه و انجام پروژه‌های دانشجویی است. خیلی از دانشجویانی که بعد از دیدن نمرات، یک فیلم یا خواندن یک کتاب روانشناسی و رویداد سیاسی اجتماعی دوست دارند كنار هم بنشینند و باهم صحبت کنند، هنر کافه بهترین جاست.
جالب است که بدانید در طول این سال‌ها دانشجویان زیادی به کافه هنر رفته‌ و خاطرات زیبای آنجا ثبت کرده‌اند. منو این کافه متنوع و قیمت تقریبا خوبی دارد که با هزینه‌های دانشجویی مناسب است.

راه‌های ارتباطی با کافه نفس

آدرس: خیابان انقلاب، بین خیابان وصال و قدس، جنب سینما سپیده، کوچه اسکو شماره ۸. (روی نقشه ببینید)

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۷۸۰۴۳

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۲۲ شب.

محدوده قیمتی: تقریبا خوب.

کافه هنر تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس ehsan mohtasham

۷. کافه دانشجویی میرا، کوچک و شلوغ اما در نزدیکی دانشگاه تهران

این کافه یک کافه کوچک، دنج و دانشجویی است که فاصله کمی از دانشگاه تهران دارد. به‌خاط همین نزدیکی بیشتر موقع‌ها شلوغ است.
از طرفی منوی کافه میرا بسیار متنوع است، اما شاید لذتی که در خوردن سوسیس تخم‌مرغ این کافه است در آلفردوی آن نیست! راستی سیگار کشیدن در کافه میرا آزاد است، اگر شما از آن دسته از کسانی هستید که می‌خواهید در کنار انجام مقاله‌های دانشجویی سیگار هم بکشید می‌توانید راهی این کافه در نزدیکی میدان انقلاب شوید.

راه‌های ارتباطی با کافه میرا

آدرس: ضلع جنوب غربی میدان انقلاب، جنب بانک پارسیان، ساختمان اسفند، طبقه اول. (روی نقشه ببینید)

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۵۷۵۷۳۶

ساعت کاری: ۸ صبح تا۲۲:۳۰

محدوده قیمتی:  تقریبا اقتصادی.

کافه دانشجویی میرا

منبع عکس گوگل مپ، عکاس elham parsaei

۶. کافه لمیز چهارراه ولیعصر، خوشحالی و خوشمزگی‌های دانشجویی را اینجا تجربه کن

لمیز از محبوب‌ترین كافه‌ های دانشجویی تهران است که در نزدیکی پارک دانشجو قرار دارد. بیشتر دانشجویان برای گرفتن عكس‌های سلفی و دورهمی خود به این کافه می‌روند تا در پروفایل‌های خود از آن استفاده کنند.

موقعیت مناسب، دكور جذاب و از همه مهمتر قیمت‌های دانشجویی مناسب لمیز اینجا را به پاتوق دانشجویان تبدیل کرده است. با همه این گزینه‌ها کافه لمیز از آن كافه‌‌های همیشه شلوغ است و محدودیت جا دارد ولی در همین شلوغی این کافه پاتوق كلی دانشجو با سلیقه‌های مختلف در تهران است.

راه‌های ارتباطی با کافه لمیز چهارراه ولیعصر

آدرس: ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر، پلاک ۱۴۳۵. (روی نقشه ببینید)

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۶۲۲۰۵

ساعت کاری: ۷ صبح تا ۲۳:۳۰ شب.

محدوده قیمتی:  از معمولی کمی بالاتر.

کافه لمیز

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Eskandari


راستی اگر در تهران دانشجو هستید و خانواده و دوستان قرار است برای دیدن شما بیایند، با اجاره آپارتمان‌های مبله در تهران که  دقیقا مثل خانه خودتان است، سفر آن‌ها را راحت کنید. چون در خانه‌های تهران همه چیزهایی که انتظار دارید در یک خانه وجود داشته باشد را دارند از وسایل کامل آشپزخانه، مبلمان، ماشین لباس‌شویی گرفته تا وسایل پذیرایی وو حتی پارکینگ اختصاصی. پس با بودن این وسایل خانواده احساس راحتی بیشتری خواهد داشت.


۵. سام کافه، از گرانترین کافه های دانشجویی تهران

سام كافه از آن كافه‌های دانشجویی تهران است كه شعبه‌های زیادی دارد. یکی از این شعبه‌ها در چهارراه ولیعصر است که مورد علاقه بسیاری از دانشجویان است.
این کافه از اولین كافه‌های تهران است كه میزهای اجتماعی دارد و و از این نظر در رده كافه های دانشجویی خوب و جذاب قرار می‌گیرید، اما نه برای همه دانشجویان.
چون سام كافه مناسب دانشجویانی است كه بودجه بیشتری برای دورهمی، كافه نشینی و قهوه خوری دارند.
راستی این كافه با میان وعده‌ها و سالادهای جذاب، قهوه‌های حرفه‌ای و دلچسب، شیرینی‌های تازه و متنوع از بهترین انتخاب‌ها با سطح قیمتی بالا برای دانشجویان است.

راه‌های ارتباطی با سام کافه

آدرس: چهارراه ولیعصر، خیابان برادران مظفری شمالی، جنب بازار رضا، پلاک ۷۷. (روی نقشه ببینید)

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۶۲۲۰۵

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۲۳ شب.

محدوده قیمتی:  قیمت‌ها نسبتا بالا.

سام کافه دانشجویی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Danial Niyazi

۴.  کافه پنجره، جایی برای انواع و اقسام دورهمی‌های دانشجویی

كافه پنجره یکی از کافه‌ های دانشجویی تهران برای کسانی که می‌خواهند در فضای متفاوت برنامه‌های مختلفی داشته باشند. از مراسم کتاب‌خوانی گرفته تا ایونت‌های استندآپ کمدی.
كافه پنجره هم از آن كافه‌های با حس‌و‌حال خوب است كه با دو فضای جدای از هم، محیطی برای دانشجویان سیگاری و دانشجویان ورزشكار دارد.
كافه پنجره در کنار منوی خوب، اینترنت پرسرعت و فضای دوستانه قیمت‌های مناسبی دارد که دانشجویان می‌توانند با خیال راحت به آنجا بروند.

راه‌های ارتباطی با کافه پنجره

آدرس: تهران، بلوار کشاورز، خیابان ۱۶ آذر، روبروی در ورودی دانشگاه تهران، پلاک ۵۲. (روی نقشه ببینید)

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۷۸۶۷۷

ساعت کاری: ۷ صبح تا ۲۳ شب.

محدوده قیمتی: مناسب و خوب.

کافه پنجره

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Omid Hormozi

۳. وی کافه خیابان فلسطین، از بزرگترین کافه های دانشجویی تهران

اینجا از بزرگترین کافه‌های مورد علاقه دانشجویان است، به‌همین خاطر همیشه شلوغ و پر‌رفت‌وآمد است. از نظر موقعیت باید گفت که وی کافه به دانشکده هنر نزدیک است برای همین به پاتوق دانشجویان دانشکده هنر تبدیل شده است.
اگر تعدادتان زیاد است و می‌خواهید یک دورهی بزرگ دانشجویی داشته باشید، این کافه با داشتن میزهای بزرگ شرایط خوبی دارد. محدوده قیمت در وی کافه معمولی و تا حدودی هم بالاست.

راه‌های ارتباطی با وی کافه 

آدرس: خیابان فلسطین، بالاتر از خیابان انقلاب، نبش خیابان نایبی. (روی نقشه ببینید)

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۹۷۶۰۴۱

ساعت کاری: ۸:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب.

محدوده قیمتی: معمولی اما بالا.

وی کافه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس faezeh

۲. کافه آندورا پر از اکیپ‌های دانشجویی در تهران

کافه آندورا یکی از کافه های معروف محله چهارراه ولیعصر و میدان انقلاب است. این کافه در یک خانه قدیمی هشتاد ساله تاسیس شده که همیشه پر از اکیپ‌های دوستانه و دانشجویی است. در منو کافه آندورا هر غذایی به شیوه خودش اسم‌گذاری شده تا جایی که همه سلیقه‌های مختلف را جواب می‌دهد.

اینجا عصرها محلی برای دورهمی‌های دانشجویانی است که بعد از تمام شدن کلاس راهی آنجا شدند.

تا جایی که اگر کمی چشم‌تان را بچرخانید می‌بینید که دانشجوها دسته دسته دور میزهای کوچک و بزرگ کافه نشسته‌اند و باهم گپ می‌زنند. پس اگر محدودیت وقت دارید به کافه آندورا بروید تا هم با هم نسل‌های خود بیشتر باشید و هم از غذاهای خوشمزه آنجا میل کنید.

راه‌های ارتباطی با کافه آندورا

آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر، پایین تر از سمیه، پلاک ۵۷. (روی نقشه ببینید)

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۳۲۳۰۲۱

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۲۳.۳۰ شب.

محدوده قیمتی: متوسط رو به بالا.

کافه گردی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ramin Payandeh

۱.کافه دانشجویی گودو، سطح قیمتی بالایی دارد

یکی از کافه های خوش حس و خوب تهران که چند شعبه مختلف دارد.
گودو چهارراه ولیعصر نزدیک به دانشگاه هنر و گودو یاس در خیابان ویلاست. البته نمی توان به این کافه، یک کافه دانشجویی واقعی گفت. برای اینکه هم میزهای بزرگ برای دورهمی دانشجویی ندارند و اینکه سطح قیمتشان اصلا مناسب با جیب یک دانشجو نیست، با این حال یکی از کافه های دانشجویی تهران در بین دانشجویان است و می‌توان گفت پاتوق آن‌ها شده است.

راه‌های ارتباطی با کافه گودو

آدرس: خیابان انقلاب، چهارراه ولیعصر، جنب ایران فیلم. (روی نقشه ببینید)

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۸۳۹۴۰

ساعت کاری: ۱۱ صبح تا ۲۳ شب.

محدوده قیمتی: بالا و تقریبا گران.

کافه دانشجویی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Habib Y.A

بیشتر بخوانید: کافه های مرکز تهران، فهرستی برای کافه‌روهای آماتور و حرفه‌ای


حالا چرا کافه های دانشجویی؟

کافه‌های دانشجویی به‌ دلایل زیادی در شهر تهران ایجاد شدند، یکی از مهمترین آنها مساله راحتی است که دانشجویان می‌توانند با صدای بلند با دوستان‌شان در مورد کارها و پروژه‌ها صحبت کنند و یا حتی در بین کار باهم گپ دوستانه داشته باشند.
البته در کنار موضوع راحتی باید محدودیت‌هایی مثل داشتن حجاب، کشیدن سیگار و خوردن قهوه و نوشیدنی را در نظر گرفت که در فضای دانشگاه چنین چیزی وجود ندارد. همین‌ها دلیلی بود تا در سطح شهر و در نزدیکی بسیاری از دانشگاه‌ها کافه‌هایی دانشجویی تهران برای دانشجویان ایجاد شود تا به آنجا بروند. 

کافه برای دانشجویان

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Job Han

بیشتر بخوانید: بهترین کافه های تهران، لذت کافه‌گردی‌ با تهران مبله


چه مواردی در انتخاب کافه دانشجویی برای دانشجویان اهمیت دارد؟

یکی از مهمترین چیزهایی که در انتخاب کافه‌های دانشجویی برای دانشجویان تاثیر‌گذار است، موقعیت کافه‌های دانشجویی است، چون کافه باید به دانشگاه و محل تحصیل نزدیک باشد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن دانشجوها  بتوانند در آنجا دور هم جمع شوند.
غذاهایی با قیمت مناسب و حتی ارزان که تا حدودی باید با جیب یک دانشجو هماهنگ باشد.
داشتن اینترنت خوب و پرسرعت یکی از گزینه‌های مهم در انتخاب کافه‌ها دانشجویی است. از آنجا که دانشجویان بیشتر برای انجام پروژه‌های دانشگاهی در کافه قرار می‌گذارند نیاز به اینترنت دارند، پس اگر کافه‌ای امکانات اتصال به اینترنتش خوب باشد، پاتوق دانشجویان است.

نداشتن محدودیت زمان و سروصدا از دیگر گزینه‌هایی است که برای انتخاب کافه دانشجویان مهم به‌نظر می‌رسد. چون فضای یک کافه دانشجویی باید پذیرای دانشجویان گروهی پر‌سر‌و‌صدا باشد.
از طرفی کافه دانشجویی نباید محدودیت زمان داشته باشد و دانشجویان باید بتوانند ساعت‌ها باهم‌ صحبت کنند تا کارها و مقالات دانشجویی خودشان را تمام کنند.

فضای vip

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Babak Babakinejad

بیشتر بخوانید: اجاره خانه مبله، اقامتی بی‌دردسر در جای‌جای تهران


نوبت شماست که به ما بگویید بهترین کافه های دانشجویی تهران کدام است؟ آیا قبلا به کافه‌هایی که در این یادداشت به آنها اشاره کردیم رفته‌اید؟ واقعا امکانات و فضای کافی برای دورهمی‌ها دانشجویی دارند؟ اینترنت در این کافه‌ها چطور بود؟ قیمت منوهای نوشیدنی و خوراکی‌ها در هر یک چطور است؟ آیا برای شما راضی‌کننده بود؟ نظرات و تجربیات خود را بنویسید چون برای کاربران تهران مبله و ما قطعا راهنمای خوبی خواهد بود.


سوالات متداول

اسم معروفترین کافه های دانشجویی تهران چیست؟
کافه نیمکت،کافه نفس، کافه هنر، وی کافه از معروفترین کافه های تهران برای دانشجویان هستند.
چرا دانشجوها به کافه های دانشجویی می‌روند؟
چون محدودیت سرو صدا و زمان و خوردن خوراکی و حجاب ندارند و در فضای آزاد راحت می‌توانند کارهای درسی خود را انجام دهند.
چه چیزهایی در انتخاب کافه های دانشجویی تاثیر دارد؟
موقعیت مکانی کافه، داشتن اینترنت خوب، منو با قیمت مناسب و دسترسی راحت از مهمترین گزینه هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.