شب های شگفت انگیز تهران ؛ شب‌گردی در تهران

شب های تهران

آرامش، هیجان و فراغت بال! همین سه کلمه کافیست تا شما را به دل شب­های تهران بکشاند.شاید فکر کنید جنب و جوش و زندگی در تهران فقط مختص روزهاست. البته که هرگز این­گونه نیست. زیست شبانه در تهران، شاید به اندازه شب­های پاریس آنقدرها تنوع نداشته باشد اما در قیاس با شهرهای دیگر ایران به اندازه کافی گزینه برای سرگرمی، هیجان و آرامش پیش روی شما قرار دارد تا چندساعتی برای خودتان باشید.

پس دستتان را به ما بدهید. در این مقاله می­خواهیم با هم کمی در خیابان­های شب­های مهیج تهران قدم بزنیم و آن وقت است که خواهید دید شب­ های تهران چه قدر زنده، چشم نواز و دیدنی است.

بام­لند، هارمونی بی نظیر آرامش، سرگرمی و تفریح

شاید تهران بندر نداشته باشد که کنار آن پهلو بگیریم، اما دریاچه که دارد. اگر دلتان هوای یک آرامش درست و حسابی و قدم زدن یا پیاده روی با منظره آرامش بخش و روح نواز دریاچه را دارد حتما فرمان ماشینتان را به سمت ضلع جنوب شرقی دریاچه چیتگر بچرخانید. بام­لند که به دریاچه شهدای خلیج فارس هم معروف است یکی از مدرن­ترین مکان­های تفریحی تهران به حساب می­آید.

وجود مراکز خرید تجاری، رستوران، فودکورت و مجموعه شهربازی این مرکز، پاسخگوی هر سلیقه ­ای است. ­ کنار همه این­ها قایق سواری، ماهیگیری و دوچرخه سواری را هم اضافه کنید که دیگر نور علی نور است. آب و هوای پاکیزه، دسترسی آسان و وجود آلاچیق­ ها جذابیت شبگردی را در این منطقه بالا برده است. به همین دلیل این روزها دو گروه خانواده­ و جوانان از این مکان تفریحی حسابی استقبال می­کنند. پس اگر در ذهنتان به دنبال جایی برای تفریح شبانه هستید حتما بام­لند را به خاطر داشته باشید.

موقعیت مکانی: ﺗﻬﺮان، ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف

مسیر دسترسی: ایستگاه اتوبوس، ایستگاه مترو چیتگر، ماشین شخصی

امکانات: رستوران، فود کورت، مرکز خرید، پارکینگ، مسیر خصوص پیاده روی، قایق سواری، دوچرخه سواری، VR Land، فوتبال دستی،  وسایل بازی برقی مهیج مخصوص کودکان و بزرگسالان، تشک پرش و…

فرحزاد، نقطه ای برای یک خوشگذرانی تمام عیار

آب و هوای خنک، رستوران­ها و باغچه­های سنتی و در یک کلمه فرحبخش این منطقه را به یکی از پرطرفدارترین مکان­های تفریحی شب­های تهران تبدیل کرده است. فرحزاد در شمال غرب تهران و در منطقه شمیرانات واقع شده است. بخشی از جذابیت این منطقه، مدیون کوچه باغ­هایی است که با رستوران­ ها، سفره­ خانه و قهوه خانه­ ها مزین شده اند. گفتنی است تهرانی­ ها برای فرار از گرمای تابستان به این منطقه پناه می­برده اند.

پس اگر در شب­ های زمستان در این منطقه می­خواهید  اوقات فراغتتان سپری کنید، حتما حواستان به سردی و خنکی مازاد فرحزاد باشد و به اندازه کافی لباس گرم بپوشید. لازم به ذکر است ترافیک در شب­ های تعطیلات و آخر هفته در فرحزاد به شدت سنگین است و ظرفیت اکثر رستوران­ ها و باغچه­ های سنتی در ساعات اولیه شب تکمیل می­شود. پس حتما برای عزیمت به این منطقه زمان بندی را در نظر بگیرید تا از قافله فرحزادی ها عقب نمانید.

سی تیر؛ تجربه شور و حال یک شب زنده داری دسته جمعی

دیگر این روزها کمتر کسی پیدا می­شود که حتی برای یکبار شب­ های خیابان قدیمی سی تیر را تجربه نکرده باشد. سی تیر که در منطقه دوازده شهرداری تهران قرار دارد، یکی از قدیمی­ ترین بافت­ های سنتی پایتخت به شمار می­رود. خوشبختانه در سال ۹۵ بود که شهرداری با ایده بکر سنگفرش کردن، این خیابان را به یکی از پاتوق های مهیج تهران تبدیل کرد. اما سی تیر تنها یک خیابان سنگفرش شده نیست.

جذابیت اصلی این منطقه به رستوران، کافه، موزه­ ها و دیگر مکان ­های تاریخی این منطقه برمی­گردد. اما راستش را بخواهید یک چیز دیگر را از قلم انداختیم. سی تیر یک فود استریت فوق العاده هیجان انگیز است. غذاهای خیابانی این منطقه، دکه­ های سیار و ون های رنگارنگ این خیایان سرشار از خوراکی ها و غذاهای جدید، خوش طعم و لذیذ است. حال و هوای  این خیابان ، موسیقی در حال پخش، گذر آدم­ها و عطر غذاهایی که هوش را از سر می برد، انرژی از دست رفته شما را تمام و کمال بهتان برمی گرداند.

در بام محک، پایتخت زیر پای شماست

حتما برایتان پیش آمده است که تنها دلیل شبگردی تان دستیابی به قدری سکوت و آرامش باشد. خوشبختانه آنقدرها هم دور از دسترس نیست. کافیست راهی شمالی ترین قسمت ولنجک شوید و در بام تهران پایتخت را زیر پای خود داشته باشید. تماشای ستاره ­ها، چراغ­های چشمک زن خانه­ ها و نسیم خنک شب شما را روشن تر از همیشه می کند. اما به غیر از سکوت سرشار، منظره ی چشم نواز بر فراز تهران، صندلی های مناسب به روی چشم انداز، رستوران­ ها و امکانات تفریحی دیگر مثل سینما، باشگاه سورتمه مهیج و کافه و… از امتیازات بی بدیل این منطقه به شمار می رود.

لازم به ذکر است اگر آرامش و سکوت، دلیل شما برای عزیمت به بام تهران است، بهتر است شب های میان هفته را انتخاب کنید. چون این منطقه انتخاب بسیاری از شهروندان تهرانی برای خوشگذرانی های آخر هفته و استفاده از امکانات تفریحی است که قدری همهمه و شلوغی این منطقه بکر را در پنجشنبه شب ها و جمعه شب ها، به همراه خواهد داشت. برای دسترسی به این منطقه با ماشین شخصی باید از بزرگراه چمران شمال به خیابان ولنجک و سپس بام تهران بروید.

دربند؛ پیشنهادی رد نشدنی

جاذبه ­های فراوان دربند کاری کرده است که هر تهرانی حداقل یک خاطره به یادماندنی در طبیعت دلنواز دربند دارد. دربند که در شمال غرب باغ سعد آباد واقع شده است،آب و هوای خنک، بافت کوهستانی منطقه و پوشیده شده اش با درختان و فضای سرسبز هر شبگردی را به این منطقه می کشاند و آن ها را سرحال می آورد. سفره خانه ها، رستوران ها و تخت های چوبی دربند بهترین گزینه است تا با فراغ بال هوای تازه را تنفس کنید و از گذشته و آینده خودتان را رها کنید.

در کنار همه این ها، خوراکی ها و تنقلات محبوب و معروف دربند را هم اضافه کنید. از آش رشته، لواشک، آلوچه تا عطر کباب های پیچیده در فضا، این منطقه را خواستنی تر کرده است. اما به شما هشدار می دهیم، به علت جاذبه های فراوان و نوستالژیک بودن این منطقه در اواخر هفته مسیر ورودی به دربند بسیار پرترافیک است. پس حتما این نکته را به یاد داشته باشید و برای مدیریت زمان بهتر حتما ازنقشه یاب ها استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.