سینما آفریقا تهران؛ در نزدیکی ایستگاه مترو میدان ولیعصر 

سینما آفریقا تهران با ترکیبی از هنر، سرگرمی و تجربه فیلمبرداری، یک مقصد عالی برای علاقه‌مندان به سینما در تهران است. این سینما یکی از بهترین سینماهای معروف تهران است. که به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و هنری تهران شناخته می‌شود.
سینما آفریقا تهران با ظرفیت بزرگ و صندلی‌های راحت، تجربه تماشای فیلم‌های داغ روز را به مخاطبان هدیه می‌کند. اینجا با داشتن سالن هزار نفری، هر سال به عنوان سینمای برگزیده جشنواره فیلم انتخاب می‌شود.
شما می‌توانید این روزها با خرید بلیط سینما آفریقا تهران، خودتان را برای دیدن یک فیلم هیجان‌انگیز در یک سینمای نوستالژیک آماده کنید.


آدرس و مسیرهای دسترسی به سینما آفریقا

سینما آفریقا در طولانی ترین خیابان تهران یعنی خیابان ولیعصر و در نزدیکی بلوار کشاورز و میدان ولیعصر قرار دارد. 

چطور به سینما آفریقا ولیعصر برویم؟

این سینما در محدوده طرح ترافیک تهران است. شما اگر بخواهید با ماشین شخصی راهی این سینما شوید باید به خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، نبش کوچه رهبان، پلاک ۱۸۲۸ بروید.
البته بهتر است که شما از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به سینما آفریقا استفاده کنید تا درگیر مشکلات طرح ترافیک و پیدا کردن جای پارک نباشید.
نزدیک ترین ایستگاه مترو به سینما آفریقا، ایستگاه مترو ولیعصر در خط ۳ تهران (قائم به آزادگان) است.
شما با استفاده از خطوط اتوبوس‌رانی تهران هم می‌توانید استفاده کنید و در ایستگاه قدس پیاده شوید و به سینما آفریقا بروید.

لابی سینما ولیعصر تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amin Noubahar

بیشتر بخوانید: کافه های مرکز تهران، فهرستی برای کافه‌روهای آماتور و حرفه‌ای


مالک سینما آفریقا کیست؟

اسم قبلی سینما آفریقا، سینما آتلانتیک بود. این سینما در سال ۱۳۴۳ با ظرفیت ۴۳۰ نفر افتتاح و درب‌های آن به روی علاقه مندان به سینما باز شد. مالک فعلی بیمارستان آفریقا بنیاد مستضعفان است که مدیریت آن زیر نظر مجموعه فرهنگی ورزشی تفریحی چمران در خیابان شریعتی است.
این سینما در مردادماه ۱۳۵۷ دچار آتش‌سوزی شد و بعد از بازسازی با اسم سینما آفریقا شروع به کار کرد.



برنامه‌ها و جذابیت‌های سینما آفریقا برای علاقه‌مندان به فیلم

سینما قدیمی آفریقا، با گذشت نیم قرن هنوز هم امکانات صوت و تصویر مطابق با استانداردهای روز دنیا را دارد. سینما آفریقا در سال ۱۳۴۳ با ظرفیت ۴۳۰ نفر افتتاح و درب‌های آن به روی علاقه‌مندان به سینما باز شد.
این سینمای تهران، به‌خاطر پخش باکیفیت‌ترین فیلم‌ها با امکانات خوب و مناسب همیشه در لیست بهترین سینماهای تهران بوده است.
سالن‌های مدرن و تجهیزات پیشرفته سینما آفریقا تجربه‌ای خاص را برای علاقه‌مندان به سینما فراهم می‌کند.
برنامه‌ریزی سینما آفریقا شامل نمایش فیلم‌های معروف ایرانی و خارجی است. این سینما به مناسبت‌های مختلف مثل جشنواره‌ها و رویدادهای هنری هم برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کند. علاوه بر فیلم‌های جدید، سینما آفریقا نشست‌ها و برنامه‌های تخصصی دیگری را برای ترویج هنر سینما و بررسی موضوعات مرتبط با فیلم‌سازی برگزار می‌کند.
سینما آفریقا با فضای زیبا و محیطی دوستانه، جذابیت بیشتری به تماشاگران می‌بخشد. همچنین، وجود کافه و رستوران در این مجموعه به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا قبل یا بعد از تماشای فیلم در یک فضای دلنشین استراحت کنند و از وقت خود لذت ببرند.

سالن سینما آفریقا

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amir Hosseini

بیشتر بخوانید: ۵ تا از بهترین آپارتمان های مبله مرکز تهران


قیمت بلیط سینما آفریقا چقدر است؟

قیمت بلیط فیلم‌های امروز سینما آفریقا در مرداد ماه ۱۴۰۳ طبق تعرقه‌های موجود در سایت سینما تیکت، برای هر نفر ۶۰ هزار تومان است. بلیط ورودی سینما آفریقا سه شنبه‌ها نیم بهاست. یادتان باشد سانس اول فیلم در سینما آفریقا تقریبا از ساعت ۱۱ صبح شروع می‌شود و سانس آخر هم ساعت ۲۳:۳۰ شب تمام می‌شود.

خرید بلیط سینما ولیعصر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Atefeh Aghasi

بیشتر بخوانید: آدرس میدان ولیعصر تهران روی نقشه به همراه مسیرهای دسترسی


پاساژگردی و شکم‌گردی در نزدیکی سینما آفریقا

همان‌طور که گفتیم این سینما در نزدیکی میدان ولیعصر است. شما می‌توانید برای خرید خودتان را به مغازه‌های میدان ولیعصر، پاساژ پردیس تهران برسانید و از انواع لباس، کیف، کفش، موبایل و لوازم الکترونیکی، وسایل ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی و … خریداری کنید.
چندین رستوران در میدان ولیعصر هستند که هر کدام منو غذایی مخصوص به خودش را دارد.
راستی اگر دوست دارید کمی در فضای باز وقت بگذرانید می‌توانید به پارک لاله و بلوار کشاورز که در نزدیکی سینما هستند بروید. فضای این پارک سرسبز و بزرگ است و جای خوبی برای تفریح و پیاده‌روی است. در قسمت جنوبی پارک هم چند تا زمین بازی که می‌توانید با دوستان خود قرار بگذارید و برای بازی والیبال و تنیس و بدمینتون به آنجا بروید.

کافه های نزدیک سینما آفریقا تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Davood Jafari

بیشتر بخوانید: پاساژ پردیس ولیعصر در نزدیکی بلوار کشاورز و میدان ولیعصر


شاید شما هم از علاقه‌مندان به سینما باشید به ما بگویید که آیا تا‌به‌حال به سینما آفریقا تهران رفته‌اید؟ چه فیلمی را آنجا دیدید؟ آیا فضای سینما و سالن‌ها و امکانات را مناسب دیدید؟ برای ما نظرات و تجربیات خودتان را بنویسید بدون شک نوشته‌های شما راهنمای خوبی برای ما و خوانندگان تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

خرید بلیط سینما آفریقا تهران چطور است؟
برای خرید بلیط شما می‌توانید به صورت حضوری و آنلاین اقدام کنید.
ساعت کاری سینما آفریقا تا چند است؟
سانس اول تقریبا ساعت ۱۱ صبح شروع شده و سانس آخر هم تا ساعت ۲۳:۳۰ شب است.
هزینه رزرو بلیط سینما آفریقا چقدر است؟ 
قیمت بلیط در مردادماه ۱۴۰۳ در روزهای عادی ۶۰ هزار تومان و در سه شنبه‌ها نیم بهاست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.