بانجی جامپینگ تهران، هیجان سقوط از ارتفاعات پایتخت

بانجی جامپینگ تهران یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که هرکسی می‌تواند در زندگی تجربه کند. به سقوط از یک ارتفاع زیاد، با رعایت نکات ایمنی و با محافظ و طناب فنردار، بانجی جامپینگ می‌گویند. در این یادداشت ما جاهایی که در تهران امکان بانجی جامپینگ در آنجا است را معرفی می‌کنیم تا با قوانین بانجی جامپینگ تهران و قیمت بلیط‌های هر یک و راه‌‌های دسترسی به آن‌ها با مترو و بی‌ارتی و وسایل نقلیه شخصی آشنا شوید.


بانجی جامپینگ پارک نهج‌ البلاغه، بلندترین بانجی جامپینگ تهران

این بانجی جامپینگ با ارتفاع ۶۵ متر بلندترین بانجی جامپینگ تهران است. پارک نهج‌البلاغه در حاشیه اتوبان همت، بین اتوبان یادگار امام و اتوبان اشرفی اصفهانی در غرب تهران قرار گرفته است.

در فاز دو پارک نهج‌البلاغه شما یک پل معلق را می‌بینید که از جاذبه‌های این پارک است و قدم زدن روی این پل احتمالا شما را به یاد پل معلق مشگین شهر می‌اندازد.

 بانجی جامپینگ در وسط این پل، یکی از تفریحاتی است که می‌توانید روی پل معلق انجام دهید. علاوه بر بانجی جامپینگ تفریحات دیگری مثل راپل و سوئینگ نیز روی همین پل معلق وجود دارد.

بعد از چک کردن فشارخون و وزنتان اجازه پرش پیدا می‌کنید. در بانجی جامپینگ نهج‌البلاغه حداکثر وزنی که افراد اجازه پرش دارند، ۱۲۰ کیلوگرم است. هزینه این بانجی جامپینگ نیز برای هر نفر ۳۸۰ هزار تومان است. 

از امکانات و تفریحات دیگر این پارک می‌توانیم شهربازی بیلینو، زمین اسکیت، جاده‌های تندرستی برای پیاده‌روی، سینما ۶ بعدی و سینما گیم ۷ بعدی، میز پینگ‌پنگ، قایق پرشی و سافاری وحشت را نام ببریم. 


مسیر دسترسی به پارک نهج‌البلاغه

می‌توانید با مترو به ایستگاه صادقیه خط ۲ مترو بروید و از آن‌جا با بی‌ارتی خط ۱۰ به ایستگاه باغ فیض بروید. از آنجا تا پارک حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی دارد و حتی می‌توانید برای زودتر رسیدن به پارک نهج‌ابلاغه بعد از  از ایستگاه بی‌ارتی باغ فیض، از تاکسی استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: پارک های پیاده روی تهران کدامند؟


بانجی جامپینگ توچال، معروف ترین بانجی تهران

اگر فکر می‌کنید توچال فقط  محدود به برف‌بازی و اسکی و تله‌کابین معروف آن می‌شود، سخت در اشتباه هستید. بانجی جامپینگ توچال با ارتفاع ۴۰ متر، معروف‌ترین بانجی‌جامپینگ تهران است که در بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، بام تهران قرار دارد.

شما اگر به توچال بروید در هر کدام از ایستگاه‌ها می‌توانید تفریحات خفنی را تجربه کنید. بانجی جامپینگ توچال در ایستگاه اول توچال قرار گرفته است. این بانجی جامپینگ از همه نظر مطابق با استانداردها است و دارای یک سری تجهیزات مثل تشک و ایربگ است و شما می‌توانید با اطمینان خاطر این تجربه هیجان‌انگیز را امتحان کنید. 

در روزهای اول افتتاح این بانجی جامپینگ، استفاده از آن برای بانوان ممنوع بود و فقط مختص به آقایان بود اما بعدها با مواجه شدن با سیلی از اعتراضات، استفاده از آن برای بانوان فراهم شد. در حال حاضر همه‌ افراد به جز افراد زیر ۱۴ سال و بالای ۹۰ کیلوگرم و بیماران قلبی و خانم‌های باردار، می‌توانند از این بانجی جامپینگ تهران استفاده کنند. یادتان نرود که حتما از دورنمای شهر تهران در این پرش لذت ببرید مخصوصا در هنگام شب. 

هزینه بلیط برای هر نفر در بانجی جامپینگ توچال ۱۸۰ هزار تومان است و ساعت کاری این مجموعه نیز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 الی 24 و در روز های پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 10 الی 24 است. 

مسیر دسترسی به بانجی جامپینگ توچال

برای دسترسی به توچال با اتوبوس می‌توانید از اتوبوس میدان ولنجک در پایانه شهید افشار استفاده کنید و در ایستگاه هفدهم پیاده شوید. ادامه مسیر را می‌توانید پیاده یا با ماشین‌های برقی بروید تا به بام در ایستگاه اول برسید. 

بانجی جامپینگ توچال (X PARK)

منبع عکس گوگل مپ،عکاس Bigjump Bag

بیشتر بخوانید: پیست اسکی توچال را از دست ندهید


بانجی جامپینگ برج میلاد، دریافت آدرنالین در عرض 10 ثانیه

برج میلاد تهران به عنوان بلندترین برج ایران پر از هیجانات و تفریحاتی است که حتما باید آن‌ها را امتحان کنید. بانجی جامپینگ میلاد با دکل پرش ۱۲ متری خود‌، فرد را از فاصله ۲۸۰ متری سطح زمین در هوا معلق نگه می‌دارد و انجام چنین کاری به روحیه مناسب و فشار خون متعادل و عدم مبتلا بودن به بیماری‌های ستون فقرات نیازمند است. هزینه استفاده از بانجی جامپینگ برج میلاد به ازای هر نفر یک میلیون و پانصد هزار تومان است و اگر بالای ۹۰ کیلوگرم هستید، این هزینه دو میلیون تومان است. 

به جز بانجی جامپینگ، از ترسناک‌ترین تفریحاتی که می‌توان در اسکای پارک جی مکس برج میلاد انجام داد می‌توان تاب مرتفع برج میلاد، سکوی پیاده روی برج میلاد، پرواز در آسمان برج میلاد و اتاق شیشه‌ای برج میلاد را نام برد. که هر کدام به نوعی تجربه منحصر به فرد و پرهیجانی هستند. 

دسترسی به برج میلاد

خط ۷ مترو که به برج میلاد اختصاص دارد هنوز افتتاح نشده است. اما می‌توانید بز نزدیک‌ترین خط مترو که خط میدان صنعت است استفاده کنید و بعد از پیاده شدن در ایستگاه میدان صنعت، با یک تاکسی خودتان را به برج میلاد برسانید. 

بانجی چامپینگ تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس عرفان کوچاری

بیشتر بخوانید: آشنایی با تفریحات برج میلاد تهران


بانجی جامپینگ بوستان ولایت، ارزان‌ترین بانجی تهران

بوستان ولایت یکی دیگر از مکان‌هایی است که در تهران می‌توانید ورزش هیجان انگیز بانجی جامپینگ را تجربه کنید. این‌بار در ارتفاع ۵۰ متری. در  بوستان ولایت امکانات مختلفی از قبیل تجهیزات صخره‌نوردی، راپل، باشگاه سوارکاری، کارتینگ، پاراگلایدر و همان طور که انتظار دارید، سکوی بانجی جامپینگ را قرار داده‌اند. هزینه استفاده از بانجی جامپینگ پارک ولایت نفری ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر پرش است. 

این پارک در انتهای اتوبان نواب، در تقاطع اتوبان تندگویان قرار گرفته است و به جز بانجی جامپینگ، امکانات دیگری مثل کارتینگ، موتورکراس، فوتبال (چمن مصنوعی)، چتر بازی، پاراموتور و پاراگلایدر نیز در مجموعه شهر ورزش بوستان ولایت فعال است.

دسترسی به بوستان ولایت

برای دسترسی به بوستان ولایت می‌توانید از بی‌ارتی اتوبان نواب استفاده کنید و در ایستگاه بوستان ولایت پیاده شوید و به پارک بروید. برای دسترسی به پارک با مترو هم باید از ایستگاه مترو بوستان ولایت در خط ۳ استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: معرفی پارک های جنوب و مرکز تهران ؛ گشت و گذار در نوروز


بانجی جامپینگ باشگاه انقلاب، هیجان سقوط آزاد از ارتفاع

باشگاه انقلاب تهران که یکی از کامل‌ترین و معروف‌ترین مکان‌های تفریحی و ورزشی تهران به شمار می‌آید، در خیابان ولیعصر تهران، در اتوبان نیایش، بعد از اتوبان کردستان قرار گرفته است. برای ورود به این باشگاه باید عضویت داشته باشید و بعد بتوانید از امکانات و تجهیزات این باشگاه استفاده کنید.

البته راه دیگری هم وجود دارد که می‌توانید برای یک روز هزینه‌ای پرداخت کنید و از باشگاه استفاده کنید اما در این صورت از پارکینگ باشگاه نمی‌توانید استفاده کنید چون این پارکینگ مخصوص کسانی است که عضو این باشگاه هستند. هزینه استفاده از بانجی جامپینگ باشگاه انقلاب، بدون در نظر گرفتن هزینه ورودی باشگاه به ازای هر پرش نفری ۱۵۰ هزار تومان است. 

دسترسی به باشگاه انقلاب

با استفاده از خط ۷ بی‌ارتی در ایستگاه نیایش پیاده شوید و بعد از گذشت از پارک ملت، با ده دقیقه پیاده روی به ورودی باشگاه انقلاب می‌رسید. 

بانجی جامپینگ برج میلاد

منبع عکس گوگل مپ،عکاس Elnaz H

بیشتر بخوانید: بهترین مکان های ورزشی در تهران


بانجی جامپینگ سعادت‌آباد، اولین آدرنالین پارک کشور

آخرین بانجی جامپینگ تهران (پل آدرنالین جی مکس) که به شما معرفی می‌کنیم، بانجی جامپینگ سعادت‌آباد واقع در بلوار پیام، نرسیده به میدان بهرود است. این بانجی جامپینگ در پل معروف آدرنالین جی مکس در ارتفاع چهل متری به صورت دو طرفه انجام می‌شود و ضریب استانداردش هم مثبت است و در این پرش تمامی نکات ایمنی رعایت می‌شود. ورزش‌ها و تفریحات موجود در این پل آنقدر هیجان‌انگیز است و باعث بالا رفتن آدرنالین خون می‌شود که به همین‌خاطر اسم این پل را پل آدرنالین جی مکس گذاشتند.

در واقع این پل اولین پل آدرنالین در ایران است و علاوه بر بانجی جامپینگ، امکان سقوط آزاد بر روی تشک هم وجود دارد. هزینه بانجی جامپینگ سعادت آباد با توجه به وزنتان از ۲۸۰ هزار تومان تا 480 هزار تومان متغیر است. 

دسترسی به بانجی جامپینگ سعادت‌آباد

برای دسترسی به بانجی جامپینگ سعادت آباد باید از طریق خط ۷ مترو به میدان صنعت بروید و از آنجا با تاکسی به سعادت آباد و بلوار پیام بروید. 

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران با موسیقی زنده در تهران کدام است؟


در این مقاله درباره بهترین بانجی حامپینگ های تهران همراه با اطلاعات کامل برایتان صحبت کردیم. نظر شما درباره این تفریح هیجان‌انگیز و عجیب چیست؟ آیا شما هم دوست دارید این کار را تجربه کنید؟ اگر تجربه پرش از هر کدام از سکوهای بانجی جامپینگ تهران را داشته‌اید، تجربه خود را با ما و سایر دوستان در میان بگذارید.


سوالات متداول

بلندترین بانجی جامپینگ تهران کدام است؟

بانجی جامپینگ بوستان نهج‌البلاغه، بلندترین بانجی تهران است.

هیجان انگیزترین مرکز بانجی جامپینگ تهران کدام است؟

پارک آدرنالین را می‌توان هیجان‌انگیزترین مرکز بانجی جامپینگ سعادت آباد دانست.

گران ترین بانجی جامپینگ تهران کدام است؟

بانجی جامپینگ بوستان نهج‌البلاغه از همه سکوهای دیگر گران‌تر است.

ارزان ترین بانجی جامپینگ تهران کجاست؟

بانجی جامپینگ بوستان ولایت در بین بانجی های تهران قیمت کمتری دارد.

معروف ترین بانجی جامپینگ تهران کدام است؟

بانجی جامپینگ توچال از معروف ترین سکوی بانجی تهران است که باید رفت و آن را تجربه کرد.

آیا استفاده از بانجی جامپینگ محدودیت دارد؟

بله، افراد کمتر از 40 کیلوگرم، بیشتر از 90کیلوگرم، افراد کمتر از 14 سال سن و کسانی که بیماری قلبی دارند به همراه خانم‌های باردار و افرادی که دچار مشکلات ستون فقرات هستند، نمی‌توانند از بانجی جامپینگ استفاده نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.