بازارچه صفویه تهران در نزدیکی پارک ملت خیابان ولیعصر

بازارچه صفویه تهران یکی از محبوب‌ترین مرکز خرید خیابان ولیعصر است. این بازار به سبک بازار صفویه اصفهان ساخته شده. بازار صفویه در نزدیکی پارک ملت قرار دارد و با داشتن فروشگاه‌ها و غرفه‌های متنوع، تهرانی‌ها آن را بزرگترین بازارچه‌های تهران می‌دانند.
شما در بازارچه صفویه می‌توانید هر نوع کالایی که می‌خواهید را بگردید و پیدا کنید. اینجا بیشتر لوازم خانگی، الکترونیکی، پوشاک، لوازم جانبی موبایل، جواهرات و صنایع دستی فروخته می‌شود. البته در این بازارچه می‌توانید به دنبال غذاهای محلی و فست فود هم باشید و از تجربه خوشمزه‌ یک ماجراجویی چند روزه در تهران لذت ببرید.
برای دیدن آدرس بازارچه صفویه، مسیرهای دسترسی، اطلاعات و تصاویر با ما هم مسیر شوید تا گشتی در این بازار در شمال تهران بزنیم.


آدرس بازارچه صفویه کجاست و مسیرهای دسترسی به آن کدامند؟

این بازارچه در خیابان ولیعصر و روبروی پارک ملت تهران قرار دارد.

روی نقشه ببینید!

ورودی بازارچه صفویه تهران منبع عکس گوگل مپ، عکاس Arash Ketabi

چطور به بازارچه صفویه برویم؟

بازارچه صفویه به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی خوبی دارد و برای تفریح، خرید و تجربه‌ی غذاهای محلی، بسیار مناسب است.

  • دسترسی با اتوبوس‌های بی آر تی

اگر بخواهید با اتوبوس به بازارچه صفویه خیابان ولیعصر بروید، اتوبوس‌های بی آرتی مسیر تجریش به راه آهن، یا چهارراه پارک وی به راه آهن شما را در ایستگاه پارک ملت پیاده می‌کند. این ایستگاه دقیقا روبه‌روی بازارچه است. یعنی از ایستگاه بی آرتی پارک ملت که بیرون بیایید، بازار در چند قدمی در انتظار شما است.

  • دسترسی با تاکسی

شما از هر جای تهران که باشید اول می‌توانید با تاکسی خودتان را به میدان ونک برسانید. شما با تاکسی‌های ونک می‌توانید به میدان ونک بروید. از آنجا سوار اتوبوس‌های تجریش و یا پارک وی شده و در ایستگاه پارک ملت پیاده شوید.

  • دسترسی با مترو

اگر با مترو قرار است به بازارچه صفویه بروید، کافی است خودتان را به ایستگاه مترو میرداماد یا مترو تجریش برسانید. بعد از بیرون آمدن از مترو با بی‌آرتی به ایستگاه پارک ملت و بازارچه بروید.



بازارچه صفویه خیابان ولیعصر چه ساعتی و چه روزهایی باز است؟

این پاساژ در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر روز از ساعت  ۱۰صبح تا ۱۰ شب باز است. روزهای جمعه و تعطیلات هم از حوالی ساعت ۱۰ صبح تا ۴ عصر باز است و شما بعد از یک ورزش صبحگاهی در پارک ملت، می‌توانید از این پاساژ دیدن کنید.
راستی نگران جای پارک هم نباشید. پاساژ دو پارکینگ با ظرفیت ۱۰۰ خودرو دارد. اگر خوش شانس باشید در بازه حراجی کالاها به پاساژ بیایید، دیگر نان‌تان در روغن است.

صنایع دستی بازار صفویه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس E Gramifar

بیشتر بخوانید: بهترین شیشلیک های تهران را کجا بخوریم؟


پاساژ صفویه تهران برای کیست؟

بازارچه خوش نقش و نگار صفویه در سال ۱۳۴۷ ساخته شده است. مدت زمان ساخت این بازارچه تقریبا ۳ سال زمان برد. سازنده و ایده ساخت بازارچه صفویه را دو تاجر سرشناس به نام محمد حسن پیرایش و محمد تقی نیلی دادند. دو تاجر در زمان خود از تاجران معروف و به نام تهران بودند.


چرا معماری بازار صفویه شبیه معماری بازار اصفهان است؟

باید گفت تمام راز این بازارچه در معماری بی‌نظیری پنهان شده آن است که شما را یاد اصفهان می‌اندازد.
زمانی که وارد بازار صفویه می‌شوید، بازارهای سنتی اصفهان به یادتان می‌آید. به خصوص اگر اصفهانی باشید و یا با معماری سبک دوره صفویه آشنا باشید، به محض ورودتان، دلتان هوس یار و دیار فیروزه‌ای اصفهان می‌کند.
معماری و طراحی بازار صفویه از بازارهای اصفهان الهام گرفته شده و اگر مرکز بازارچه را که نگاه کنید، دیوارهای کاشی کاری شده، سقف‌های گچ‌بری و آیینه کاری شده شما را به سفر در اصفهان و حال‌وهوای آنجا می‌برد.

بازارچه پارک ملت تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس H N (NN)

بیشتر بخوانید: رستوران شاندیز جردن، جایی برای خوردن شیشلیک‌های آبدار و ترد


چه اجناسی در بازار صفویه به فروش می‌رسند؟

در بازارچه صفویه خیابان ولیعصر تهران شما می‌توانید انواع پوشاک مردانه و زنانه، کیف و کفش، عطر، صنایع دستی و… را تهیه کنید.
پاساژ دارای سه طبقه است. در طبقه همکف، مغازه‌های پوشاک زنانه و مردانه، زیورآلات، لوازم آرایش و صنایع دستی قرار گرفته است.
در طبقه اول پاساژ، شاهد برندهای معروفی همچون برند بوسنی، بوفالوی سفید و برند هالیدی روبرو هستیم. اجناس بازار تقریبا به صرفه و اقتصادی هستند. بنابراین اگر مهمان خارجی داشتید که قصد خرید صنایع دستی داشت و یا مهمان ایرانی داشتید که هوس خرید سوغاتی کرد، دستش را بگیرید و بازارچه بزرگ صفویه تهران بیاورید.
سماورهای طلایی تا آیینه و شمعدان‌های مینا کاری شده، انواع کیف و  کفش دست بافت و… هم در طبقه زیر همکف، آماده تماشای شما هستند.
با همه این فروشگاه‌ها شما بعد از بازدید از صنایع دستی و سماورهای میناکاری شده، ظروف نقره و قلم کار، زیورآلات نقره و انواع عطر و کفش و پوشاک، احتمالا دلتان هوس رفتن به یک رستوران یا کافی شاپ کند. این یک قلم را از بازارچه فاکتور بگیرید. در عوض بیرون از بازارچه انواع مغازه و رستوران و کافه وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید.

فضای داخل بازارچه صفویه

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amir N.

بیشتر بخوانید: جاذبه های تفریحی و مکان های دیدنی شمال تهران


اطلاعات و راه های ارتباطی با بازارچه صفویه

آدرس: خیابان ولیعصر، روبه‌روی ورودی اصلی پارک ملت، بازارچه صفویه
شماره تماس: ۰۲۱۲۲۰۳۹۰۶۳
ساعت و روزهای بازدید: همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
ساعات کاری در روزهای تعطیل و جمعه‌: از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر.


راستی اگر این روزها راهی تهران شده‌اید، می‌دانید که شهر تهران شهری شلوغ با رفت‌وآمد زیاد است. اگر برایتان آب‌وهوای تمیز و خیابان‌های خلوت‌تر مهم است می‌توانید اجاره آپارتمان در شمال تهران که بسیار شیک و تمیز هستند را از تهران مبله رزرو کنید. 


پیشنهاد می‌کنیم این روزها فرصت بازدید و گشت‌و‌گذار در بازار صفوی را به برنامه تهران‌گردی خود اضافه کنید. اگر هم قبلا از این بازارچه تهران دیدن کرده‌اید از تجربه‌ها و خاطره‌های خوش گشت‌و‌گذار در بازار صفوی به ما بگویید. نظرات و تجربیات شما قطعا راهنمای خوبی برای خوانندگان تهران مبله خواهد بود.


سوالات متداول

بازار صفویه کجاست؟
این بازار در خیابان ولیعصر تهران و روبه‌روی پارک ملت قرار دارد.
بازار صفویه چه معماری دارد؟
پاساژ صفویه به سبک معماری بازارهای قدیمی اصفهان ساخته شده است.
بازار صفویه در نزدیکی کدام دیدنی های تهران است؟
پارک ملت و خیابان ولیعصر از جاهای دیدنی تهران در نزدیک این بازار هستند.
چطور به بازارچه صفویه برویم؟
اتوبوس‌های تندرو (BRT) خط هفت مسیر تجریش به راه‌آهن و  چهارراه پارک وی به راه‌آهن آسان‌ترین راه برای رسیدن به بازار صفویه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.