بیمارستان امام خمینی، بیمه‌های طرف قرارداد و مسیرهای دسترسی به آن

بیمارستان امام خمینی یکی از معروف‌ترین بیمارستان‌های تهران است که سابقه طولانی در حوزه درمان و آموزش دارد. این بیمارستان که سال ساخت آن به سال ۱۳۱۳ برمی‌گردد، به‌خاطر قدیمی‌ بودنش صحنه‌های تاریخی مختلفی را به خود دیده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این بیمارستان تهران یک بیمارستان بین‌المللی است که قابلیت بستری همزمان بیش از هزار بیمار را دارد.
حالا قبل از اینکه به بیمارستان امام خمینی تهران مراجعه کنید، بهتر است اول این بیمارستان و بخش‌های مختلف درمانی، خدماتی و سیستم رزرو تلفنی و آنلاین آن را بررسی کنید تا با خیال راحت برای درمان بیماری خود به آنجا بروید.


آدرس و مسیرهای دسترسی به بیمارستان امام خمینی

آدرس این بیمارستان در محله جمالزاده، انتهای بلوار کشاورز و در خیابان دکتر قریب است. از آنجا که اين بیمارستان در يکی از بهترين نقاط تهران و در مرکز شهر است، دلیلی شده تا دسترسی مناسبی به همه جای تهران داشته باشد. در ادامه مسیرهای دسترسی با خودرو شخصی و وسایل نقلیه عمومی را به شما خواهیم گفت:

روی نقشه ببینید!

قدیمی ترین بیمارستان تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amir ۰

  • دسترسی با خودرو شخصی

شما در هر کجای تهران باشید، برای رفتن به بیمارستان امام خمینی با خودرو شخصی سه مسير پیشنهادی دارید:

۱. درب شمالی بیمارستان در خیابان باقرخان از سمت میدان توحید است.

۲. درب شرقی این بیمارستان واقع در انتهای بلوار کشاورز است.

۳.  درب جنوبی هم در انتهای خیابان اسکندری شمالی است که با زدن روی نقشه می‌توانید هر کدام را به دلخواه برای ورود انتخاب کنید.

بزرگترین بیمارستان تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Reza A

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی

اگر تصمیم دارید با خط مترو تهران به این بیمارستان بروید باید به ایستگاه مترو توحید در خط زرد تهران که نزدیک ترین ایستگاه مترو به بیمارستان خمینی است بروید.

شاید هم بخواهید با اتوبوس راهی این بیمارستان شوید. در این حالت نزدیک‌ترین ایستگاه بی آر تی به بیمارستان، ایستگاه بی آر تی باقرخان با کد ۱۵۲۵ است.

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس از مسیر شمال به جنوب هم ایستگاه توحید با کد ۱۸۷ است.

بیمارستان امام خمینی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mohsen Gharakhani

بیشتر بخوانید: بیمارستان امیراعلم، مرکز درمانی گوش‌ و‌ حلق‌ و‌ بینی


قبل از اینکه به معرفی بیمارستان امام خمینی تهران بپردازیم قصد داریم یک نکته مهم را به شما یادآوری کنیم و آن هم اجاره آپارتمان مبله در تهران است. اگر شما در مرکز تهران به دنبال آپارتمان هستید تا برای کارهای درمانی خود دسترسی راحتی به وسایل نقلیه عمومی داشته باشید، بهترین گزینه آپارتمان‌های مبله مرکز تهران مبله است.
این واحدها عین یک خانه کامل با تمامی امکانات هستند. اتاق خواب‌های جدا دارند و تخت‌ها هم کنار هم نیستند. این واحدها دقیقا مثل خانه خودتان هستند و شما می‌توانید بدون محدودیت تعداد نفرات و زمان در این واحدها اقامت کنید. تازه اگر جای پارک هم بخواهید، مادر واحدهای تهران مبله پارکینگ‌های اختصاصی داریم تا دغدغه جای پارک برای خودرو نداشته باشید.


معرفی بیمارستان امام خمینی

بیمارستان امام خمینی تهران یا همان پهلوی سابق به بیمارستان هزار تخت خوابی معروف است. این بیمارستان یک بیمارستان آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران است. سال ساخت بیمارستان همانطور که گفتیم به سال ۱۳۱۳ برمی‌گردد که در زمینی به مساحت ۲۳۵ هزار و ۵۱۹ متر به دست مهندسان آلمانی طراحی و ساخته شد.
البته ساخت آن به‌خاطر جنگ جهانی دوم تا سال‌ها ادامه داشت و بعد از افتتاحیه بیمارستان کم‌کم بزرگ شد تا اینکه در سال ۱۳۵۴ بیمارستان ولیعصر هم به آن اضافه شد.
این بیمارستان با داشتن چهار مرکز تخصصی به اسم بیمارستان ولیعصر، مرکز تصویربرداری، مجتمع درمانگاهی و اورژانس و انستیتو کانسر ظرفیت ۱۱۵۰ تخت فعال دارد. البته این مجتمع به‌خاطر وسعت زیادی که دارد باز هم ظرفیت افزایش تخت در سال‌های آتی را دارد.

بیمارستان ولیعصر مجتمع امام خمینی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amin Kaviani

بیشتر بخوانید: لیست بهترین بیمارستان های چشم تهران ۱۴۰۲


بیمارستان امام خمینی چه بخش‌هایی دارد؟

این بیمارستان یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و دولتی در تهران است.  برای شناخت دقیق و کامل این بیمارستان شناخت بخش‌های مختلف آن می‌تواند برای شما راهنمای خوبی باشد. از آنجا که بیمارستان امام خمینی تهران مثل بقیه بهترین بیمارستان های تهران ۳ بخش اصلی و مهم به اسم بخش‌های بستری، بخش‌های کلینیکی و بخش‌های پاراکلینیکی دارد که در ادامه هر یک از بخش‌ها را بررسی خواهیم کرد:

  • بخش بستری؛ پرکاربرد‌ترین بخش بیمارستان امام خمینی

این قسمت بیشتر مربوط به بخش‌های روانپزشکی کودک ولیعصر، نورولوژی، تغذیه، اطفال غدد ولیعصر، روان تنی، قلب، کلیه، بیهوشی، پوست، اطفال عمومی، دیابت، عفونی، زنان، دندانپزشکی، اطفال قلب ولیعصر، کولورکتال، گوش و حلق بینی ولیعصر، اطفال اعصاب ولیعصر، توراکس ولیعصر، هموفیلی ولیعصر، ریه، پلاستیک و ترمیمی ولیعصر، غدد، پیوند اعضا، طب سنتی، خون و انکولوژی ولیعصر، ضایعات نخاعی، کلینیک ویژه جراحی عمومی و  لاپاراسکوپی می‌شود.
البته شما در بخش بستری بیمارستان امام خمینی می‌توانید برای درمان بیماری‌های دهان و دندان، بیهوشی، کلینیک ویژه زنان، کلینیک ویژه ریه،  کلینیک ویژه داخلی، ژنتیک، جراحی سرطان، جراحی بیماری های پستان، کلینیک خواب، کلینیک ویژه بیهوشی، قلب، هولتر فشار خون، روانپزشکی، کلینیک ویژه ولیعصر نازائی، کلینیک ویژه پزشکی قانونی و کلینیک ویژه جراحی عروق هم مراجعه کنید.

بخش بستری بیمارستان امام خمینی تهران

منبع عکس وب سایت ikhc.tums.ac.ir

  • بخش کلینیکی؛ از مهمترین بخش‌های تخصصی بیمارستان امام خمینی

بخش های کلینیک این بیمارستان مربوط به بخش‌هایی مثل داخلی غدد و متابولیسم، ارتوپدی امام، جراحی عمومی امام، پیوند کلیه امام، پیوند مغز و استخوان امام، جراحی قلب امام، داخلی اعصاب نورولوژی امام، داخلی کلیه، ICU پیوند اعضا امام، ICU جراحی اعصاب امام، داخلی خون و انکولوژی کانسر،جراحی سرطان کانسر، طب تسکینی، جراحی زنان ۱ ولیعصر، عفونی زنان، جراحی کلیه و مجاری ادراری،  اورژانس بستری زایمان، ید درمانی ولیعصر، ICU استروک امام، گوش و حلق بینی ولیعصر، پسوند مغز استخوان ولیعصر، لاپاراسکوپی و  جراحی توراکس ولیعصر می‌شود.

پیوند قلب بیمارستان امام خمینی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Majid Jafari

  • بخش پاراکلینیکی؛ درمان‌های تخصصی خود را به این بخش بسپارید

بخش پاراکلینیکی این بیمارستان بیشتر در زمینه لاپاراسکوپی یا همان نازایی ولیعصر، داخلی خون و انکولوژی ولیعصر، VIP بخش یاس، ICU استروک امام، جراحی توراکس ولیعصر، ICU ولیعصر، اطفال ولیعصر، جراحی سرطان کانسر، پیوند کبد و هپاتوبیلیاری، گوش و حلق بینی ولیعصر، طب تسکینی کانسر، پشتیبان اورژانس، ید درمانی ولیعصر، پلاستیک و ترمیمی ولیعصر، داخلی کلیه نفرولوژی، CCU امام، ICU جراحی اعصاب امام، ICU پیوند اعضا امام، CCU post، داخلی ریه امام، جراحی مغز و اعصاب امام،  روانپزشکی بزرگسالان، ICU جراحی قلب، ICU اورژانس امام، LTM و  فوق تخصصی داخلی قلب فعالیت دارد.

بخش پارکلینکی بیمارستان امام خمینی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Mehdi Keyhan

بیشتر بخوانید: مرکز قلب تهران، تنها بیمارستان مدرن و مجهز قلب ایران


بیمارستان امام خمینی با چه بیمه‌هایی طرف قرارداد است؟

برای اینکه در مورد بیمه های طرف قرداد با بیمارستان امام خمینی بیشتر بدانید باید اول به سایت بیمارستان مراجعه کنید و ببینید که با چه بیمه‌هایی کار می‌کند. چون شناخت بیمه‌های تحت پوشش بیمارستان امام خمینی به شما کمک می‌کند در زمان مراجعه به این بیمارستان بتوانید از خدمات این شرکت‌های بیمه استفاده کنید و در پرداخت هزینه های درمانی از آنها کمک بگیرید.

بیمه کمیته امداد امام خمینی، بیمه سپه، بیمه نیروهای مسلح، بانک تجارت، بیمه خدمات درمانی، بیمه سازمان زندان ها و بیمه تامین اجتماعی تمامی بیمه هایی هستند که تحت پوشش بیمارستان امام خمینی تهران هستند. در صورتی که هر یک از این بیمه‌ها را دارید، می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های درمانی خود در این بیمارستان از آنها استفاده کنید. در غیر این صورت باید هزینه‌های درمانی خود را بدون دفترچه بیمه و به‌صورت آزاد پرداخت کنید.

بیمه طرف قراردا با بیمارستان امام خمینی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Amir ۰

بیشتر بخوانید: لیست کامل مراکز درمانی و بیمارستان های تامین اجتماعی تهران


سیستم نوبت دهی بیمارستان امام خمینی تهران چطور است؟

شما برای گرفتن وقت دکتر می‌توانید اول به سایت بیمارستان مراجعه کنید و برنامه و پزشکان مربوط به بخش‌های مختلف را بررسی کنید. بعد از طریق اپلیکیشن نوبت دهی بیمارستان امام خمینی تهران و یا شماره تماس و پیامک با پرسنل بیمارستان از طریق روش‌های زیر در ارتباط باشید:

نوبت دکتر تلفنی: ۰۲۱۶۱۱۹۰ 

نوبت دهی اینترنتی: مراجعه به وب سایت https://ikhc.tums.ac.ir

نوبت‌دهی از طریق شماره پیامک: ۱۰۰۰۶۵۷۹

 سیستم نوبت دهی بیمارستان امام خمینی تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Alireza Shiri Hamedani

بیشتر بخوانید: اجاره آپارتمان مبله در تهران ، بدون محدودیت در تهران بمانید


آدرس و دیگر اطلاعات بیمارستان امام خمینی

آدرس: تهران، محله جمالزاده، انتهای بلوار کشاورز، خیابان دکتر قریب.

تلفن بیمارستان: ۰۲۱۶۶۹۳۹۰۰۰ تا ۰۲۱۶۶۹۳۹۰۰۹

ساعات ملاقات بیمارستان امام خمینی: همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ بعدازظهر.


 نوبت شماست که به ما بگویید آیا تا به حال تجربه به این بیمارستان مراجعه کرده‌اید؟ به کدام یک از بخش‌های بیمارستان امام خمینی تهران رفته‌اید؟ روند درمان شما در این بیمارستان چطور بود؟ آیا هزینه‌های بیمارستان خود را با بیمه پرداخت کردید یا آزاد؟ پرسنل این بیمارستان رفتارشان با شما چطور بود؟ دیدگاه‌ها و نظرات خود را در همین بخش برای ما به اشتراک بگذارید تا خوانندگان تهران مبله بتوانند تجربه بهتری داشته باشند.


سوالات متداول

بیمارستان امام خمینی کجاست؟
این بیمارستان در محله جمالزاده، انتهای بلوار کشاورز و در خیابان دکتر قریب قرار دارد.
بیمارستان امام خمینی در چه سال ساخته شد؟
سال ساخت بیمارستان امام خمینی ۱۳۱۳ است که به اسم بیمارستان پهلوی سابق است.
بیمه های طرف قرارداد با بیمارستان امام خمینی کدام است؟
بیمه سازمان‌ها و اداره‌های کمیته امداد امام خمینی، بیمه سپه، بیمه نیروهای مسلح، بانک تجارت، بیمه خدمات درمانی، بیمه سازمان زندان ها و بیمه تامین اجتماعی از بیمه‌های مورد تایید بیمارستان امام خمینی هستند.
ساعت ملاقات بیمارستان امام خمینی تا چند است؟

همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ شما می‌توانید برای ملاقات بیمار خود در این بیمارستان بروید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.