کافه گودو؛ کافه قدیمی در حوالی تئاتر شهر

کافه گودو در خیابان ولیعصر کمی مانده به خیابان رشت و بعد از خیابان بالاور است. هنوز نرسیده به این کافه می‌ توانید گلدان‌های زیبای آن را کنار خیابان ببینید و احتمالا میز و صندلی‌ های بر خیابانش را هم از همان فاصله پیدا می‌ کنید.
اینجا لوسترهای قدیمی و دیوارهای گچی کنار عکس های ساموئل بکت، نویسنده نمایشنامه معروف در انتظار گودو یه فضای خاص هنری ایجاد کرده. طوری که هر کسی که وارد این کافه می‌شود دوست دارد ساعت ها در گودو بنشی، حرف بزند و موسیقی گوش کند. این کافه یه کافه خاص با کارکنانی است که صمیمیت آ‌ن ها با آدم عجیب و دوست داشتنی است.
پس خودتان را امروز در تهران مبله برای دیدن یک کافه خاص و قدیمی در مرکز تهران آماده کنید.


چطور به کافه گودو برویم؟

 

 

 

همانطور که گفتیم کافه گودو حوالی چهارراه ولیعصر است که فضای تاریک و قدیمی با جو دانشجویی دارد.
اگر با مترو بخواهید به کافه گودو بروید، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو چهارراه ولیعصر است. از این ایستگاه کافی است از در شمال شرقی خارج شوید و در حد پنج دقیقه پیاده‌ روی کنید.
نزدیک‌ترین ایستگاه بی‌ آر تی به کافه گودو ایستگاه چهارراه ولیعصر است. از اینجا هم باید با ورود به زیرگذر از در شمال شرقی بیرون بیایید.کافه های خیابان ولیعصر

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Job Han

اطلاعات، ساعت کاری و شماره تماس کافه گودو

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه ولیعصر، کمی مانده به خیابان رشت و بعد از خیابان بالاور. (روی نقشه ببینید)

ساعت کاری: این کافه همیشه از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب باز است.

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۸۳۹۴۰

صفحه اینستاگرام: godot_cafe

منو کافه گودو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Faeze Asadi

بیشتر بخوانید: کافه های مرکز تهران؛ فهرستی برای کافه‌روهای آماتور و حرفه‌ای


کافه گودو مناسب چه کسانی است؟

این کافه یک کافه دانشجویی است. اینجا به خاطر قرار گرفتن بین سه دانشگاه مهم امیر کبیر و هنر و دانشگاه تهران، یکی از انتخاب‌ های اصلی دانشجوهای تهران است. اگر به صورت گروهی مثلا تا ده نفر می‌ خواهید به کافه بروید مشکلی ندارد. اینجا برای دورکاری مناسب است و می‌ توانید رمز وای‌فای را بگیرید و با لپ‌تاپ خودتان کار کنید ولی حتما باید سفارش بدهید.
در ضمن اگر گیاهخوار هستید هم در منو غذاهایی برای شما وجود دارد. ولی جای پارک خیلی سخت پیدا می‌ شود به هر حال مرکز شهر است و در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد.

منوی کافه گودو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Parisa pourbolourchian

بیشتر بخوانید: کافه های صبحانه دار تهران همراه با آدرس و تصاویر و منو


حال و هوای گودو چطور است؟

گودو کمی مانده به چهارراه ولیعصر، مقابل دانشگاه امیرکبیر است که هنگام عبور از مقابلش یک لحظه تصور می کنید در یک جزیره یونانی دریای اژه قدم می زنید.
نمای سفید و با در و پنجره چوبی آبی و گلدان های آویزان، شکل قشنگی به کافه گودو داده است.
در ابتدای ورود ميزها بسيار حالت نوستالژيک داشته و روی هر ميز گلدان هایی قرار دارد که حال هر کسی را در لحظه ورود به کافه خوب می‌ کند.
وارد محيط داخلی گودو و تقريبا فضای اصلی كافه می شويد برای افرادی که نسبت به دود سيگار حساس هستند، پرسنل كافه پيشنهاد می‌كنند در ميزهای ابتدایی كافه بنشينند.

میان وعده کافه گودو

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Selim Mezher

بیشتر بخوانید: مرکز شهر تهران کجاست؟ تیتر خبری همیشگی‌ تهرانی‌ها


کافه گودو چی برای خوردن داره؟ 

گودو منو متنوعی دارد. شما برای خوردن غذای اصلی سراغ پاستاها و ساندویچ‌ های متنوع‌ش بروید. پاستا اسفناج و گوجه، اسپاگتی سبزیجات برای گیاهخواران، برگرها، انواع سالادهای خوش‌ قیافه و خوشمزه و نوشیدنی‌ های متنوع و قهوه‌ های جورواجور از جذابیت‌ های منو کافه گودو است.
بهترین غذاهای منوی گودو چیپس و پنیر آن است که به خاطرش معروف شده، در ضمن پاستاهایش هم برای همه شناخته شده است.
اینجا پیتزای ایتالیایی خوبی هم دارد. کلا یکی از امضاهای این کافه استفاده از ریحان تازه است و اینجا ناهار و شام خوردن را پیشنهاد می‌ کنیم.
البته برای کیک و قهوه عصرانه هم کاملا مناسب است.
صبحانه این‌جا را بیشتر کسانی که خوردن دوست دارند. انواع صبحانه‌ در کافه وجود دارد تا شما روز خود را پر انرژی شروع کنید.

صبحانه در کافه های مرکز تهران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ali Hoodneh

بیشتر بخوانید: پارک های پیاده روی تهران کدامند؟


اگر می‌خواهید برای چند روز و یا برای چند ماه در تهران باشید، اجاره آپارتمان مبله بسیار منطقی است، چون شما با اقامت در واحدهای شیک و تمیز تهران مبله می‌توانید به‌راحتی به بهترین جاهای دیدنی مرکز تهران بروید و یا در سینماهای معروف تهران فیلم‌ ببینید. البته نیازهای متفاوت شما از خوراک و پوشاک تا غذا و رفت‌و‌آمد همه اینجا برایتان جوابی دارند. پس با این حال شما مدتی که تهران هستید می‌توانید در واحدهای تهران مبله اقامت کنید.


حالا نوبت شماست که به ما بگویید آیا تابه‌حال به کافه گودو رفته‌اید؟ فضای این کافه برایتان جذاب بوده؟ چه چیزی در کافه گودو بیشتر از همه برایتان جالب به نظر رسید؟ منو این کافه متنوع است؟ قیمت خوراکی‌ها و نوشیدنی به نسیت کیفیت چطور بود؟ رفتن به این کافه را به بقیه هم پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات و تجربه‌های شما راهنمای خوبی برای ما و خوانندگان تهران مبله خواهید بود.


سوالات متداول

کافه گودو کجاست؟
این کافه در خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه ولیعصر، کمی مانده به خیابان رشت و بعد از خیابان بالاور است.
نزدیکترین مترو به کافه گودو کدام ایستگاه است؟
ایستگاه چهارراه ولیعصر (تئاترشهر) به گودو نزدیک است.
کافه گودو تا چه ساعتی باز است؟
۱۰ صبح تا ۱۲ شب ساعت کاری گودو است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.