سفارت هند و داستان‌های اخذ ویزا برای سفر ایرانی‌ها

هندوستان از آن کشورهایی است که ایرانی‌ها اگر بخواهند به آنجا سفر کنند باید از سفارت هند ویزا بگیرند. البته گرفتن ویزای هند مراحل و یا شرایط سختی ندارد و شما می‌توانید با مراجعه حضوری و یا آنلاین ویزای خود را دریافت کنید.

هر چند این روزها برای سفرهای توریستی متقاضیان نیازی به حضور در سفارت ندارند و به صورت آنلاین می توانند ویزای الکترونیک هند را با ارائه مدارک و پرداخت مبلغی دریافت نمایند.

در ادامه همراه ما در این یادداشت تهران مبله باشید تا اطلاعات مربوط به آدرس سفارت هند و مدارکی که مربوط به ارائه ویزا به سفارت است را با هم مرور کنیم.


سفارت هند کجاست؟

سفارت هند در ایران در تهران، خیابان بهشتی، خیابان میرعماد، خیابان نهم و پلاک ۲۲ قرار دارد. شما می‌توانید در هر نقطه‌ای از تهران که هستید با وسایل نقلیه عمومی و یا خودرو شخصی خودتان را به این سفارتخانه برسانید.

نزدیکترین ایستگاه مترو به سفارت هند ایستگاه مترو شهید مفتح و ایستگاه مترو میرزای شیرازی است.

وقت سفارت

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ehsan Khezri

روی نقشه ببینید!

شما می‌توانید با تاکسی هم به سفارت بروید فقط کافی است خودتان را به خیابان شهید بهشتی و خیابان مطهری برسانید و در کوچه میرعماد پیاده شوید و با پیاده‌روی کوتاهی به سفارت برسید.

اگر هم می‌خواهید با اتوبوس به سفارت هند بروید باید از اتوبوس‌هایی که در مسیر خیابان بهشتی و خیابان مطهری هستند استفاده کنید و در ایستگاه اتوبوس میرعماد پیاده شوید و با چند قدم پیاده‌روی خودتان را به سفارت برسانید.

بیشتر بخوانید: سفارت کره جنوبی در تهران


برای گرفتن ویزا چه مدارکی باید به سفارت ارائه دهیم؟

سفارت هند ویزاهای محتلفی را به ایرانیان صادر می‌کند از ویزای توریستی گرفته تا ویزای کاری و تحصیلی. البته این روزها بیشترین ویزای سفارت هند مربوط به ویزاهای توریستی است و این ویزا به کسانی داده می‌شود که قصد بازدید از این کشور را دارند.

یادتان باشد که کسانی که ویزای توریستی هند را می‌گیرند اجازه کار کردن در این کشور یا اقامت بیشتر از مدت زمان تعیین شده از سوی سفارت را ندارند.

تاج محل هند

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ajay Balachandran

مدارک موردنیاز برای گرفتن ویزا هند به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا از سایت خود سفارت

فرم درخواست ویزا هند را بعد از آپلود حتما باید به صورت کامل، دقیق و به زبان انگلیسی پر کنید. 

  • دو قطعه عکس جدید سایز پاسپورت

عکس‌ها باید در سال جدید گرفته شده باشد و واضح و خوانا باشد.

  • ارائه اصل پاسپورت و پاسپورت‌های قدیمی 

اگر پاسپورت شما قدیمی شده و یا نیاز به تمدید داشته باید به همراه پاسپورت جدید و کپی تمام صفحاتی که مهر ورود/ویزا دارند به سفارت ارائه کنید. یادتان باشد که اعتبار پاسپورت باید حداقل ۶ ماه بعد از زمان خروج شما از هند باشد.

  • کپی از شناسنامه

شما باید از تمامی صفحات شناسنامه خود کپی واضح بگیرید و به سفارت ارائه دهید.

  • کپی از بلیط برگشت

شما باید زمان رفت و برگشت خود را مشخص کنید که این مورد بیشتر در مورد ویزاهای توریستی هند رایج است و شما باید یک نسخه از کپی بلیط برگشت را به سفارت دهید.

توجه داشته باشید مدارکی که گفتیم بیشتر در مورد ویزاهای توریستی است. برای انواع دیگر ویزاها شاید سفارت مدارک دیگری از شما بخواهد که متناسب با درخواست سفارت هند باید مدارک را برای سفارت بفرستید.

ویزا

منبع عکس گوگل مپ، عکاس amit kumar

بیشتر بخوانید: محدوده طرح ترافیک تهران کجاست؟


چطور می‌توان وقت سفارت هند گرفت؟

برای حضور در این سفارت و ارائه مدارک باید از قبل شما وقتی را تعیین کرده باشید که این کار از طریق ارسال ایمیل و یا تماس تلفنی امکان‌پذیر است.
هر چند این روزها کار آسان شده و برای دریافت ویزا و یا ارائه مدارک متقاضی می‌تواند بدون رفتن به سفارت و تعیین وقت قبلی، فقط با پر کردن فرم درخواست ویزای هند و واریز کردن مبلغ ویزا، درخواست خود را به سفارت دهد و با بررسی مدارک ویزا به‌صورت آنلاین صادر شود.

 البته در بعضی موارد پس از این‌که مدارک به کارشناسان در سفارت رسید، بررسی‌های لازم ممکن است انجام شود و ممکن است متقاضی ویزای از طرف سفارت برای مصاحبه و تحویل اصل پاسپورت برای چسباندن ویزا در آن احضار شود. هر چند این اتفاق در مورد ویزاهای توریستی به ندرت اتفاق می‌افتد.

درب ورودی سفارت

 منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ehsan Khezri

بیشتر بخوانید: سفارت سنگاپور، سفارتخانه‌ای که در ایران شعبه ندارد


هزینه ویزا هند به چه صورت است؟

برای دریافت ویزای توریستی هند، متقاضیان باید مبلغی را به سفارت بپردازند. برای مشاهده هزینه انواع ویزا هند می‌توانید به وب‌سایت سفارت هند مراجعه کنید.

یادتان باشد که ارائه فرم درخواست ویزا و پرداخت هزینه‌ برای گرفتن ویزا، ضمانتی برای تایید ویزای شما نیست و مبلغ پرداخت‌شده بعد از رد شدن هم قابل برگشت نیست.


ساعات کاری سفارت هندوستان تا چند است؟

سفارت هند در ایران از روز یکشنبه تا روز پنج‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر باز است و  آماده ارائه خدمات به متقاضیان ویزای هند است.

ساختمان سفارت

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Ehsan Khezri

بیشتر بخوانید: بهترین کافه های تهران، لذت کافه‌گردی‌ با تهران مبله


آدرس و شماره تماس سفارت هند در ایران

آدرس: تهران، خیابان بهشتی ، خیابان میرعماد، خیابان نهم ، شماره ۲۲

شماره تماس تعیین وقت سفارت: ۰۲۱۸۸۷۵۱۰۳-۵

 شماره فکس: ۰۲۱۸۸۷۴۵۵۵۷

شماره تلفن بخش ویزا: ۰۲۱۸۸۷۵۵۱۰۲

سایت سفارت: https://www.indianembassytehran.gov.in 

پست الکترونیکی: hoc.tehran@mea.gov.in, cons.tehran@mea.gov.in

ورودی

منبع عکس گوگل مپ، عکاس علیرضا دوستی

بیشتر بخوانید: معرفی کلیساهای تهران


آیا شما تا‌به‌حال به سفارت هند رفته‌اید؟ برای دریافت ویزای هند چه مراحلی را باید پشت سر گذاشت؟ آیا گرفتن وقت سفارت از این سفارتخانه راحت است؟ برای ما از تجربیات خود بگویید تا آن را با خوانندگان تهران مبله به اشتراک بگذاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.