سفارت سنگاپور، سفارتخانه‌ای که در ایران شعبه ندارد

ایران از آن دسته از کشورهایی است که برای سفر به سنگاپور با هر هدفی، باید حتما پیش از سفر از سفارت سنگاپور ویزا بگیرد و بعد راهی این کشور شود. از آنجا که کشور سنگاپور در ایران سفارت‌خانه ندارد باید شما درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین و یا به کمک یک کارگزار و یا از طریق سفارت سنگاپور در کشورهای همسایه انجام دهید. 

برای راهنمایی بیشتر درباره نحوه اقدام جهت گرفتن ویزاهای مختلف از سفارت سنگاپور پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مقاله تهران مبله همراه ما باشید.


شرایط گرفتن ویزا از سفارت سنگاپور برای ایرانی‌ها چگونه است؟

اگر بخواهید بیشتر در مورد شرایط اخذ ویزای سنگاپور بدانید باید بگوییم با این‌که سنگاپور در ایران سفارتخانه‌ای ندارد اما جای نگرانی ندارد و شما می‌توانید به‌راحتی اقدام به اخذ ویزا کنید.

برای این کار متقاضیان ایرانی فقط باید در فرم درخواست ویزای سنگاپور از سایت خود سفارتخانه‌ یا کشورهای همسایه‌های ایران به افسران ویزا سنگاپور اثبات کنند که برای سفر راهی سنگاپور هستند و برای پناهنده شدن به این کشور سفر نمی‌کنند.

اگر تاریخ دقیق سفر متقاضی، شغل متقاضی در ایران و مدت زمان اقامت در سنگاپور مشخص شده و به افسر اثبات شود که فرد متقاضی اخذ ویزا توریستی است ویزای شما خیلی سریع از خود سفارت سنگاپور به صورت آنلاین صادر می‌شود.

روی نقشه ببینید!

سفارت سنگاپور

منبع عکس گوگل مپ، عکاس John Muzi

بیشتر بخوانید: سفارت کره جنوبی در تهران


مدارکی که باید به سفارت سنگاپور برای اخذ ویزا فرستاد

  • تکمیل فرم درخواست ویزا سنگاپور

در این فرم باید به سوالاتی که در مورد اطلاعات هویتی، وضعیت تاهل، محل اقامت، آدرس فرد متقاضی در کشور مبدا، هدف از سفر و مواردی از این دست سوالات پاسخ داد.

  • ارائه گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار
  • کپی بلیط هواپیما
  • کپی اطلاعات گذرنامه
  • ارائه عکس پاسپورتی جدید

سنگاپور

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Iqbal Abd Ghaffar

بیشتر بخوانید: بهترین کافه های تهران، لذت کافه‌گردی‌ با تهران مبله


چگونه درخواست ویزای خود را به سفارت سنگاپور ارسال کنیم؟

در مرحله اول برای ارسال درخواست هر نوع ویزای این کشور، شما باید پس از جمع‌آوری مدارک لازم به سایت سفارت سنگاپور و بخش صدور روادید مراجعه کنید و مدارک خود را طبق چیزی که سفارت خواسته بارگذاری کنید.

 البته این نکته را در نظر داشته باشید که مجوز بارگذاری مدارک برای درخواست ویزای سنگاپور را به همه افراد نمی‌دهند و نیاز است شما برای دریافت ویزا از طریق یک واسطه در کشور سنگاپور و یا کارگزارهای ایرانی اقدام کنید.

چون دولت سنگاپور فقط به تعدادی از کارگزاران ایرانی این مجوز را داده تا برای ورود افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، درخواست ویزا را به صورت الکترونیک ثبت کنند.

کارگزاری سنگاپور

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Visa Processing Centre

بیشتر بخوانید: باشگاه های سوارکاری تهران، جایی برای تفریحات گران‌قیمت و مهیج 


صدور ویزا سنگاپور چند روز طول می‌کشد؟

مدت زمان صدور ویزای سنگاپور برای متقاضیان متفاوت است و از بین ۱ تا ۳ روز کاری ممکن است زمان ببرد. البته گاهی یک هفته هم زمان می‌برد.

اما اگر شما به صورت الکترونیکی ویزای خود را از سفارت سنگاپور دریافت کردید حتما باید در زمان سفر به این کشور یک نسخه چاپی هم از ویزای خود تهیه نمایید و برای دریافت گذرنامه ورود به کشور سنگاپور آن را به ماموران فرودگاه ارائه دهید.

یادتان باشد که اعتبار ویزای سنگاپور از زمان صادر آن بسته به نوع ویزا متغیر است و به زمان‌های شروع و پایان آن دقت کنید.

کشور همسایه ایران

منبع عکس گوگل مپ، عکاس Abu Sufian Imon

بیشتر بخوانید: سفارت مکزیک در تهران کجاست؟


هزینه صدور ویزای سنگاپور چقدر است؟

از آنجا که هر ویزایی بسته به ماهیت خود، هزینه متفاوتی دارد این روزها با توجه به نوسان دلار در بازار نمی‌توان قیمت مشخصی برای ویزای سنگاپور در نظر گرفت. برای اطلاع از قیمت دقیق شما می‌توانید به سایت سفارت سنگاپور بروید و قیمت به‌روز و دقیق را آنجا طبق نوع ویزایی که می‌خواهید بگیرید را پرداخت کنید. البته یادتان باشد که هزینه صدور ویزا سنگاپور در صورت ریجکت شدن فرد متقاضی، برگشت داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: محدوده طرح ترافیک تهران کجاست؟


شاید شما برای گرفتن ویزای سنگاپور به‌خاطر اینکه در تهران شعبه ندارد از روش‌های آنلاین، حضوری یا از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام کرده باشید. به نظر شما کدام یک از این روش‌ها می‌تواند برای راحتی کار شما خوب باشد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. خوانندگان تهران مبله منتظر شنیدن نظرات ارزشمند شما هستند تا از راهنمایی‌های شما استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.